Web Analytics
More
    Reklāma

    Opel Astra apskats – vai Stellantis spēs izglābt Opel?

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Opel savas laikā ir piedzīvojis pamatīgas izmaiņas. Pēdējās izmaiņas ir kopš 2017. gada, kad PSA (Peugeot Citroën) automobiļu ražošanas grupa izlēma iegādāties Opel zīmolu. Galējā apvienošana gan noslēdzās vien 2021. gada janvārī, kad, vienlaicīgi ar PSA grupas un FCA (Fiat Chrysler Automobile) automobiļu ražošanas grupas apvienošanos radās jauna auto ražošanas grupa ar nosaukumu Stellantis. Stellantis N.V. ir Nīderlandē reģistrēts autobūves uzņēmums ar galveno biroju Amsterdamā. Stellantis tagad ir ceturtais lielākais autoražotājs pasaulē pēc apjoma, kura grupā ietilpst 14 zīmoli: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram un Vauxhall. Ko no tā visa mēs varam secināt? Ka kopš 2017. gada pavisam lēnā solītī Opel maina savus auto no General motors veidojumiem uz Stellantis, lielāko daļu savas būtības paņemot no Peugeot. Opel Astra ir mazliet saprotamāks Peugeot 308, ar kuru mēs arī nemaz ne tik sen braucām.

    Kāda tad ir tā jaunā Opel Astra?

    Pārsteidzoši savādāka. Protams, vērīgākie lasītāji pamanīs pietiekami daudz līdzību, bet faktiski – Astra ir savs mugurkauls un savs raksturs, un izskats. Par raksturu, kā mēs zinām, nestrīdas. Tāpat kā par gaumi. Gaume ir kā dibens, katram tas ir savs. Un latvieši jau vispār kā lieli zilo liesmu epitetu mīļotāji par savu viedokli māk izteikties tikai internetā. Un es ceru, ka šoreiz mēs tiešām padiskutēsim.

    Reklāma

    Tātad vizuālais, manuprāt, ir vairāk kā izdevies. To jau es teicu Opel Mokka, kura kļuva par Latvijas gada auto, izmēģinājumā. Jaunais Opel dizains ir ļoti stilīgs, izteiksmīgs, bet tajā pašā bez liekas agresijas. Nav kā Peuegot un Citroen, kas ir pozitīva iezīme, protams. Es gan ļoti cienu šos franču zīmolus, un tie ir sasnieguši ļoti respektablu rezultātu gan dizainā, gan pārdošanas rezultātos, bet šī nav mana tējas krūzīte. Dizains kaut kādā mērā atgādina Opel Kadett D no astoņdesmitajiem gadiem. Retro stils paliek arvien populārāks mūsdienās.

    Jaunā Opel Astra ir klasiska un mūsu ierasta karstā hečbeka izmērā. Ar 180 Zs dzinēju tas pat nedaudz atbilst karstajam nosaukumam, bet izmēģinājuma auto gan nebija tik karsts. Kantaino radiatora restes daļu Opel sauc par Vizor, aizsargā to ar preču zīmi, kas no vienas puses šķiet pārspīlēti, bet tā kā Opel visu savu jauno auto dizainu būvē un būvēs ap šo iezīmi, tad tas varbūt pat ir loģiski. Tiešā stilīgo resti turpina dzinēja pārsegs ar aso spuru pa vidu un tas viss savienojas ar buferi. Izskatās fantastiski. Pats pat negaidīju, kaut ko tādu teikšu par Opel. Ja izmēģinājuma auto vēl būtu aprīkots ar GS līniju, tad seja būtu pilnīgi melna, kas iedotu papildus izskata bonusa punktus. Arī sāns nav garlaicīgs un auto turpina asās līnijas aizmugurējo durvju un spārna savienojumā, kas savienojas ar bagāžnieka vāku. To visu papildina asi grieztās aizmugurējās LED lampas, kas kopā izskatās bombīgi. Malači dizaineri.

    Un interjers?

    Interjers arī diži neatpaliek no pārliecinošās ārpuses, tik žēl, ka šo nepapildina arī kvalitāte. Tā ir atbilstoša, bet es šajā cenu kategorijā gaidu ko vairāk. Ja apritē esošā informācija ir pareiza, tad elektriskajai Astra versijai lielais ieliektais panelis būs piepildīts ar ekrāniem, kas dos pabeigta projekta sajūtu. Pagaidām tie tukšie spīdīgi melnie laukumi neievieš pārliecības sajūtu. Viss salona izkārtojums ir stipri lielisks. Man mazliet nepatīk, ka pareizā sēdpozīcijā man ir jāstiepjas pie vadības pogām zem ekrāna, bet tās ir nianses. Centrālā konsole šķiet ir “nosperta” no Golf 8, bet durvju paneļi atkal izceļas. Tie, pirmkārt, ir ļoti plakani, tādā veidā iedodot vairāk vietas cilvēkam. Otrkārt, to dizains un vairāku krāsu un materiālu salikums izskatās, it kā tiešām kādam rūp, kā izskatās Tava auto interjers. Žēl, ka arī šo glīto elementu nepapildina arī laba kvalitāte ar mīkstu plastmasu, tas viss ir mazliet šaubīgs. Nav slikti, bet nav arī izcili.

