Daudzviet pasaulē lielpilsētu iedzīvotāji saskarās ar mašīnu radīto troksni pilsētas ielās, bet vēl lielākas galvassāpes daļai iedzīvotāju sagādā tie šoferi, kuri modificējuši izplūdes sistēmas, lai savus auto padarītu ļoti skaļus. Šāda problēma pastāv arī ASV lielpilsētā Ņujorkā, tāpēc tur izvietota vismaz viena iekārta, kas automātiski fiksē mašīnas radīto trokšņu līmeni. Ja skaļums pārsniedz atļauto, tiek nosūtīta soda kvīts. Princips līdzīgs kā fotoradariem un ātruma pārkāpšanai.
Kādā Ņujorkas autoentuziastu forumā publicēts attēls ar dokumentu, kurā varasiestādes izsūta uzaicinājumu auto īpašniekam nogādāt savu auto uz skaņas līmeņa pārbaudi. Pārlieku lielu troksni nav fiksējis policists, bet automātika – pie kameras, kas fiksē numurzīmi, uzstādīta arī decibelu mērīšanas iekārta.
Kā apstiprinājuši pilsētas pārstāvji, šāda sistēma ieviesta pilotprogrammas ietvaros un tā uzsākta pērnā gada septembrī, bet tās rezultāti tiks izvērtēti jūnijā. Šāda sistēma var radīt pamatu daudzām apelācijām, jo, piemēram, ģimenes sedans būs krietni vien klusāks nekā “Ferrari”, kas pēc definīcijas ir skaļš auto. Turklāt nav zināms par noteiktām robežvērtībām, kurā brīdī troksnis ir pārāk liels.
Lai mēra skaļumu izbraukumā vakaros un īpaši ap dzīvojamajiem rajoniem laikā starp 23 līdz 2 naktī.
Drīzāk 23-5. Vai nu Ferrari garažā, vai pērkat Nevera.
Pēc 2-iem parasti vairs nebraukā.
Dzīvojot Rīgas centrā visvairāk tracināja motocikli, jo sevišķi Hārļuki, kuriem ir nu vienkārši kretinējoši skaļi izpūtēji. Parasti pārvietojas bariņos un tādam trokšņu aparātam fiziski nav iespējams izšķirt, kuram no 5 motocikliem ir visskaļākais izpūtējs.
Poličiem vajadzētu visus mest mierā un mērīt katram individuāli pārsniegto trokšņa līmeni.
Moči ir mūsu viss. Jo skaļāki, jo labāk :)
Jā, dažiem tas puišelisms nebeidzas nekad. Žēl, ka pagrūti šos novaktēt. Pacienātu ar visu, kas pie loga tuvumā atrodas.