Reklāma

Ko piedāvā un ar ko unikāla ir jauniešu vidū ļoti populārā sociālā vietne “BeReal”?

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Mūsdienu jaunieši par laika pavadīšanas iespējām nevarētu sūdzēties. Tomēr, lai ko arī darītu un kur būtu, sociālie tīkli ir sabiedrotie teju ik uz soļa. Mainoties jauniešu interesēm un vispārējām tendencēm, mainās arī pašas lietotnes un to popularitāte. Par jaunākajām lietotņu tendencēm globāli un reģionu griezumā ik ceturksni ziņo “SensorTower”. Zemāk attēlos vari redzēt un salīdzināt 2017. gada pirmā ceturkšņa un 2022. gada 1. ceturkšņa  lietotņu globālo topu salīdzinājumu.

un 2022. gada 1. ceturksnis

Šajos attēlos var ļoti labi redzēt, kā, piemēram, mainījies Top 5, vienām lietotnēm kļūstot populārākām, citām piedzīvojot popularitātes kritumu. Šobrīd popularitātes zenītā atrodas video koplietotšanas lietotne “TikTok“, kas 2017. gadā bija tālu no topa virsotnēm.

Mainoties lietotāju interesēm, mainās arī viņu lietotņu izmantošanas paradumi, kas būtiski ietekmē ne tikai pašus sociālos tīklus, bet arī nozari kopumā. Šobrīd šķiet, ka pamazām līdz bezgalībai samākslotais saturs, noklāts ar filtriem vairākos slāņos, zaudē savu popularitāti. Īpaši jaunieši vēlas patērēt un arī paši radīt saturu, kas būtu īsts, patiess, nesamākslots. Vienlaikus joprojām gribas teikt, ka nereti ir vajadzīga mazliet drosme, lai sociālajā tīklā publicētu “tīru” bildi – ar visiem tās plusiem un trūkumiem. Tāpēc vēl aizvien ir un būs reizes, kad kārdinājumam nav iespējams pretoties un gribas vienu mazu, nevainīgu filtriņu uzlikt savam attēlam un izmantot šo sociālo tīklu iespēju, kas reizē ir mūsdienu digitālā satura spožums un posts.

Jauns sociālais tīkls, kas aicina būt īstam

Ar mērķi īpaši jauniešus mudināt kļūt atvērtākiem un nebaidīties lietas, vietas, notikumus un pašus sevi parādīt reālās krāsās un izskatā, 2020. gada sākumā dienas gaismu ieraudzīja jauns sociālais tīkls – attēlu koplietošanas lietotne “BeReal” jeb latviski – “Esi reāls”. To radīja bijušais “GoPro” darbinieks Aleksis Barejats (Alexis Barreyat). Būtiski, ka lietotne šogad guvusi strauju popularitāti, lietotāju skaitam kopš gada sākuma pieaugot par 315%. Savukārt aprīļa beigās “BeReal” sasniedza 7,67 miljonus lejupielāžu slieksni “Google Play Store” un “App Store“.

Kā jau vēsta pats nosaukums – “BeReal” iestājas par dabiskumu un īstumu, kas labi parādās sociālā tīkla visai unikālajās funkcijās. Galvenā ideja ir tāda, ka katru dienu nejauši izvēlētā laikā lietotājiem, neatkarīgi no tā, ar ko viņi tajā brīdī nodarbojas, tiek lūgts kopīgot savu reāllaika attēlu ar citiem – lietotnes draugiem vai globālajā ierakstu lentē. Kas to visu padara vēl interesantāku – bildei nav iespējams uzlikt filtrus un ir tikai divas minūtes laika, lai uzņemtu to. Kritiķi atzīmējuši, ka šajā lietotnē liels uzsvars likts uz autentiskumu, un nevar tam nepiekrist.

Avots: Apptopia. Grafikā popularitātes salīdzinājums ar pēc idejas līdzīgu lietotni “Dispo”

Ļauj citiem ieraudzīt sevi patiesajās krāsās

Lai arī lietotnes darbība un funkcijas ir visai vienkāršas, ja pulcē salīdzinoši prāvu sekotāju skaitu, tad tas var izvērsties par interesantu ikdienas piedzīvojumu. Katru dienu citā laikā visi lietotāji vienlaicīgi savā telefonā no “BeReal” lietotnes saņem paziņojumu, ka divu minūšu laikā ir jāuztaisa bilde – selfijs vai parasts attēls. Te pavisam nav svarīgi, ar ko tajā brīdī nodarbojies, kur esi vai kā izskaties. Galvenais ir radīt paliekošu (lietotnes arhīvā viss tiek saglabāts), dabisku momentu un ļaut citiem reāllaikā ieraudzīt īstu, nesamākslotu gabaliņu no tavas ikdienas vai tevis paša. “BeReal” izstrādātāji uzsver, ka lietotājam šī ir laba iespēja reizi par visām reizēm parādīt draugiem savu patieso Es.

Protams, var būt situācijas, kad tieši tajā attiecīgajā momentā attēlu uzņemt nav iespējams. Lietotne to ļauj izdarīt arī vēlāk, taču tad sekotāji tiks informēti, ka bilde ievietota ar laika nobīdi.

Visu procesu vēl interesantāku padara tas, ka dažkārt klāt pie bildes uzņemšanas lietotājs saņem arī izaicinājumu. Pagaidām nav īsti saprotams, kāda veida tas varētu būt, jo “BeReal” izmantoju pavisam neilgi. Tāpat, publicējot attēlu, pēc paša vēlēšanās ir iespēja atzīmēt arī savu reāllaika atrašanās vietu. Atrodoties kādā neikdienišķā vietā, šī funkcija varētu būt diezgan laba.

Tā kā ik dienu visi vienā laikā saņem aicinājumu uzņemt bildi, ir interesanti pēc tam paskatīties, kādus attēlus iesūtījuši lietotnes draugi un kāda vispār ir viņu ikdiena. Katru ierakstu iespējams arī novērtēt ar emocijikonām, bet ne tā kā to dari, piemēram, “Facebook”. Ja vēlies novērtēt kādu ierakstu, papildus izvēlētajai emocijikonai, jāuztaisa pašbilde, kas to attēlo. Tāpat lietotāji var ievietot komentāru un šādi izteikt viedokli par ievietoto saturu.

Savukārt tie, kuri attiecīgajā dienā nebūs dalījušies ar savu bildi, neredzēs arī citu lietotāju ievietoto saturu.

Influenseriem par šo lietotni labāk aizmirst

“BeReal” aprakstā norādīts, ka tā izstrādāta, lai konkurētu ar “Instagram”, vienlaikus samazinot atkarību no sociālajiem tīkliem un to pārmērīgu lietošanu. Tāpēc arī savu attēlu lietotājs var ievietot ne biežāk kā reizi dienā. Tomēr tas, kas tiešā veidā atšķir “BeReal” no “Instagram” – tajā nav iespējams izmantot fotoattēlu filtrus vai kādus citus rediģēšanas rīkus. Tieši tāpēc un to arī vēsta lietotnes apraksts – “Ja vēlies kļūt par influenseri, tad “BeReal” nebūs domāts tev un vari droši turpināt izmantot “TikTok” un “Instagram””.

Tāpat lietotnē (vismaz pagaidām) nav vietas reklāmām, kā arī lietotājs nevar redzēt savu draugu sekotāju skaitu. Un tas, manuprāt, arī nav tik ļoti vajadzīgs.

Vai gaida jauna ēra bilžu koplietošanas jomā?

Ņemot vērā straujo popularitātes lēcienu un spēju salīdzinoši īsā laikā piesaistīt vairākus miljonus cilvēku, “BeReal” varētu iezīmē jaunu tendenci, ko, iespējams, biežāk novērosim arī citos sociālajos tīklos – dabiskums un nebaidīšanās saviem sekotājiem parādīt, kāds esi patiesībā. Pagaidām grūti pateikt, vai tā kļūs par jauno normu un filtru lietotāji tiks apmētāti ar olām. Tomēr gribētos cerēt, ka “BeReal” vismaz pamudinās lietotājus vairāk piedomāt pie sava publicētā satura un aizdomāties par to, ka īstā kvalitāte neslēpjas filtru uzlikšanas mākslā, bet gan spējā uzdrošināties parādīt attālu vai video tā dabiskajā izskatā.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma