Web Analytics
More
    Reklāma

    Privātpersonas sašutušas par auto nomas servisiem, kas aizņem jauno Rīgas Tesla Supercharger 

    Jaunākie raksti

    Tikai pirms pāris nedēļām Rīgā, pie t/c “Akropole Rīga” tika atvērts pirmais Tesla Supercharger uzlādes punkts Latvijas galvaspilsētā. Protams, liels notikums, jo tieši Rīgā un Pierīgā ir lielākais Tesla īpašnieku skaits, bet Supercharger viņiem dod iespējas uzlādēt mašīnu ātri un vienkārši. Kas nav mazsvarīgi – uzlāde pagaidām ir par brīvu, taču tas gan ir tikai uz laiku.

    Prieki nebija ļoti ilgi, jo Rīgā strādā divi uzņēmumi, kuri piedāvā koplietošanas Tesla automašīnas – tie ir “OX Drive” un “Beast”. Tā kā abi uzņēmumi lieto Tesla automašīnas, tad tie, protams, sāka izmantot Supercharger uzlādes iekārtas, lai ātrāk (un bez maksas) uzlādētu savas mašīnas. Tas savukārt radīja rindas pie iekārtām, privātajiem Tesla īpašniekiem radot grūtības piekļūt uzlādei šajā vietā. Dažādos tīmekļa forumos elektroauto lietotāji sūdzas, ka koplietošanai paredzētās Tesla mašīnas atstātas nepieskatītas un brīžiem vienkārši aizņem vietu pie lādētāja, lai gan mašīna ir uzlādēta, neļaujot lādēties citiem.

    Pats autoražotājs izstrādājis “Fair Use Policy” jeb godīgas lietošanas noteikumus, kas paredz, ka mašīnas, kas tiek lietotas komerciāliem mērķiem, nevajadzētu lādēt Supercharger uzlādes punktos. Ja noteikumi tiek pārkāpti, Tesla pret uzņēmumu var vērst dažādas sankcijas, pat bloķējot piekļuvi uzlādes iekārtai.

    Uzņēmuma “OX Drive” viena no vadītājām un līdzdibinātājām Egija Gailuma sarunā ar Kursoru paskaidroja, ka viņi ir informēti par šo problēmu un uzņēmuma iekšienē darbiniekiem jau veiktas instruktāžas, lai nākotnē mazinātu pārpratumu un problēmu iespējamību. “Tas, ko mēs tagad cenšamies darīt ir lādēt mašīnas, kad tas netraucē citiem. Ideja šim “Fair Use Policy” ir, lai privātajam lietotājam būtu iespēja lādēties, tāpēc arī mums ir jādara tā, lai neatturētu viņu no lādēšanās. Lādēšanu esam pārlikuši uz nakti, bet mašīnas nekad netiek atstātas vienas un nepieskatītas. Ja piebrauc privātais auto, tad atbrīvojam šo vietu,” stāsta Gailuma. “Ja tur tiešām pastāvētu un paskatītos, tad mums tur ir viena mašīna, vai esam vēlu vakaros un auto tuvumā ir cilvēks.”

    Sociālās saziņas vietnēs tieši “OX Drive” virzienā izskanējuši pārmetumi, ka viņi savām mašīnām mainot numuru paliktņus, lai pie uzlādēm slēptu, ka tas ir tieši šī uzņēmuma auto, taču Gailuma to kategoriski noliedz, uzsverot, ka tas ir pietiekami čakarīgi un arī bezjēdzīgi, lai to darītu. Viņa arī atzīmē, ka uzņēmums savas mašīnas piedāvā ilgtermiņa īrei un daži no šiem auto atgriezušies atpakaļ uzņēmuma rīcībā, bet tiem iepriekš vēl nebija nomainīti šie paliktņi, tāpēc var rasties kādi pārpratumi.

