Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla koplietošanas auto servisam “OX Drive” mēnesis – kas tas ir un kā tas strādā?

    Jaunākie raksti

    Nu jau vairāk nekā mēnesi Latvijā pieejams jauns koplietošanas auto serviss „OX Drive”. Šādi koplietošanas auto pakalpojumu sniedzēji pie mums nu jau ir gana daudz, konkurencei starp tiem kļūstot arvien sīvākai. „OX Drive” specializējas kā elektroauto koplietošanas serviss. Arī tas pie mums nav kaut kas pilnīgi jauns, taču ir būtiska nianse – tas piedāvā pārvetoties ar Tesla automašīnām. Šobrīd tās ir Model 3 Standart Range un Long Range izpildījumā, pieejams arī Model 3 Performance modelis, bet nākotnē pieejamo automašīnu skaits un arī modeļu klāsts augs.

    Viena no šī servisa dibinātājām un vadītājām ir Egija Gailuma. Viņa iepriekš strādājusi kā „CityBee” vadītāja Latvijā, tāpēc viņai jau ir pieredze tieši šajā nozarē. Kopumā jaunizveidotajam servisam ir četri dibinātāji – Egija Gailuma, Kristiāns Karlsons, Kristaps Vasiļjevs un Juhans Kaarma. Visi četri bijuši Stokholmas Ekonomikas augstskolas studenti un arī ideja par šādu pakalpojumu radusies kādā satikšanās reizē ar bijušajiem studiju biedriem. „Mēs ar skolasbiedriem reizi pa reizei satiekamies, aizejam pusdienās. Vienā no šādām tikšanās reizēm Juhans, kurš ir liels Tesla fans un viņam pašam arī pieder Tesla, izteica domu, ka būtu forši uztaisīt koplietošanas servisu ar Tesla automašīnām. Pajokojām, bet viņš šo ideju izstāstīja arī abiem pārējiem dibinātājiem Kristapam un Kristiānam, bet pēc tam nākamajā ziņā saņēmu ziņu – ja nejokojamies un nopietni pieejam šai lietai? Apdomājos un izlēmu, ka darām,” par idejas aizmetņiem stāsta Gailuma, atklājot, ka no idejas līdz pakalpojuma palaišanai bija vajadzīgs apmēram pusotrs gads. “Visi strādājam pie visa, bet katrs ir savas komandas vadītājs.”

    Tesla kā zīmols attīstījies ļoti strauji un daļai cilvēku šis autoražotājs pat zināmā mērā ir sinonīms vārdam „elektroauto”. Tiesa, Tesla mašīnas nebūt nav lētākās elektroauto segmentā – lētākie Model 3 maksā, sākot no apmēram 45 tūkstošiem eiro, taču zīmola atpazīstamība pievelk cilvēkus un klientiem ir interese izmēģināt gan servisu, gan mašīnu. „Mums ir bijuši klienti, kuri saka, ka elektroauto nepatīk, bet Tesla gan labprāt pamēģinās. Tad viņi saprot, ka ar šīm mašīnām viss ir kārtībā,” stāsta viena no uzņēmuma dibinātājām. „Tesla ir kas tāds, kur vari būt drošs, ka cilvēki gribēs ar to braukt. Varbūt neesi gatavs pirkt, bet nomāt gan, īpaši, ja paņem lietotni, atnāc, paņem mašīnu un viss. Mašīna pati par sevi ir piemērota koplietošanai, jo tai visapkārt ir kameras un arī videoreģistrators, kas piefiksē negadījumus. Arī apkopes jāveic krietni retāk nekā parastai mašīnai. Tā zināmā mērā ir rotaļlieta uz riteņiem – mums ir bijuši klienti, kuri pat neizkustas no vietas. Viņi paspēlē spēles, paskatās un viņiem pietiek. Auto vērtība laika gaitā krītas lēnāk nekā citiem un braukšana ar Tesla pati par sevi tiek uzskatīta par piedzīvojumu,” par iemesliem pakalpojumu balstīt tieši uz Tesla stāsta viena no vadītājām.

    Apkopju jautājums ir viens no galvenajiem problēmjautājumiem Tesla lietošanai Latvijā gan privātpersonām, gan arī koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem, jo pie mums nav oficiālā servisa. Ja mašīnai atgadās nopietnāka ķibele, tad tā jāved uz Helsinkiem, Stokholmu vai Varšavu, kur ir tuvākie oficiālie servisi, savukārt vienkāršākas apkopes var veikt arī pats.

