Reklāma

Līdz 2025. gadam lielākā daļa elektroauto pāries uz 800V bateriju sistēmām

Jaunākie raksti

Eleport uzstāda pirmo elektroauto uzlādes staciju Jūrmalā

Elektroauto uzlādes tīkls Eleport uzstāda savu pirmo uzlādes staciju Jūrmalā. Jaunā uzlādes stacija nodrošina uzlādi diviem elektroauto vienlaicīgi un...

Hyundai un Kia birojos Vācijā veiktas kratīšanas aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem

Vācijas varasiestādes veikušas kratīšanas vairākos Hyundai un Kia birojos. Korejiešu autoražotāji tiek turēti aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem...

Kursors Stambulā iepazīstas ar jaunākajiem Huawei produktiem

Tieši vasaras saulgriežu laikā man sanāca interesanta iespēja pabūt Huawei produktu prezentācijā Stambulā, kurā tika prezentēti tieši Austrumeiropai, Ziemeļu...

Volkswagen ID.Buzz elektriskā mikroautobusa gaidībās

Tā kā jūnijs ir tas mēnesis, kad oficiāli sākas ID.Buzz iepriekšpārdošana, tad šis ir arī īstais mēnesis, lai mēs...

Audi vadība neapmierināta ar atsevišķu Vācijas ministru nostāju elektrifikācijas jautājumos

Aizvadītajā nedēļā Vācijas finanšu ministrs Kristians Lindners paziņoja, ka Vācija neatbalstīs Eiropas Savienības piedāvātos grozījumus, kas paredz aizliegt tirgot...

Lielākā daļa šodien nopērkamo elektroauto izmanto 400V bateriju sistēmas, bet atsevišķi autoražotāji pamazām piedāvā arī mašīnas ar 800V baterijām – no plašāk zināmiem ražotājiem šādas mašīnas ir Porsche, Kia, Hyundai piedāvājumā. Šādu bateriju sistēmu izmanto arī Lucid Air sedans, taču šim elektroauto ražotājam pagaidām ir ļoti ierobežoti ražošanas apjomi.

Kā vēsta izdevuma Automotive News publikācija, autoindustrijas piegādātāji jau nopietni gatavojas, ka līdz 2025. gadam lielākā daļa autoražotāju savās elektriskajās mašīnās izmantos tieši 800V sistēmu.

Izmantojot 800V sistēmu, mašīnas iespējams lādēt ar krietni lielāku jaudu, tādējādi samazinot uzlādes laiku un tās padarot krietni pievilcīgākas klientu acīs. Porsche Taycan spēj lādēties ar 270kW jaudu, savukārt relatīvi pieejamākais KIA EV6 var lādēties ar 240kW jaudu. Teorētiski mašīnas ar šādu bateriju sistēmu spējīgas lādēties pat ar 350kW jaudu, taču praktiski tas vēl nav iespējams. Atsevišķos testos fiksēts, ka Lucid Air spēj lādēties ar jaudu ap 300kW vai nedaudz virs.

Auto komponentu ražotāja “GKN” elektrisko jaudas agregātu nodaļas direktors Dirks Keselgrubers izteicies, ka 2025. gadā lielākā daļa mašīnu, kas ienāks tirgū, būs aprīkotas ar 800V bateriju sistēmu. Domājam, ka šī sistēma ļoti ātri kļūs masveidīga, turklāt Hyundai un Kia jau pierāda, ka tā ir konkurētspējīga arī cenas ziņā. Arī vairāku citu piegādātāju vadītāji izteikušies, ka šī tehnoloģija attīstījusies straujāk nekā gaidīts, tāpēc novērojama liela interese no klientiem.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Kārlis
24.04.2022 22:46

Vai tik šoferim drošības nolūkos nevajadzēs sēdēt gumijas cimdos. Un man liekas, ka 380V paaugstināt uz 800V ir krietni neizdevīgi. Bet katrai lādēšanas stacijai pievilkt augsprieguma līnīju diezvai ir ekonomiski izdevīgi. A kas notiek avārijas brīdī? Ja notiek īssavienojums ar citu mašīnu un metāla laternas stabu?

Krotow
24.04.2022 23:26
Reply to  Kārlis

Braucot nekas nenotiks. Sitoties saraus baterijas savienojumus un izejā būs 0V. Ja auto vadītājs griezīs vaļā lādēšanas kabeli, lai pašrocīgi ar pirkstiem pārbaudītu, vai tur lādējot iekšā ir 800V, tā jau ir viņa problēma. Par ko izsniedz Darvina balvu.

Reklāma