    “Mēs arī komentāros atbildējām uz pārmetumiem, ka šis Supercharger tiešām ļoti atvieglo dzīvi. Būsim godīgi, nav normālu lādētāju un infrastruktūra Rīgā ir tiešām briesmīga. Bija viens komentārs, kur mums pārmet attaisnošanos ar infrastruktūras trūkumu un jautā, ko tad mēs domājām, uzsākot šo biznesu. Bet tas ir tas pats stāsts par vistu un olu – kurš ir pirmais? Apzinoties, ka infrastruktūra ir tāda, kāda tā ir, tik un tā sākām darīt – būs pieprasījums, uzlabosies infrastruktūra. Mums ir pašiem savi seši lādētāji. Es tiešām piekrītu, ka ir nepareizi, ja mēs vai mūsu konkurents aizņem šīs vietas un privātais auto nevar lādēties,” skaidro viena no uzņēmuma vadītājām. Tā kā runa ir par koplietošanas mašīnām, tad pilnīgi iespējama situācija, ka auto paņēmis klients, kurš to uzlicis lādēties. “Ja tas nebūs klienta auto, tad mūsu cilvēks vienmēr būs tuvumā. Var gadīties, ka viņš aizgājis pēc kafijas, bulciņas vai uz tualeti, bet, ja mūs painformē, tad sazvanīsim un pateiksim, lai dodas atpakaļ un pārvieto auto. Sliktākajā gadījumā vienkārši atslēgsim mašīnu un ļausim to pārdzīt uz blakus esošo stāvvietu,” norāda uzņēmuma pārstāve, šādos gadījumos aicinot zvanīt un informēt uzņēmumu.

    Rīgā strādā vēlviens Tesla koplietošanas pakalpojumu sniedzējs “Beast”, viņiem piedāvājot Model Y automašīnas. Uzņēmuma mārketinga pārstāvis Latvijā uz Kursora jautājumiem šoreiz atbildēja rakstiski un viņa atbildi pilnā garumā piedāvājam lasīt turpinājumā.

    “Tā kā Beast ir liela daļa no EV kopienas, mēs vēlamies radīt tai papildus vērtību un palīdzēt tai augt. Tāpēc mēs darām visu iespējamo, lai Tesla uzlādes stacijas visos mūsu darbības tirgos izmantotu godīgi katra EV īpašnieka un lietotāja acīs. Saskaņā ar Tesla godīgas lietošanas politiku ikviens var izmantot Tesla uzlādes stacijas pat komerciālos nolūkos. Lai gan uzņēmumiem ir iespēja maksāt par katru lietošanas veidu, ja transportlīdzeklis tiek izmantots komerciāliem nolūkiem un tiek uzlādēts ar Tesla uzlādes staciju. Mēs šobrīd strādājam pie tā un ļoti iesakām visiem citiem uzņēmumiem (kas izmanto Tesla uzlādes stacijas komerciālās lietošanas transportlīdzekļos) darīt to pašu. Ikdienā mēs cenšamies pārvietot savas Beast Teslas uzreiz pēc uzlādēšanas. Turklāt esam ieviesuši sistēmu, kurā jebkura persona var pārvietot mūsu transportlīdzekļus, kad tas bloķē lādētāju, un pat tad, ja tas nav uzlādēts pilnībā, mēs ļaujam viņiem izmantot uzlādes vietu. Pateicamies, Jums par atsauksmēm, jo mūsu Beast komanda jau ir sazinājusies ar mūsu Tesla pārstāvi un strādā, lai noslēgtu atsevišķu korporatīvo darījumu. Mūsu mērķis ir katru dienu kļūt labākiem un ieviest jaunas izmaiņas, lai ikviens varētu godīgi izmantot nedaudzās Tesla uzlādes stacijas, kas mums ir Rīgā.”