    Šobrīd „OX Drive” autoparks sastāv no 40 dažādu versiju Model 3 automašīnām, bet to skaits pieaugs – jau šobrīd pasūtītas vēl 90 papildus mašīnas. Sākotnējās investīcijas projektā ir aptuveni 2,5 miljoni eiro, bet viens no galvenajiem investoriem ir „Eleving Group”. Šis uzņēmums iepriekš investējis tādos projektos kā „Renti Plus” un tas saistīts ar vairākiem finanšu sektora uzņēmumiem.

    „No sākuma nedaudz bažījāmies, ka cilvēki vienreiz izbrauks un viss, bet novērojam, ka ievērojams skaits klientu izvēlas mūs lietot atkārtoti – tās ir divas trešdaļas lietotāju,” skaidro Gailuma.

    Pieprasījums pēc „OX Drive” Teslām pirmo nedēļu laikā bijis liels – atverot lietotni, itin bieži redzams, ka pieejama viena vai divas mašīnas. Nereti ir situācijas, kad karte ir pilnīgi tukša, kas nozīmē, ka neviens auto nav pieejams. Arī sarunas gaitā, apskatot, kā tad lietotne strādā no klienta puses, kad kāds auto ir pieejams, to spilgti varēju novērot pats – kad apturēju savu rezervāciju un padarīju mašīnu brīvi pieejamu jebkuram, tā tika rezervēta burtiski piecu sekunžu laikā. Un šoreiz tas nav pārspīlējums – auto tika rezervēts uzreiz! Auto rezervācija strādā tieši tāpat kā citos šāda veida servisos – izvēlamies sev vēlamo/tuvāko auto, apskatām cenas, to rezervējam un tad ir 15 minūtes laika, lai līdz tam nonāktu. Kad sasniedzam mašīnu, to lietotnē atslēdzam un uzsākam braucienu. Kad sasniegts galapunkts, novietojam auto “zaļajā zonā”, izkāpjam un lietotnē pabeidzam braucienu.

    Pirmo nedēļu bums pamazām pierimis un šobrīd „OX Drive” mašīnas pieejamas nedaudz vieglāk. Mašīnas salonā ir uzlādes karte, kuru iespējams izmantot Eleport, e-mobi un Elektrum tīklā, lai mašīnu lādētu šajās stacijās. Braucot ārpus Latvijas, mums ir Eleport, kurš strādā Igaunijā, būs Lietuvā un Polijā. Ja brauc vēl tālāk, tad vienīgais, ko vēl var izmantot ar šo karti, ir Tesla Supercharger.

    Cenu ziņā „OX Drive” ir jāmaksā par laiku, kad lietojat mašīnu – cenas katram no modeļiem nedaudz atšķiras un tās var apskatīt lietotnē, uzspiežot uz auto vai arī mājaslapā. Izmantojot lētāko Model 3 Standart Range mašīnu, īss brauciens pilsētā izmaksās vairāk kā citam elektroauto koplietošanas servisam „Fiqsy”. Piemēram, 15 minūšu brauciens ar “Fiqsy” maksās 4,20 eiro, savukārt “OX Drive” lētākajā variantā būs 6,60. Salīdzinājumā ar „Citybee” mašīnām izmaksas būs samērā līdzīgas, jo tur tiek skaitīta maksa par laiku un kilometriem, tiesa, atkarīgs no tā, kādu auto izvēlēsieties, jo “Citybee” tīklā mašīnu un pieejamo modeļu nu jau ir ļoti daudz. Ja diennakts laikā nobrauksiet vairāk nekā 300 kilometrus, tad gan par katru papildus kilometru būs jāpiemaksā 18 centi.

    „Mūsu mērķis nav konkurēt ar „Citybee”, „Carguru” vai „Fiqsy” – mēs darbosimies citā nišā. Mēs plānojam strādāt premium segmentā. Nevēlamies savest simtiem mašīnu, kas ir uz katra stūra. Vairāk gribam iet premium segmentā un ilgtermiņa nomas virzienā. Joprojām varēs braukt kaut vai dažas minūtes, bet klients mašīnu var iznomāt arī uz vairākiem mēnešiem. Negribam konkurēt ar „Citybee” ar to, ka tuvāk ir auto. Tesla būs tā, ko meklē ne jau tāpēc, ka no šejienes ātri jāaizskrien uz centru, bet zini, ka būs jābrauc no vienas tikšanās uz otru un vairākas stundas. Tad gribēsi izbaudīt braucienu un tad meklēsi Tesla. Šobrīd plānojam kopumā 130 mašīnas, varbūt tas uzkāps līdz 200 mašīnām. Vērosim tirgu un tad skatīsimies, kā rīkoties tālāk,” skaidro Gailuma.

    Uzņēmums izveidojis ilgtermiņa attīstības vīziju – tiek pieļauta iespēja auto koplietošanas pakalpojumā pievienot arī citu zīmolu premium klases elektriskās automašīnas un iesaistīties arī citās tirgus nišās. „Ilgtermiņā redzam sevi kā holdinga kompāniju, kas strādā alternatīvās enerģijas sektorā. Gribam iesaistīties uzlādes staciju sektorā. Kad uzņēmumā ir daudz mašīnu, daudz lietotāju, kuri sūta atsauksmes, tad rodas izpratne, kur jābūt uzlādes stacijām un kā mašīnas lādēt. Lietotne varētu attīstīties tā, ka vienā vietā pieejamas gan mašīnas, gan citi ilgtspējīgie mobilitātes veidi, gan arī tās pašas uzlādes vietas. Protams, tas ir tālākā nākotnē, bet par to domājam un apmaināmies idejām.”

    Uzņēmuma pirmo uzlādes staciju ieviešana gan varētu notikt jau ļoti pārredzamā nākotnē. „Mums jau ir pirmie trīs zemesgabali. Dodamies pie privātīpašniekiem un mums nu jau ir jāsāk taisīt projekti. Šobrīd šīs vietas plānotas Rīgā. Negribu apsolīt termiņus, bet domāju, ka līdz brīdim, kad reāli piebrauc un sāc lādēties, paies vismaz pusgads. Sākumā fokusēsimies uz lēnajām uzlādēm, jo šo saredzam kā problēmu. Dzīvojot Purvciemā, kāpēc nepirksi elektroauto? To nav, kur lādēt. Protams, var lādēties ātrajās uzlādēs, bet ļoti pietrūkst lādēšanās pa naktīm. Tās ir vietas, kur ir stāvvietas, veikali, biznesa centri. Lielai daļai no šīm vietām tuvumā ir arī transformatori. Uzlādes iekārtu skaits katrā punktā atkarīgs no pieejamās teritorijas un citām niansēm, bet likt vienu iekārtu nebūtu ilgtermiņa domāšana – ātri vien cilvēki pamanīs, ka tur var lādēties. Piemēram, vienā no vietām tehniski varētu uzlikt pat 12 šādas lēnās uzlādes iekārtas,” stāsta Gailuma.

    Uzņēmuma pārstāvji ir pārliecināti, ka „OX Drive” pirmā mēneša sekmes liecina par cilvēku gatavību virzīties dabai draudzīgāku transportlīdzekļu virzienā, tāpēc arī viņi paši saskata iespējas attīstīt un paplašināt šo pakalpojumu tālāk.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    31 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kristaps
    18.08.2022 15:52

    Pasāļi, bet laikam jau iet uz to, ka redz tā ir ‘Tesla’ Kamēr citur tesla ir kā golfs, pie mums tā ir lux lieta. :D

    Nezinu kā rakstā var teikt, ka ‘…brauciens izmaksās nedaudz vairāk kā citam elektroauto koplietošanas servisam „Fiqsy”,…’

    fiqsy zoe maksa 47€ uz diennakti pat ja pieskaita papildus 200km klāt kas ir 32€ kopā ir 79€ , lētakā model3 105€ nerunājot par citiem modeļiem…. Kur šajos skaitļu salīdzinajumos ir ‘nedaudz’ es nespēju saredzēt… vismaz 33% dārgāk dienā jau nu galīgi nav nedaudz… Nedaudz būtu 5…max 10%….

    Fiqsy pirmos mēnešus bija -50% iepazīšanās cena, lai piesaistītu klientus, šamejiem.. piķo pa pilnu maksu!

    Bet nu ko var gribēt ja pie firmas stūres ir ambiciozi 20 gadnieku zēni, kas tālāk par ātru peļņas ieguvi neredz. :) Lai veicas!

    Last edited 1 year ago by Kristaps
    Biteme
    18.08.2022 16:03
    Reply to  Kristaps

    Nu paga, Tesla jau nav cigaretes – salīdzini tirgus lielumu un piekritīsi, ka 2milj. valstī klientu nebūt nav tik daudz, lai svaidītos ar iepazīšanās cenu, īpaši tāpēc ka mērķauditorija pirks tāpat, ja gribēs pamēģināt vai lietot. Var jau būt, ka sākumā tas darbosies vairāk kā pirmspirkuma izmēģinājuma iespēja – ar tādu mēneša cenu 2 gadu laikā var nopirkt savu Teslu un vēl būs ko pārdot nākamajam.

