Web Analytics
More
    Reklāma

    Ķīniešu elektroauto no 0 līdz 80% spējot uzlādēties 8 minūtēs

    Jaunākie raksti

    Elektroauto uzlādes ātrums pēdējo dažu gadu laikā krietni audzis un tagad nepieciešamo enerģiju pārsimts kilometru nobraukšanai auto baterijās iespējams ielādēt 15-20 minūšu laikā. Tiesa, degvielas uzpilde joprojām ir salīdzinoši ērtāka un arī ātrāka nekā elektroauto lādēšana. Iespējams, ķīniešu elektroauto ražotājs GAC pietuvojies tam, lai elektroauto uzlāde būtu tikpat ātra kā degvielas ieliešana bākā.

    Septembrī vietējā Ķīnas tirgū paredzēts palaist GAC Aion V elektrisko krosoveru, ražotājam vienā no prezentācijas pasākumiem atrādot mašīnas ātrās uzlādes spējas. Kā vēsta vietējie mediji, kuri piedalījušies pasākumā, auto četru minūšu laikā spēja ielādēt 35kW enerģijas, turklāt sasniedzot 80 procentu uzlādes robežu, mašīna turpināja lādēties ar 481kWh lielu jaudu.

    Šos datus pagaidām nav iespējams pārbaudīt, taču, ja ķīniešu demonstrētais atbilst patiesībai, tad tas ir vērā ņemams tehniskais sasniegums. Gaidāms, ka mašinai nonākot tirgū, tiks veikti arī neatkarīgi testi, pārbaudot uzlādes spējas. Ražotājs sola, ka NEDC ciklā auto ar vienu uzlādi spēšot nobraukt 1000 kilometrus, bet arī to pagaidām nav iespējams pārbaudīt. Citām konkrētā modeļa versijām pieejamā uzlādes jauda neesot tik liela. Arī solītais baterijas mūžs ir liels – lādējoties optimālā temperatūrā baterijām tiek solīts miljons kilometru līdz nepieciešams tās mainīt.

     

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    20 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ciba
    16.08.2021 11:32

    Ķīnieši nekad neblēdās ar veiktspējas testiem.

    Skābene
    16.08.2021 11:44

    Ķīnieši pirmie sāka elektrificēt savu autoparku, tā kā nav nekāds brīnums, ka tehnoloģiski šajā jomā viņi ir priekšā rietumu pasaulei. Atšķirībā no Rietumu pasaules, kur elektrifikācija notiek kaut kādu izmešu bubuļa aizsegā, ķīnieši to darīja nepieciešamības spiesti, jo dēļ smoga Pekinā vairs nebija iespējams normāli elpot! Kad 2010.gadā ķīnā notika expo, jau tolaik benzīna motorolleri galvaspilsētā bija aizliegti un viņi jau braukāja ar elektriskajiem.

    Elektriķis
    16.08.2021 11:49

    Vienīgais uzraksts displejā angļu mēlē tiek lietots nepareizi: “charge power” pielikts pie uzlādes līmeņa. Būtu vēl daudz jautrāk, ka ķīniešiem būtu sava ciparu rakstība.

    Krotow
    16.08.2021 12:12
    Reply to  Elektriķis

    Priecājies ka ķīnieši tāpat kā mēs, lieto arābu ciparus. Citādi varētu lasīt tos klingonu karākuļus un domāt, vai auto vēl lādējas, vai jau sen ir nodedzis.

    Kartupelis3
    16.08.2021 12:08

    Nesaprotu kā var lādēties ar 481kWh lielu jaudu.. varbūt 481kW?

    Gan jau beigās būs vnk “technology vision demonstration” vai kas tamlīdzīgs.

    arcsin
    16.08.2021 12:10

    Kursors jau kādu laiku veic dažādu elektroauto apskatus, bet to, kas ir jauda un kā tā tiek mērīta, tāpat kā – kas ir enerģija un kā tā tiek mērīta, sludina ačgārni.
    Rakstā kWh mēra jaudu un enerģiju kW…

    Elektriķis
    16.08.2021 12:17
    Reply to  arcsin

    Oriģinālajā rakstā kW un kWh ir lietoti pareizi. Cerams ka autors-tulkotājs izlabos.

    Krotow
    16.08.2021 12:11

    Te obligāti prasās pēc neatkarīgo ekspertu veiktiem testiem. Jo ja aprakstītais tiešām ir taisnība, tas ir reāls izrāviens elektroauto attīstībā. Ar tādu uzlādes ātrumu jau var domāt par degvielas auto nomaiņu uz elektriskajiem lielākajai daļai braucēju. Pie kam tādam uzlādes ātrumam bateriju mierīgi var likt divreiz mazāku un uzlādēties vēl ātrāk. Taču turpat jāceļ augšā vietējo elektrotīklu jaudas daudz kur, citādi regulāri izšaus korķus apakšstacijās.

    Aigars Axx
    17.08.2021 01:30
    Reply to  Krotow

    Nav loģikas.
    1) Ja divreiz mazāks aķis, lielāka atkarība no lādēšanas iespējām.
    2) Ja mazs aķis, lielāka vajadzība lādēt līdz 100%, kas noteikti nebūs ātri.
    3) Jebkurā gadījumā tas ir risinājums tikai privātmājās dzīvojošiem.

    Run Lola Run
    17.08.2021 09:05
    Reply to  Aigars Axx

    3) Jebkurā gadījumā tas ir risinājums tikai privātmājās dzīvojošiem.”
    Braucu ar elektroauto nu jau 3 gadus. Dzīvoju Rīgā, dzīvoklī. Lādēju ātrajās uzlādes vietās, vai pie biroja uzstādītā vidējā ātruma uzlādes punktā. Nekāda vaina. Vienīgais, kas reāli besī, tā ir tālāka braukšana, bet tur jau vainīga mana auto baterijas ietilpība :)))

    elekltro
    16.08.2021 13:29

    Mūsu elektrotīklos šādas 500kw uzlādes stacijas būtu retums. Varbūt atsevišķas vietas

    Elektriķis
    16.08.2021 14:56
    Reply to  elekltro

    Interesanti būtu uzzināt kāda zinoša enerģētiķa viedokli. Ar ko gan mūsu tīkli atšķirās no Ķīnas tīkliem, vai sliktāki? Šķiet ka padomju laikā rūpnīcas un kolhozi rūca un dūca. Tagad elektrības patēriņš esot krietni mazāks kā toreiz.

    elekltro
    16.08.2021 15:11
    Reply to  Elektriķis

    Izbūvēt jau var, jautājums cik tas maksās. Kopš padomju laikiem ir pagājis 30 gadi. viss kas bijis ir novecojis vai likvidēts. Un lielākā daļa jau gribēs uzlādēties Rīgā vai pierīgā nevis teiksim Suntažos.

    Last edited 2 years ago by elekltro
    Elektriķis
    16.08.2021 19:48
    Reply to  elekltro

    Paldies par viedokli, bet jautājums bija par pārvades tīkliem, nevis par gala iekārtām (transformatori un AC/DC pārveidotāji). Pieņemu ka kādas trīs šādas jaudīgas uzlādes stacijas “apēdīs” gandrīz visu 20kV gaisvadu līnijas jaudu Suntažos, bet šāds mans pieņēmums ir diletantisks.

    Ķīnietis
    16.08.2021 15:43
    Kursors.lv
    17.08.2021 09:12
    Elektriķis
    17.08.2021 11:29

    Nepatīk, nav akumulatora, tas sadauzīts.

    Skābene
    17.08.2021 11:48
    Last edited 2 years ago by Skābene
    Elektriķis
    17.08.2021 22:48
    Reply to  Skābene

    Tur nav nevienas jaunās Zojas. Vecās un ar mazajiem akumulatoriem….

    Krotow
    17.08.2021 11:56

    Nolaižamies atpakaļ uz zemes. Ķīnieši būs sapratuši, ko parastais Eiropas autobraucējs vēlas. Normāla izmēra elektriskais auto bez aziātiskā blinga, ar pareizām vadības pogām un jau pietiekami lielu attālumu no 1 uzlādes.

    https://iauto.lv/zinas/pasaule/38582-letais-elektro-passat-no-kinas-video

    Reklāma