Web Analytics
More
    Reklāma

    “Moller Auto”: šogad par 20% audzis pieprasījums pēc mazlietotiem auto

    Jaunākie raksti

    Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas datiem Baltijā, 2022. gada 8 mēnešu laikā no janvāra līdz augustam pieprasījums pēc mazlietotiem auto ir kāpis par teju 20%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2021. gadā. Vienlaikus turpina augt pieprasījums pēc jauniem elektroauto, kas pašreiz veido 3.9% no visām “Moller Auto” piegādātajām automašīnām. Kopumā uzņēmuma apgrozījums šajā laika posmā, salīdzinot ar identisku periodu pērn, palielinājies par 5,5%, sasniedzot 203 miljonus eiro.

    Arī šogad “Moller Auto” novēro, ka mazlietoto auto tirgus aizstāj jaunu auto tirgu, kas ir skaidrojams ar virkni izaicinājumu – izejvielu trūkumu, piemēram, mikroshēmu jeb pusvadītāju pieejamību, piegādes ķēžu traucējumiem, inflāciju un citiem. Visi šie apstākļi ietekmē ražošanas jaudas, kas aizkavē jaunu auto piegādes – proti, lai gan “Moller Auto” dīleros ir virkne jaunu auto, kas pieejamas iegādei un lietošanai uzreiz, ja pircējs vēlas spēkratu noteiktā komplektācijā, to var nākties gaidīt vairākus mēnešus. Rezultātā pircēji bieži vien izvēlas mazlietotu auto jauna vietā, jo šīs automašīnas vienmēr ir pieejamas uzreiz.

    Reklāma

    “Mazlietotu auto tirgus šobrīd zeļ. Jā, tirgū automašīnu pietiek, taču piesardzīgi raugāmies uz nākotni, jo tirdzniecībā vairs nenonāk tik daudz lietotu auto kā iepriekš. Redzam, ka šogad pirmo astoņu mēnešu laikā kopumā Baltijas mērogā jaunu automašīnu iegāde ir samazinājusies, taču Latvijā pieprasījums pēc tām ir stabils un saglabājies pērnā gada līmenī. Vienlaikus šī gada septembrī pieprasījums pēc jauniem auto “Moller Auto” dīleros visā Baltijā bija kāpis par 33%, salīdzinot ar identisku periodu pērn, kas varētu norādīt uz pakāpenisku tirgus atveseļošanos. Taču tas, vai tendence saglabāsies ilgtermiņā, būs atkarīgs no tādiem apstākļiem kā kara Ukrainā, inflācijas un energokrīzes attīstība,” stāsta Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā.

    Viņa paturpina, ka pašreiz visas nozares ir pakļautas globālajiem procesiem, un situācija varētu būt skaidrāka nākamā gada sākumā, kad bargā ziema un straujais cenu kāpums teju visās jomās būs veicis savas korekcijas gan iedzīvotāju pirktspējā, gan uzņēmumu spējā investēt.

    Elektroauto segments turpina stabilu izaugsmi

    “Moller Auto” dati liecina, ka 2022. gada pirmajos 8 mēnešos 3.9% no visām uzņēmuma piegādātajām automašīnām ir bijušas elektroauto – pērn šajā pašā laika periodā tie bija 2.6%. Augušo tendenci apstiprina arī jaunākie publiski pieejamie CSDD dati – līdz 2022. gada 1. jūlijam uzskaitē ir 2939 elektromobiļi, un to skaits kopš šī gada sākuma audzis par 35%.

    “Visā Eiropā pieprasījumu pēc elektroauto veicina degvielas cenu pieaugums, vēlme pievērsties zaļākam dzīvesveidam un, protams, inflācija kopumā. Energokrīze ir kāpinājusi elektrības izmaksas kā rezultātā daudzas mājsaimniecības uzstāda saules paneļus, tā rodot iespēju lētākai elekroenerģijai, ko var izmantot arī elekroauto uzlādei. Vienlaikus, iegādājoties elektroauto, persona saņem dažādas priekšrocības, piemēram, ir pieejams valsts atbalsts privātpersonām 4500 eiro apmērā, ir iespēja maksāt zemākus nodokļus, samazinātus izdevumus par tehnisko apkopi, bezmaksas autostāvvietu u.tml.,” stāsta I.Gerkena.

    Viņa papildina, ka, lai arī elektroauto skaits uz ceļiem aug, Latvijai vēl ir daudz mājasdarbu, lai veicinātu “zaļākas” mobilitātes attīstību. Turpina I. Gerkena: “Pirmkārt, mūsu valstij nepieciešams vairāk attīstīt elektroauto uzlādes infrastruktūru, tā veicinot šo transportlīdzekļu aktīvāku izmantošanu. Otrkārt, lielu Latvijas kopējā autoparka daļu veido uzņēmumu transportlīdzekļi, tāpēc, lai motivētu arī biznesa sektora pāreju uz elektromobilitāti, nepieciešams radīt valsts finansiāla atbalsta sistēmu arī uzņēmumiem līdzīgi kā tas ir, piemēram, Lietuvā. Tie ir tikai daži, taču nozīmīgi soļi, ko valsts mērogā iespējams darīt,” secina I. Gerkena.

    Apkopotie dati par auto dīlera darbību šī gada 8 mēnešos liecina, ka uzņēmuma peļņa augusi par 5.5%, sasniedzot teju 7 miljonus eiro.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    15.11.2022 08:46

    Īsumā: Moller nespēj apmierināt pieprasījumu pēc jauniem auto, tāpēc tauta pērk lietotus.

    Biteme
    15.11.2022 09:10

    “Visā Eiropā pieprasījumu pēc elektroauto veicina degvielas cenu pieaugums, vēlme pievērsties zaļākam dzīvesveidam un, protams, inflācija kopumā. ”

    Varbūt kāds var paskaidrot, kādā veidā inflācija veicina pieprasījumu pēc EV?
    Par degvielas cenu es saprotu – psiholoģiski vieglāk ir samaksāt daudz naudas uzreiz, nevis katru nedēļu DUSā pildot bāku prātot “ar elektrību tas maksātu 2x (vai cik tur reizes) lētāk” un iztērēt tikpat daudz naudas ilgākā laika periodā.

    Vēlme pievērsties zaļākam dzīvesveidam – tas ir laikam no kādiem propagandas materiāliem? Auto īpašnieks vēlas braukt vairāk un lētāk, viss pārējais ir vārdi lai attaisnotu vēlmi braukt lētāk.

    KKTK
    15.11.2022 10:20
    Reply to  Biteme

    Varbūt kāds, aukstā ziemas rītā sildot savu kle-kle-kle, beidzot ir sajutis, ka tas tomēr smird par negāzējot?

    Biteme
    15.11.2022 11:14
    Reply to  KKTK

    Nu, beidz – tipiskie kle-kle-kle sildītāji pērk jaunāku dīzeli, kas veiksmes gadījumā bez remonta nobrauks nākamos 80K, nevis ekokaloģisku elektroauto.

    Tītars
    15.11.2022 17:54
    Reply to  Biteme

    Visi kas ir iegādājušies EV nav no vienas sērijas, katram savs iemesls.
    Inflācija neveicina, taču pandēmijas iekrājumi gan. Ja kāds bija uz robežas, tad straujais degvielas cenu kāpums arī pārliecināja. Ir patīkami 30Eur vietā notērēt 3Eur, un nedomāt ikdienā par to, kurā DUS jāpiestāj. Lai gan tie kas pērk EV, parasti pilda bākas skatoties tālumā, pārcilājot pirkumu sarakstu galvā, nevis skaita litrus.

    Jauna tehnika, instants torque un patīkami ņipra gaita caur pilsētu.

    Auto vairs nesmird pēc atgāzēm, tīrāka sajūta garāžā. Vari uzturēties auto kaut visu nakti, nedomājot par to ka auto ir ieslēgts. Dažiem auto pat ir “telts režīms” un vari droši nakšņot kaut ziemā.

    Patīkami apzināties ka nepiedalies visā tajā atgāžu mākonī kas darās pie dzeltenās gaismas krustojumos. Tas pats sabiedriskais autobuss reizēm skaisti melnu sliedi izspļauj kā tvaikonis un tas uzreiz apkārtejiem plaušās.

    Šobrīd labs auto ir tas auto, kas Tev jau ir un nav jāpērk, nevis kāds random X auto no skatloga, EV vai ICE. Bet ja esi jauna auto meklējumos, budžeta diapazons iekļauj arī EV opcijas, tad atradīsi iemeslus kapēc pārcilāt Jā, vai nē tādam.

    Kursors.lv
    15.11.2022 19:03
    Reply to  Tītars

    Šie nav tādi mazliet baltiem diegiem šūti argumenti? Elektroauto “uzpilde” nav pārāk lēta. Neesmu jutis smirdēšanu parastā ICE auto, ja vien tas nav kaut kāds pavecs un defektīvs dīzelis. Šaubos, ka pārlieku daudz cilvēki satraucas par ekoloģijas tēmām stāvot krustojumos un, protams, cik bieži mēs nakšņojam mašīnā? Nekad?

    Tītars
    16.11.2022 00:28

    Kad kaudzi atdziņas iespiež vienā mazā komentāra tad tā arī sanāk.

    Ikdienā braucu gan ar ICE gan ar EV, tapēc varu salīdzināt savus izdevumus. Mobilly kopš paaugstināja cenu (pirms nolaišanas), gan lādēju reti, jo uzlāde bija teju tikpat cik degvielas izmaksas lielākos attālumos, turklāt jāgaida rindā uz diviem vienīgajiem sādžas lādētājiem. Tad par to pašu cenu labāk piestāju DUS uz pāris minūtēm.

    Palikšana naktī varbūt nē (tas bija ekstrēms kas iespējams), bet ilgstoši darbināt salonā gaisa apmaiņu gan pa laikam noder.
    Visi ICE auksti vai uzgāzējot smird tas cik intensīvi ir cits jautājums.

    Tiesa, ja cilvēki satrauktos par ekaloģijas/veselības tēmām, Rīgas centrā nebraucamā zona nebūtu tik niecīga salīdzinot ar citām EU pilsētam un vanšu tiltam no 3 joslām personīgajam auto būtu viena. Neesam “tur” mentāli un nebūsim tuvākajā laikā.

    Par EV mans komentārs skan gaiši tapēc ka prieks braukt. Tas protams neattur ņemt to visu ar pāris spaiņiem sāls.

    Elektriķis
    16.11.2022 08:26
    Reply to  Tītars

    Jā, tas pēdējais arguments: “prieks braukt” ir izšķirošs, pārējie ir pievilkti aiz matiem, vismaz šajā brīdī. Situācija gan var mainīties. Mēs nezinām, kādas būs degvielas cenas un kad tiks nolemts pārtraukt šī brīža iespēju veidot elektrības uzkrājumu no saules paneļiem.
    Par smirdēšanu gan ir viena lieta: arī vecs EV, atšķirībā no ICE, nesmird.

    Tītars
    16.11.2022 10:39
    Reply to  Elektriķis

    Es domāju ka visu varam sasummēt patīk, nepatīk vai neitrāli. Padalijos ar detaļām.

    Reklāma