Reklāma

BMW M divīzija testē elektroauto ar četriem elektromotoriem

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Vācu autoražotāja BMW M divīzija pamazām gatavo savu pirmo elektroauto un notiek dažādi izmēģinājumi – šobrīd aktuālie “i4 M50” un “iX M60” ir ar M simboliku, taču tie nav uzskatāmi par pilnvērtīgiem M modeļiem. M divīzijas pārstāvji apstiprinājuši, ka pirmais pilnībā elektriskais modelis no viņiem tuvojas, bet testos šobrīd tiek izmēģināts prototips ar četriem elektromotoriem.

Prototipa pamatā ir iepriekš pieminētais “i4 M50” modelis, savukārt katram ritenim ir savs elektromotors. Tas, protams, nodrošina pilnpiedziņu, savukārt M pārstāvji norāda, ka tas sniedz “līdz šim nepieredzētu sniegumu un braukšanas pieredzi”. Šobrīd dažādu specialitāšu inženieri testē, kā darbojas tehnika un arī tai paredzētā programmatūra, attīstot pirmo pilnībā elektrisko M automašīnu.

BMW skaidro, ka elektromotora tūlītējā reakcija uz gāzes pedāļa izmaiņām ir ļoti nozīmīga tieši augstas veiktspējas mašīnās. Jaudas sadalījumu šajā gadījumā kontrolē mašīnas centrālais borta dators, kas saņem informāciju par gāzes pedāļa pozīciju, stūrēšanas leņķi, gravitācijas slodzēm, katra riteņa griešanās ātrumu, kā arī daudz citas informācijas. Dators milisekunžu laikā izrēķina jaudas sadalījumu starp elektromotoriem un signāls pēc tam tiek padots atpakaļ uz elektromotoriem, kuri jau veic savu darbu.

BMW šo sistēmu jau testējuši datorsimulācijās, taču izmēģinājumi uz ceļa ļaus gūt pilnvērtīgu priekšstatu, kā viss funkcionē. Uzņēmuma pārstāvji skaidro, ka arī nākotnē M divīzijas mašīnas saglabās sev raksturīgās gaitas īpašības, taču elektriskās piedziņas iespējas to ļaus pacelt citā līmenī – jau pirmajos kilometros BMW testu braucēji līkumos spēja sasniegt ievērojami lielāku ātrumu nekā parastās M mašīnas. Tas attiecas arī uz lietainiem vai slideniem ceļiem.

Mašīnai nav tendence uz nepietiekamu pagriežamību jeb “understeer”, jo aizmugurējā ārējā riteņa elektromotors līkumā sniedz papildus griezes momentu, reaģējot uz stūres leņķi. Piemēram, griežot labajā līkumā, kreisā aizmugurējā riteņa elektromotors sniegs lielāku griezes momentu un mašīna paklausīgāk iegriezīs līkumā. Kreisajā līkumā būs otrādi.

BMW M divīzija pagaidām nav izziņojusi, kad varam gaidīt pirmo elektrisko modeli no viņiem, taču skaidrs, ka tas straujiem soļiem tuvojas.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma