Web Analytics
More
    Reklāma

    Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

    Jaunākie raksti

    Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas vajadzību, tomēr ne tik milzīgs kā Kodiaq. Brauc saprātīgi, ir ērts, labi aprīkots un pieejams par salīdzinoši saprātīgu samaksu. Konkurenti gan nesnauž un piedāvā savu versiju par vidējā izmēra krosoveru, tāpēc arī Škoda nevar gulēt un priecāties, tā vietā ražotājam modernizējot savu populāru krosoveru, kuru mēs tad arī izmēģinājām.

    Šoreiz bez vēstures

    Katru apskatu man tradicionāli patīk sākt ar vēstures sadaļu, lai kaut nedaudz ieskicētu, kā modelis ir attīstījies un mainījies gadu gaitā, nonākot līdz konkrētajai versijai, kuru apskatām. Citreiz ir garāk, citreiz īsāk – lielā mērā atkarīgs no mašīnas, bet šeit jau nav vēstures, tāpēc, ka runa joprojām ir par 1. paaudzes modeli. Jā, šī joprojām ir Karoq pirmā paaudze, tikai modernizētā versija.

    Reklāma

    Ievadā sāku runāt par konkurentiem, bet tādu šim modelim patiesībā ir vairāk nekā vajag, jo tirgus ir pārbāzts ar šāda izmēra krosoveriem. Cilvēki prasa, autoražotāji piedāvā un neviens negrasās atstāt nišu brīvu, lai to varētu savākt kāds cits ražotājs. Acīmredzamākais konkurents šeit ir Nissan Qashqai, bet varam minēt arī tādus auto kā Ford Kuga, Peugeot 3008, Hyundai Tucson, Renault Kadjar, kaut kādā mērā arī Toyota RAV4. Protams, jāpalūkojas arī paša Volkswagen koncerna iekšienē, kur kā tiešos konkurentus atrodam VW Tiguan un Seat Ateca modeļus.

    Karoq apritē ir jau kopš gana tālā 2017. gada. Vismaz autobūvē pieci gadi ir daudz, bet Škoda tā pa īstam nemaz nebija nepieciešamības steigties ar uzlabojumiem vai pilnīgi jaunas paaudzes izstrādi. Iemesls ir pavisam vienkāršs – Karoq faktiski kļuvis ne tikai par Škoda populārāko krosoveru, bet arī par otro populārāko auto kopumā, čehu autoražotājam katru gadu piegādājot plus mīnus 100 tūkstošos vienību. Pārsvarā plus.

    Kas tad jauns nācis feisliftā?

    Lieki netērēsim laiku un pievērsīsimies šī modeļa tehniskajai pusei. Tātad, auto konstruēts uz Volkswagen koncerna MQB platformas, izmantojot A1 modifikāciju. Pavisam īsa atkāpe – MQB platformai ir vairākas modifikācijas, piemēram, A0 tiek izmantota izmēros mazākajiem modeļiem kā Kamiq, Fabia vai Scala, A1 ir vidēja izmēra platforma, bet A2 paredzēta lielākajiem modeļiem kā Kodiaq. Protams, šo pašu platformu pielieto viss Volkswagen koncerns un tā paspārnē esošie zīmoli, tāpēc katram no piemēriem varētu atrast alternatīvas arī paša VW vai, teiksim, Seat piedāvājumā, bet tas nav galvenais.

