Web Analytics
More
    Reklāma

    Latvijā debitē Mazda CX-60 – kompānijas pirmais plug-in hibrīds

    Jaunākie raksti

    Latvijas tirgū beidzot ir ieradies Mazda lielais krosovers CX-60 – pirmais Japānas zīmola modelis Eiropā, kas uz ceļiem nonāk ar ražotāja plug-in hibrīdtehnoloģiju. Visi interesenti tuvāk to var iepazīt testa braucienos pie oficiālā dīlera.

    CX-60 tirgū ienāk ne tikai ar jaunu piedziņas tehnoloģiju, bet arī ar revolucionāro Mazda vadītāja personalizācijas sistēmu. Tā atpazīst šofera vietā sēdošo un atbilstoši iestatītajiem parametriem (ķermeņa uzbūvei, personīgajām vēlmēm) pati visu pielāgo: sēdekļa stāvokli, stūresratu, spoguļus, projekcijas ekrānu, pat skaņu un klimata kontroli.

    Reklāma

    Visjaudīgākais ielas auto, kādu jelkad ražojusi Mazda

    Mazda modeļu klāsta jaunpienācējam ir priekšā iebūvēta dzinēja un aizmugurējo riteņu piedziņas krosovera arhitektūra. CX-60 ir 4745 mm garš, 1890 mm plats, 1680 mm augsts, un tās garenbāze ir 2870 mm. Modelim ir vērā ņemams salona platums: 1504 mm plecu augstumā priekšā sēdošajiem (par 44 mm vairāk nekā CX-5) un 1441 mm aizmugurējos sēdekļos (par 50 mm vairāk nekā CX-5). Tāpat tam ir bagāžas nodalījums ar 570 litru ietilpību, kuru turklāt var palielināt – līdz 1148 litriem, nolokot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, un līdz 1726 litriem, ja bagāžnieku piekrauj līdz griestiem.

    Ar spēka agregātu, kas apvieno Skyactiv-G 2,5 litru četru cilindru tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēju, kā arī 100 kW elektromotoru ar 355 V un 17,8 kWh akumulatoru, jaunajam modelim ir vadošā loma Mazda uzlādējamo hibrīdu ieviešanā Eiropā.

    Šāda iekšdedzes dzinēja un elektromotora kombinācija sistēmai kopā nodrošina 327 ZS jeb 241 kW jaudu un 500 Nm griezes momentu, padarot to par jaudīgāko auto, kādu Mazda jebkad ražojusi. Rezultātā CX-60 PHEV priecē ar ļoti iespaidīgu veiktspēju: paātrinājums no 0 līdz 100 km/h ilgst tikai 5,8 sekundes, un tā elektroniski ierobežotais maksimālais ātrums ir 200 km/h. Tai pašā laikā WLTP testa jauktajā ciklā degvielas patēriņš ir tikai 1,5–1,6 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzums ar 18/20 collu riteņiem – tikai 33–37 g/km.

    Braucot ar ātrumu līdz 100 km/h, CX-60 PHEV elektriskā režīmā ar pilnu uzlādi spēj veikt 60 km. Ar parasto maiņstrāvas uzlādi (saderīga ar 220–240 V barošanas avotiem) tukšu akumulatoru var pilnībā uzlādēt četrās stundās.

    Augstsprieguma akumulatori ir novietoti maksimāli zemu starp priekšējo un aizmugurējo asi, un tas jaunajam CX-60 PHEV nodrošina īpaši zemu smaguma centru. Apvienojumā ar pastāvīgo visu riteņu piedziņu, kas ietver griezes momenta pārnesi starp asīm ar vārpstu, tas automašīnai nodrošina labākajiem premium segmenta pārstāvjiem līdzvērtīgu vadāmību.

    Jaunas paaudzes dzinēji

    Balstoties uz “pareizā izmēra” koncepciju, kuras mērķis ir optimizēt darba tilpumu un tādējādi iegūt optimālu līdzsvaru starp degvielas patēriņu un veiktspēju, ir izstrādāti un tiks piedāvāti divi jaunākas paaudzes sešu cilindru dzinēji – 3 litru e-Skyactiv X benzīna motors un 3,3 litru e-Skyactiv D dīzeļdzinējs vairākās jaudas versijās. Kopā ar Mazda 48 V vieglā hibrīda sistēmu M Hybrid Boost tie apvieno augstu veiktspēju, izcilu degvielas ekonomiju un zemu izmešu līmeni. Lai gan 3,3 litru dīzeļdzinēja jauda ir 200 vai 254 ZS, bet maksimālais griezes moments sasniedz 550 Nm, tā CO2 izmešu daudzums attiecīgi ir tikai 127 vai 139 g/km.

