Web Analytics
More
    Reklāma

    Ķīniešu elektroauto ražotājs “GAC Aion” drīz izlaidīs mašīnu ar 1000km sniedzamību

    Jaunākie raksti

    1000 kilometru sniedzamība ar vienu uzlādi elektroauto reālajā pasaulē pagaidām vairāk izklausās pēc slapjā sapņa – ķīniešu elektroauto ražotāji strauji iet uz priekšu un “GAC Aion” jau tuvākajā laikā grasās piedāvāt mašīnu, kas to spēj izdarīt. Uz papīra.

    Ražotājs drīz sāks piedāvāt savu elektrisko krosoveru “LX Plus”, kas ar vienu uzlādi spēšot nobraukt 1006km NEDC ciklā. Taisnības labad jāsaka, ka tas nav pats precīzākais, lai noteiktu mašīnas spējas reālā dabā. Kā ziņo ķīniešu mediji, mašīna nonākusi pēdējā stadijā pirms nonākšanas tirgū, ražotājam kārtojot nepieciešamo dokumentāciju ar Ķīnas varasiestādēm. Tiek vēstīts, ka mašīna aprīkota ar 144kWh bateriju, kas teorētiski ļauj nobraukt vairāk nekā 1000 kilometrus ar vienu uzlādi.

    Ķīniešu izmantotā bateriju tehnoloģija ļauj samazināt baterijas izmērus par 20 procentiem, bet tās svaru par 14 procentiem, vienlaikus palielinot energoietilpību. Bateriju izmērs “LX Plus” versijā būs tieši tāds pats kā “LX” modelim, savukārt sniedzamība no 650 kilometriem pieaugs līdz 1000 kilometriem. Plašākas detaļas plānots sniegt Guandžou auto izstādē novembra vidū, kur sagaidāma mašīnas oficiālā prezentācija.

    “GAC Aion” jau iepriekš nokļuva mediju uzmanības lokā, solot ultra-ātru uzlādi, proti, no 0 līdz 80% mašīna spēs uzlādēties 8 minūšu laikā, sasniedzot 480kW uzlādes jaudu. “GAC Aion” solījies, ka Ķīnas teritorijā būs nodrošināta tik jaudīgi lādētāji, taču pagaidām tāds pieejams tikai Guandžou. Tiesa, ņemot vērā ķīniešu tempus, tad tas tiešām ir tikai “pagaidām” un drīzumā šī tehnoloģija varētu strauji vērsties plašumā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tava latviešu valodas skolotāja
    10.11.2021 10:35

    Pandēmijas rezultāts, kā saka, “uz sejas” – ar visu attālināto mācību, latviešu valoda galīgi piemirsusies..

    Aigars Axx
    10.11.2021 10:53

    Ko Tu, visas citas valodas ir takš daudz labākas un piemērotākas dažādu lietu un domu izteikšanai vārdos! It sevišķi, ja īsti nepārvalda nedz savu, nedz svešo valodu… :-)

    Krotow
    10.11.2021 11:07

    Kad būs reāls auto ar neatkarīgu braucēju testu rezultātiem, tad ticēsim.

    Kursors.lv
    10.11.2021 11:35
    Reply to  Krotow

    Jā, gaidām, kad to verķi pēc 100 gadiem nosertificēs izmantošanai Eiropā un varēsim notestēt mūsu 1000km testā :D

    Es pats
    10.11.2021 22:48

    Būs kā mans benzīnauto – brauciena laikā nebūs jālādē (jāuzpilda) un izmaksas būs apaļa 0, jo mājās veiktā uzlāde tak netiek iekļauta izmaksās. Starp citu, jau sen gaidu, kad Kristaps šo maršrutu izbrauks, piemēram ar kādu audi a6 2l dīzeli, tā teikt, kā atskaites punktu. Mans benzīnauto pēc 13 gadu lietošanas vairs nav tik ekonomisks, varētu nepietikt visiem 1000km ar bāku, bet agrāk ir gadījies nobraukt pat vairāk, turklāt ar piekrautu mašīnu.

    Skābene
    11.11.2021 08:59
    Reply to  Es pats

    Pandēmijas laikā benzīna auto ir neparasti ekonomisks, jo stāvot pie sētas tas neko netērē! :)

    Krotow
    11.11.2021 12:45
    Reply to  Skābene

    Šis nav apstrīdams. Degviela mēnesī man tagad izmaksā 2-3x lētāk pat ar visu šoruden uzpūsto cenu.

    Elektriķis
    11.11.2021 09:17
    Reply to  Es pats

    Nesatraucies, aprakstītais Aion nenobrauks 1000km, jo tie NEDC kilometri. Var būt ka 600km siltā laikā.
    Kad braucu ar rotora motoru, šķita neērti ka nevar nobraukt pat 400km ar vienu bāku. Tagad 300km ar elektrību šķiet pietiekami. Ir dažādas vajadzības un dažādi saturi galvās.
    Protams no lietotāja viedokļa ir forši ka ātri vari ieliet zupu un nobraukt 1000km, bet no fizikas viedokļa īsteni salīdzinot ICE ar elektrību, blakus benzīna tvertnei būtu jāvadā skābekļa baloni. Ja paskatās speceni, tad ICE gaisā izpūstais CO2 ir 2x smagāks par to zupu, ko ielej bākā. Vēl klāt nāk izpūstais ūdens, tvaika stāvoklī. Klāt nākusī masa ir no mūsu kopējā gaisa piesaistītais skābeklis.

    Reklāma