    Līdz ar pusmūža atjauninājumu, Karoq saņēmis arī jaunākos un modernākos koncerna dzinējus. Piedāvājums sākas ar 1,0 litru trīscilindru benzīna turbomotoru, kas attīsta 110Zs (200Nm). Šo dzinēju pie mums var pasūtīt tikai ar 6-pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tad seko 1,5 litru četrcilindru turbomotors ar 150Zs (250Nm). To varam pasūtīt vai nu ar 6-pakāpju manuālo, vai 7-pakāpju automātisko DSG pārnesumkārbu. Karoq pieejama arī pilnpiedziņa Sportline izpildījumā, izmantojot 2,0 litru četrcilindru turbomotoru ar 190Zs (320Zs). Pieejamas arī vairākas dīzeļversijas – visas izmanto vienu un to pašu 2.0 četrcilindru dzinēju. Mazjaudīgākā 115Zs (300Nm) versija pieejama ar abām iepriekšminētājām pārnesumkārbām. Tad seko šī paša dzinēja 150Zs (340Nm) versija, kas pieejama tikai ar manuālo pārnesumkārbu. Ja ļoti gribas 150Zs jaudīgu dīzeļdzinēju ar DSG automātu, tad nāksies piepirkt arī pilnpiedziņu. Tas ir vienīgais veids, kā šīs versijas motoru iegūt kopā ar automātisko pārnesumkārbu. Tādā izpildījumā būs arī nedaudz lielāks griezes moments (360Nm). Interesanti, ka šajos laikos, kad visa autobūve steidz elektrifikācijas virzienā, Karoq nav pilnīgi nevienas hibrīdversijas. Domājams, to sagaidīsim pēc dažiem gadiem ar jaunās paaudzes mašīnu.

    Pievēršoties tam, kas tad šajā atjauninājumā ir jauns, salīdzinot ar līdzšinējo Karoq, tad jāatzīst, ka izmaiņu patiesībā ir pat ļoti daudz un ne tikai kosmētiskas. Škoda ir ievērojami pārstrādājusi visu mašīnas virsbūvi, sākot jau no auto priekšpuses. Vizuālas izmaiņas piedzīvojuši priekšējie lukturi – tie joprojām ir divdaļīgi, bet tagad augšējā daļa vairs nav taisna. Tai tagad ir tāds kā lauziens. Vizuālais izskats ir tikai viena lieta, Karoq priekšējās gaismas piedzīvojušas arī būtiskas tehniskas izmaiņas – pirmoreiz šis modelis nopērkams ar LED Matrix gaismām. Arī šim auto tās bija un tās noteikti attaisnoja par sevi prasīto cenu. Pārmaiņas piedzīvojusi arī priekšējā radiatora reste, kas tagad ir vienā stilā ar visu pārējo Škoda piedāvājumu, arī priekšējais bamperis pārveidots asākām, stūrainākām līnijām.

    Arī ar aizmuguri izdarīts tieši tas pats, kas priekšu, proti, tā ir diezgan pamatīgi pārtaisīta. Aizmugurējie lukturi tagad ir šaurāki un zemāki, bet vairāk pastiepušies platumā, savukārt aizmugurējais bamperis būtiski atšķiras no iepriekšējā. Tāpat Škoda norāda, ka mašīnām ir pagarināts aizmugurē esošais jumta spoileris. To, protams, var pamanīt vai nu ar mērlentu, vai arī noliekot abas mašīnas citu citai blakus, taču, kad to izdara, tad to tiešām redz. Diskiem pieejamas aerodinamiskas uzlikas, kuras arī var diezgan vienkārši noņemt nost, ja tās neiet pie sirds.

    Izmaiņas gan nav bijušas tikai kosmētiskas vien, tam visam ir arī labs un ļoti praktisks pamatojums, kas slēpjas zem vārda „aerodinamika”. Škoda norāda, ka visas veiktās dizaina izmaiņas ļāvušas uzlabot mašīnas aerodinamisko efektivitāti par 9 procentiem. No vienas puses tas it kā neizklausās diez ko daudz, taču ilgtermiņā tam vajadzētu „salasīties” uz degvielas ekonomijas rēķina. Protams, dzīvē un dabā šādus efektivitātes apgalvojumus ir neiespējami pārbaudīt un jātic tam, ko saka ražotājs. Cerams, viņi nemānās.

    Jāsaka, ka no ārpuses Karoq izskatās… liels. Nu tā, ka patiešām ļoti liels un masīvs. Ja nezinātu, tad īpaši nepiedomājot šo mašīnu tīri izmēra dēļ nosauktu par lielo brāli Kodiaq. Visas formas, līnijas un kopējais tēls auto liek izskatīties lielākam nekā tas patiesībā ir.

    Kā ar salonu?

    Mašīnas salonā nekādus lielus brīnumus nesagaidīsim un viss izkārtojums faktiski saglabājies precīzi tāds pats, kā tas bijis iepriekš. Tas gan nenozīmē, ka nav jaunumu vai atsevišķu atzīmējamu izmaiņu, piemēram, tagad Karoq jau standartkomplektācijā pieejams tikai ar digitālo vadītāja ekrānu. Škoda ciparnīcu faniem ar to nāksies samierināties.

    Uzreiz tad arī ķersimies pie 10,25 collu vadītāja ekrāna, kas ir tieši tāds pats, kā citās aktuālajās Škoda automašīnās. Arī šeit pieejami dažādi skati, kurus lietotājs var mainīt pēc saviem ieskatiem, lai iegūtu dažādu informāciju par braucienu vai, piemēram, navigāciju pa visu ekrānu. Izšķirtspēja ir ļoti laba un galveno informāciju ir iespējams nolasīt ļoti ērti un vienkārši. Kamēr vēl atrodamies vadītāja krēslā, piebildīšu, ka sēdpozīcija atsvaidzinātajā Karoq ir prognozējami augsta. Atrast savu sēdpozīciju varēs arī gara auguma cilvēki, savukārt stūrei un sēdekļiem ir pietiekami plašas regulācijas iespējas.

    Arī multimediju ekrāns faktiski neatšķiras no citiem Škoda modeļiem – sistēma nav pati vienkāršākā vai ātrākā pasaulē, bet tā ir labāka kā citās Volkswagen grupas mašīnās, īpaši jau paša Volkswagen mašīnās. Škoda arī nav aizrāvusies ar pārlieku sarežģītu digitālo risinājumu ieviešanu mašīnā, tāpēc, piemēram, klimatkontrolei joprojām ir pilnīgi normāli un saprotami apaļas formas kloķi nevis slīdjoslas un citas lietas, ko esam izmēģinājuši citos VW koncerna auto.

    Salonā izmantoto materiālu kvalitāte ir tāda pati kā citos Škoda un arī Volkswagen koncerna auto. Priekšējais panelis apvilkts ar mīkstāku, patīkamāku materiālu, savukārt uz durvju paneļiem jau diezgan augstu atradīsim cieto plastmasu. Kopumā materiālu kvalitāte ir adekvāta pret prasīto cenu, tomēr atsevišķi konkurenti no citiem ražotājiem šajā ziņā jau ir aizsteigušies priekšā un piedāvā patīkamākus materiālus. Dzinēju sadaļā atzīmēju, ka Škoda šim modelim nepiedāvā nevienu hibrīdversiju, taču tas nenozīmē, ka čehiem galīgi nospļauties par dažādām ekoloģiskajām lietām Karoq modelī. Tā gluži nav – arī šajā mašīnā atrodam lietas, kas radītas no pārstrādātiem materiāliem, proti, daļa no sēdekļu apšuvuma veidota, izmantojot no pārstrādātām pudelēm iegūtus materiālus. Lai iegūtu šos materiālus, būs jāpiepērk Eco pakotne. Škoda ar uzbūves kvalitāti viss vairāk vai mazāk ir kārtībā un to varam teikt arī par Karoq – viss ir stingri salikts un neradīja nekādus dīvainus trokšņus vai vibrācijas arī uz sliktākiem ceļiem. Citiem šīs klases auto testos tomēr kaut kas ir iegrabējies.

    Ja vietas daudzums aizmugurē ir viena no galvenajām prioritātēm, tad, iespējams, jālūkojas Kodiaq virzienā, taču arī uzlabotais Karoq šajā ziņā ir ļoti saprātīgs risinājums. Pats aiz sevis spēju iekārtoties gana ērti, lai atliktu nedaudz vietas ceļiem un galvai. Jā, vietas daudzums nav milzīgi liels un kādam varbūt šķitīs maķenīt pašauri, bet visā visumā šeit nav par ko sūdzēties – testa laikā priekšā un aizmugurē sēdēja pa diviem pieaugušajiem un neviens nekādas sūdzības neizteica.

