Elektroauto uzlādes ātrums pēdējo dažu gadu laikā krietni audzis un tagad nepieciešamo enerģiju pārsimts kilometru nobraukšanai auto baterijās iespējams ielādēt 15-20 minūšu laikā. Tiesa, degvielas uzpilde joprojām ir salīdzinoši ērtāka un arī ātrāka nekā elektroauto lādēšana. Iespējams, ķīniešu elektroauto ražotājs GAC pietuvojies tam, lai elektroauto uzlāde būtu tikpat ātra kā degvielas ieliešana bākā.
Septembrī vietējā Ķīnas tirgū paredzēts palaist GAC Aion V elektrisko krosoveru, ražotājam vienā no prezentācijas pasākumiem atrādot mašīnas ātrās uzlādes spējas. Kā vēsta vietējie mediji, kuri piedalījušies pasākumā, auto četru minūšu laikā spēja ielādēt 35kW enerģijas, turklāt sasniedzot 80 procentu uzlādes robežu, mašīna turpināja lādēties ar 481kWh lielu jaudu.
Šos datus pagaidām nav iespējams pārbaudīt, taču, ja ķīniešu demonstrētais atbilst patiesībai, tad tas ir vērā ņemams tehniskais sasniegums. Gaidāms, ka mašinai nonākot tirgū, tiks veikti arī neatkarīgi testi, pārbaudot uzlādes spējas. Ražotājs sola, ka NEDC ciklā auto ar vienu uzlādi spēšot nobraukt 1000 kilometrus, bet arī to pagaidām nav iespējams pārbaudīt. Citām konkrētā modeļa versijām pieejamā uzlādes jauda neesot tik liela. Arī solītais baterijas mūžs ir liels – lādējoties optimālā temperatūrā baterijām tiek solīts miljons kilometru līdz nepieciešams tās mainīt.
Ķīnieši nekad neblēdās ar veiktspējas testiem.
Ķīnieši pirmie sāka elektrificēt savu autoparku, tā kā nav nekāds brīnums, ka tehnoloģiski šajā jomā viņi ir priekšā rietumu pasaulei. Atšķirībā no Rietumu pasaules, kur elektrifikācija notiek kaut kādu izmešu bubuļa aizsegā, ķīnieši to darīja nepieciešamības spiesti, jo dēļ smoga Pekinā vairs nebija iespējams normāli elpot! Kad 2010.gadā ķīnā notika expo, jau tolaik benzīna motorolleri galvaspilsētā bija aizliegti un viņi jau braukāja ar elektriskajiem.
Vienīgais uzraksts displejā angļu mēlē tiek lietots nepareizi: “charge power” pielikts pie uzlādes līmeņa. Būtu vēl daudz jautrāk, ka ķīniešiem būtu sava ciparu rakstība.
Priecājies ka ķīnieši tāpat kā mēs, lieto arābu ciparus. Citādi varētu lasīt tos klingonu karākuļus un domāt, vai auto vēl lādējas, vai jau sen ir nodedzis.
Nesaprotu kā var lādēties ar 481kWh lielu jaudu.. varbūt 481kW?
Gan jau beigās būs vnk “technology vision demonstration” vai kas tamlīdzīgs.
Kursors jau kādu laiku veic dažādu elektroauto apskatus, bet to, kas ir jauda un kā tā tiek mērīta, tāpat kā – kas ir enerģija un kā tā tiek mērīta, sludina ačgārni.
Rakstā kWh mēra jaudu un enerģiju kW…
Oriģinālajā rakstā kW un kWh ir lietoti pareizi. Cerams ka autors-tulkotājs izlabos.
Te obligāti prasās pēc neatkarīgo ekspertu veiktiem testiem. Jo ja aprakstītais tiešām ir taisnība, tas ir reāls izrāviens elektroauto attīstībā. Ar tādu uzlādes ātrumu jau var domāt par degvielas auto nomaiņu uz elektriskajiem lielākajai daļai braucēju. Pie kam tādam uzlādes ātrumam bateriju mierīgi var likt divreiz mazāku un uzlādēties vēl ātrāk. Taču turpat jāceļ augšā vietējo elektrotīklu jaudas daudz kur, citādi regulāri izšaus korķus apakšstacijās.
Nav loģikas.
1) Ja divreiz mazāks aķis, lielāka atkarība no lādēšanas iespējām.
2) Ja mazs aķis, lielāka vajadzība lādēt līdz 100%, kas noteikti nebūs ātri.
3) Jebkurā gadījumā tas ir risinājums tikai privātmājās dzīvojošiem.
“3) Jebkurā gadījumā tas ir risinājums tikai privātmājās dzīvojošiem.”
Braucu ar elektroauto nu jau 3 gadus. Dzīvoju Rīgā, dzīvoklī. Lādēju ātrajās uzlādes vietās, vai pie biroja uzstādītā vidējā ātruma uzlādes punktā. Nekāda vaina. Vienīgais, kas reāli besī, tā ir tālāka braukšana, bet tur jau vainīga mana auto baterijas ietilpība :)))
Mūsu elektrotīklos šādas 500kw uzlādes stacijas būtu retums. Varbūt atsevišķas vietas
Interesanti būtu uzzināt kāda zinoša enerģētiķa viedokli. Ar ko gan mūsu tīkli atšķirās no Ķīnas tīkliem, vai sliktāki? Šķiet ka padomju laikā rūpnīcas un kolhozi rūca un dūca. Tagad elektrības patēriņš esot krietni mazāks kā toreiz.
Izbūvēt jau var, jautājums cik tas maksās. Kopš padomju laikiem ir pagājis 30 gadi. viss kas bijis ir novecojis vai likvidēts. Un lielākā daļa jau gribēs uzlādēties Rīgā vai pierīgā nevis teiksim Suntažos.
Paldies par viedokli, bet jautājums bija par pārvades tīkliem, nevis par gala iekārtām (transformatori un AC/DC pārveidotāji). Pieņemu ka kādas trīs šādas jaudīgas uzlādes stacijas “apēdīs” gandrīz visu 20kV gaisvadu līnijas jaudu Suntažos, bet šāds mans pieņēmums ir diletantisks.
https://youtu.be/UBuRHiCc-SE
Kā jums patīk šis? https://utrupe.lv/product/view/id/6481
Nepatīk, nav akumulatora, tas sadauzīts.
Pie leišiem lētāk, sēdies un brauc
https://lv.autoplius.lt/sludinajumi/renault-zoe-hecbeks-2013-elektriba-16200479.html
Tur nav nevienas jaunās Zojas. Vecās un ar mazajiem akumulatoriem….
Nolaižamies atpakaļ uz zemes. Ķīnieši būs sapratuši, ko parastais Eiropas autobraucējs vēlas. Normāla izmēra elektriskais auto bez aziātiskā blinga, ar pareizām vadības pogām un jau pietiekami lielu attālumu no 1 uzlādes.
https://iauto.lv/zinas/pasaule/38582-letais-elektro-passat-no-kinas-video