More
    Reklāma

    Porsche atkārtoti apstiprina, ka elektriskais Macan kavēsies programmatūras dēļ

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotāja Porsche plānotajam Macan elektriskajam krosoveram pie klientiem bija jānonāk 2023. gadā, taču mašīnas laišana tirgū atlikta līdz 2024. gada otrajai pusei, turpinoties visa Volkswagen koncerna problēmām ar programmatūras attīstību. Šādas ziņas iepriekš izskanēja vasarā, bet tagad tas vēlreiz apstiprināts, sniedzot akciju prospektu Porsche sākotnējam publiskajam piedāvājumam jeb IPO.

    Kā vēsta medijs Autocar, kas informāciju ieguvis no pietuvinātiem avotiem, Volkswagen koncerna programmatūras nodaļai “Cariad” ir nopietnas problēmas ar pašreizējo “E3 1.2” programmatūras platformu. Porsche neizslēdz iespēju, ka viņi varētu atvēlēt lielākus resursus atsevišķai “E3 2.0” versijai, bet tas nozīmētu vēl vairāk sabremzēt uzlabojumus esošajai platformai. Izskan ziņas, ka Porsche ir rīcības brīvība, izstrādājot programmatūru saviem elektroauto un viņi teorētiski var apiet koncerna piedāvātās platformas un veidot paši savu. Neoficiāli iepriekš izskanējis, ka tehniskā puse jau ir gatava un tā ir ļoti izdevusies, bet tieši programmatūras problēmas ir bremzējošais faktors.

    Lai arī daudzi, visticamāk, ļoti nebēdāsies par elektriskā Macan kavēšanos, satraucošākas ir ziņas par iespējamu kavēšanos ar citiem elektriskajiem modeļiem. Sniegtā informācija liecina, ka jaunais Boxter un elektriskais Cayman tirdzniecībā varētu nenonākt 2025. gadā, kā tas bija sākotnēji paredzēts.

    Zināms, ka Macan būvēts uz VW koncerna PPE platformas, elektriskie sporta auto būs būvēti uz speciāli šim mērķim domātas platformas, bet izstrādes stadijā ir vēlviena platforma, kas tuvāk desmitgades beigām debitēs ar izmēros lielu SUV. Tas nozīmē, ka Porsche lietos trīs elektriskās platformas.

    Ar lielu pārliecību varam apgalvot, ka vienīgais Porshce, kas ilgtermiņā saglabās iekšdedzes dzinēju, ir leģendārais 911. Uzņēmuma pārstāvji jau vairākkārt izteikušies, ka šo modeli gaida elektrifikācija, bet pilnīgi elektrisks 911 tirgū nonāks tikai pēc 2030. gada, visticamāk, maksimālu tuvu Eiropas Savienības nospraustajam termiņam 2035. gadā, kad pilnībā jāatsakās no iekšdedzes dzinējiem.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma