Šī gada laikā Elektrum elektroauto uzlādes tīkls ir izaudzis līdz 90 pieslēgvietām, kas ir vairāk nekā gada sākumā noteiktajā ambiciozajā mērķī. Jaunas stacijas ir uzstādītas reģionu pilsētās, kā arī daļa no tām ir realizēta sadarbībā ar partneriem. Gada nogalē ir izbūvēta arī pirmā uzlādes stacija Rīgas mikrorajonā. Nākamgad plānots sasniegt 230 pieslēgvietas visās Baltijas valstīs.
Šī gada laikā Elektrum elektroauto uzlādes tīkls ir izaudzis līdz 90 pieslēgvietām, kļūstot par lielāko viena uzņēmēja izveidoto un otru lielāko uzlādes tīklu Latvijā. Lielākā daļa uzlādes staciju ir Rīgā, taču uzlādes vietas ir izveidotas arī lielākajās Latvijas pilsētās. Būtiski, ka elektroauto uzlādes iespējas novērtē arī uzņēmēji, kopā ar Elektrum izveidojot tās savā īpašumā esošajos objektos. Kopā ar partneri ir izbūvētas 34 pieslēgvietas, savukārt Elektrum Drive pakalpojuma noma ir pieslēgta 10 pieslēgvietās.
“Nostiprinoties Latvijā, savu tīklu turpināsim attīstīt ne tikai vietēji. Ja šogad mūsu mērķis bija sasniegt vismaz 84 pieslēgvietas, un šo plānu esam pat pārsnieguši, tad nākamā gada plānos ir aktīvi strādāt ar pieslēgvietām Lietuvā un Igaunijā, kļūstot par Baltijas mēroga spēlētāju arī uzlādes tīkla jautājumos. Mūsu ambīcijas ir Baltijas valstīs izveidot tīklu ar 230 pieslēgvietām. Baltijā būs arī savs zīmola nosaukums – Elektrum Drive, ar kuru nākotnē, iespējams, bez uzlādes parādīsies arī citi produkti,” – nākamā gada ambīcijas raksturo Kaspars Cikmačs, AS “Latvenergo” valdes loceklis.
Jauns posms tīkla attīstībā ir uzsākts arī Latvijā, atklājot pirmo uzlādes staciju Rīgas mikrorajonā, Nīcgales ielā. Šī ir izaicinoša vide, kurā jāsaskaras ar vēsturiskiem faktoriem, no kuriem svarīgākais ir pagalmu infrastruktūra, stāvvietu neesamība, kā arī sarežģītas īpašuma tiesības, kuru dēļ lēmumu pieņemšana ir ilga un ar daudziem apgrūtinājumiem.
“Uzlādes attīstība mikrorajonos ir izaicinājums, ko daudzi uzskata par neiespējamu. Tomēr mēs pierādām, ka to var īstenot ar labumu visām pusēm – sakārtojot vidi un parādot, ka arī mikrorajonā var braukt ar elektromobili un to var darīt jau šodien. Tuvākajā laikā vēl vairākās vietās atklāsim šādas stacijas un noteikti turpināsim to darīt 2022. gadā,” saka Ansis Valdovskis, AS “Latvenergo” Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs.
Elektrum stacijās uzlāde notiek ar bankas karti, jeb vajag kaut kādu specifisku “nano” karti, bez kuras ārzemnieks nevar savu auto uzlādēt!?
Kad testējām šīs stacijas, bija jāizmanto Elektrum lietotne, kurā var pievienot maksājumu karti: https://kursors.lv/2019/09/01/elektrum-elektroauto-uzlades-stacijas-izmeginajums/
– pagalmu infrastruktūra, stāvvietu neesamība, kā arī sarežģītas īpašuma tiesības…
Nu tad beidzot kāds arī publiski ir to pateicis.
vēl dīvaināk – skatos Nīcgales ielas stacija uzlikta pie transformatora, bet pat vienu DC 25kW nevar pielikt, tikai Type2 uzlādes …
DC uzlādes kaste krietni dārgāka.
Paskatījos bildes: tajās sirreāla aina – daudzstāvenēm blakus tukšums. Kur tauta liek auto?
Izbrīnīts arī par to ka AC uzlādes stacijām ir pat kabeļi. Pie IKEA nav kabeļu, un tauta lādē auto diezgan sirsnīgi, jo par velti…tiesa redzēju tur noliktu arī vecu ICE BMW. Kaut arī līdz veikalam jāiet tālāk, ko gan nevar idejas vārdā?:)
Nakts uzlādei ar Type2 pilnībā pietiek. Galvenā problēma ir pietiekami daudz lādētāju un vēl būtiskāk – kā nodrošināt, lai elektrisko auto braucēji vakarā tiktu pie savām lādēšanas vietām. Ja nav skaidrs, kāpēc, darba dienas vakarā pastaigā pa PSRS laika daudzstāveņu rajonu pagalmiem. Tur joprojām vilks vilku ēd.