Kamēr Volkswagen koncerna vadītājs Ralfs Brandsteters ir liels Tesla fans un nereti cenšas kopēt Tesla darbības, BMW vadītājam Oliveram Zipsem par elektroauto ražotāju ir atšķirīgs viedoklis, viņam nelaižot garām iespēju pakritizēt savus konkurentus.
Zipse norādījis, ka uzbūves kvalitāte un mašīnu izturība ir lietas, kas BMW atšķir un paceļ augstāk nekā Tesla. Uzstājoties laikraksta Handelsblatt rīkotajā konferencē, Zipse izteicies, ka Tesla nav sasniegusi premium līmeni un viņu strauji augošie pārdošanas rādītāji ir pateicoties cenu samazināšanai. Zipsem gan nav taisnība, jo Tesla mašīnu cenas pēdējo mēnešu laikā turpinājušas augt. “Mēs atšķiramies ar uzbūves kvalitātes standartiem un izturību. Mums ir citi centieni klientu apmierinātības veicināšanai,” saka Zipse.
Par Tesla premium statusu var diskutēt – cenas ziņā Tesla noteikti ir šajā segmentā. Iekāpjot salonā… Tur daudziem domas par Tesla kā premium zīmolu varētu mainīties. Lai arī Tesla uzbūves kvalitātes problēmas nav nekāds noslēpums un tas visiem ir labi zināms, Zipse tik un tā pieļāvis nepiedodami rupju kļūdu apgalvojot, ka pārdošanas rādītāju izaugsme vērojama pateicoties cenu samazināšanai.
Ļoti iespējams šiem izteikumiem ir kāda cits mērķis, īpaši ņemot vērā faktu, ka BMW paši strauji audzē muskuļus elektroauto segmentā un šogad prezentēja divus elektriskos modeļus “iX” un “i4”.
Ja Zipse par cenu kritumu runāja Vācijas tirgus ietvaros, tad EV mašīnu cenas Vācijā krīt, pateicoties valsts dotācijām. Tās krīt visā EV segmentā un to pašu Model3 padara pievilcīgu GOLF pircēju acīs, ne tikai tāpēc, ka cena vienāda ar golfu, bet arī tāpēc, ka pēc golfa ilgi jāstāv rindā, jo trūkst pusvadītāji.
Par salona apdares kvalitāti Zipsam ir pilnīga taisnība. Pat ja salīdzina tādu salona detaļu kā saules sargu, Teslai viņš ir vienā līmeni ar 1999.gada 323 mazdu! :)
Bet, līdz teslas elektronikai BMW ir tik pat tālu, kā igauņu košļenēm līdz ORBITam. :)
Viņa teiktais varētu būt pareizs 2019.gadā,taču ne šobrīd. Piem 21.gada Tesla ne ar ko nav sliktāka kvalitātes ziņā par vācu ražojumiem,ja ne pat labāka.Tāda sajūta,ka liela daļa klasisko autoražotāju iesprūdusi pagātnē..
Ir kaut kādi dati, ka Tesla produktu kvalitāte ir tāda pati ja ne labāka (!!) par vācu ražojumiem?
Te jautājums: kas tiek domāts ar kvalitāti? Vai tas ka izstrādājums nebojājas, vai tas ka “grezni” nostrādāts. Kā piemērs: šķirbas starp virsbūves elementiem. Teslai esot nevienādas. Vai tas pasliktina lietošanu? Rokturi: Teslai 3 tie ir smalki iestrādāti durvīs, bet neērti lietojami. Kā te definēt kvalitāti?
Man šķiet, ka tiek domāta salona apdares kvalitāte un ergonomika. Vai tev kopumā ir tā sajūta, ka sēdi premium klases auto, kur katra detaļa atstrādāta līdz pēdējam sīkumam, nevis tūnētā golfā ar lielu planšeti, kurš ātri ieskrienas līdz 100 un prot kādu laiku pats braukt bez tavas palīdzības.
Tātad “grezni” nostrādāts. Klasika: paklapējam pa priekšējo paneli: ja mīksts, ir kvalitatīvs, ja ciets, tad nē. Paneļa cietībai gan nav nekāda sakara ar ergonomiku.
