More
    Reklāma

    Stellantis vadītājs norāda, ka Euro7 izmešu standarta ieviešana ir bezjēdzīga

    Jaunākie raksti

    Stellantis koncerna vadība pavasarī iepazīstināja ar plānu, kā milzīgais autoražotājs ar daudziem zīmoliem plāno veikt pāreju uz elektroauto. Visi Stellantis zīmoli līdz 2030. gadam kļūs pilnībā elektriski, tikmēr koncerna valdes priekšsēdētājs Karloss Tavaress Parīzes autoizstādē izteicis apgalvojumu, ka jaunais Euro7 izmešu standarts un tā ieviešana faktiski ir laika tērēšana.

    Šobrīd Eiropas Savienības noteikumi paredz atteikšanos no iekšdedzes dzinēju izmantošanas jaunās mašīnās no 2035. gada, bet daudzi autoražotāji jau paziņojuši, ka pāreju pabeigs līdz 2030. gadam. Regulatori tikmēr vēlas apstiprināt Euro7 izmešu standartus, lai iekšdedzes dzinējus Eiropas Savienībā padarītu vēl efektīvākus, taču šī standarta ieviešana kavējusies un mazticams, ka tas tiks ieviests ātrāk par 2028. gadu.

    Runājot ar medijiem Parīzes autoizstādē, Tavaress izklāstīja savu viedokli šajā jautājumā, paužot viedokli, ka šī standarta ieviešana kaitēs autoindustrijai. “Raugoties no visas industrijas perspektīvas, mums Euro7 nav vajadzīgs, jo tas pieprasīs tērēt līdzekļus, kurus varētu izmantot elektrifikācijai. Tērēt naudu, lai attīstītu iekšdedzes dzinējus noteikumiem, kas tiks ieviesti 2028. gadā, tam nav nekādas jēgas,” stāsta Stellantis valdes priekšsēdētājs, atzīmējot, ka pagājušonedēļ Euro7 kārtējoreiz atlikts.

    Atsevišķi autoražotāji plāno turpināt lietot iekšdedzes dzinējus jaunās mašīnās ap 2030. gadu, taču Tavaress uzsver, ka industrija ir gatava elektrifikācijai un pie tās strādā, taču pāreja nevar notikt tik strauji. Tikmēr jauns izmešu standarts pieprasīs izstrādāt jaunus dzinējus, kas nozīmē jaunas izmaksas un līdzekļu tērēšanu ar elektrifikāciju nesaistītos projektos.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma