VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) ir pabeigusi ERAF projekta “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” īstenošanu, izveidojot nacionālā līmeņa elektromobiļu uzlādes staciju tīklu, uzstādot kopā 139 uzlādes stacijas. Projekta mērķis bija izveidot visaptverošu uzlādes staciju tīklu, lai nodrošinātu elektromobiļu lietotājiem pārvietošanās iespējas visā Latvijas teritorijā.
ERAF projekta laikā uzlādes stacijas vienmērīgi izvietotas gan TEN-T ceļu, gan reģionālo ceļu tīklā, kā arī vairākas uzlādes stacijas uzstādītas lielākajās apdzīvotās vietās – Rīgā, Daugavpilī, Liepājā, Jelgavā, Ventspilī, u.c. Projekta finansējuma saņēmējs ir LR Satiksmes ministrija, bet projektu īstenojis CSDD.
Kopš tīkla pirmās kārtas darbības uzsākšanas 2018. gada vidū, kopā veiktas jau vairāk nekā 66 tūkst. uzlādes un elektromobiļiem nodota elektroenerģija vairāk nekā 930 MWh, kas nozīmē nobrauktu vairāk nekā 5 milj.km.
Beidzot viena “preses relīze” bez liekas ūdens liešanas. Vienīgi nav skaidrs, kas ir “TEN-T ceļi”, vai tas saistīts ar tenterēšanu? :)
Kas ir TEN-T: https://www.sam.gov.lv/lv/ten-t
Piekrītu ka saziņai ar vienkāršajiem mirstīgajiem gan varēja izmantot kādu saprotamāku nosaukumu. “Eiropas transporta tīkls” vai tml.
Bet vai kāds var paskaidrot, kāpēc Lietuvā valsts ātrās uzlādes tīklā uzlādes ir bez maksas? Pēc projekta plāksnēm spriežot, projekts varētu būt finansēts no tiem pašiem fondiem, bet neesmu sīkāk par to interesējies. Redzēs, cik ilgi tad pie mums saglabāsies tas 0,15 EUR/min tarifs.
Varēja jau nepūlēties, jo neviens normāls cilvēks nelādēs savu ev CSDD tīklā kur jāmaksā par minūtēm kas ir pilnīgs absurds, šo tīklu lieto tikai ārkārtas gadījumos kad tuvumā nav normālu lādētāju kur jāmaksā par kW/h, jo uzlādes ātrumi atšķiras
Kādi mums tad vispār Latvijā vēl ir tīkli, kur jāmaksā par kWh? Dažas Elektrum stacijas? Viena Ionity stacija?
Elektrum ir vairāk kā dažas stacijas un ionity ar saviem tarifiem maksimums var cerēt ka kāds ar taycan tur iegriezīsies, jo uzlāde būs ātra, bet ļoti dārga
Kurš teica, ka visām publiskajām uzlādēm ir jābūt lētām? Lēta var būt uzlāde mājās. Lēni un lēti. Publiskajās uzlādes stacijās tev ir lēna uzlāde, ja bez maksas (lielveikalu stāvlaukumi utt.) vai ātra un dārgi, lai lieki neaizņem lādētājus un tos var izmantot cilvēki, kas kaut kur ceļo/steidzas.
Ar to lēto uzlādi mājās ir visādi. Ja dzīvo savā privātmājā ar reālu 220V/25A vai 380V 3-fāzu pieslēgumu, tad viss ir čikiniekā. Dzīvokļos dzīvojošajiem šobrīd tikai publiskā lādēšanās pa dārgo. Un ar rindu uz nenosakāmu laiku, ja elektrisko auto kļūs vairāk.
Fiqsy tīklā arī ir jāmaksā tikai par patērētajiem kW/h
Kas ir “Fiqsy tīkls”?
https://labsoflatvia.com/aktuali/fiqsy-uzlades-vietas
Tās ir uzlādes stacijas, kas paredzētas šīs konkrētās auto nomas mašīnām un tas neuztveru kā publiskas stacijas, kur cilvēki brauks uzlādēt savas privātās elektromašīnas.
Kas gribēs ietaupīt tas brauks, maksāt par minūtēm var tad ja ladetāja jauda ir 350kw un mašīna ir spējīga to ņemt pretī, 50kw/h ir pagājušais gadsimts
Vai tik nebūs tā, ka mēģinājumos ietaupīt kaut kādus centus no elektroauto uzlādes, cilvēks pazaudēs krietni vairāk (laika > naudas)? Tas ir aptuveni tāds pats stāsts, kā par cilvēkiem, kas par meklē pašus lētākos kaktu internetveikalus un izvēlas preces savākšanu veikalā, lai tikai ietaupītu dažus eiro, bet piemirst, ka brauciens uz šo veikalu izmaksās dārgāk par šo potenciālo ietaupījumu.
Ja lādē mājās, kur ir pietiekamas jaudas elektrības pieslēgums, nevis kaut kāds 220V/16A, kas patiesībā ir 10A, tad var arī ietaupīt. Publiskajos lādētājos sanāk gandrīz tas pats kas liet 95. benzīnu.
Tad, kad 5.decembrī ieraudzīju biržā 1,6 euro par par kwh, aizdomājos, vai lētāk nesanāk tomēr maksāt par minūtēm. :)
Kurā vietā tādu ciparu ieraudzīji? 5. dec. max. cena bija 25 centi.
Līdzšinējais biržas rekords pieder 7. dec., kad cena sasniedza 1€.
Tagad arī spriegumam latiņu jau ceļ uz 800V vieglajam un 1200V smagajam transportam.