Esmu dzirdējis, ka Teslai salons smirdot pēc lēta plastmasas izstrādājuma.
PS: Nevienādas spraugas starp virsbūves elementiem nepasliktina lietošanu tiešā veidā. Vienkārši – ir bēdīgi apzināties, ka tavs desmitiem tūkstošu vērtais auto ir izstrādāts, neievērojot izmēru tolerances. Tad prātā iezogas citas domas – kuras detaļas vēl nav izstrādātas automobīlī pēc izmēriem? :)
Salona dizains teslai nekāds ir , bet jaunajiem bmw piemeram x7 vai pat mersim s klasei salons ir tada limeni, ka teslai tada moska pec 20gadiem bus, nerunajot par brauksanas dinamiku un gaitu , bmw un mersim labaka ir
BMW un MB ir pieredze ar maksātspējīgiem klientiem, kuri arī pieprasa maksimālas ērtības un kvalitāti, ir daudz ilgāka kā Tesla vispār pastāv. Tāpēc nav brīnums ka pirmajiem salona apdare un paneļu salaidumi neliek brīnīties.
“nerunajot par brauksanas dinamiku”
ICE rullē un topa EV nespēj? ož pēc tendenciozisma.
Es BMW vispār nenosauktu par auto, labāk būtu klusējis… xD
Neesi braucis ar labu BMW :P
Latviski gan būs Olivers Cipse
Tad pareizi būtu arī “Folksvāgens”.
bet vārds-uzvārds tika latviskoti, nevis saglabāta oriģinālrakstība. HBH aizrādījums ir vietā.
Kādā veidā latviskots? Tu domāji locījumu un galotni?
Šķiet ka te ir diskusija par rakstīto un izrunāto burtu “Z” vācu valodā.
jā, latvisks locījums un galotne nozīmē, ka personvārds tiek latviskots. vārdiem latviski ir definēta transkripcija, nevis tikai “rakstīts un izrunāts”. vācu personvārdiem un vietvārdiem ‘Z’ aizvieto ar ‘C’.
Zimmermann = Cimmermanis
Zürich = Cīrihe
Paldies, sapratu.
model s sēdekļi ir nekomfortablāki par mana 13gadīgā vw beņķiem, tur tiešām līdz bmw kā līdz kosmosam. un tas, nemaz nesalīdzinot model 3, kuram nav normāla paneļa, un nav skaņas izolācijas, bet aizmugurē jāsēž ar ceļgaliem pie zoda. cita lieta, ka labu salona apdari vidējais interneta komentētājs nespēj novērtēt, tāpat kā neatšķir 300 EUR konjaku no merkura. Ja merkurs ir lētāks un ātrāk dolbī, tad tas noteikti ir labāks ;)
Tas par konjaku ir labs salīdzinājums ;)
Neesmu tik ilgi braucis ar Teslu, lai konstatētu sēdekļu ērtību, bet tā varētu būt viena no galvenajām auto “kvalitātēm”. Tāda veida kompozīcija: akumulators zem kājām plakanā auto, nekad nebūs ērta sēdētājam, toties būs maza vēja pretestība. Viena lieta gan ir forša tagadējām Teslām – dobīte ar bezvadu uzlādi priekšā diviem telefoniem. Citiem ražotājiem tās vietas ir stipri samocītas.
Neesmu specs, bet vai nav tā, ka Teslas lielākā problēma Latvijā (un daudzās citās valstīs) ir servisu neesamība? BMW u.c. tradicionālajiem auto ir dīleri un servisi visā pasaulē, bet Teslai?
Ja vari atļauties jaunu teslu, vari arī atļauties samaksāt,lai kāds to teslu ar evakuatoru aizved uz zviedriju, salabo un atved atpakaļ. Arī citām markām Latvijā nav servisu, bet tas netraucē braukt.
Tad jāpērk 2 gab. – kamēr vienu remontē, brauc ar otru :)
“iX” un “i4” – nu kad vienreiz beigsies tā mode sākt visu ar i ? Vai tas nav pārāk egoistiski?
tas jau kļūst iDo-ististiski