“Tesla Model 3” un “Model Y” jau iepriekš bijušas problēmas ar siltumsūkņa darbību un salūšanu zemā gaisa temperatūrā, taču autoražotājs uzstāja, ka problēma ir atrisināta. Acīmredzot, tas tomēr nav izdevies, jo šo modeļu mašīnu īpašnieki atkal sūdzas par sistēmas problēmām aukstos laikapstākļos.
Īpaši nopietni problēmas skārušas Tesla īpašniekus ASV ziemeļu štatos un Kanādā, kur šoziem bijis ekstrēmāli auksts – gaisa temperatūra atsevišķās dienās noslīdējusi zem -30 gradiem. Tieši no šiem reģioniem saņemts lielais vairums sūdzību. Siltumsūkņi ir energoefektīva tehnoloģija, taču zināms, ka īpaši zemā gaisa temperatūrā tiem mēdz būt problēmas. Korekti nestrādājoša klimatkontroles sistēma šādā temperatūrā var radīt dzīvībai bīstamus apstākļus.
Tesla norādījusi, ka problēmas var risināt ar programmatūras atjauninājumu, taču kāds Tesla īpašnieks no Toronto dalījies ar remonta rēķinu 5000 Kanādas dolāru (3490 eiro) vērtībā, jo mašīnai mainīts kondicioniera kompresors, tiesa, šis remonts veikts garantijas ietvaros. Autoražotājs arī norāda, ka problēmas varētu radīt gaisa ieplūdes atveru aizsalšana, kas noved pie kļūdas siltumsūkņa sensoros.
Varu iedomāties situāciju, kad klients ar savu auto aizbrauc uz servisu un saka: vakar bija -30 grādi, nestrādāja apsilde, tagad ir -10 grādi – strādā. Serviss kaut ko “pačakarē” un ziņo: gaidi atkal -30 grādus, ja nestrādā, tad brauc atkal pie mums… stāsts nav izdomāts, stāsts ir no manas pieredzes par citu auto…
Kad pētīju siltumsūkņus mājas apkurei, visiem piedāvātajiem siltumsūkņiem tika solīta efektīva darbība līdz (-27, -28) grādiem. Iespējams, ka tavam EV siltumsūknim nav ne vainas, vienkārši ir jāierīko papildus apsilde, ja vēlies komfortu arktiskos apstākļos. Skarbie vīri, skarbos ziemeļos pat benzīna “buhankas” aprīko ar malkas krāsni.
Efektīva darbība būs līdz -15. Pie -20 darbība būs “kaut kāda”. Pie -28 darbības nebūs vispār. Darbosies tikai veikalings. Jo siltumu nodrošinās iebūvētais tens.:-)
Man mājai pirmo gadu ir siltumsūknis gaiss – ūdens, arī virs – 20 grādiem viss strādāja labi un iebūvētais tens ir izslēgts, var ieslēgties tikai avārijas režīmā. 2021. Gada Decembrī patērējis ir 900kw, kas ir 5kw uz m2 ar visu silto ūdeni un recirkulaciju, kas manuprāt ir tīri labi. Tāpēc nav ko nodarboties ar dezinformāciju!
Tā cilviēkiem masveidā ir ikdiena. Protams, var to saukt par dezinformāciju, tikai, kas tad ir informācija? :-)
Protams tehnoloģijas mainās, būšu ļoti pateicīgs, ja norādīsi konkrēto modeli, par kuru ir runa.
Ja tā ir taisnība, man ir divi objekti, kur cilvēkiem ir inerese par šo.
P.S. Neatceros, ka decembrī būtu bijis sals -30°C vismaz nedēļu no pēdas…
Atis tak raksta, ka bija virs -20, nevis zem! :D
Lieliem mīnusiem vajag zemes siltumsūkni, jo zem zemes temperatūra visu gadu vienāda!
Ģeotermālais, jeb zeminieks nav pat vitāli svarīgs pie lieliem mīnusiem, protams tas ir “labāk” jebkurā gadījumā, jo uz kompresoru nav tik liela slodze, tas būs energoefektīvāks un iespējams kalpos ilgāk, taču tas arī būs krietni dārgāks. Lielos mīnusos strādās tas pats gaiss- ūdens un gaiss- gaiss (ne labākais risinājums), svarīgāk ir izvēlēties atbilstošu risinājumu un jaudu, bieži cilvēkiem tiek piedāvāti mazākas jaudas siltumsūkņi, lai varētu iedot “izdevīgāko” piedāvājumu, jā arī tas darbosies, bet pie pīķa grādiem var rastiea problēmas un nedod dievs tur vel kaut kas nav pareizi samontēts…
Par montāžu pilnīgi piekrītu, jo reti satopami objekti, kur vismaz funkcionāli viss ir pareizi savienots. Par materiālu izvēli un estētisko pusi pat nav vērts tērēt laiku sarunām. Arī par ierīcēm divi vienā viss ir skaidrs. Bet gaiss – ūdens siltumsūkņu efektivitāte pie -30 °C joprojām ir aktuāla. Tāpēc arī bija interese par konkrēto ražotāju vai sūkņa modeli.
Vispār jāpalasa, ko norvēģi dara. Teorētiski ar EV bateriju var mierīgi arī visparastāko siltuma pūtēju darbināt, ja nav tālu jābrauc, vai arī kādu Webasto krāsniņu uzlikt.
ja, vēlams tādu kā manam auto, kas kurina bendžu – Teslai Frunku var izmantot, lai tur glabātu nelielu bāciņu Webasto bendžam :P
Jebkurš mūsdienu KONDICIONIERIS ir savā ziņā siltumsūknis.
Tikai atšķirība ir tā, ka daudzi visu grib par kapeikām. Info nav kuram katram saprotams un tā nu šie iegrābjas tas līdz -15 “grādīgajos” kondicionieros.
Daži uzmetēji paši pat nezin ko tirgo, vai arī cenšas iesmērēt tiem kuri no tā neko nesaprot.
Standarta (nekas kosmisks) daikina, mitsubishi electric, un pat korejiešu samsung, panasonic bez problēmām darbosies -25, -30, atsevišķi modeļi pat visos -35 grādos, ar nelielu tena pieslēgšanos.
-25 grādi gaiss ūdens siltumsūknim nav problēma jau kādus vismaz 5- 7gadus! Par ģeotermālajiem (zemes) siltumsūkņiem vispār nerunāsim.
Bieži šīs sistemas nav ne pareizi aprēķinātas, ne izbūvētas un tad sākās dažādi brīnumi.
Manā gadījumā stāts nav par siltumsūkni, bet par citu defektu. Te domāju to ka servisam ir grūti ko salabot, ja tajā nav milzu saldētavas, kurā iebraukt ar auto.
Nekad iepriekš tā nav bijis un tagad jau atkal!