Reklāma

Kia Proceed apskats – vai brauc tikpat labi kā izskatās?

Foto: Mārcis Gaujenietis

Jaunākie raksti

Dienvidkoreja palaidusi satelītu, izmantojot pirmo pašu radīto raķeti

Dienvidkoreja nupat spērusi nozīmīgu soli, lai kļūtu par daļu no kosmosa valstu saimes. Tiek ziņots, ka Dienvidkoreja pirmo reizi...

“Amazon” iepazīstina ar savu pirmo pilnībā autonomo mobilo noliktavas robotu

Ņemot vērā iespējamo krīzi nodarbinātības jomā, "Amazon" jo cītīgi jāstrādā pie automatizācijas un robotikas risinājumu integrācijas savās noliktavās. Šajā...

Turpinoties lielam pieprasījumam pēc Apple AirTag, varētu tikt izlaists uzlabots modelis

Apple AirTag ierīču izsekotājs tika izlaists nedaudz vairāk kā pirms gada, un izskatās, ka tas ir bijis salīdzinoši populārs,...

PCI Express 7 astoņkārt pārsniegs PCI Express 5 ātrumus

PCI Express 5.0 vēl nav nonācis pie lietotājiem datoros, kad jau PCI-SIG komiteja uzsākusi darbu pie PCI Express 7.0....

Seagate IronWolf Pro 6 TB NAS cietā diska apskats

Seagate IronWolf un IronWolf Pro sērijas diski aptver ietilpības variantus no 1 TB līdz pat iespaidīgiem 20 TB un...

Kia Ceed modelim ir diezgan daudz dažādu virsbūves tipu – ir parastais Ceed hečbeks, bet tiem, kam nepieciešams auto ar lielāku ietilpību, pieejams universālis. Tiktāl viss skaidrs, saprotams un loģisks. Tāpat pieejams XCeed, kas ir kompaktklases krosovers un faktiski tas ir Ceed ar lielāku caurgājamību. Vismaz nosacīti, jo pirms pusotra gada mēs ar fotogrāfu to auto ļoti ātri norakām smiltīs. Un, visbeidzot, ir vēlviens Ceed universālis, kas nosaukts par Proceed. Kas tas ir un ar ko atšķiras no citiem Ceed modeļiem, par to turpinājumā.

Universālis vai „shooting-brake”?

Salīdzinot ar pirmo divu paaudžu Proceed, šis aktuālais modelis ir krietni atšķirīgs. Pirmkārt jāsāk kaut vai ar to, ka oriģinālais Proceed bija hečbeks. Tāpat iepriekšējo paaudžu modeļa nosaukums bija pierakstīts ļoti interesanti, liekot domāt, ka kāds Kia darbinieks centies izgudrot lietotājvārdu kādai tīmekļa lapai nevis automašīnas nosaukumu – iepriekš auto saucās „Pro_Cee’d”. Kaut ko tādu ļaudis izdomāja, funktierējot savus Counter-Strike segvārdus.

Labi, ko es te ņemos gar nosaukumu. Ja Kia tolaik gribēja lietot dažādas interpunkcijas zīmes, tad tā ir viņu darīšana. Iepriekšējās paaudzes Proceed hečbeks bija paredzēts kā sportiskāks modelis un korejiešu autoražotāja pirmais piegājiens, veidojot Eiropā allaž populāros hot-hatch. Tādā veidā autoražotājs centās strādāt pie sava tēla eiropiešu pircēju acīs, cenšoties sevi pasniegt kā autoražotāju, kas spēj sniegt emocijas un radīt interesantus auto. Mašīnas virsbūvē varēja saskatīt acīmredzamas līdzības ar tobrīd aktuālo Ceed, taču dizainā bija jaušami arī kupejas elementi ar slīpāku jumta līniju, kas aizmugurē laižas uz leju. GT versijā mašīnai bija izmainīts balstiekārtas regulējums, lai auto nodrošinātu sportiskāku un veiklāku gaitu. Tāpat mainīti arī motora regulējumi, lai pēc iespējas plašākā apgriezienu diapazonā būtu pieejams maksimālais griezes moments.

