Web Analytics
More
    Reklāma

    Demonstrēts Alpine Alpenglow koncepts, kas aprīkots ar ūdeņraža iekšdedzes dzinēju

    Jaunākie raksti

    Francūžu autoražotāja Renault sporta apakšzīmols Alpine iepazīstinājis ar savu jaunāko konceptu Alpenglow, kas ieskicē Alpine nākotnes vīziju par ielas un sacīkšu automašīnām. Interesanti, ka koncepts aprīkots ar iekšdedzes dzinēju, kuru darbina ūdeņradis.

    Dizaineri un inženieri iedvesmu smēlušies no Alpine F1 un Pasaules izturības sacīkšu čempionāta (WEC) projektiem. Mašīnā ir tikai viena sēdvieta un uzņēmums to apraksta kā “sākumpunktu visiem nākotnes Alpine dizainiem, tehnoloģijām un attīstības virzienam”.

    Šīs koncepta dizainu izstrādājuši Turīnas Eiropas dizaina institūta studenti, savukārt to darbina ūdeņradis. Tā vietā, lai izmantotu ūdeņraža degvielas šūnas, šeit izmantots iekšdedzes dzinējs, kas kā degvielu izmanto ūdeņradi. Alpine nav snieguši detaļas par šo dzinēju. Tāpat nav ziņu, ka tas paredzēts izmantošanai kādā no nākotnes projektiem. “Ūdeņraža iekšdedzes dzinējs ir dabai draudzīgs risinājums, kam līdzi nāk neatdarināms braukšanas baudījums, ko sniedz šī tehnoloģija,” teikts Alpine paziņojumā. Ūdeņraža iekšdedzes dzinēju attīsta un izmēģina arī Toyota.

    Alpine uzsver, ka dzinējs būtībā izdala tikai tvaiku, tāpēc uzņēmums saskata interesantu veidu, kā sporta mašīnas arī nākotnē varētu turpināt izmantot iekšdedzes dzinējus vienlaikus neradot piesārņojumu. Uzņēmuma pārstāvji jau iepriekš intervijās izteikušies, ka notiek dažādi ūdeņraža pielietojuma pētījumi, Alpine raugoties vairākos virzienos un neliekot visas kārtis uz parastiem elektroauto ar baterijām.

    Uzņēmuma pārstāvji apstiprinājuši, ka Alpine mašīna izturības sacīkstēm vismaz dizainā visai pamatīgi līdzināsies šim konceptam, atkārtoti uzsverot, ka Alpenglow sniedz ieskatu virzienā, kādā attīstīsies Alpine dizains nākotnē.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Gundars
    14.10.2022 15:38

    Šim, salīdzinājumā ar feiki ekoloģiskajiem elektroauto, gan ir nākotne.
    p.s. sarakanās lampas gan laikam jāpārliek aizmugurē. Tā pierastāk.

    Ciskudrillis
    15.10.2022 00:16
    Reply to  Gundars

    Izaicinājumiem pilna tehnoloģija. Ūdeņradis ir sīks kukainītis, vāciņu tam sarežģīti atrast. Tīrāka degviela iekšdedzes dzinējam nozīmē daudz augstāku darba temperatūru. Izplūdes gāzēs tāpat atradīs Nox indi.

    Aldiss
    15.10.2022 15:43
    Reply to  Ciskudrillis

    Nu NOXiņa ir daudz no H2 iekšdedzes dzinēja, bet šodienas dīzeļa NOx neitralizēšanas tehnoloģijas var to samazināt līdz pat 95%.
    Cita lieta ka kaktu servisi ātri izravēs šīs neitalizēšanas sistēmas:)

    Bet šādi H2 dzinēji atrisinātu chiken-egg problēmu, kas tagad ir H2 fuel cell tehnoloģijai. Ražotājiem negribas ražot lielu apjomu fuel cell iekartu, jo nav H2 uzpildes staciju, un H2 uzpildes stacjjas negrib buvēt jo nav liela apjoma fuel cell mašīnu.

    H2 iekšdedzes dzinejs šo mainītu, jo tādus auto var ražot miljoniem, izmantojot esošās tehnoloģijas.
    Sāktu būvēt stacijas vairāk, jo būtu mašīnas.

    Bet tiesa ka H2 iekšdedzes dzinejs neizdala CO2, bet izdala NOx, kas ir arī globālās sasilšanas iemesls un vēl rada skābos lietus.

    bobis
    17.10.2022 20:20

    Labak lai sis verkis ir uz batarejam, un brunotu korpusu lai neciestu parak avarija, tas ka tikai viena sedvieta liels minus, naksies vientulajam bruniniekam beibi klepi sedinat.

    Reklāma