Šo piektdien Vācijā sāksies jaunā ID. Buzz un ID. Buzz Cargo iepriekšpārdošana, bet Latvijā tā paredzēta no 2022. gada 14. jūnija. Piecvietīgā ID. Buzz sākumcena būs 59 850 eiro, savukārt ID. Buzz Cargo būs pieejams no 56 250 eiro. Pirmie automobiļi Baltijā būs pieejam šī gada nogalē.
Volkswagen komerctransporta nodaļa ar šiem automobiļiem piedāvā praktisku elektrisku pārvietošanos ikvienam, kuram nepieciešams vairāk vietas dzīvošanai un darbam. Automobiļi pārvietojoties nerada izmešus, tie ir pieslēgti tīklam un digitalizēti. Jaunākā programmatūra tiek nodrošināta, izmantojot bezvadu atjauninājumus, un, pateicoties elektromotoram, tie ir ekonomiski.
MEB platforma
Jaunais ID. Buzz tiek ražots uz modulārās elektromobiļu platformas (MEB), kā arī ir aprīkots ar šobrīd ID. saimē lielāko akumulatoru. Uzlādējamais litija jonu akumulators nodrošina 77 kWh (82 kWh bruto) enerģijas un piegādā elektrību 150 kW (204 ZS) aizmugurē uzstādītajam elektromotoram ar 310 Nm griezes momentu, uzsākot kustību no stāvēšanas stāvokļa. WLTP degvielas patēriņš: 20,6 kWh/100 km (Cargo: 20,4 kWh/100 km). Nobraukuma rezerve līdz 423 km (Cargo: 425 km).
Asistentu sistēmas – ceļā uz automatizētu braukšanu
Starp ID. Buzz asistentu sistēmām ir tādas inovatīvi savstarpēji savienotas tehnoloģijas kā Memory Functionautomatizētai automobiļa novietošanai stāvvietā pa iepriekš saglabātu maršrutu, Car2X sistēma brīdinājumiem par netālu esošu bīstamību un jaunākā Travel Assist versija, kas iekļauj pūļa datu izmantošanu. Sistēmas robežās Travel Assist ar pūļa datiem daļēji automatizēti atvieglo vadību uz priekšu un sāniem visā ātruma diapazonā, kā arī pirmo reizi atbalsta joslu maiņu uz lielceļiem (90 km/h un lielākā ātrumā). ID. Buzz būs iespējams nodrošināt līdz pat 35 asistentu sistēmām, ja automobilī būs jaunākā programmatūras versija, ko var iegūt ar bezvadu atjauninājumiem.
Pasažieru un bagāžas nodalījums
ID. Buzz otro sēdekļu rindu iespējams pārvietot par 150 mm uz priekšu vai atpakaļ, kā arī nolaist sadalījumā 1/3 vai 2/3. Aiz aizmugurējās sēdekļu rindas ir izvietots liels bagāžas nodalījums. Aizpildot to līdz standarta bagāžas pārsega augstumam, nodalījuma ietilpība sasniedz 1 121 litru. Ja aizmugurējā sēdekļu rinda ir nolaista un tiek izmantota visa kravas telpa, tilpums palielinās līdz pat 2 205 litriem.
Tajā pašā laikā ID. Buzz Cargo standarta aprīkojumā aiz sēdekļiem ir fiksēts nodalījums, kas atdala priekšējo daļu no kravas telpas. Tās lielums ir 3,9 m3, un tajā pietiek vietas divām eiropaletēm, ko var ievietot starp riteņu arkām ne vien gareniski, bet arī sāniski. Maksimālais kravas telpas garums grīdas līmenī ir 2,20 metri, bet maksimālais kravas platums sasniedz 1,73 metrus. Automobiļa maksimālā kravnesība ir 650 kg. Kravu iespējams nostiprināt, izmantojot sešus stiprinājuma gredzenus izturīgajā grīdā un pēc izvēles arī stiprinājuma sliedes sānu sienās.
Ja godīgi, nesaprotu, kādai vajadzībai tāds ir piemērots? Ietilpība ir 5 cilvēki, tāpat kā ID.3, ID.4. Varbūt 5 cilvēku ģimenei ar lielu suni? Gariem ceļojumiem, elektriskais auto? Tad jau Cargo versija ir loģiskāka.
Ja nevari tādu atļauties, tad tev nemaz nav vajadzība pēc tāda. No mana skatu punkta šī izskatās izcila mašīna – busiņa ietilpība un praktiskums apvienots ar jaunākajām tehnoloģijām un vēl pie tam izskatās nu ļoti glīti. Cenu gan gribētos par kādiem 10k mazāku, lai nosauktu šo par vienreizēju automobīli.
Ja tevi satrauc 10K šurp vai turp par “praktiskumu kas apvienots ar jaunākajām tehnoloģijām” – iespējams, tev nemaz nav vajadzība pēc tāda.
Nav tā ka tas mani satrauc, vienkārši vērtēju pēc saviem ieskatiem. Un jā, vajadzība pēc tāda man pagaidām nav. Kad būs, tad arī EV pieejamība būs savādāka.
Tur jau tieši tas joks ka varu atļauties, tikai nevaru izdomāt pielietojumu :)
Skatoties cik daudzi multivani braukā apkārt (pārsvarā jau tukši, ar vienu šoferi), domāju šis noteikti naudīgiem un stilīgiem cilvēkiem būs kārdinošs pirkums.
Vens – stilīgu cilvēku auto? Tad jau mikriņu šoferi ir vispār hipsteri))
Nu šis nekādā formā nav vienkārši “Vens”. Tas tāpat kā Mini salīdzināt ar Skoda Fabia. It kā jau līdzīga klase, bet klients pavisam cits.
VW mārketinga cilvēki savu maizīti godīgi nopelna!
Labs verķis, lai aizvestu 2T krosaču uz sačiem :D
Buzz tika solīta arī V2L… joprojām būs?
Kāreiz ar ko tad tas Id4 tagad labāks – vairāk vietas par to pašu cenu.. Kāreiz beidzot normāla izmēra transportlīdzeklis, kur nav viss jāpako nezin kā.. Tādā XC40 izmēra auto es savai 5 cilvēku ģimenei pat no Rimi nevaru normāli atbraukt atpakaļ. It sevišķi kad elektrība vēl nemaksāja komsosu (šodien piem atkal ar sagāzēto džipu braukt ir lētāk kā ar elektrību), tad it kā varēja vairs nesatraukties par auto izmēru.. resp labs modelis varētu būt. it sevišķi, kad būs arī long versija ar krēsliem uz sliedēm aka multivan.
Respektīvi – kas ar Latviju – noteikti atvēlētie 3 eksemplāri jau būs nobookoti pirms publiski parādīsies iespēja..