    Kāpēc par kaut ko maksāt, ja ir iespējams nemaksāt, vai ne? Šis ir viens no tiem gadījumiem. Neapšaubāmi, Supercharger Tesla klientiem nodrošina ērtības un labu uzlādes ātrumu – maksimālā uzlādes jauda šīm iekārtām Rīgā ir 250kW. Latvijā ir ļoti maz iekārtu, kas to var piedāvāt. Cits stāsts par pašu mašīnu spēju lādēties tik ātri, bet ne par to stāsts. Ja vēl par to nav jāmaksā, vispār perfekti! Ar to es gribu teikt, ka šī problēma pati no sevis samazināsies brīdī, kad Tesla par lādēšanos sāks prasīt samaksu. Tas neizbēgami notiks. Tad kādam būs lētāk lādēties mājās, kādam darbā, kādam vēl kaut kur citur un samazināsies drūzmēšanās, kašķi pie Supercharger. Jo kāpēc gan nepieskriet un ātri neuzlādēties bez maksas, vai ne? Liekot roku uz sirds – es tā darītu. Hei, varbūt Tesla redz, ka Rīgas Supercharger gāž riņķī, elektrības skaitītājs griežas pilnā jaudā un izlemj uzbūvēt vēl kādu uzlādes punktu, lai ar to pelnītu. Kāpēc ne? Katrā ziņā elektroauto uzlādes infrastruktūras jautājums ar šo problēmu kārtējoreiz ir aktualizēts un tas nākotnē, palielinoties mašīnu skaitam, kļūs tikai aktuālāks.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    32 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elektriķis
    26.10.2022 12:24

    Teslai jāieslēdz maksas režīms un nevajadzēs vēl vienu lādēšanās vietu.
    Nav ko kropļot konkurenci. Lai Ikea bezmaksas uzlāde paliek kā plūktiņu vieta😀

    Biteme
    26.10.2022 12:33

    Atgādina Lidla atvēršanu, kad cilvēki gaidīja rindā 2st. lai iznestu laukā maisiņu ar banāniem))

    Oskars Pūris
    26.10.2022 13:08

    Bagātie arī raud … 🥺

    Kursors.lv
    26.10.2022 13:32
    Reply to  Oskars Pūris

    Jā, kopumā situācija ir diezgan komiska. Tas ir aptuveni tāpat kā modīgie BMW X5 džipi pie Purčika paneļu mājām. It kā nauda krutam autiņam ir, bet īsti vairāk nekas pāri nepaliek un sanāk bomžoties uz stāvvietu, riepām utt. Te arī tas pats. It kā ir kaudze naudas pirkt dārgus elektroauto, bet tad cepjas, ka viņiem citi (bomži) traucē uzlādēties par velti vai pa lēto.

    Pēča
    26.10.2022 15:07

    Es teiktu šādos gadījumos, ka pie tipveida audzstāvenes stāv kruts džips, 99% gadījumu tas ir knapi paņemts operatīvajā un piepildīts ir savs slapjais ‘bērnības sapnītis’.

    Tātad to autinu tāds bloķenē dzīvojošais reāli NEVAR ATĻAUTIES, bet tik ļoti gribas pontoties, bet tāpat esi bomārs, vienalga, ka vari savu pakaļu pasildīt savā krutajā spīdīgajā džipā, kuram pērc lietotas zieminieces(tās nobraucot vasarā u.t.t.), degvielu pildot skaties uz katru litru un visticamāk esi ātro kredītu ubags, kurš ņem ātro lai nosegtu citu ātro u.t.t. lai izdzīvotu no meneša līdz mēnesim.

    Esmu arī pāris teslas redzējis pie standarta tipveida bloķenēm…. Ideja tā pati, jo sanāk, ka lādēt vari tikai kaut kur lielveikalos kamēr šopingo vai uz darba reiķina ‘na haļavu’ ja darbā ir pieejams uzlādes štepselis.

    Last edited 1 year ago by Pēča
    Eins
    26.10.2022 17:39
    Reply to  Pēča

    He… viens tāds gadījums ir Čaka / Pērnavas krusta, ka mājas pagalmā divi porši, bet mājai vēl šiferu jumts. Galvenais, ka mašīna, bet ka māja grausts, tas vienalga.

    Un kāpēc bloķenes tagad ir sliktas? Varbūt kāds nopircis 5 dzīvokļus un uzbūvējis vienu un tu tikai varētu siekaloties par tādu.

    Tītars
    26.10.2022 16:52

    Nekas tur īsti komisks nav, ja ir atvērta vieta, kas paredzēta godīgai lietošanai, to izmanto kā patstāvīgu uzņemuma uzpildes vietu, kas garantē auto konstantu rotāciju viena īpašnieka robežās. Tur bagāds vai nabags, pret to būtu jāiebilst. Ko šajā gadijumā biezajam būtu jādara? Jāiekārto privāts lādētajs pie veikala? Nav īsti salīdzināms ar stāvvietu pie mājas. Klusēšana un gaušanās pie sevis neko nemainīs un kompanijas nereaģēs. Tapēc paldies par šāda veida rakstu.