    Jā, arī modernizētajā Karoq viscaur salonam varam atrast virkni dažādo Škoda „Simply Clever” risinājumu, kas radīti, lai atvieglotu mūsu kā vadītāju ikdienu pie auto stūres. Kopumā arī salonā jūt, ka ir piedomāts pie ērtībām un praktiskuma, piemēram, durvju kabatās mierīgi varam ielikt lielo 1,5 litru ūdens pudeli un to ļoti ērti izvilkt/ielikt atpakaļ pie vajadzības. Tādi mazi sīkumi ikdienas lietošanā tomēr tiek ļoti novērtēti, īpaši siltās, saulainās vasaras dienās.

    Braukšanas īpatnības

    Uz ceļa no Karoq nekādus pārsteigumus nesagaidām un tā ir pilnīgi klasiska Škoda, kas pēc būtības ir laba ziņa – mašīnas balstiekārtas regulējums saglabā balansu starp komfortu un drošu, stabilu, savāktu virsbūvi, lai mašīna līkumos nešūpotos. Auto primāri orientēts uz komfortu, kā rezultātā arī pa nelīdzenākiem ceļiem dažādi negludumi tiek labi absorbēti un kāds asāks trieciens tikai retu reizi jūtams izsitam cauri. Tas noteikti nav no cietākajiem modeļiem Škoda piedāvājumā.

    Izmēģinātais 1,5 litru 150Zs motors ar 7-pakāpju DSG automātisko pārnesumkārbu lielos vilcienos būs optimālā izvēle tiem, kas ikdienā braukā ne tikai pa pilsētu, bet izbrauc uz šosejas un pabrauc mazliet lielākā ātrumā. Šajā izpildījumā mašīna ir adekvāti jaudīga, lai bez liekām mocībām un dzinēja rēkoņas pārvietotos šosejas tempos, to kombinējot ar adekvātu degvielas ekonomiju – kombinētajā režīmā degvielas patēriņš turēsies kaut kur ap 6 litriem uz 100km, savukārt gari šosejas posmi vidējo patēriņu var nospiest pat zem 6 litru atzīmes. Paātrinājums kopumā ir pieņemams un lielākajā daļā gadījumu vismaz Latvijā ar to pilnīgi pietiek teju jebkurā situācijā. Protams, apdzīšanas ir jāveic pārdomāti, nav jau nekāds raķešu dzinējs. Jāatceras, ka arī DSG kārbai patīk nedaudz apdomāties brīžos, kad gāzes pedālis ir iedzīts grīdā. Visā visumā šī kombinācija gan strādā labi un ikdienas apstākļos būs ērta lietošanā.

    Vēl varam piebilst, ka skaņas izolācija ir salīdzinoši viduvēja – ja priekšā sēdošajiem vēl viss šķiet diezgan pieņemami, tad no aizmugurē sēdošajiem gan varēja dzirdēt piezīmes un lūgumus pagriezt skaļāk mūziku. Aizmugurē vairāk nekā gribētos dzird tieši ceļa troksni, priekšā tas kaut kā nav jūtams.

    Cenas

    Tāpat kā citas aktuālās Škoda mašīnas, arī Karoq nopērkams četrās komplektācijās – Active, Ambition, Elegance un Sportline. Lētākā Active komplektācijas mašīna ar 1.0 motoru un 6-pakāpju manuālo pārnesumkārbu sāksies no 24 tūkstošiem eiro. Tāds īstais privātā klienta auto būs labi aprīkots Ambition vai pat Elegance komplektācijas versijā, visticamāk, 1,5 litru benzīns ar automātu – tur cenas jau būs ap 30 tūkstošiem, Elegance komplektācija sāksies no 32 tūkstošiem. Mūsu gadījumā izmēģinājām dārgāko Sportline versiju, kas kopā ar tādām opcijām kā adaptīvā kruīza kontrole, īpaša dizaina 19 collu diski, apsildāmo vējstiklu un „Bolero Plus” pakotni (10,25 collu digitālais instrumentu panelis, viedtālruņa bezvadu lādēšana) maksā nu jau 37 960 eiro.

