Reaģējot uz iebrukumu Ukrainā, “Facebook” un “Youtube” liedz Krievijas pārvaldītajiem plašsaziņas līdzekļiem rādīt šajās platformās reklāmas vai gūt no tām peļņu. Ar līdzīgu paziņojumu “Twitter” nācis klajā “Facebook” drošības politikas vadītājs Nataniels Gleihers. Viņš norādījis, ka šīs izmaiņas jau esot uzsāktas un līdz ar jaunās nedēļas sākumu tās pilnībā varētu stāties spēkā.
2/ We are closely monitoring the situation in Ukraine and will keep sharing steps we’re taking to protect people on our platform. https://t.co/mTatqghCzQ
Reklāma — Nathaniel Gleicher (@ngleicher) February 26, 2022
Tāpat “Meta” jau izveidojusi īpašo darbību centru, kas palīdz “Facebook” uzraudzīt un attiecīgi reaģēt uz konflikta attīstību. Ukrainas lietotājiem “Facebook” arī piedāvā “viena klikšķa rīku”, kas ļauj ātri un vienkārši noslēgt savu profilu no svešiniekiem, neļaujot tiem skatīt ziņu joslu, attēlus un īsos video jeb storijus. Savukārt Krievija pati daļēji bloķējusi piekļuvi “Facebook”, valsts valdībai apgalvojot, ka platforma “ierobežojusi” četrus kontus, kas saistīti ar Krievijas plašsaziņas līdzekļiem.
Līdzīgu nostāju attiecībā uz Krievijas medijiem pauž arī “Youtube”. Ziņots, ka “Youtube” uz nenoteiktu laiku liedz tādiem Krievijas mediju kanāliem kā, piemēram, “Russia Today” (RT) reklamēties un gūt peļņu no reklāmām. Norādīts, ka šie Krievijas mediju kanāli arī retāk parādīsies “Youtube” ieteikumu listē.