Volkswagen koncernā elektroauto ražošana pēdējā laikā bijusi prioritāte un autoražotājs darījis visu iespējamo, lai pusvadītāju deficīts neietekmētu to ražošanu. Neskatoties uz pūlēm, arī VW elektroauto ražošana pusvadītāju trūkuma dēļ ir jāpiebremzē – divās rūpnīcās Vācijā uz nedēļu apturēta ražošana.
Tā kā Volkswagen rīcībā nav atbilstošs pusvadītāju daudzums, ražošana šonedēļ apturēta rūpnīcās Cvikavā un Drēzdenē. Ražošanas apturēšana skars Volkswagen, Audi un Cupra zīmolus, nedēļas laikā nesaražojot aptuveni 5000 jaunas automašīnas. Tiesa, abas rūpnīcas atrodas Saksijā un tur šīs nedēļas trešdiena ir oficiāla svētku brīvdiena, tāpēc autoražotājs, ļoti iespējams, izvēlējies tieši šo nedēļu, lai pārtraukums pēc iespējas mazāk ietekmētu ražošanas apjomus.
Cvikavā tiek salikti tikai elektroauto – tur rūpnīcā no konveijera līnijas ik dienu noripo ap 1200 mašīnām. Cvikavā tiek ražoti Volkswagen ID.3 un ID.4, Audi Q4 e-tron, kā arī Cupra Born. Drīzumā tur sāksies arī ID.5 ražošana.
Sagaidāms, ka 5000 mašīnu iztrūkums ietekmēs piegādes laikus – klientiem jau tāpat jāgaida netipiski ilgi, lai saņemtu savas mašīnas. Volkswagen gan nav komentējuši, cik ļoti šī problēma aizkavēs piegādes.
Lai autokoncernam būtu vēl papildus galvassāpes, šonedēļ apturēta iekšdedzes dzinēju ražošana rūpnīcā Kemnicas pilsētā. Pusvadītāju deficīts Eiropā kļūst arvien nopietnāks. Industrijas eksperti aprēķinājuši, ka trīs ceturtdaļas auto rūpnīcu Eiropā saskaras ar dažādām problēmām, samazinot ražošanas apjomu vai uz laiku apturot ražošanu.
Laba ziņa – daudz CO2 ietaupīts!
Ja kavējas pusvadītāju piegādes – rūpnīcas nevar ķert vadītājus un no tiem pašu spēkiem gatavot pusvadītājus?