    Nobeiguma vārdi

    Karoq varētu būt kā Šveices armijas nazis, jo tas ir derīgs milzīgi daudz un dažādām situācijām, taču vienlaikus saglabā relatīvi kompaktus izmērus. Savā pavadītajā laikā man Karoq kā mašīna tīri labi patika, taču dažreiz ir grūti atcerēties vai saprast, kāpēc šis auto patīk. Tas vienkārši dara savus uzdevumus kā nākas bez kaut kādām liekām ārišķībām. Cilvēki to ir novērtējuši ar saviem maciņiem, Karoq lielos daudzumos pasūtot līdz šim un domājams, ka nekas nemainīsies arī pēc šīs pusmūža modernizācijas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Aivars
    23.09.2022 14:06

    Nu tas salīdzinājums gan galīgas auzas…. Rav4 jau nu ir lielāks. Šo var salīdzināt ar CH-R. Tāpat arī Tiguāns :) Varbūt tomēr T-Rock? Jo tad jau Ateca vietā jābūt Tarraco, kas ir Tiguāna dvīnis….

    ezgg
    23.09.2022 14:13
    Reply to  Aivars

    Ē, čalis no Ludzas. T-roc esi redzējis vispār?

    Aivars
    23.09.2022 14:18
    Reply to  ezgg

    Jā, esmu Arī braucis esmu… Un? Kur Tev, Mazpisānu iedzīvotāj, sāpe?
    T-Rock ir mazāks, tas fakts, bet nu Tiguāns atkal ir krietni lielāks, cita klase.

    Last edited 1 year ago by Aivars
    Skābene
    23.09.2022 14:27
    Reply to  Aivars

    Par Rav4 precīzi teikts, tas ir ievērojami lielāks un platāks auto, kas arī atrodas citā cenu plauktā ar pavisam cita tilpuma motoriem.

    Tītars
    23.09.2022 16:11

    Bildes gan ir mānīgas, bet pēc skata tuvāks Konai, kā Tucson izmēru ziņā.
    1.0 Motors uz visu to rāmi izklausās gausi.
    Lai arī esmu redzējis cilvēkus pielīdzinam Ioniq 5 golfam vai ford focus.

    Tītars
    23.09.2022 16:13
    Reply to  Tītars

    Tikko pamaniju, ka tas ir komentāru trends šeit, apspriest izmēru un salīdzinājumus.

    oppo
    23.09.2022 16:51

    litrīgs kross. nu kam tas ir vajadzīgs? tā jau jāsmejas par vecākiem parketniekiem ar tiem 3l motoriem, kuri pirmajos dubļos noslīkst, ko šis darīs? rudeni/ziemu/pavasari garažā sēdēs?

    KKTK
    23.09.2022 17:52
    Reply to  oppo

    Tikai ar ieskrējienu spēs uzbraukt uz gājēju ietves apmales, lai uz “tikai 5min” aizietu savās supersverīgajās darīšanās.

    WinXP
    25.09.2022 12:00
    Reply to  oppo

    Nu paskaties uz ravčiku ar savu 2.5h kur tas tiek? Vins pat piekabi nedrīkst vilkt un tas viss dēļ variatora, šis 1.0 pa “ofroudu” iet tapat kā ravčiks un pārējie nedaudz pieceltie plastamsnieki!
    Ja vel neesi pamanījis šie nav NEKĀDI džipi! Nav pat jēgas salīdzināt!
    Turklāt vel: Lai ganītos no Mārupes uz Rīgu, vai pa lēno mazpisānu ritmu nekas tir vairāk nav vajadzīgs, nevot vērā, ka 99% šo auto ir oplīzē, to dzīves cikls ir garantija un tas arī viss, šis viss ir 100x malts visos portālos, cik var? Tev jāsaprot, ka jāsāk pelnīt vairāk, jo otreizējais auto tirgus nebūs tāds kā tas bija agrāk, proti 3.0 dīzeļi un tamlīdzīgi!

    Reklāma