    Skābene
    18.08.2022 16:38
    Reply to  Kristaps

    Fiqsy ir paranoiķu kantoris! Bišķi iespied, lai saprastu, kas ir EV un ko tas var, un viss, esi jau melnajā sarakstā. Praktiskis ar visām demo mašīnām testa brauciena laikā tiek pamēģināts gan uz rāviens, gan bremzēšana, gan vadāmība! Pie Fiqsy tas viss ir sodāma rīcība!
    Ja OX Drive ļauj izbaudīt, kas ir EV, un kas ir Tesla, nav brīnums, ka visi stāv rindā un maksā tik cik jāmaksā, ja gribās papriecāties!

    Elons*
    19.08.2022 08:51
    Reply to  Kristaps

    Apstākļos, kad mašīnas tiek izķertas, rantings par to, ka netiek piedāvātas “iepazīšanās cenas” ir pilnīgi lieks

    Tāpat kā raudāšana, ka par 2 X dārgāka Tesla tiek prasīta lielāka nomas maksa nekā par Zoe

    Es pilnīgi piekrītu rakstā formulētajam – Tesla ir mazliet dārgāka par Zoju. Un arī redzu tam pamatojumu.
    Nepatīk – nepērc

    Normunds
    22.08.2022 09:28
    Reply to  Kristaps

    Ko Tu sagaidi, ja investors ir Mogo :)

    Martins
    18.08.2022 16:20

    Izbraucu gan ar Long range gan Performance versijām, ļot patika.
    Labi auto un labs serviss. Lai izdodas viss arī turpmāk!

    Skābene
    18.08.2022 16:55
    Reply to  Martins

    Kā šiem ar toleranci pret paātrinājuma baudīšanu, ja salīdzina ar Fiqsy? Ja jau reklamē ka Performance verisja paātrinās 3.3 sec 0-100km, tad tak vajadzētu varēt, ne? Negribētos uzreiz noraut vārnu jau pirmajā reizē! :D

    Skābene
    19.08.2022 09:38
    Reply to  Māris Bergs

    Nu tad beidzot ir normāls kantoris, kas ļauj normāli izbraukt ar EV un saprast par ko fano visi teslas fani!

    Normunds
    22.08.2022 09:30
    Reply to  Skābene

    Ja sāks dauzīt visādi tīņi vai alkāni, tad ātri vien parādīsies ierobežojumi.

    Skābene
    24.08.2022 11:56
    Reply to  Normunds

    Sadauzīt var arī opis, kas nav gatavs kārtīgam vīiiiiiiiiiii…..! Priekš tam ir apdrošināšana kā visos normālos nomas kantoros un personīgā braucēja atbildība ar attiecīgu līgumsodu!

    Aldis Esmits
    18.08.2022 18:33

    Nu jau … Model 3 nu toč nav nekāds premium segments, bet Golfa klases auto. Brends TESLA automātiski neieceļ premium klasē.

    AC/DC
    19.08.2022 08:19
    Reply to  Aldis Esmits

    Muahaha!!
    Golfa klase? Salona ietilpības, bagāžnieka vai jaudas ziņā?

    Gundars
    20.08.2022 21:23
    Reply to  AC/DC

    Kopējās kvalitātes ziņā viņš vēl krietni atpaliek no Golfa. Bagāžnieka ietilpība kablukam būs v€l lielāka, bet tas tomēr nav premium rādītājs.
    Jauda? Aizbrauc uz kartinga trasi, ja dūša ļauj. Braucot uz tikšanos caur centru – nav īstā vieta uzrāviena testiem.

    freelifelv
    18.08.2022 22:29

    Mājaslapas pirmais teikums –

    “Foršākais
    mobilitāte kopš zirga.”

    Tas ir kādā valodā?

    abols
    19.08.2022 11:01

    Uzreiz atvainojos visiem, ko aizskaru… bet tāda pie mums tā nabagu mentalitāte – dzīvojam pie mammas vai rajončika blokmājā ar piesmakušu kāpņu telpu, bet zato kabatā jaunākais aifons (uz nomaksu) un braucam ar nomātu teslu. Ar tādu dzīvesveidu arī turpināsiet pirkt telefonus līzingā un dzīvot pie mammas… gaidot dzīvokli mantojumā. :)

    Biteme
    19.08.2022 11:46
    Reply to  abols

    aifoni – droši vien, bet teslas – diez vai, jo viņiem jāmaksā lieli rēķini par atkritumiem, jo ir privātmāju īpašnieki kas nespējot pacelt izmaksas, melnos maisus ved uz daudzstāveņu miskastēm.

    edu
    19.08.2022 15:26
    Reply to  Biteme

    Nu es vedu melnos maisus uz daudzstāvenes miskasti. Bet manā daudzstāvenes dzīvoklī piedeklarēti visi radi, bet dzīvo tikai omīte!!