    Biteme
    26.10.2022 17:18
    Reply to  Tītars

    Pastāvīgu, vai ne.

    Owner
    27.10.2022 20:05

    Nu te drīzāk ir tuna par ātrumu jo Tesla supercharger to izdara ļoti ātri, kamer CSDd lādētāji maigi sakot lādē tik pat ātri kā mājas uzlāde:)

    Kursors.lv
    27.10.2022 20:24
    Reply to  Owner

    Tev mājās ir 50kW lādētājs? Neticu! :)

    Dainis
    29.10.2022 19:36

    Palaidi garām sarkasmu

    Biteme
    26.10.2022 17:17

    Agrāk taksim bija zaļā lampiņa, kas apzīmēja, kad auto neveic darba pienākumus. Mūsdienās tas viss ir izdarāms elektroniski – kad auto ir izīrēts, tam būtu jāpāriet režīmā kas ļauj izmantot bezmaksas lādētavas, un otrādi. Būtībā, jāsaslēdz iznomātāju un lādētāju datubāzes. Ja tas ir par dārgu vai nav motivācijas – no vienas puses, vienkāršāk būtu aizliegt nomas auto vispār izmantot bezmaksas sieru. No otras – tak noslēdz līgumu ar lādētavas operatoru un izmanto resursu kā pārējie.

    Biteme
    26.10.2022 17:20

    Varbūt problēma ir lādēšanas veidā? Būtu apkārt stāvlaukumam aplis, pa kuru braucot auto lādējas – tad arī nebūtu jācīnās par vietu kabeļa galā.

    Sports Latvijā
    26.10.2022 18:37
    Reply to  Biteme

    Pie stāvlaukuma tieši blakus jāuzbūvē vingrotava, lai elektriskos automobiļus varētu uzlādēt velotrenažieru pedāļotāji!

    Kkā tā
    26.10.2022 19:09

    Viss tracis tikai tāpēc, ka nabagi nevar lādēt par brīvu, bet, ja īres kantori maksātu, tad būtu vienalga, ka rindas 😂

    bobis
    26.10.2022 21:21

    Pat caklo cela policiju, nenaksies saukt paliga. Uzlade komercialajiem tomer ir likumigi, numurzimju mainisana nav tik likumigi.

    Kkā tā
    26.10.2022 21:35
    Reply to  bobis

    Ne jau numurus maina, bet numura paliktņus, kur uzņēmuma nosaukums visticamāk.
    Bet nu smieklīgi, ka uzņēmums 10€ dēļ dzenā darbiniekus pa pasauli meklēt bezmaksas uzlādi 😂

    Prusljix
    26.10.2022 22:16

    Varbūt man ir paveicies, bet pēdējā mēneša laikā esmu lādējis 6 reizes un nevienā brīdī neesmu stāvējis “rindā”. Vienmēr vieta ir bijusi. Man šī lādēšanās gan pārsvarā ir vakaros no 19:00-22:00.

    Alberts Kviesis
    27.10.2022 11:17

    Cirks. Kā izrādes skatītāji varam vien noskatīties uz šo teātri, kā atsevišķi antiņi plēšas par kabeļa vietu. Bezmaksas siera gadījums

    Jevgēnija
    27.10.2022 12:53

    Tieši to pašu gribu pateikt par akropoles 11 kW ,kas ir beaksas lādēšanas stacija ,vairākkārt tie lādējas teslas,kuras tiešām,kad bija uzlādētas,joprojam stāvēja ,un neļāva ne kādai citai uladēties..

    Krotow
    27.10.2022 13:11
    Reply to  Jevgēnija

    Ejiet un sameklējiet braucējus, kas iesprūduši rindā pie Maxima kasēm :) Lai nāk un atbrīvo.

    Vards
    28.10.2022 00:04

    Cik eur šodien izmaksā uzlādēt Tesla 3 no aptuveni nulles līdz “pilnai bākai”?