Veidojot aktuālās paaudzes Proceed modeli, kas tirdzniecībā nonāca līdz ar parasto Ceed 2018. gadā, Kia nolēma, ka šim modelim nepieciešams mainīt virsbūves formu, to padarot par „shooting-brake” stila auto. Šādu lēmumu autoražotājs pamatoja ar skaitļiem – kupeju pārdošanas apjomi krītas, taču Kia nevēlējās pazaudēt šāda veida dizainu, turklāt viņi prognozēja, ka universāļu pārdošanas apjomi kāps, uzskatot, ka īpaši populāri būs modeļi ar sportiskāku dizainu. Tā vietā, lai būvētu kārtējo nelielo pilsētas SUV, viņi Proceed izvēlējās veidot ar „shooting-brake” virsbūvi – mašīna saglabā skaistu, kupejai nedaudz līdzīgo dizainu, vienlaikus sniedzot arī zināmu praktiskumu. Līdzīgā stilā veidots arī Volkswagen Arteon un Mercedes CLA – abiem šiem modeļiem ir „shooting-brake” virsbūves, taču tiem ir arī krietni augstāka cena nekā šim auto.

Mašīnas priekšdaļa faktiski ir nokopēta no parastā Ceed, bet papildināta ar dažiem sarkaniem akcentiem pa perimetru, kā arī disku centros. Tieši no sāniem Proceed izskatās vislabāk – auto līnijas un proporcijas dzīvē izskatās tiešām lieliski un eleganti jebkur, kur ar to piebrauksiet. Arī mašīnas aizmugure izskatās līdzīgi parastajam auto, taču aizmugurējie lukturi izveidoti nedaudz šaurāki, kā arī visa bagāžas nodalījuma vāka platumā stiepjas LED gaismu josla. Apakšā ar spīdīgu rāmi izceltas vietas, kur meklēt izpūtēja caurules, bet sportiskākam izskatam kalpo gaisa atveres. Tās gan tiešām paredzētas tikai vizuālajai pusei.

Auto būvēts uz tās pašas „Hyundai-Kia K2” platformas, kas pielietota arī Ceed un XCeed tapšanā. Šī platforma tiek izmantota visos koncerna kompaktklases auto, tostarp arī Hyundai i20 un i30, Kona, un Bayon. Šī modeļa garums ir 4,61 metrs, platums 1,8 metri, augstums vien 1,42 metri, savukārt garenbāze ir 2,65 metri. Izmēros tas ir identisks kā parastais Ceed universālis, bet auto ir par 4,5 centimetriem zemāks. Tas uz simpātiskā dizaina rēķina.

Latvijā šim modelim pieejami tikai divi motori, līdz ar to nebūs ilgi jālauza galva par labāko dzinēja-pārnesumkārbas kombināciju – nopērkams 1,5 litru četrcilindru motors ar 160Zs jaudu (253Nm) un 7-pakāpju divsajūgu automātisko pārnesmkārbu. Otra alternatīva, kas šim sportiskāk pozicionētajam modelim šķiet piemērotāka, ir 1,6 litru četrcilindru motors ar 204Zs jaudu (265Nm) un to pašu 7-pakāpju divsajūgu automātisko pārnesumkārbu. Šo versiju arī izmēģinājām mūsu testā. Abas versijas ir tikai ar priekšpiedziņu.

Salonā būs jāsēž cieši blakus

Dažreiz par mašīnām esmu teicis, ka no ārpuses tās izskatās nelielas, bet iekšā ir daudz vietas. Šeit ir nedaudz uz otru pusi – auto no ārpuses itkā izskatās paliels, bet iekšā nemaz tik daudz vietas nav. Man kā gara auguma cilvēkam bija nepieciešams zināms laiciņš, lai iekārtotos pie stūres. Kā pieminēju raksta sākumā, auto ir ar zemu jumta līniju, tāpēc arī vietas daudzums galvai ir mazāk nekā gribētos. Šim konkrētajam auto bija panorāmas lūka, kas vēl vairāk laupa vietu galvai, tāpēc nācās krietni pielāgoties un rast kompromisus sēdpozīcijas izvēlē, lai daudz maz ērti iekārtotos. Cilvēki augumā līdz 1,80 metriem gan spēs iekārtoties visai saprātīgi. Jārēķinās, ka arī sēdēšana ar blakussēdētāju priekšā un aizmugurē būs omulīgi cieša. Ne tik traki, lai priekšā viens otru nepārtraukti bakstītu ar elkoņiem, bet ciešāk nekā varētu šķist no ārpuses.

