Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (AP) informējis, ka elektriskās automašīnas ar valsts atbalstu iedzīvotāji Latvijā no aprīļa beigām varēs iegādāties pie 58 komersantiem. Latvijas Vides investīciju fonds (LVIF) ir atlasījis 58 komersantus, pie kuriem būs iespējams iegādāties elektroauto ar valsts atbalstu, bet līdz aprīļa beigām tiks noslēgti visi nepieciešamie līgumi.
LVIF valdes priekšsēdētājs Egīls Zariņš pasākumā atklāja, ka šīs nedēļas sākumā tika pieņemts gala lēmums par 58 komersantiem, kuri piedalīsies programmā un tirgos elektroauto ar valsts atbalstu. Tagad komersantiem ir nosūtīti līgumi, kas mēneša laikā jāparaksta. Tiek prognozēts, ka jau šodien, 8. aprīlī, būs parakstīta trešdaļa līgumu, bet lielākā daļa pārējo līgumu tiks noslēgti nākamās nedēļas laikā. Latvijas Auto asociācijas valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs stāstīja, ka elektroauto šogad veido 4,2% no visu jauno automašīnu importa Latvijā.
Iedzīvotājiem līdz 2023. gada beigām būs pieejams valsts atbalsts bezemisiju auto iegādei, un kopējais projekta finansējums ir 10 miljoni eiro. Plešs arī norādīja, ka nepieciešamības gadījumā projekta finansējums tiks palielināts. Jauna elektroauto iegādei varēs saņemt līdzfinansējumu 4500 eiro apmērā, bet lietota elektroauto iegādei – 2250 eiro. Atbalstu varēs iegūt elektroauto līdz maksimālajai summai 60 000 eiro bez PVN, savukārt lietotām auto noteikta minimālā summa – 5500 eiro. Kā aprēķinājis portāla “uzlādēts.lv” galvenais redaktors Kārlis Mendziņš, šobrīd valsts atbalsta kritērijiem kvalificējas 56 elektroauto modeļi.
Programma būs pieejams arī iedzīvotājiem, kuri automašīnu iegādāsies līzingā, turklāt subsīdiju varēs izmantot kā pirmo iemaksu. Papildu atbalstu 1000 eiro apmērā varēs saņemt par esoša transportlīdzekļa norakstīšanu, nododot to apstrādes uzņēmumam saskaņā ar Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likumu, kā arī būs iespēja saņemt auto tirgotāja sniegto papildu atlaidi un citus stimulējošus risinājumus auto iegādei.
Izlabojiet virsrakstā vārdu
Paldies, salabots.
Hmm, 56 auto …
Nu redzēsim, kurš beigās šo sprintu uzvarēs gan skaita ziņā, gan naudas ziņā.
Tad ja viena privatpersona pardod otrai privatpersonai lietotu elektro auto tad var dabut subsīdiju ?
Ja nevar tad es te redzu izredzēto lobismu.
tev laiks pie okulista.
Papētot Hybrid auto tehniskos datus, nez vai kāds varēs kvalificēties atbalstam…palienot zem 50km