Jaunais gads parasti iesākas ar dažādiem atskatiem par iepriekšējā gada pārdošanas un lietošanas apjomiem. Tagad šāda informācija pieejama arī par mūzikas straumēšanas servisiem, tiesa, dati publiskoti tikai par 2021. gada pirmo daļu.
Analītikas uzņēmums MIDIA Research tikai tagad publiskojis informāciju par mūzikas straumēšanas servisu tirgus daļu 2021. gada otrajā ceturksnī. Bez pārsteigumiem tajā dominē Spotify, kas aizņem 31%, bet tam sekot Apple Music ar 15%, un starpība starp pirmo un otro vietu ir pietiekami liela. Tālāk sacensība jau ir krietni sīvāka, jo gan Amazon Music, gan Tencent Music tirgus daļas attiecīgi ir 13%. Piektajā vietā ir YouTube Music serviss ar 8%, kas it kā liekas maz priekš YouTube brenda un popularitātes. Tomēr tas ir bijis augošākais serviss klientu ziņā 2021. gadā, kā arī varam redzēt, ka konkurence aiz Spotify ir diezgan liela.
Katrā ziņā katrs no servisiem ir bijis ieguvējis, jo 2021. gadā lietotāju skaits ir audzis par 26,4%, salīdzinot ar 2020. gada periodu. Aktīvo lietotāju skaits visos straumēšanas servisos kopā sasniedzis 523,9 miljonus, un tas ir līdz 2021. gada vidum. Šis ir to lietotāju skaits, kuri abonē kādu no servisiem.
Kuru no servisiem esiet iecienījuši jūs?
Ko? Vai tad TIDAL tik maz, ka nav pat 2%? :o
Kāpēc, lai TIDAL būtu populārāks?
Nebūs, jo lielākā daļa šo spotify lietotāju nekad nav klausījušies mūziku uz “normālas” sistēmas, nu kaut minimums normālām “ausīm”…
Par Tencent vispār pirmo reizi dzirdu, bet ieguglējot skaidrs, ka tas ir Ķīnas tirgus, tas arī izskaidro lielus %.
Un Amazon Music arī nemaz nezināju, ka tāds ir. Laikam jau iet komplektā ar visu to Amazon Prime, tāpēc arī daudziem cilvēkiem tāds ir.
Es izmantoju Youtube Premium, kam līdzi nāk Youtube music. Un esmu kopumā apmierināts. Neklausos dien dienā, bet diezgan regulāri. Ērti ir gan klausīties audio, gan pārslēgties uz video, ja dziesma ir ar video. Nekā slukta nevaru pateikt priekš vienkāršas mūzikas klausīšanās.
Pāris gadus nolietoju YouTube Music, jo abonēju YT Premium. Kopumā neslikts serviss, bet viņi mani kā klientu pazaudēja, kad šomēnes no platformas tika izdzēsts mans 2020.gada klausītāko skaņdarbu tops, ko līdz šim varēju atrast savos saglabātajos klausīšanās sarakstos. Tagad lietoju TIDAL, kas starp citu nesen iespējoja klausīšanos lossless CD kvalitātē par tiem pašiem 7 EUR mēnesī.