Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW neatteiksies no iekšdedzes dzinējiem, kamēr nabadzīgākās valstis nebūs gatavas pārmaiņām

    Jaunākie raksti

    Jau iepriekš gana daudz esam rakstījuši par COP26, kur vairāki pasaules vadošie autoražotāji, piemēram, Volvo un Mercedes parakstīja apņemšanos līdz 2040. gadam pilnībā atteikties no mašīnām, kas rada kaitīgos izmešus, pilnībā pārejot tikai un vienīgi uz elektroauto. Šo vienošanos neparakstīja virkne citu lielo autoražotāju, tostarp Volkswagen, BMW un arī Toyota. Tieši Toyota pārstāvji līdz šim izteikušies visskarbāk, norādot, ka cilvēce vēl nemaz nav gatava pārejai uz elektroauto un līdzīgs viedoklis ir arī BMW.

    Bavārieši uzskata, ka arī nabadzīgākām valstīm jāattīsta nepieciešamā infrastruktūra nevis jāgaida, kad “nauda uzgāzīsies uz galvas”. Gandrīz droši, ka iekšdedzes dzinēji būs nepieciešami arī pēc 2040. gada – īpaši nabadzīgākās valstīs un vietās, kur izveidot elektroauto nepieciešamo infrastruktūru ir ļoti sarežģīti.

    BMW ilgtspējas stratēģijas vadītājs Tomass Bekers uzskata, ka ne tik bagātās valstis nav gatavas veikt nepieciešamās investīcijas infrastruktūrā pašas un gaida, kad kāds tam dos naudu. “Norvēģija un Nīderlande darbiņu jau ir paveikušas, tur mēs tirgosim tikai elektroauto bet mēs nevaram parakstīt šādu vienošanos, jo nezinām vai itāļi savu darbu izdarīs kārtīgi.” Ar to Bekers domājis nepieciešamās infrastruktūras izveidi, kā piemērus piesaucot ne tikai Itāliju, bet arī Rumāniju un Čehiju, un uzsverot, ka šajās valstīs ir nepietiekama infrastruktūra, kā arī trūkst politiskās gribas, lai to izveidotu.

    BMW atbalstīja šo nostāju oficiālā paziņojumā, to darot krietni mērenākā, nekonkrētākā tonī. “Mums ir bezizmešu tehnoloģijas, kas ir gatavas šodien. Tomēr BMW šobrīd nevar parakstīt šādu dokumentu, jo pastāv vērā ņemamas šaubas par nepieciešamās infrastruktūras izveidi, kas atbalstītu pilnīgu pāreju uz bezizmešu transportu, turklāt vērojama liela nevienlīdzība starp dažādiem reģioniem.”

    Bekers itin pamatoti norāda, ka elektroauto uzspiešana varētu radīt pretēju efektu – proti, nabadzīgākās valstīs vai vietās ar sliktāk attīstītu uzlādes infrastruktūru, cilvēki būs spiesti pirkt lietotas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, kas būs videi kaitīgākas nekā jaunas mašīnas, kaut vai ar tiem pašiem iekšdedzes dzinējiem. Viņš norāda, ka elektroauto infrastruktūras izbūvei jānotiek sasaistē ar Eiropas Savienības sniegto finansiālo atbalstu dalībvalstīm no Covid atlabšanas fonda, proti, daļa šīs naudas jālieto nepieciešamās infrastruktūras izbūvē.

    Vācu autoražotājs gan ir apņēmies kļūt klimatneitrāls līdz 2050. gadam, parakstot arī “Business Ambition” vienošanos, kas paredz ierobežot globālās temperatūras kāpumu līdz  1,5 grādiem, salīdzinot ar laiku pirms industriālās revolūcijas. BMW oficiālā paziņojumā norādīja, ka iekšdedzes dzinēju lietošana pēc 2030. gada turpināsies tikai BMW zīmola mašīnās, savukārt Mini un Rolls-Royce pilnībā pāries tikai uz elektrību. Šāds solis tiek skaidrots ar to, ka Mini un Rolls-Royce tiek lietoti citādi nekā BMW, proti, tie galvenokārt tiek izmantoti pilsētās un īsākās distancēs.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Būmers
    19.11.2021 10:40

    nabadzīgākās valstis un bmw – nu, skaisti taču)) tie, kas šajās valstīs var atļauties bmw, varēs atļauties arī elektrobmw.
    cita lieta, ka tajās nebūs plaša publiskā uzlādes tīkla, kas reāli ierobežos tos dažus (desmitis) lietotāju.

    Skābene
    19.11.2021 11:11
    Reply to  Būmers

    Vai tad auto ražotāja peļņa beidzas ar jauna auto pārdošanu? Kā tad ar rezerves daļu biznesu?
    Jo vairāk plīstošu detaļu, jo labāk! :D

    Krotow
    19.11.2021 13:19

    nabadzīgākās valstīs vai vietās ar sliktāk attīstītu uzlādes infrastruktūru, cilvēki būs spiesti pirkt lietotas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem

    Nabadzīgākajās valstīs vnk pirks lietotos iekšdedzes auto kā parasti. Un vēlams cenā līdz 2000$. Elektriskos vairumā nepērk ne jau tāpēc ka būtu lieli aizspriedumi pret vides sargāšanu vai klimata izmaiņām. Bet tāpēc ka ar kaut ko jābrauc, taču mašīnai var atļauties nolikt tik cik var atļauties. Uzlādes iespējas arī ir žēlīgas. Un sabiedriskā transporta velo sektanti var iet ieberzties.

    BMW vadoņa komentārs par šo tēmu gan ir no kuriozu sadaļas. Izskatās pēc rajona pacanu ar nošķiltajām žurkām atbalstīšanas. Secinājumi uzprasās paši no sevis.

    Last edited 2 years ago by Krotow
    Sektants
    19.11.2021 13:21
    Reply to  Krotow

    Savas dzīves laikā tu vēl uzzināsi, kas ir guļamtandēms tālajiem gabaliem pa šoseju))

    Skābene
    19.11.2021 16:09
    Reply to  Sektants

    Kāpēc ar velo būtu jābrauc tāli gabali? Kur jēga?
    Var jau arī airu laivā peldēt uz ameriku, bet vai to vajg?

    Amerikānis
    19.11.2021 16:35
    Reply to  Skābene

    Joks taču) Lai gan…katrā jokā ir daļa joka!

    Dxffeedf
    20.11.2021 01:57

    Recigi.. tas ka tagadējo autonizplūde ir tīrāka par apkārtējo gaisu.. tas taka vienalga,

    Bats
    20.11.2021 13:16
    Reply to  Dxffeedf

    Melot nav labi. Jeb arī nopietni šitam tici? Ka no izpūtēja iznāk tīrāks gaiss nekā ieplūst iekšā? Var būt esi ar mieru šo apliecināt elpojot “attīrītu” gaisu no izpūtēja?

    Reklāma