Reklāma

Elektroauto ar “izplūdes” sistēmu – Dodge iepazīstina ar elektriskā muskuļauto “Charger Daytona SRT” konceptu

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Amerikāņu autoražotājs Dodge pērn izziņoja plānus radīt elektrisku muskuļauto, savukārt tagad autoražotājs iepazīstinājis ar šī gaidāmā modeļa konceptu. Tas nosaukts par “Charger Daytona SRT” un tajā iekļautas elektroauto netipiskas lietas – vairāku pārnesumu transmisija, kā arī “izplūdes” sistēma, lai šo auto padarītu tikpat skaļu kā benzīna muskuļauto.

Autoražotāja pārstāvji skaidro, ka šis koncepts sniedz ieskatu elektriskajā nākotnē, taču saglabā Dodge labākās tradīcijas. “Auto izskatās kā Dodge, brauc kā Dodge un arī sajūtu ziņā tas ir un paliek Dodge”. Konceptauto aprīkots ar “izplūdes” sistēmu, lai elektriskais muskuļauto radītu troksni. Ražotājs norāda, ka auto var radīt 126 dB troksni, kas to padara tikpat skaļu kā ar Hellcat dzinēju darbinātu Charger. Pagaidām šī sistēma vēl nav patentēta, tāpēc nezinām vai kaut kas tāds nonāks sērijveida modelī.

Tas pats attiecas uz arī uz pārnesumkārbu, kurai ir vairāki pārnesumi. Sistēma izmanto elektro-mehānisku pārslēgšanās sistēmu, radot parastajām mašīnām līdzīgas sajūtas. Arī par tās nonākšanu sērijveida ražošanā nav pilnīgas pārliecības. Katrā ziņā nevaram pārmest autoražotājam par centieniem apmierināt pat savu karstasinīgāko fanu vēlmi saglabāt klasisko sajūtu jaunajā laikmetā.

Mašīnas sirds un dvēsele ir jauna elektriskās piedziņas sistēma, turklāt Dodge apgalvo, ka auto būs ātrāks nekā visātrākās parastā Charger modifikācijas. Arī nosaukums “Charger Daytona SRT” nav izvēlēts gluži nejauši, jo tas auto kļuva par pirmo modeli, kas NASCAR trasē pārsniedza 200 jūdzes stundā jeb 320 km/h slieksni.

Tāpat kā slavenajiem Dodge iekšdedzes dzinējiem, arī elektriskās piedziņas sistēmai dots nosaukums – to sauc “Banshee”. Šis nosaukums aizgūts no ķeltu tautu folklorām, kur ar to apzīmēts gars, kura gaudas nozīmē nāves tuvošanos. Lai nu kā, mašīna aprīkota ar 800V bateriju sistēmu, kas nozīmē potenciāli ļoti labu uzlādes jaudu, bet Dodge īpaši uzsver, ka auto visos svarīgākajos parametros būs ātrāks nekā ar Hellcat motoru aprīkotā versija. Auto aprīkots ar pilnpiedziņu, lai visu lielo jaudu novadītu līdz ceļam.

Lai arī pilnīgi skaidrs, ka šai mašīnai jaudas netrūks un tāda lieta kā apdzīšana nebūs problēma, Dodge aprīkojuši auto ar “PowerShot” pogu. Kā norāda nosaukums, nospiežot šo pogu uz stūres, vadītājam uz īsu laiku būs pieejama lielāka jauda. Mašīnai pieejami “Auto”, “Sport”, “Track” un “Drag” režīmi, kas maina braukšanas īpašības.

Pagaidām Dodge nav atklājuši nekādus jaudas vai bateriju parametrus, taču apgalvojumi par ātrāko Charger versiju ir gana daudzsološi. Autoražotājs pagaidām nav atklājis, cik tuvu ražošanas versijai ir šis koncepts, taču Dodge šo mašīnu nogādāt tirgū solīja 2024. gadā. Raugoties uz šo auto un ņemot vērā, ka atlikuši aptuveni 2 gadi līdz tā nonākšanai tirgū, varam spriest, ka šis Dodge koncepts patiesībā ir diezgan tuvu tam, kā šis auto izskatīsies brīdī, kad tas sāks noripot no konveijera līnijas.

Reklāma

10 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
10 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
kkk
19.08.2022 13:45

vai kāds grib ev ar manuālo kārbu? :D

Reinis Rozitis
19.08.2022 16:26
Reply to  kkk

Acīmredzot grib – eksistē Porsche Taycan, Audi e-tron un Mustang versijas..

Name*
20.08.2022 11:23
Reply to  Reinis Rozitis

Porsche un Audi ir automātiskais 2 pārnesumu kārba nejau manuālā. Par Mustangu neko neesmu dzirdējis.

Tirgzinības triks
19.08.2022 14:51

Tas ir kā gumijas lellei dāvināt plastmas ziedus.

Jurs
19.08.2022 15:25

Tas ir kā jāt ar metāla zirgu, teica zemnieks ieraugot pirmo automašīnu!

Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
19.08.2022 18:36

es nez, man jau liekas, ka to enerģiju, kas tiek izmantota tā trokšņa radīšanai, vajag novirzīt citiem mērķiem…

Serde
19.08.2022 19:57

To enerģīju galīgi nevajag novirzīt citiem mērķiem, nepieciešami labāki aķi!
Savukārt bitcoinu un visu to pārējo s*du rakšanai gan varētu uzlikt normālu nodokli, lai nebūti izdevīgi rakt un tērēt resursus.
Iedomājies kādu kaitējumu pasaulei rada visa tā bitu nshit uzturēšana/rakšana

hmmm :)
20.08.2022 17:05

Gan jau ka skaņu var arī atslēgt

Flare
20.08.2022 21:25

Nu tad pēc pāris gadiem gaidām Kursora 1000 km testu. :)

Karlis
22.08.2022 09:53

Nu.. Tagad jau ir pieejami Thor exaust, piemēram, kurus var iemontēt aizmugurējā bamperī gandrīz jebkura elektro.

Reklāma