Reklāma

“Meta” draud 405 miljonu eiro sods par GDPR pārkāpumiem saistībā ar bērnu privātumu

Jaunākie raksti

Apple iPad (2022) apskats – jaunā un dārgā planšetdatoru klasika

Šis 2022. gada rudens nosacīti ir bijis kluss Apple planšetdatoru saimē, kaut arī tika izziņoti divi jauni modeļi, no...

Tesla oficiāli piegādā pirmo Semi kravas auto un atklāj plašākas tehniskās detaļas

Labāk vēlu nekā nekad - tā varam teikt par elektroauto ražotāja Tesla elektrisko kravas auto Semi, kas beidzot devies...

Paziņota Apple Music 2022. gada populārākā dziesma

Gada beigas ir laiks, kad dažādi straumēšanas servisi mēdz publiskot informāciju par vēl tekošā gada populārāko saturu, un to...

Škoda līdz 2026. gadam plāno radīt trīs jaunus elektriskos modeļus

Čehu autoražotājs Škoda oficiālā paziņojumā nupat atkārtoti apstiprinājis savus plānus attīstīt elektroauto, paziņojot, ka līdz 2026. gadam uzņēmums radīs...

Amazon 2021. gadā no reklāmu pārdošanas nopelnījis vairāk nekā no abonēšanas servisiem

Amazon vēsturiski tirgū ienāca kā grāmatu tirgošanas interneta veikals, tad tas kļuva par vienkārši gigantisku interneta veikalu, bet tagad...

Jaunas nedienas skārušas Marka Zakerberga vadīto “Meta”. Īrijas Datu aizsardzības komisija uzņēmumam ir piespriedusi naudas sodu 405 miljonu eiro apmērā par bērnu privātuma iestatījumu apstrādi “Instagram” lietotnē, šādi pārkāpjot vispārējās datu aizsardzības regulas (General Data Protection Regulation – GDPR) noteikumus.

Zināms, ka tas līdz šim ir otrs lielākais sods, kas kādai kompānijai piemērots par GDPR pārkāpumiem, un trešais lielākais, ko regulators iekasējis no “Meta”. Tomēr plašāka informācija par šo konkrēto regulatora lēmumu būs pieejama nākamnedēļ.

Galvenais tracis šajā gadījumā sacelts ap bērnu pārvaldītiem “Instagram” kontiem. Izmeklēšanas gaitā tika noskaidrots, ka bērni izmantoja lietotnes biznesa kontus, kas personas datus, piemēram, e-pasta adreses un tālruņu numurus, padara publiski redzamus. Līdz ar to tika noskaidrots, ka bērnu lietotāju konti pēc noklusējuma var tikt iestatīti kā publiski, ja vien lietotājs nav mainījis konta iestatījumus uz “privāts”. Tāpat izmeklēšana arī aptvēra to “Instagram” politikas daļu, kas paredz, ka visi jaunie konti, tostarp pusaudžu, ir publiski skatāmi.

“Meta” pārstāvis gan norādījis, ka šajā izmeklēšanā vairāk uzmanības esot pievērsts “Instagram” vecajiem iestatījumiem, kas tikuši atjaunināti vairāk nekā pirms gada. Kopš tā laika uzņēmums izlaidis daudzas jaunas funkcijas, kas pusaudžiem sniedz gan privātuma, un datu drošības iespējas, gan jaunus sensitīva satura ierobežojumus. Piemēram, ikviens, kuram nav 18 gadu, “Instagram” konts pēc noklusējuma ir iestatīts kā privāts.

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
3 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Baiba strautmane
19.09.2022 09:50

Vai kàds var pateikt cik stundas man ir jàapmàcas bigdata un drošsinternets,lai bûtu pasargàta no šo lielo kompàniju triecieniem, kà es varu aizstàvèt savas un savu bèrnu tiesîbas, (katra jauna vietnes apmeklēšana man pieprasa ko parakstīt, vidēji prasa nepilnu stundu, lai tikai izlasītu, plus tulkošanas laiks, ja neatbalsta nac. Valodu.) nav pārliecības vai iestatījumi atkal neapgāž iepriekšējos (nebeidzams vāveru ritenis) Man dienā nav tik daudz stundas,lai visus tos palagus kas mainās,kas to lai zin cik bieži, lasītu un būtu kompetenta to parakstīšanai. Kapēc no manis tiek prasīta atbildība par citu biznesu. Big datus jauki izmanto uzņēmumi,bet atbildība no kura??? Nerunājot… Read more »

Biteme
19.09.2022 09:57

Piedāvāju ierobežot max vietņu apmeklējumu dienā. Piedāvāju pretfeisbuka terapiju. Saprātīgas cenas, labas atsauksmes.

Krotow
19.09.2022 10:13

Ir labas zāles – nelietot internetu. Ar domu – pavisam.

Reklāma