    Kaut kā pavisam pretēji ir ar ekrāniem. Tie ir patiešām kvalitatīvi un info-izklaides sistēma ir pārsteidzoši ātra. Viss vienkārši strādā un neuzdod liekus jautājumus. Tajā pašā laikā ekrāni nevar dižoties ar lieliskām grafikām un dizainu. Vadītāja info displejs vispār ir garlaicības iemiesojums, tas ir tumšs un attēlotās informācijas apjoms un izskats ir stipri viduvējs. Vismaz ir laba atpakaļskata kamera, kura pat ir mazgāšanas funkciju. Ir 360 grādu kameru iespēja, kura gan izmēģinājuma auto nebija piekomplektēta.

    Sēdekļi ir stipri viduvēji. Vizuāli tie ir OK, AGR sertifikācija iedod arī adekvātu ērtumu un komfortu, bet materiālu izvēle ir apšaubāma – šuves ir ļoti asas. Ja Tev kājās ir šorti, tad sēdvietas pagarinošais izbīdījums ļoti centīsies stilbus saskrāpēt. Izvirzījumam vajadzēja būt dziļākam un zemākam. Aizmugurē vietas ir pietiekami arī pieaugušam indivīdam, bagāžas nodalījums ir pietiekams nelielai ģimenei, turklāt ar padziļinājumu svarīgākām mantām, kas jāpaslēpj no acīm un traumām.

    Bet tehnika?

    Pareizi. Astra vēl ir pieejama arī ar dīzeļdzinēju, kas ir ļoti interesanta ražotāja izvēle mūsdienās. Latvijā gan šis der, jo mums vēljoprojām patīk smirdošas rokas. Arī man. Kopā ir 3 benzīna dzinēju versijas un 1 dīzeļa. 1.2 litru 3 cilindru benzīna dzinējs ir 110 Zs (205 Nm) un 130 Zs (230 Nm), kur mazākā jauda ir pieejama tikai ar 6 ātrumu manuālo kārbu, kamēr 130 Zs ir pieejama gan ar manuālo, gan 8 ātrumu automātisko ātrumkārbu. Pavisam foršā benzīna versija vairs nav tīra benzīna versija, proti, tā ir 1.6 litru 4 cilindru hibrīda versija. Un arī ne parastā, bet plug-in hibrīda, tātad pavisam interesanti. Tā attīsta 180 Zs (360 Nm), ir iekomplektēta ar 12.4 kWh bateriju, kas elektriskajā jaudā dod līdz pat 70 kilometriem. Protams, ideālos apstākļos. Bet, ja pat tie būtu 50 kilometri, tad tas ir labi. Turklāt, varas kuluāros baumo, ka Astra savā GT versijā tiks pat pie 225 Zs plug-in hibrīda versijas, kāda ir pieejama Peugeot 508. Tas būs īstens karstais hečbeks.

    Dīzeļdzinējs ir viens – 1.5 litru Duratorq TDCi četru cilindru brīnums ar 130 Zs (300 Nm), kas ir pieejams kā ar sešu ātrumu manuālo, tā astoņu ātrumu automātisko ātrumkārbu.

    Tas 1.2 litru dzinējs vispār kustas?

    Viena lieta, kas mani iepriecināja no paša sākuma iepazīstoties ar auto, bija, ka trīs cilindru dzinējs dod tos smukos 130 Zs. Apvienojumā ar 8 ātrumu automātisko ātrumkārbu tā braukšanas formula neizskatās slikta, jo, piemēram, VW ar šiem trijiem cilindriem tik spekulē tik līdz 110 Zs (200 Nm), kas ir mazāk. Pirmkārt jau paldies Opel pārstāvim Auto Blitz, kas man šo auto uzticēja uz veselu nedēļu, lai man būtu iespēja tā kārtīgi iepazīties.

    Tā braukšanas realitāte nav tik spīdoša. Es teikšu pavisam godīgi, ka mani braukšanas dinamika nepārliecināja, jo es no 130 Zs dzinēja gaidīju vairāk un mani nepamet sajūta, ka VW tie 110 Zs kustas ņiprāk. Un vēl vairāk mani nepārliecināja palielinātās vibrācijas no dzinēja, kuras, piemēram, es nenovēroju Opel Mokka. Ja pie trīs cilindru “vē 8” skaņas mēs esam pieraduši, tad šī vibrācija nav lieta, pie kuras vajadzētu pierast. Dzinējam jau pamatīgi pietrūkst spējas auto virs 100 km/h kustināt, bet mani tā īsti arī neiepriecināja varēšana kustināt auto pilsētas ātrumā. Pietrūkst.

