Reklāma

Gada sākumā liels pieprasījums pēc portatīvajiem datoriem un planšetdatoriem, bet liels kritums Chromebook segmentā

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Analītikas uzņēmums Canalys dalījies ar 2022. gada pirmā ceturkšņa pārdošanas datiem portatīvo datoru un planšetdatoru tirgū, kas atklājis, ka kopumā tas ir stabils un pieprasījums ir liels, tomēr šī gada pirmajos mēnešos kritusies interese pēc Chromebook tipa datoriem.

Salīdzinot ar šo pašu periodu pirms gada, ir piedzīvots neliels 3% pārdoto ierīču skaita kritums, šajā gadā sasniedzot 118,1 miljonu vienību. Piegāžu daudzums gan ir augstāks nekā salīdzinot ar periodu pirms pandēmijas sākuma, kā arī skaitā nav iekļauti Chromebook datori. Protams, šo visu veicinājusi pandēmija un darbs no mājām. Tā kā datos iekļauti arī planšetdatori, līdz ar to vislielākā tirgus daļa ir Apple zīmolam ar 18,8% un 22,303 miljoniem pārdoto vienību. Šeit lauvas tiesu aizņem tieši planšetdatoru skaits, kur Apple dominē ar 14,88 miljoniem vienību.

Otrajā vietā sekot Lenovo ar 17,8% tirgus daļu un 21,088 miljoniem pārdoto vienību, bet Lenovo, protams, pārsvarā asociējas ar portatīvo datoru zīmolu. Trešo vietu noslēdz HP ar 15,866 miljoniem pārdoto vienību jeb 13,4% tirgus daļas. Atsevisķi apskatot planšetdatoru tirgu, aiz Apple seko Samsung ar 7,86 miljoniem pārdoto vienību, bet trešajā vietā Lenovo ar 3,57 miljoniem. Tā kā varam redzēt Apple dominanci.

Avots: Canalys

Liels kritums piedzīvots Chromebook segmentā, kas, salīdzinot ar 2021. gada pirmo trīs mēnešu periodu, krities par 60%. Tas saistīts ar to, ka liela daļa šī segmenta portatīvo datoru patērētāju ir Amerikā, un saistībā ar pandēmijas izbeigšanos, skolēni un studenti atgriezās klātienes mācībās. 2022. gada pirmajā ceturksnī tika pārdoti 4,9 miljoni Chromebook portatīvie datori, no kuriem lielāko daļu aizņem Lenovo produkti ar 1,22 miljoniem vienību.

Avots: Canalys

Sagaidāms, ka šis segments tomēr atdzīvosies, pateicoties Ķīnas un Indijas izglītības sistēmu izmaiņām un digitalizācijai. Protams, būs jauni izaicinājumi piegāžu ķēdēs pēc Krievijas uzsāktā kara Ukrainā.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma