“SpaceX” darbinieki nesen saņēmuši ne visai iepriecinošu e-pastu no vadītāja Īlona Maska. Ziņojumā Masks izklāstījis nopietnu problēmu, kas saistās ar nesējraķetes “Starship” dzinēja “Raptor” ražošanas problēmām. Ja tās netiks atrisinātas, “SpaceX” pat draud iespējams bankrots.
If a severe global recession were to dry up capital availability / liquidity while SpaceX was losing billions on Starlink & Starship, then bankruptcy, while still unlikely, is not impossible.
Reklāma GM & Chrysler went BK last recession.
“Only the paranoid survive.” – Grove
— Elon Musk (@elonmusk) November 30, 2021
Masks brīdināja, ka “SpaceX” var bankrotēt, ja 2022. gadā nespēs nodrošināt “Starship” lidojumus reizi divās nedēļās, kas plānoti kā komerciālas misijas. Lai šāds scenārijs neatgadītos, darbinieki tika mudināti strādāt arī nedēļas nogalē, lai paātrinātu raķetes dzinēja izstrādes tempus.
Šis e-pasts sekoja pēc tam, kad novembra sākumā Masks publicēja tvītu, kurā atzina, ka “Raptor 2” dzinējam būs nepieciešama pilnīga dizaina pārstrāde, lai sasniegtu mērķus par starpplanētu dzīvi. Neilgi pēc tam divi “SpaceX” viceprezidenti pēkšņi pameta uzņēmumu, no kuriem viens strādāja pie šī “Raptor” projekta – tas šo situāciju padarīja vēl sliktāku.
“Raptor” dzinējs ir būtiska raķetes “Starship” sastāvdaļa, ar ko “SpaceX” cer vienas dienas laikā nogādāt kravu un cilvēkus sākotnēji uz Mēness, pēc tam uz Marsu, vēlāk, iespējams, arī uz citām planētām. Tāpat saskaņā ar e-pastu – “Starship” būs izšķiroša loma arī “Starlink” ātrgaitas interneta projekta realizēšanā, palīdzot orbītā nogādāt “Starlink” satelītus.
Vajadzēja svilpes par 500 nevis 50 USD tirgot.
Īlona Maska “kāršu namiņš” sabruks tāpat kā Bērnija Medofa finanšu piramīda. Jau tagad ir ļoti daudz līdzības, kad iecelts teju elka kārtā un visi grib piedalīties tajā burbulī, neskatoties vairs ne uz kādu loģiku vai objektīvu izvērtējumu.
Ja nemaldos visi pareģoja teslas bankrotu un gudrona ka jūs temBet nekā tamlīdzīga nenotika.Divainu eksperti var veikt savas prognozes kautkur citur.Piemeram uz poda.
Pagaidi kamēr pārējie auto ražotāji ieskriesies tajā EV burbulī, tad arī Teslai sāksies noriets.
Te jau vairs nav runa par elektroauto, bet gan:
– nodrošināt lidojumus reizi divās nedēļās, kā komerciālas misijas;
– vienas dienas laikā nogādāt kravu un cilvēkus sākotnēji uz Mēness, pēc tam uz Marsu, vēlāk, iespējams, arī uz citām planētām.
Arī Medofa gadījumā pat visi respektablākie banķieri, investīciju fondi, politiķi un organizācijas vienkārši ļāvās uzvilkt “rozā brilles” un ļauties naudas ballītei – kamēr vien pašiem no tā nāca naudiņa. Un tam visam piebalsoja sabiedrības pūlis uzceļot Medofu elka statusā – piešķirot viņam augstākos investora guru titulus.
Ja Medofs tirgotu svilpīti – arī to sabiedrība izķertu kā karstus pīrādziņus.
Tiešām nav saskatāma līdzība? :)
Viņš jau arī izspruka no bankrota pa atslēgas caurumu, vai, pareizāk sakot, piečakarējot biržu ar viltus paziņojumiem, par ko saņēma sodu (nesamērīgi mazu gan, parastu cilvēku par tāda mēroga krāpniecību ieliktu cietumā uz ilgu laiku). Pēc tam pats atzina, ka bija ļoti tuvu bankrotam. Tā kā, eksperti nemaz tik ļoti nekļūdījās, tikai nezināja, ka viņš izspers tādu gājienu.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
miljardus sev sacepis uz teslas burbuļa, nu var iet atpūsties un visu klapēt ciet
Viss tas kosmosa bizness balstās uz valsts pasūtījumu! Kamēr notiek tiesvedības ar NASA, visticamāk ir apstājies pasūtījums un nav valsts naudas piešprices.
Ja Tu runā par Blue Origin tiesāšanos ar NASA, tad tas jau noslēdzās oktobrī vai novembrī. Blue Origin palika zaudētājos.
pēc tavas loģikas valsts naudas piešprice notiek vienreiz dienā pa tējkarotei, un bez tiem pārdesmit tūkstošiem ik dienas kompānijai uzreiz bankrats, jo stolovkā nevar tefteļus pasniegt? :D
Leduskapju razosana drosaks bizness.