    Pati auto vadība ir ļoti precīza, stūrēšana ir ar atzīmi 8. Labāk teikšu 7+. Auto stūrē un uzvedas kā īstens karstais hečbeks. Automātiski mani patiešām interesē, kā auto uzvedīsies ar 180 vai vispār 225 Zs. Būs jāuzprasās vēlreiz uz Astriņu, kad tādas demo parkā būs pieejamas. Balstiekārta ir stingra un kontrolēta, bet tajā pašā laikā neviens necenšas salauzt mugurkaulu. Es teiktu, ka ir īstais balanss starp komfortu un sportiskumu. GS versijas iegūs mazliet stingrāku balstiekārtu, tāpēc mani nedaudz māc šaubas par komfortu Rīgas ielās, bet šī versija mani pārliecināja. Patīk. Tik tā jauda.

    Cenas

    Un te mēs atgriežamies pie manis iepriekš teiktā – cena tā īsti neatbilst kvalitātei. Astrai vajadzētu būt nedaudz lētākai. Tā tehniski sākuma cena nemaz nav tik slikta, proti, mazliet zem 23 tūkstošiem EUR. Bet par šie 22700 EUR iegūsiet pašu bāzīti ar mazāko dzinēju. Tas īstais sākums ir 26 tūkstoši EUR par Innovation Plus komplektāciju ar 130 Zs dzinēju un automātisko ātrumkārbu. Plug-in hibrīds sākas no 36 tūkstošiem EUR un var pat sasniegt 45 tūkstošu EUR atzīmi Executive komplektācijā.

    Izmēģinājuma auto ir jau manis minētajā Innovation Plus komplektācijā ar 130 Zs un automātisko ātrumkārbu, bet ar visām papildus opcijām sasniedz 29 ar pusi tūkstošus EUR. Innovation Plus, protams, jau standarta komplektācijā ir diezgan patīkams. Tam ir 17 collu diski, AGR regulējamie komforta sēdekļi ar apsildi, apsildāmā stūre, kruīza kontrole, bezatslēgas piekļuve, pilnie LED priekšējie un aizmugurējie lukturi, 10” vadītāja un 10” info-izklaides ekrāni ar bezvadu Apple CarPlay un Android Auto atbalstu. Faktiski viss, ko Tev vajag.

    Pēcvārds

    Agrāk es šai nodaļai virsrakstu definēju kā secinājumi. Kas gan šie par secinājumiem. Man vizuāli ļoti patīk Opel Astra. Tā, ka ļoti patīk. Man arī patika Opel Mokka, un es vispār esmu jaunās Opel dizaina līnijas fans. Man ne ļoti patīk, ka dažviet tiek izmantotas apšaubāmas kvalitātes plastmasas, vadītāja displejs ir tumšs un garlaicīgs, dzinējs varēja būt mazliet ņiprāks. Ja Opel savu Astru varētu specificēt 30 tūkstošu robežā par Plug-in hibrīdu, tad tas auto būtu interesants pat man.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    28 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    freelifelv
    14.08.2022 00:46

    “Astra vēl ir pieejama arī ar dīzeļdzinēju, kas ir ļoti interesanta ražotāja izvēle mūsdienās. Latvijā gan šis der, jo mums vēljoprojām patīk smirdošas rokas.”
    Kas tas par absolūti tupu uzbraucienu? EV 50k+ būtu tā īstā izvēle jaunam auto? Jauns auto=EV? Ar ko pats, nesmirdošo roku īpašnieks, apskatnieks brauc? Lauku portālam lauku teksti…

    Juris
    14.08.2022 09:09
    Reply to  freelifelv

    Benzīna dzinējs, EV vai PHEV. Dīzelis lai paliek veciem gazikiem :)

    svimart
    14.08.2022 13:04
    Reply to  freelifelv

    Šim džekam jau sen sakāpis galvā….”smirdošas rokas”…

    Ainārs
    15.08.2022 00:49
    Reply to  Māris Gaugers

    Tādēļ lietoju cimdu, lai rokas tīras.

    Lauris
    15.08.2022 08:22
    Reply to  Māris Gaugers

    Cirkulim+ par cimdiņiem, vienmēr lietoju, uzpildot dīzeli, un nesmird (:

    KKTK
    15.08.2022 15:11
    Reply to  Lauris

    Ak tad no dīselistiem ne tikai melnas mutes, bet arī lieki izmesta plastmasa atkritumos?

