Pirms kāda laika bez maz vai par interneta sensāciju kļuva bezmaksas tiešsaistes vārdu spēle “Wordle“. To var spēlēt vienu reizi dienā, un spēlētājam ir seši mēģinājumi, lai atminētu vārdu no pieciem burtiem. Spēle tika publiski palaista 2020. gada beigās un par lietotāju trūkumu sūdzēties nevar. Tiek lēsts, ka ikdienā to izmanto vairāki miljoni spēlētāju. Nu to iegādājies laikraksts “The New York Times”.
Spēli radīja Džošs Vordls (Josh Wardle) kā dāvanu savai partnerei Palakai Šahai (Palak Shah), kad pandēmijas sākumā abi aizrāvās ar vārdu spēlēm. Intervijā “The New York Times” janvāra sākumā Vordls atzina, ka projekta tapšanu iedvesmojusi viena no laikraksta spēlēm “Spelling Bee”, kam “Wordle”, visticamāk, drīzumā pievienosies “The New York Times Games” sadaļā. Laikraksts gan nav atklājis patiesos “Wordle” iegādes iemeslus un darījuma summu, taču norādīja, ka arī turpmāk tā paliks bezmaksas spēle.
An update on Wordle pic.twitter.com/TmHd0AIRLX
— Josh Wardle (@powerlanguish) January 31, 2022
Interesanti, ka uz “Wordle” pamata tagad tiek radītas daudz un dažādas vārdu mīklas sākot no interesantajām “Dordle”, “Crosswordle”, “Absurdle” līdz diezgan mulķīgām un bezmērķīgām spēlēm, kā “Sweardle” un “Lewdle”. Vienlaikus “App Store” nav kavējies un jau izņēmis šos klonus no sava lietotņu veikala. Neskatoties uz to, joprojām ik nedēļu tiek izlaists arvien vairāk “Wordle” variāciju.
Lingo by Tilde was ahead of its time
Vispār izskatās, ka no Tildes biroja Lingo ir nokopēts. Pat krāsas tādas pašas. :D
Nākamo nokopēs Karogu :|
Karogs arī nav oriģināls, tas ir galda spēles Stratego variants.
TIL
Vispār jau nē, Wordle ir veidots par pamatu ņemot Lingo – ASV TV šovu, kuru sāka rādīt tālajā 1987. gadā, vēl pirms TB Lingo parādīšanās.