ASV Nacionālā transporta drošības padome (NTSB) savā jaunākajā ziņojumā par kādu alkohola reibumā izraisītu avāriju pieprasa, lai automašīnās tiktu ieviestas sistēmas, kas pirms sēšanās pie stūres noteiktu alkohola koncentrāciju izelpā. Tādā veidā tiek cerēts apturēt dzērājšoferu sēšanos pie stūres, samazinot alkohola reibumā izraisītu avāriju skaitu uz ASV ceļiem.
Šajā kontekstā īpaši tiek izcelts negadījums, kad šoferis dzērumā iebrauca pretējā joslā, frontāli sadūrās ar pretī braucošo auto, kā rezultātā bojā gāja abi šoferi, kā arī septiņi pasažieri vecumā no 6 līdz 15 gadiem. Vainīgā šofera alkohola līmenis asinīs 3 reizes pārsniedza Kalifornijā atļauto, bet avārijas brīdī ātrums esot bijis ap 150km/h.
Dati par 2020. gadu liecina, ka ASV ar alkohola lietošanu saistītos ceļa negadījumos bojā gāja 11 654 cilvēki. Tā ir apmēram trešdaļa no kopējā upuru skaita. Šie statistikas dati pamudinājuši NTSB pieprasīt ieviest tehnoloģijas, lai samazinātu dzērājšoferu skaitu, turklāt viņi to vēlas paveikt trīs gadu laikā.
ASV Nacionālajai satiksmes drošības administrācijai (NHTSA) jau kopš 2012. gada ir uzdevums pētīt tehnoloģijas, kas ļautu noteikt alkohola koncentrāciju šoferim, bet līdz taustāmam rezultātam nav nonākts, tāpēc uz NHTSA nu jau tiek izdarīts arvien lielāks spiediens. Pēdējā laikā tiekot strādāts pie tehnoloģijas, kas automātiski noteiks alkohola koncentrāciju šofera izelpā un apturēs auto, ja tā pārsniegs atļauto normu. Vadītājam nevajadzēs pūst trubiņā. Izstrādes stadijā ir vēl vairākas iespējamās tehnoloģijas alkohola līmeņa noteikšanai katras mašīnas vadītajam, bet tās varētu tikt pabeigtas vien ap 2024. gadu. Pēc tam paies vēl kāds laiks, lai tās varētu integrēt mašīnās.
Pirms sēšanās? Būs ka ar skūteriem un īsnomas auto, kur dragā ar svešiem kontiem. Vajag, lai brauciena laikā sensori “osta” vadītāju.
Un ko saodīs no tiem, kas pīpē, šņauc un durās?
Un tos, kuri braucot pastiprināti domā par kredītu, mīļāko, gaidāmo mantojumu vai par kosmosa noslēpumiem?
Automasina automatiski blokejas un ir nebraucama uz kadu laiku, ja dzeris cilveks megina iekapt.
Tagad masinai bus jaatskaitas, ka otrai sievai.
ASV varbūt vajadzētu sākt ar normālu un atbildīgu atuo tiesību iegūšanu.
Nāks modē pranks kur drauga auto alko sensoram pa kluso uzlies šņabi.
Mašīnas ātrāk kļūs pašbraucošas nekā spēs ieviest šofera testēšanu pirms brauciena un vadīšanas laikā. Ne jau alkohols ir vienīgais šķērslis šofera adekvātai rīcībai pie stūres. Tik banāla lieta kā nogurums un aizmigšana bez jebkādām promilēm palaiž auto grāvī vai pretējā joslā.