Reklāma

Ķīniešu elektroauto ražotājs “GAC Aion” drīz izlaidīs mašīnu ar 1000km sniedzamību

Jaunākie raksti

“Porsche Taycan” kļuvis populārāks par “Porsche 911”

2021. gads kļuva par rekordu gadu vācu sporta autoražotājam Porsche, kas pārdeva par 301 915 mašīnas, labojot pārdošanas rekordus....

ASUS izziņo jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates

ASUS izziņojis jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates, kas ir saderīgas ar jaunākajiem Intel 12. paaudzes procesoriem....

Volkswagen pērn dubultojis elektroauto pārdošanas apjomus

Neskatoties uz to, ka aizvadītājā gadā Volkswagen saskārās ar dažādām problēmām, piemēram, pusvadītāju deficītu, autoražotājs spējis dubultot pārdoto elektroauto...

ASUS izziņo Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokartes

ASUS paziņojis, ka arī piedalīsies Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokaršu trakumā. Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB...

RTU sadarbībā ar SIA «Sakret» izstrādā betona maisījumu 3D drukāšanai

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) industriālais doktorants Krists Ziemelis sadarbībā ar SIA «Sakret», Baltijas reģionā lielāko sauso un lietošanai gatavo...

1000 kilometru sniedzamība ar vienu uzlādi elektroauto reālajā pasaulē pagaidām vairāk izklausās pēc slapjā sapņa – ķīniešu elektroauto ražotāji strauji iet uz priekšu un “GAC Aion” jau tuvākajā laikā grasās piedāvāt mašīnu, kas to spēj izdarīt. Uz papīra.

Ražotājs drīz sāks piedāvāt savu elektrisko krosoveru “LX Plus”, kas ar vienu uzlādi spēšot nobraukt 1006km NEDC ciklā. Taisnības labad jāsaka, ka tas nav pats precīzākais, lai noteiktu mašīnas spējas reālā dabā. Kā ziņo ķīniešu mediji, mašīna nonākusi pēdējā stadijā pirms nonākšanas tirgū, ražotājam kārtojot nepieciešamo dokumentāciju ar Ķīnas varasiestādēm. Tiek vēstīts, ka mašīna aprīkota ar 144kWh bateriju, kas teorētiski ļauj nobraukt vairāk nekā 1000 kilometrus ar vienu uzlādi.

Ķīniešu izmantotā bateriju tehnoloģija ļauj samazināt baterijas izmērus par 20 procentiem, bet tās svaru par 14 procentiem, vienlaikus palielinot energoietilpību. Bateriju izmērs “LX Plus” versijā būs tieši tāds pats kā “LX” modelim, savukārt sniedzamība no 650 kilometriem pieaugs līdz 1000 kilometriem. Plašākas detaļas plānots sniegt Guandžou auto izstādē novembra vidū, kur sagaidāma mašīnas oficiālā prezentācija.

“GAC Aion” jau iepriekš nokļuva mediju uzmanības lokā, solot ultra-ātru uzlādi, proti, no 0 līdz 80% mašīna spēs uzlādēties 8 minūšu laikā, sasniedzot 480kW uzlādes jaudu. “GAC Aion” solījies, ka Ķīnas teritorijā būs nodrošināta tik jaudīgi lādētāji, taču pagaidām tāds pieejams tikai Guandžou. Tiesa, ņemot vērā ķīniešu tempus, tad tas tiešām ir tikai “pagaidām” un drīzumā šī tehnoloģija varētu strauji vērsties plašumā.

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Tava latviešu valodas skolotāja
10.11.2021 10:35

Pandēmijas rezultāts, kā saka, “uz sejas” – ar visu attālināto mācību, latviešu valoda galīgi piemirsusies..

Aigars Axx
10.11.2021 10:53

Ko Tu, visas citas valodas ir takš daudz labākas un piemērotākas dažādu lietu un domu izteikšanai vārdos! It sevišķi, ja īsti nepārvalda nedz savu, nedz svešo valodu… :-)

Krotow(@krotow_2)
10.11.2021 11:07

Kad būs reāls auto ar neatkarīgu braucēju testu rezultātiem, tad ticēsim.

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
10.11.2021 11:35
Reply to  Krotow

Jā, gaidām, kad to verķi pēc 100 gadiem nosertificēs izmantošanai Eiropā un varēsim notestēt mūsu 1000km testā :D

Es pats
10.11.2021 22:48

Būs kā mans benzīnauto – brauciena laikā nebūs jālādē (jāuzpilda) un izmaksas būs apaļa 0, jo mājās veiktā uzlāde tak netiek iekļauta izmaksās. Starp citu, jau sen gaidu, kad Kristaps šo maršrutu izbrauks, piemēram ar kādu audi a6 2l dīzeli, tā teikt, kā atskaites punktu. Mans benzīnauto pēc 13 gadu lietošanas vairs nav tik ekonomisks, varētu nepietikt visiem 1000km ar bāku, bet agrāk ir gadījies nobraukt pat vairāk, turklāt ar piekrautu mašīnu.

Skābene
11.11.2021 08:59
Reply to  Es pats

Pandēmijas laikā benzīna auto ir neparasti ekonomisks, jo stāvot pie sētas tas neko netērē! :)

Krotow(@krotow_2)
11.11.2021 12:45
Reply to  Skābene

Šis nav apstrīdams. Degviela mēnesī man tagad izmaksā 2-3x lētāk pat ar visu šoruden uzpūsto cenu.

Elektriķis
11.11.2021 09:17
Reply to  Es pats

Nesatraucies, aprakstītais Aion nenobrauks 1000km, jo tie NEDC kilometri. Var būt ka 600km siltā laikā. Kad braucu ar rotora motoru, šķita neērti ka nevar nobraukt pat 400km ar vienu bāku. Tagad 300km ar elektrību šķiet pietiekami. Ir dažādas vajadzības un dažādi saturi galvās. Protams no lietotāja viedokļa ir forši ka ātri vari ieliet zupu un nobraukt 1000km, bet no fizikas viedokļa īsteni salīdzinot ICE ar elektrību, blakus benzīna tvertnei būtu jāvadā skābekļa baloni. Ja paskatās speceni, tad ICE gaisā izpūstais CO2 ir 2x smagāks par to zupu, ko ielej bākā. Vēl klāt nāk izpūstais ūdens, tvaika stāvoklī. Klāt nākusī masa… Read more »

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: