Japāņu autoražotājs gatavojas sava pirmā elektroauto prezentācijai, kas gaidāma mēneša turpinājumā, taču jau tagad ražotājs vairākas jaunās mašīnas fotogrāfijas. Tīmekļa lietotāji iesaistījušies diskusijās par kādu ļoti pamanāmu niansi, proti, mašīnas stūri.
Runājot par pašu mašīnu, sagaidāms, ka tā balstīta elektriskajā Toyota “bz4X” apvidus automašīnā, kas pie klientiem nonāks šā gada turpinājumā. Lexus pirmais elektroauto nosaukts par “RZ 450e” un oficiāli to ieraudzīsim 20. aprīlī. Sagaidāms, ka arī jaudas agregāti būs identiski tiem, kādus varu atrast Toyota – 71,4kWh baterijas, kas ļauj nobraukt ap 400 kilometrus ar vienu uzlādi. Sagaidāmas priekšpiedziņas un pilnpiedziņas versijas, savukārt ātrā uzlāde iespējama ar 150kW jaudu.
Debates izraisījis Lexus izvēlētais “yoke” stūres risinājums, kādu jau iepriekš esam redzējuši Tesla “Model S” un “Model X”. Zināms, ka Toyota elektriskajā auto tādu varēs iegādāties par papildus samaksu, savukārt standartaprīkojumā pieejama klasiska, apaļa stūre. Visticamāk, tieši tāpat būs arī Lexus gadījumā. Lai šādu stūri varētu normāli izmantot, Toyota ieviesa “steer-by-wire” sistēmu, kas pielāgo stūres sistēmas darbību mazā ātrumā.
Kas tieši šim būs pirmais? UX300 e nebija pirmais? Vaitad hibrīdus šitie jefiņi arī nedēvēja par “pašuzlādes elektroauto”?
UX drīzāk ir elektroauto, kas izveidots uz esoša ICE auto bāzes. Te laikam domāts auto, kas veidots pilnībā kā elektroauto.