Amerikāņu autoražotājs Dodge pērn izziņoja plānus radīt elektrisku muskuļauto, savukārt tagad autoražotājs iepazīstinājis ar šī gaidāmā modeļa konceptu. Tas nosaukts par “Charger Daytona SRT” un tajā iekļautas elektroauto netipiskas lietas – vairāku pārnesumu transmisija, kā arī “izplūdes” sistēma, lai šo auto padarītu tikpat skaļu kā benzīna muskuļauto.
Autoražotāja pārstāvji skaidro, ka šis koncepts sniedz ieskatu elektriskajā nākotnē, taču saglabā Dodge labākās tradīcijas. “Auto izskatās kā Dodge, brauc kā Dodge un arī sajūtu ziņā tas ir un paliek Dodge”. Konceptauto aprīkots ar “izplūdes” sistēmu, lai elektriskais muskuļauto radītu troksni. Ražotājs norāda, ka auto var radīt 126 dB troksni, kas to padara tikpat skaļu kā ar Hellcat dzinēju darbinātu Charger. Pagaidām šī sistēma vēl nav patentēta, tāpēc nezinām vai kaut kas tāds nonāks sērijveida modelī.
Tas pats attiecas uz arī uz pārnesumkārbu, kurai ir vairāki pārnesumi. Sistēma izmanto elektro-mehānisku pārslēgšanās sistēmu, radot parastajām mašīnām līdzīgas sajūtas. Arī par tās nonākšanu sērijveida ražošanā nav pilnīgas pārliecības. Katrā ziņā nevaram pārmest autoražotājam par centieniem apmierināt pat savu karstasinīgāko fanu vēlmi saglabāt klasisko sajūtu jaunajā laikmetā.
Mašīnas sirds un dvēsele ir jauna elektriskās piedziņas sistēma, turklāt Dodge apgalvo, ka auto būs ātrāks nekā visātrākās parastā Charger modifikācijas. Arī nosaukums “Charger Daytona SRT” nav izvēlēts gluži nejauši, jo tas auto kļuva par pirmo modeli, kas NASCAR trasē pārsniedza 200 jūdzes stundā jeb 320 km/h slieksni.
Tāpat kā slavenajiem Dodge iekšdedzes dzinējiem, arī elektriskās piedziņas sistēmai dots nosaukums – to sauc “Banshee”. Šis nosaukums aizgūts no ķeltu tautu folklorām, kur ar to apzīmēts gars, kura gaudas nozīmē nāves tuvošanos. Lai nu kā, mašīna aprīkota ar 800V bateriju sistēmu, kas nozīmē potenciāli ļoti labu uzlādes jaudu, bet Dodge īpaši uzsver, ka auto visos svarīgākajos parametros būs ātrāks nekā ar Hellcat motoru aprīkotā versija. Auto aprīkots ar pilnpiedziņu, lai visu lielo jaudu novadītu līdz ceļam.
Lai arī pilnīgi skaidrs, ka šai mašīnai jaudas netrūks un tāda lieta kā apdzīšana nebūs problēma, Dodge aprīkojuši auto ar “PowerShot” pogu. Kā norāda nosaukums, nospiežot šo pogu uz stūres, vadītājam uz īsu laiku būs pieejama lielāka jauda. Mašīnai pieejami “Auto”, “Sport”, “Track” un “Drag” režīmi, kas maina braukšanas īpašības.
Pagaidām Dodge nav atklājuši nekādus jaudas vai bateriju parametrus, taču apgalvojumi par ātrāko Charger versiju ir gana daudzsološi. Autoražotājs pagaidām nav atklājis, cik tuvu ražošanas versijai ir šis koncepts, taču Dodge šo mašīnu nogādāt tirgū solīja 2024. gadā. Raugoties uz šo auto un ņemot vērā, ka atlikuši aptuveni 2 gadi līdz tā nonākšanai tirgū, varam spriest, ka šis Dodge koncepts patiesībā ir diezgan tuvu tam, kā šis auto izskatīsies brīdī, kad tas sāks noripot no konveijera līnijas.
vai kāds grib ev ar manuālo kārbu? :D
Acīmredzot grib – eksistē Porsche Taycan, Audi e-tron un Mustang versijas..
Porsche un Audi ir automātiskais 2 pārnesumu kārba nejau manuālā. Par Mustangu neko neesmu dzirdējis.
Tas ir kā gumijas lellei dāvināt plastmas ziedus.
Tas ir kā jāt ar metāla zirgu, teica zemnieks ieraugot pirmo automašīnu!
es nez, man jau liekas, ka to enerģiju, kas tiek izmantota tā trokšņa radīšanai, vajag novirzīt citiem mērķiem…
To enerģīju galīgi nevajag novirzīt citiem mērķiem, nepieciešami labāki aķi!
Savukārt bitcoinu un visu to pārējo s*du rakšanai gan varētu uzlikt normālu nodokli, lai nebūti izdevīgi rakt un tērēt resursus.
Iedomājies kādu kaitējumu pasaulei rada visa tā bitu nshit uzturēšana/rakšana
Gan jau ka skaņu var arī atslēgt
Nu tad pēc pāris gadiem gaidām Kursora 1000 km testu. :)
Nu.. Tagad jau ir pieejami Thor exaust, piemēram, kurus var iemontēt aizmugurējā bamperī gandrīz jebkura elektro.