    Ainārs
    15.08.2022 19:35
    Reply to  KKTK

    Manā gadījumā ir normāls darba cimds no Depo, ko vadāju līdzi bagāžniekā.

    Aigars Axx
    16.08.2022 00:41
    Reply to  Māris Gaugers

    Ja pacenšas, tad jā, var rokas sasmirdināt. Tāpat kā ar benzīna pistoli, vai gumijas kabeļiem…

    XXL
    14.08.2022 20:46
    Reply to  freelifelv

    Šada replika neliecina neko labu ne par raksta autoru, ne vina spēju/gribēšanu but neitrali objektivam.

    Biteme
    15.08.2022 09:04
    Reply to  XXL

    Tu aizmirsi, ka lasi blogu, nevis žurnālistu veidotu saturu? Blogā var visu un vienīgā atgriezeniskā saite ir unsub. Viņi te vēl samērā cenšās.

    Astro
    14.08.2022 21:29

    “Pats pat negaidīju, kaut ko tādu teikšu par Opel.” – šī frāze raksturo Opel lielāko un nepārvaramo šķērsli. Arī mana sieva ir pie auto izvēles ir izteikusies – lai vai ko, bet Opeli negribu. Nu netiek viņi savai senajai reputācijai pāri, pārāk dziļi iesēdusies vismaz 40+ gadīgo auditorijā.

    Biteme
    15.08.2022 09:05
    Reply to  Astro

    Kas maksā, tas izvēlas.

    Čiekurs
    15.08.2022 10:47
    Reply to  Astro

    Opel senā reputācija ap 1980.-2000. gadu (rupji noapaļojot) ir kā ļoti uzticami un atsevišķos gadījumos ģeniāli uzbūvēti auto.
    Joki par Opel ir, manuprāt, mītiski. Tāpat kā par Nickelback.

    Skābene
    16.08.2022 14:17
    Reply to  Māris Gaugers

    Visu var izārstēt ar labu cenu un kārtīgu atlaidi! Paskat kā Maximai boikots pēc Zolitūdes traģēdijas beidzās ar brīdi, kad izsludināja atlaides!
    Atkal iet tauta un atkal rokās pa sapelējušajiem mandarīniem, galvenais, ka cena laba! :)

    vtv
    10.03.2024 12:03
    Reply to  Māris Gaugers

    Iespējams viņiem vajadzēja vairāk uzsvert ka tas ir taisīts kopā ar Peugeot, jo Pežopelis vismas ir fun 😅

    Anna
    15.08.2022 10:12

    “Viss salona izkārtojums ir stipri lielisks.” ‘stipri lielisks’ un pārējie līdzīgie izteikumi padara tekstu nelasāmu, diemžēl… un tur nav pie vainas Opelis :)

    Biteme
    15.08.2022 10:19
    Reply to  Anna

    1. blogs
    2. paaudze, kas nav lasījusi, pati raksta diezgan sūnaini
    3. ir taču prof. auto prese, ja interesē tieši par auto

    Aigars Axx
    16.08.2022 01:02
    Reply to  Biteme

    Blogs?!? Tas nozīmē, ka oficiāli drīkst izrādīt savu neprasmi lietot valodu? Jebšu tā ir attieksme pret tiem, kas lasa?
    Jebkurā gadījumā, lasot neskaitāmās gramatikas “pērles” domāju ikvienam rodas viedoklis par rakstītāju un to, cik lielā mērā var ņemt vērā konkrētā autora novērojumus vai secinājumus.
    Patīkams pārsteigums un liels pluss Mārim par to, ka viņš ir tencinājis par komentāru un izrādījis vēlmi “strādāt pie tā”.
    Citi šeit manītie “satura veidotāji” ir pārāk iedomīgi lai kko uzklausītu un ņemtu vērā.

    Krisjanis G.
    15.08.2022 16:39
    Reply to  Anna

    Fantastika – nokomentēt raksta autora valodu, bet tajā pašā teikumā ielikt komatu pirms vārda “diemžēl”.

    Aigars Axx
    16.08.2022 01:04
    Reply to  Krisjanis G.

    “Nokomentēt” :-)

    kkk
    15.08.2022 18:51
    Reply to  Anna

    cik jūs nabaga letiņi esat jūtīgi, psc

    Aigars Axx
    16.08.2022 01:06
    Reply to  kkk

    Kurš un pret ko te ir jūtīgs?

    KKTK
    15.08.2022 15:17

    Man kā cilvēkam no alas liekas, ka ārējais dizains neiet kopā ar interjera dizainu. Ja no ārpuses tāds parasts auto ar dažiem interesantām līnijām, tad salons izskatās tik kantains, kā tāds Jeep. Izņemot durvju paneļus, tur atkal ir pacentušie – vismaz interesanti!

    Reklāma