Arī aizmugurē sēdošajiem būs jārēķinās ar zināmiem trūkumiem tieši galvas rajonā – tieši tur jumta līnija sāk izteiktāk laisties lejup, tāpēc vietas daudzums galvai tur būs vēl švakāks. Par vietas trūkumu kājām gan neko sliktu nevar teikt – divi pieaugušie iekārtosies aizmugurē un kājām vietas būs pietiekami. Ierūmēt trīs pieaugušos būs pagrūtāk, bet ne neiespējami. Sajūsmas saucienus par tādu ideju gan negaidiet. Vēl viens jumta līnijas un foršā dizaina radītais trūkums – redzamība pa atpakaļskata spoguli ir atbaidoši slikta, jo ir tiešām ļoti mazs logs, pa kuru skatīties uz notiekošo aiz sevis. Labi, ka mašīna aprīkota ar atpakaļskata kameru un parkošanās sensoriem, kas lieti noder, mēģinot ielocīties kādā šaurākā stāvvietā.

Proceed salonu gribētos iedalīt divās daļās – augšpusē ir mūsdienīgā, digitālā Kia ekrānu sistēma, kas atbilst tagadnei un ved nākotnē, savukārt apakšā ir vecā labā analogā sistēma no 21. gadsimta sākuma. Par visu pēc kārtas – vadītājam priekšā novietots 12,3 collu digitālais instrumentu panelis, ko lielos vilcienos esam aprakstījuši citos Kia apskatos. Tas izskatās gana labi, lai arī varbūt nedaudz vecmodīgi, toties ir ļoti vienkārši nolasāms un visa nepieciešamā informācija ir viegli saskatāma. Arī orientēšanās dažādos logos ir ļoti vienkārša un intuitīva. Priekšējā paneļa augšpusē novietots 10,25 collu skārienjutīgais multimediju sistēmas ekrāns. Pieejams bezvadu savienojums ar Apple CarPlay/Android Auto un pati Kia sistēma ir gana atsaucīga. Atsevišķas pogas brīžiem šķiet pārāk mazas un uz tām grūtāk trāpīt, bet līdzīgas problēmas ir daudzām multimediju sistēmām. Lielos vilcienos viss ir kārtībā, man šī Kia sistēma tīri labi patīk un ir patikusi arī citos modeļos, kurus esmu izmēģinājis pēdējo pāris gadu laikā.

Zem multimediju ekrāna ir šī otra, analogā daļa – ar fiziskām pogām vadāma klimatkontrole. Jā, zinu, ka esmu kritizējis visus tos autoražotājus, kas klimatkontroli pārceļ uz ekrāniem, pieprasot atstāt fiziskās pogas. Es palieku pie sava – klimatkontrolei jābūt darbināmai ar fiziskām pogām, bet ne par to stāsts. Šajā auto šīs pogas izskatās… nu ļoti vecmodīgi. Varbūt tikai man tāda sajūta, bet zem lielajiem ekrāniem šīs pogas izskatās kaut kā nevietā. Toties strādā gan labi, kas ir pats galvenais.

Pievēršoties materiālu kvalitātei, tad to varētu saukt par kopumā atbilstošu prasītajai cenai par šo auto. Augstāk uz durvju paneļiem un priekšējā paneļa atradīsim labākus, lai arī ne izcilus materiālus, bet zemāk būs arī cietā plastmasa. Uzbūves kvalitāte ir laba un Proceed saskrūvēts kopā kā nākas, auto nečīkstot, negrabot un neradot liekas skaņas, kur tām nebūtu jābūt.

Braukšanas īpašības

Tātad, testa braucienu pavadījām kopā ar jaudīgāko 204Zs versiju un kopumā iespaids radās ļoti labs – šajā konkrētajā auto un izpildījumā 204Zs varbūt nešķiet tik daudz vai tik strauji, kā gribētos, bet tie sniedz adekvātu dinamiku – 100km/h tiek sasniegti 7,5 sekundēs jebšu diezgan saprātīgā laikā. Pats dzinējs ir kluss, mierīgs un labi nostrādāts, bet, iespiežot pedāli grīdā, protams, sagaidīsim skaļu rēcienu. Patīkami pārsteidza izplūdes sistēmas radītā skaņa – nospiežot sporta režīma pogu, kaut kur aizmugurē dzirdama pavisam mazliet burbuļojoša, patīkami basīga izpūtēja skaņa. Protams, daļēji tas tiek panākts, mākslīgi laižot sintētisku skaņu salonā, taču arī no ārpuses auto skan diezgan labi. Speciāli to pārbaudīju, pie stūres piesēdinot paziņu, kamēr pats uz brītiņu pastāvēju ārā.

Runājot par sporta režīmu, tas ir tieši tāds pats kā visās citās mūsdienu mašīnās – uzlabota gāzes pedāļa atsaucība un smagāka, precīzāka vadāmība, taču ātrumkārba nav pati ašākā un precīzākā pasaulē. Gāzes pedālis tiešām ir diezgan atsaucīgs un pietiekami aši reaģē uz vadītāja kāju darbību. Īpašas uzslavas pelnījusi stūres sistēma, kas šajā mašīnā ir informatīvākā, ar kādu nācies braukt ilgā laikā. Mūsdienu mašīnās nereti ir sajūta, ka ražotājs ļoti cenšas vadītāju izolēt no visa, kas notiek ārpusē, tāpēc stūri un priekšējo riteņu darbību ir grūti normāli sajust. Kia parūpējušies, lai šajā auto tas tā nebūtu – braukšanas laikā caur stūri iespējams labi sajust to, kas notiek zem priekšējiem riteņiem, stūre ir daudz informatīvāka, salīdzinot ar lielo vairumu mūsdienu ielas auto.

Degvielas patēriņa jautājumos Proceed ir saudzējošs makam un benzīnu nestrebj pārmērīgi daudz – kombinētā režīmā iespējams iekļauties 7-8 litros uz 100 kilometriem, kas ir diezgan adekvāts rezultāts. Galu galā tomēr jāpabaro 204 zirgspēki. Tātad vismaz varēs aizbraukt kaut kur tālāk ar saprātīgām izmaksām. Auto ir gana labi piemērots garākiem braucieniem gan no dinamikas viedokļa, gan arī braukšanas palīgsistēmu skatījuma, savukārt bagāžniekā ar 594 litru tilpumu līdzi iespējams paņemt daudz mantu.

Viena lieta, kas bija pat ļoti manāma, bija trokšņu līmenis salonā – ceļa un riepu skaņa ir pārsteidzoši labi dzirdama, itkā Kia no mašīnas apakšas būtu izvākuši lielāko daļu skaņu izolējošā materiāla. Arī salīdzinājumā ar citiem Kia šis auto ir skaļš, pat ar vecākiem Ceed. Tas nav labi. Vismaz vēja trokšņi gan ir pietušēti un nav sajūtas, ka vējš svilpotu visos kaktos.

Balstiekārtas regulējums ir uz cieto pusi, varbūt pat varētu teikt, ka mašīna ir samērā pacieta. It īpaši pirmajās pāris stundās pie stūres auto tiešām likās paciets, bet, kad nedaudz apradu, tad nelikās tik traki. Auto aprīkots ar cietākām atsperēm un amortizatoriem, salīdzinot ar parasto Ceed. Jā, stingrs, mazliet paciets, bet nebija tā, ka auto būtu neērts. Arī pa ceļu, kur no asfalta nekas nav palicis pāri un ceļš vēl turas kopā tikai no ielāpiem (posms Suntaži-Sidgunda), Proceed patiesībā bija saprātīgi ērts un savākts auto, nelēkājot pa ielāpiem. Balstiekārtas regulējums nozīmē, ka entuziastiskākas braukšanas laikā virsbūve ir labi savākta un sānu sasvere ir minimāla.

Cenas

Latvijā Proceed nopērkams tikai dārgākajās GT, GT Line un GT TX komplektācijās. Visās trīs komplektācijās auto būs ļoti labi aprīkots, saņemot visas galvenās palīgsistēmas, taču vislabākais cenas/saņemto labumu variants būs vidējā jeb GT komplektācija – digitālais instrumentu panelis standartkomplektācijā, labāka audio sistēma, īpaši salona apdares elementi un citi sīkumi, kas gluži vienkārši auto salonā tā īpašniekam liks justies mazliet. Cenas sākas no 25 490 eiro, par to saņemot 1,5 litru versiju GT Line komplektācijā. Par 27 990 eiro varēs iegūt jaudīgāko 204Zs versiju GT komplektācijā, bet par 29 990 eiro nopērkama 204Zs versija ar GT TX komplektāciju.

Nobeiguma vārdi

Atbildot uz virsrakstā uzdoto jautājumu, jāsaka, ka nebrauc gluži tik labi, cik izskatās. Ar vadāmības īpašībām šim auto viss ir vislabākajā kārtībā, tomēr dziļi sirdī gribējās nedaudz vairāk dinamikas. Visā visumā Proceed ir auto ar labām braukšanas īpašībām, lielu bagāžnieku, labu aprīkojuma sarakstu un cenu, kā arī tiešām izdevušos un skaistu dizainu – pietiekami labiem argumentiem, lai to apskatītu, ja tiek meklēts lielākas ietilpības auto, bet prātā un sirdī vēl ir nedaudz dulluma un negribas pirkt kādu vienmuļu universāli vai krosoveru. Katrā ziņā šī ir ļoti interesanta alternatīva parastajam Ceed.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma