Elektroauto ražotājam Tesla, pateicoties viņu pašu veidotajam Supercharger tīklam, ir plašākais elektroauto uzlādes tīkls pasaulē, piedāvājot vairākus desmitus tūkstošu uzlādes iekārtu visā pasaulē. Autoražotājs atsevišķās vietās Eiropā, kur Supercharger uzlādes vietu ir vairāk, izmēģinājumu nolūkos atvēris savu tīklu arī citu ražotāju elektriskajām mašīnām. Taču ne par to stāsts – beidzot Supercharger ir pie mums Latvijā un tas palaists ekspluatācijā!
Pirmā Supercharger uzlādes vieta Latvijā atvērta Rēzeknē, bet ar savu pieredzi šajā uzlādes vietā dalījās mūsu lasītājs Dāvis, kurš ikdienā pārvietojas ar Tesla Model 3. Rēzeknē pieejami 4 lādētāji, kuri katrs spēj lādēt mašīnu ar 150kW jaudu. Neskaitot 350kW IONITY staciju Ādažos, šie, šķiet, ir jaudīgākie elektroauto lādētāji Latvijā šobrīd. Tiesa, ne uz ilgu laiku, jo savu tīklu attīsta “Eleport”, solot uzlādes iekārtas ar 100, 150kW un arī lielāku jaudu.
Tātad, Dāvis ieradās pie Tesla Rēzeknes lādētāja, kad viņa mašīnai baterijas atlikums bija nedaudz virs 30%, tāpēc maksimālo uzlādes jaudu, proti, 150kW izmantot neizdevās, taču auto tik un tā lādējās ar 124kW jaudu, kas, protams, nav maz. Šīs Tesla uzlādes iekārtas var atrast Rēzeknē, Stacijas ielā 30, turpat netālu no Rēzeknes Olimpiskā sporta centra.
Tesla mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka nākamais Supercharger lādētājs plānots Rīgā, savukārt tā atklāšana ieplānota šā gada 3. ceturksnī. Tiesa, turpat arī norādīts, ka atrašanās vieta un atklāšanas laiks var mainīties. Iepriekš diezgan daudz runāts par Supercharger uzlādes vietu Salaspilī vai tās tuvumā, ņemot vērā, ka Salaspilī ir liela satiksmes intensitāte, turklāt caur to dodas arī tie cilvēki, kas dodas tranzītā, piemēram, no Igaunijas vai Somijas, braucot Lietuvas virzienā, proti, tiek izmantota Via Baltica maģistrāle.
Vēl kādas 5 uzlādes stacijas un Teslu īpašnieki iekļaus Latviju savā apmeklējuma maršrutā. Katras valsts un vēl katras uzlādes kompānijas īpašās kartes, aplikācijas, vai čipu un SMS nepieciešamība izraisa alerģiju daudziem Tesleniekiem kuri pieraduši pie “iespraud un lādē” sistēmas.
Šī stacija gan tika taisīta Krievijas biezajiem elektroauto uzlādei pa ceļam uz Rīgu un atpakaļ. Tagad nezinu ko tur lādēs. Pirks teslas Rēzeknes domei?
Kurs vispar taja puse ir ko pazaudejis? Tur jau tapat pilns ar vatnikiem.
https://kursors.lv/2022/06/29/rezekne-darbu-uzsacis-latvija-pirmais-tesla-supercharger/#comment-131486
Būtu jau labi, ja padalītos ar to, cik ilgi lādēja, cik km/kwh ielādēja, cik par to samaksāja. Vai Supercharger ir pieejams citu auto marku lietotājiem. Tāds pašķidrs raksts.
Lādēju lai droši tiktu līdz Rīgai – līdz 60% apmēram, tas bija +21kw/h. Nepilnas 15min.
Beigās lādējās ar kkur 70 kw ātrumu. Bildē var redzēt ka sākumā lādējās 800+ km/h pie 123 kw.
Pieejams tikai Teslām. Vismaz pagaidām, jo Teslas palēnām citās valstīs Eiropā atver arī citām markām. Gan nonāks arī Līdz Latvijai.
Samaksāju 0 pagaidām. Nezinu vai Tesla kādreiz novilks naudu vai nē. Pagaidām Tesla app un mašīnā rādās 0 Eur. Varbūt vēl maksājumus Latvijā nav sakārtojuši.
Ceru ka novilkst un triskatigi.
0x3=0
Vai nav pienācis laiks pārbraukt šo: https://kursors.lv/2020/06/14/1000km-brauciens-ar-tesla-model-3-elektroauto-video/ ?
:)
Nē, kāpēc?
Tāpēc, ka tagad TO var izdarīt pa 13 stundām :)