    Kursors.lv
    28.10.2022 07:34
    Reply to  Vards

    Abos Latvijas superčārdžeros bez maksas. Visur citur atkarībā no elektrības cenas.

    Bats
    28.10.2022 12:42
    Reply to  Vards

    Atkarībā no akumulatora ietilpības. Model Y uzlāde ~45-50EUR eMobi / Elektrum uzlādēs.

    Elons*
    28.10.2022 12:14

    Izbraukāju nosacīto Ventspili, saprotu, ka ja fiksi salādēšu, paspēšu arī savus pēcpusdienas errandus, aizvest bērnus uz treniņu utt. A čārdžerim priekšā 3 nomas tazikiem zeperis tīra salonus
    smieklīgi ?

    Roberts
    28.10.2022 12:19

    Štatos ir arī scooter uzlādes punkti par velti pie lielveikaliem. Neredzu te problēmu. Būs vienmēr cilvēki kas būs gatavi pagaidīt rindā lai kaut ko dabūtu par velti. Citi gaidīšanas vietā pastrādās un uzlādēs mājās.

    Bats
    28.10.2022 12:58
    Reply to  Roberts

    Problēma ir autonomas uzņēmums, kas nevis rada pievienoto vērtību, bet to atņem. Tā vietā lai izveidotu sava pakalpojuma sniegšanai uzlādes stacijas, kuras vēl arī piedāvāt par naudu lietot citiem EV lietotājiem, uzņēmums samazina pieejamību jau bez viņiem ļoti noslogotai publiskai uzlādes infrastruktūrai. Pirms SC atklāšanas, viņi ar savām mašīnām aizņēma citas ātrās uzlādes stacijas, liedzot pieeju cilvēkiem, kuriem tās tiešām nepieciešamas lai turpinātu ceļu. Piebrauc pie Elektrum uzlādes, kur ir 4 ligzdas, 3 no tām piespraustas BEAST Teslas, ceturtai blakus rinda no citiem EV lietotājiem, daži no kuriem spiesti gidīt vairāk kā stundu.

    Kaspars
    02.11.2022 08:22

    Grēko ne tikai šie sava biznesa stutētāji haļavščiki, bet arī daudzi citi, kuri pamet savus auto lādēties pie vada un tā tas tur stāv stundām jau uzlādēts. Kultūra un savstarpējā cieņa pie mums ir ļoti zemā līmenī, tāpēc neko nevaram arī gribēt. Visiem šādiem nekauņām ir ļoti labas zāles, izlaižam pāris riepā gaisu un būs mācība pēc tam jājoties ar pumpēšanu. Efektīvs un nekrimināls pasākums. Papildus vēl var uzlikt lapiņu, lai cilvēks saprot par ko.

    Reinis Rozitis
    02.11.2022 09:31
    Reply to  Kaspars

    > Kultūra un savstarpējā cieņa pie mums ir ļoti zemā līmenī,
    ..
    > izlaižam pāris riepā gaisu

    Esi spilgts šīs kultūras pārstāvis.

    Kaspars
    02.11.2022 19:53
    Reply to  Reinis Rozitis

    Un Jūs būsiet tas vērtētājs un kultūras experts.

    Reinis Rozitis
    02.11.2022 21:54
    Reply to  Kaspars

    Nav nekas jāvērtē – ja risinājums (un aicinājums) ir kādam laizt riepas (un tas tālāk atvasinās ar duršanu un kāds vēl izdomā kaut ko aizdedzināt), tad pretendēt uz kaut kādu cieņu un brīnīties par kaut kādiem līmeņiem ir naivi, lai neteiktu vairāk.

    Hugo
    03.11.2022 06:24

    1- kārt, gludeklis paliek gludeklis, kāda starpība, privāts, vai nomas, galvenais, ka tesla. 2-kārt, jau pērkot šito drazu, bija jāsaprot, ka nebūs, kā iepriekš- elektrību akumulatoros neieliesi, vienalga, cik tev naudas makā. Un 3-kārt, pa rīgu čīkstuļi var pārvietoties ar Škoda elektromobiļiem, tiem, ar tādiem diviem ragiem…

    Reklāma