    Visi spēka agregāti ir savienoti ar jaunu astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu, un tos var izvēlēties arī ar Mazda i-Activ pilnpiedziņu. Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) piedāvā četrus braukšanas režīmus (kā arī EV režīmu PHEV modelim).

    Jaunās Mazda CX-60 pamatā ir vairākrisinājumu modulārā arhitektūra Skyactiv, kas piedāvā daudzus uzlabojumus un nodrošina izcilu braukšanas dinamiku. Iedzīvinot Mazda cilvēkorientēto pieeju, šie uzlabojumi ietver: stingrāku virsbūvi, kas vadītājam ļauj momentā sajust transportlīdzekļa reakciju; sēdekļus, kas jebkuram pasažierim ļauj vēl vieglāk saglabāt līdzsvaru braukšanas laikā; balstiekārtu, kas stabilizē auto gaitu; un Mazda unikālo stabilitātes kontroli jeb Kinematic Posture Control.

    Kvalitatīva dizaina filozofija

    Elegantais augstākās kvalitātes interjera dizains vēl smalkāk iemieso Kaichô idejas – harmonijas elementu, kurā apvienoti dažādi materiāli un faktūras (piemēram, kļavas koks, napa āda, unikāli apstrādāti japāņu audumi un hroma detaļas), kā arī Musubu siešanas mākslas iedvesmotais dekoratīvais paneļu apšuvums.

    Vadītāja zonā ir trīs galvenie informācijas displeji: pilns TFT-LCD instrumentu bloks, liels projekcijas ekrāns un 12,3 collu informācijas un izklaides centra displejs. Šajā modelī ir uzlabota Mazda Harmonic Acoustics versija, kas sākotnēji tika izstrādāta Mazda3 vajadzībām.

    Neatkarīgi no aprīkojuma līmeņa visiem CX-60 ir divu zonu klimata kontrole, krāsains 12 collu centrālais skārienekrāns, DAB radio, Bluetooth, Apple CarPlay un Android Auto bezvadu savienojums, kā arī satelītnavigācija un kruīza kontrole.

    Visaptverošais uzlaboto i-Activsense vadītāja palīgtehnoloģiju klāsts paceļ aktīvo drošību visaugstākajā līmenī un Euro NCAP drošības testos ļauj gaidīt augstāko 5 zvaigžņu novērtējumu.

    Mazda CX-60 debitē arī vairākas jaunas tehnoloģijas: nākamās paaudzes 360 grādu apkārtskata monitors ar plašāku redzeslauku, braucot nelielā ātrumā; Hill Descent Control, kas palīdz droši nobraukt no stāvas nogāzes pa slidenu vai nelīdzenu ceļu; adaptīvā kruīza kontrole (i-ACC), kurā tagad ceļa zīmju atpazīšanas sistēmā var iekļaut ātruma ierobežojumus; kā arī sistēma, kura izkāpjot brīdina par satiksmes dalībniekiem, kas tuvojas no aizmugures.

    Jaunās Mazda CX-60 sākuma cena Latvijā ir 52 990 EUR.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ingus
    15.11.2022 12:31

    Šajā marketologu veikalinga palagā nav pieminēts, ka šim auto, pretstatā daudziem jaunajiem priekšpiedziņas SUV, patiesībā ir ļoti interesants tehnoloģiskais risinājums – garenvirzienā novietots iekšdedzes dzinējs, aiz tā uzreiz elektromotors, tad 8 pakāpju kārba, un pēc tam sadale uz visiem velkošajiem riteņiem ar uzsvaru uz aizmugurējo piedziņu.

    Tītars
    15.11.2022 16:43
    Reply to  Ingus

    Šis nav standarta PHEV risinājums? Esmu drošs ka Hyundai PHEV ir tieši tāda pati kombinācija, kas spēj nodrošināt gan elektrisku, gan ICE AWD.

    Kartupelis3
    17.11.2022 12:04
    Reply to  Tītars

    Mitsubishi Outlanderam PHEV tā toč nav, tur elektromotori atsevišķi darbojas, tuvāk Amperas variantam. Līdz ar to kaut kā grūti pierunāt mašīnu sasumēt visu motoru jaudu kopā,

    Diginauts
    15.11.2022 15:31

    Gribu šo platformu sedana/universāļa veidolā.

    Reklāma