Norvēģijas policija brīdinājusi Tesla īpašniekus, ka pastāv paaugstināts auto zādzību risks. Policija informē, ka zādzības acīmredzami ir profesionāļu darbs, jo pēdējā laikā pazudušas vairākas mašīnas, savukārt to atslēgas ir pie īpašniekiem, policistiem nespējot izskaidrot, kā mašīnas atslēgtas vai iedarbinātas.
Vienas nakts laikā divās mazpilsētās netālu no Oslo aizdzītas divas mašīnas no privātiem stāvlaukumiem. Policija izsludinājusi brīdinājumu šajā reģionā, aicinot mašīnu īpašniekus ievērot pastiprinātu piesardzību, jo, ļoti iespējams, apkaimē uzdarbojas profesionāļi.
Ja Amerikā izdevies atrast 112 no 115 nozagtajām Tesla mašīnām, tad autozagļi Eiropā ir krietni vien meistarīgāki, apejot auto drošības un pretaizdzīšanas sistēmas. Tesla gadu gaitā ieviesusi papildus drošības funkcijas, piemēram, “PIN to drive”. Kā jau saka priekšā pats nosaukums, lai ar auto kāds varētu braukt, jāievada kods. Ja zaglim to izdodas apiet, mašīnas atrašanās vietai joprojām var sekot lietotnē. Lai atslēgtu iespēju izsekot mašīnas atrašanās vietu, nepieciešams ievadīt Tesla lietotājkonta paroli, kas autozaglim procesu ievērojami sarežģī. Tieši pateicoties šai funkcijai izdevies atrast daudz nozagto Tesla mašīnu. Acīmredzot Norvēģijā autozagļi atraduši veidus, kā apiet arī šos drošības mērus, tiesa, Tesla mašīnas jebkurā gadījumā tiek uzskatītas par grūti nozogamām.
Ka tad citu šie zags Norvēģijā? Zagļi spiesti apgūt jaunās tehnoloģijas.
Nav nekas jauns jāapgūst. VIsas tās pašas ievainojamības, kas bija 2010’jos gados. Vienkārši Teslas ir tik ilgi tirgū, ka sāk vajadzēties rezerves daļas un te pat ir autrumeiropa, kur populāra ir šrotu kultūra.
Norvēģu policija laikam nezin, kas ir signāla retranlators. Tad nezin, ka ir citi dienesta ārkārtas veidi, kā pieslēgties auto datoram, netiekot salonā un palaist auto un aizbraukt.Tesla nozagt ir super viegli. Pilns internets ar pamācībām…
Piemēram: https://www.youtube.com/watch?v=ZhCn3k-XjU8
Jebkuru auto ir viegli nozagt – atvieno 12V akumulatoru, iemet ar frontālo iekrāvēju piekabē un ved tik prom. 🤔
Tā jau ir
GSM signāla bloķētājs arī nekur nav pazudis. Bez GSM signāla to auto nekur neatradīs
Austrumeiropieši: Būtu muļķīgi neizmantot tik lielus rezerves daļu krājumus
Akumulators jau vien ir ko vērts! 🤣
Pie mums vēlāk notiks tas pats.
Nekā jauna, ICE auto pie mums jau sen tiek kanibalizēti uz nebēdu. Elektriskie tikai turpinās šo ceļu, iesākumā izeiktāk, jo aftermarket daļu nav vai retas, dārgas.
Sanāk ka jāpērk tik jauni auto, lai tie vēl nebūtu interesanti kanibāliem. No otras puses ne tik jauni, lai būtu izķertas “bērnības slimības”. Izskatās ka neiespējamā misija.
Vēl nav dzirdēts par Latvijā poulārā BMW i3 zādzībām.