Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen vadība nav pārliecināta par nākamās paaudzes Golf radīšanu

    Jaunākie raksti

    Pagājušā gada pavasarī Volkswagen koncerna vadība paziņoja, ka Golf, T-Roc, Passat un Tiguan pilnīgi noteikti tiks būvēti arī jaunās paaudzes modeļi ar iekšdedzes dzinējiem. Šādi apgalvojumi gan bijuši nedaudz pārsteidzīgi – Volkswagen zīmola vadītājs Tomass Šefers intervijā vācu medijam Welt pastāstījis, ka pagaidām nav pieņemts galalēmums par jaunās paaudzes Golf izstrādi.

    Modeļa nākotni liek apšaubīt jaunie emisiju standarti – tuvāko gadu laikā Eiropas Savienībā spēkā vajadzētu stāties jaunajiem Euro7 izmešu standartiem, savukārt, lai attīstītu tiem atbilstošus iekšdedzes dzinējus, ievērojami palielinās izstrādes un attīstības izmaksas. Šēfers lēš, ka Euro7 standartiem atbilstošs dzinējs mašīnu sadārdzinās par 3-5 tūkstošiem eiro.

    Reklāma

    Viņš arī uzsver, ka laiks, kad par 10 tūkstošiem eiro varēja nopirkt jaunu mašīnu, ir beidzies. Lai izstrādātu jaunus auto ar iekšdedzes dzinēju, ir ļoti augstas izstrādes izmaksas tieši dzinējam.

    Šobrīd turpinās darbs pie pašreizējas paaudzes Golf 8 modernizācijas jeb facelift, savukārt Golf 9 izstrāde joprojām ir jautājums. Šēfers skaidro, ka izstrādāt jaunu mašīnu, kurai varētu nebūt tradicionālais 7-8 gadu dzīvescikls, būtu lieka izšķērdība un tas neatmaksātos. Starp rindām nolasāms, ka Šēfers domā jau par 2035. gadu, kad Eiropā vairs nevarēs tirgot automašīnas ar iekšdedzes dzinēju.

    Pašreizējais Golf 8 modelis ir apritē kopš 2019. gada, savukārt 2023. vai 2024. gadā ieradīsies modernizētā versija, kas tiks tirgota vēl trīs četrus gadus. Tas nozīmē, ka Golf 9 teorētiski varētu ieraudzīt ap 2027., 2028. gadu. Tehniski tas vēl iekļaujās 7-8 gadu dzīvesciklā, kas beigsies līdz ar iekšdedzes dzinēju ēras beigām Eiropā, taču cik pieprasīts būs šāds modelis laikā, kad daudzi autoražotāji izteikti vairāk piedāvās tieši elektroauto, turklāt infrastruktūra būs krietni pavirzījusies uz priekšu.

    Nevar izslēgt, ka atsevišķas valstis izvēlas pāriet tikai uz elektroauto vēl pirms 2035. gada, kas ierobežos arī iespējas tirgot Golf 9 modeli, ja tāds tiks veidots. Šefers saka, ka lēmums par jaunās paaudzes Golf ir jāpieņem tuvākā gada laikā, lai to varētu paspēt savlaicīgi izstrādāt. Viņš norāda, ka kompaktklases segmentos lielās Euro7 attīstības izmaksas ir grūtāk sagremot, jo tās proporcionāli krietni vairāk palielina mašīnas galacenu.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bats
    05.08.2022 15:23

    Visu pareizi sapratuši. Euro7 ieviešana nav iespējama ar esošiem iekšdedzes dzinējiem, nepieciešami pastāvīgi variējamas kompresijas motori bez inžektoriem un svecēm, piemēram HCCI, kuru izstrāde maksās simtiem miljonu, un pēc tam vēl desmitiem miljonu nepārtrauktos atsaukumos un garantijas remontos. Kad Euro7 brīnummotorus varēs beidzot ražot izdevīgi un masveidā, jau strauji tuvosies ’35.gads un vēl nav skaidrs vai vispār kāds gribēs pirkt auto ar iekšdedzes dzinēju.

    Reklāma