    Biteme
    19.08.2022 17:14
    Reply to  edu

    Nu re, arī atmazka gatava. Man tur radi, tātad es varu vest.

    reālists
    19.08.2022 12:02
    Reply to  abols

    Neko atņemt, neko pielikt, trāpījums desmitniekā!

    Arčiņš
    19.08.2022 12:29
    Reply to  abols

    Ir gadījumi kad nomāt Teslu ir lētāk nekā uzturēt pašam savu auto. Pats pazīstu cilvēkus kas saliekot visas izmaksas uz papīra izvēlas nepirkt auto , bet nomāt.

    abols
    19.08.2022 14:13
    Reply to  Arčiņš

    Un ja tik maza vajadzība tad kāpēc tesla? Es tad labāk ar taxi braucu un nedomāju par pašrisku ja kāds ieskrien sānos… da i ar taxi dzēris var braukt.

    Elektriķis
    19.08.2022 16:26
    Reply to  abols

    Ne visi dzīvo pilsētā. Ja Teslas īpašniekam jādod savs auto mēnesi uz Helsinkiem remontā, tad šis nomas pakalpojums ir labs.

    Skābene
    22.08.2022 09:08
    Reply to  abols

    Tie takši nekad nav pieejami, kad viņus vajag! Turklāt pēdējā laikā sākuši vēl atcelt pasūtījumus, jo gaida “dārgo tarifu”! Tāpēc taksis var iet uz poda, ja ir pieejams koplietošanas auto!

    abols
    22.08.2022 18:29
    Reply to  Skābene

    Tas ir tikai laika jautājums kad koplietošanas auto arī parādīsies dinamiskais tarifs atkarībā no pieejamības konkrētajā rajonā.

    Karlis
    22.08.2022 09:33

    Brīvdienās pāris reizes izmantoju OX. Nu forši, ļoti ērta aplikācija un viss gandrīz saprotams. Vienīgi, pēc brauciena aplikācija laikam veikto braucienu statistikā rāda braukšanas laiku, kurā iekļaujās arī rezervācijas laiks, kas pavadīts dodoties uz mašīnu. Tas tā nedaudz nesaprotami. Rēķinos epastos viss ok.
    Cenu ziņā, nu.. Sestdienas vakarā kad bija milzīgs pieprasījums pēc takšiem, šis bija 5-6x lētāk. Protams, ar citu carsharingu būtu bijis lētāk, bet pie pirmajām reizēm domāju, ka te ir jautājums par pieredzi kā tādu ne cenu.
    Par cik ar Teslām bija braukts pirmor reiz, esmu apmierināts ar servisu. Gaidīšu, kad tuvumā būs kāds M3 P, jo parasti vairāk par 2 pieejamām mašīnām Rīgā nemanu.

    Last edited 1 year ago by Karlis
    Biteme
    22.08.2022 11:26
    Reply to  Karlis

    Par rezervācijas laiku cenā – kamēr tu esi rezervējis auto, neviens cits to izmantot nevar. Viens līdz auto ies 3 min. cits – 30min. Pa to laiku auto būtu jau nesis peļņu.

    Karlis
    22.08.2022 11:50
    Reply to  Biteme

    Rezervācijas kamēr ej uz auto nav par maksu, auto gaida līdz 15min.

    Māris Silinieks
    23.08.2022 20:17

    Spriežot pēc komentāru skaita, uz šo piedāvājumu sabiedrība nav ne tuvu vienaldzīga. :)
    Laiks rādīs. Es pats jau esmu ieplānojis sevi pavizināt ar performancīti.

    Skābene
    02.09.2022 08:44

    Izbraucu, kopumā iespaids ok, bet nu prasītos kādu pus stundu pirms braukšanas paspaidīt to planšeti un saprast kas un kā. Nepatika spoguļu regulēšanas iespējas, jo braucot pieregulēt ir diezgan čakarīgi. Un nesapratu arī kā spoguļus regulēt uz augšu un leju, jo stūres rullītis ļauj tikai pa labi un pa kreisi. Gan jau kaut kur it iespēja, bet nu braucot šito visu pētīt nav forši. Neatradu arī kā logu tīrītājam ātrumu pieregulēt. Bet patika telefonu turētājs, ļoti pārdomāti uztaisīts.

    Šis noteikti būs mans favorīts, Fiqsy var iet uz poda, braukšu turpmāk tikai ar teslām…vīīīīiiii…….

    Reklāma