Jau septembrī parādījās pirmā informācija, ka iPhone 13 modeļiem, nomainot displeju, tiek pārtraukta Face ID darbība. Ierīču izjaucēju komanda no iFixit beidzot ir atklājusi, kas tieši veicina šo situāciju.
Problēmas principā skars tos, kuri vēlēsies viedtālruņa ekrānu nomainīt par zemāku cenu kādā neoficiālajā servisā, jo oficiālie remonta servisi to varēs izdarīt. Lieta ir pavisam vienkārša, jo lai aktivizētu to, ka pēc displeja nomaiņas darbojas arī Face ID sejas atpazīšanas sistēma, speciālā programmā nepieciešams ievadīt ekrāna sērijas numuru. Tas ir jāizdara programmā Apple Service Toolkit 2, kas ir pieejama oficiālajiem servisiem. Pēc tam ievadītais numurs tiek pārbaudīts Apple pusē, un attiecīgi vai nu piešķirta, vai noraidīta piekļuve.
Līdz ar to šobrīd varētu būt ļoti ietekmēta dažādu neoficiālo servisu darbība, kuri vēlēsies piedāvāt iPhone 13 ekrānu nomaiņu, kas parasti ir viens no galvenajiem ienākumu avotiem. iFixit gan ir minējuši veidu, kā šo var apiet, tomēr tas prasa papildu tehnikas iegādi. Vienīgā iespēja, lai “nelegālā” veidā nomainītu ekrānu un Face ID turpinātu darboties, ir pārlodēt drošības mikroshēmu no oriģinālā displeja uz to, kurš tiks ievietots no jauna. Citādāk pēc ekrāna nomaiņas telefonā parādīsies paziņojums “Unable to activate Face ID on this iPhone”. Šis ir lielisks piemērs tam, kā uzņēmums diezgan nopietni var ietekmēt dažādu servisu nozari, jo tas ļoti samazina iespējas veikt remontus, kuros neizmanto oriģinālās detaļas.
Loģiski būtu aiznest iphonu uz ofic. servisu, paskaidrot ka pēc ekrāna nomaiņas piemājas servisā nedarbojās fēčids un piekodināt, lai ievada to sasodīto kodu un nodrošina fukcionalitāti, par kuru sākotnēji ir samaksāts. Bez papildus samaksas, skaidra lieta.
Skatoties kā uz to skatās. Kačāt pravas varētu tad, ja ierīce tiktu lietota/remontēta tā, kā ražotājs noteicis. Ja lietotājs nodarbojas ar pašdarbību, tad kaut kādas garantijas pieprasīt no ražotāja nešķiet pareizi.
Nez vai lietošanas instrukcijā ir rakstīts, ka, iepērkot Apple produktu, jākļūst par Apple vergu. Juridiski, diezgan nereāli. Ja tehniski nebūtu iespējams lietot opciju ar citu ekrānu, tad, šis būtu legāli. Savādāk, man domāt, Apple drīz atkal atrausies, par konkurences ierobežošanu, ka jau tas bijis iepriekš. Vismaz EU.
Jā, lai Apple juristi un patērētāju tiesību aizstāvji cīnās. Tas tad arī noteiks, cik tālu uzņēmums var iet šajā ziņā. Pagaidām var uzskatīt, ka šie nosacījumi ir adekvāti, lai varētu nodrošināt korektu ierīču darbību.
EU konkurences tiesa Ābolu diezgan sirsnīgi paņēma vēzītī NFC kontekstā, redzēs kā būs šeit.
P. S. Raitis esot MacBook fanāts ikdienā, bet ieraksts ir no Samsung ierīces…
Bija laiki, kad Apple telefonus nevarēja lādēt ar neoriģinālo lādētāju vai neoriģinālo vadu un daudzi brīnījās, kāpēc Aļikā nopirktais vads nestrādā, bet ja piesprauž citu telefonu, tad viss smuki lādējas. Tagd var lādēt ar jebko, un vispār, lādētājs tev nemaz nepienākas. Kas to zin, varbūt nākotnē arī ekrāns nenāks līdzi telefonam! :) Vai arī pat telefonu nevarēs nopirkt, varēs nopirkt tikai licenci tā lietošanai. Kaut kas līdzīgs jau ir ar labības sēklām no Monsanto, nopirki sēklas, izaudzēji ražu, bet no ražas nedrīkst nevienu sēklu atstāt pavasarim. Visa raža jānodod un jāpērk jaunas sēklas, kas tev nepieder, tev ir tikai tiesības… Read more »
tāpat kā ar pirkstu nospiedumu skaneri pogā un Touch ID, viss atduras izpildāmajās funkcijās un tās nav tikai atlokot telefonu, bet arī identificēt sevi pie Wallet un Apple Pay. tai pat laikā nomainītais ekrāns turpina strādāt, tiek tikai atslēgta funkcija, kura var kompromitēt lietotāja drošību. tāpēc ābols tiesā vinnēs un RTR ies svētceļojumā pie Rossmana pēc jaunas devas svētības.
Ja nav dzirdēts, tad šobrīod Specialized atraujas lietotāju heitu par proprietāro speša debīlismu (SL7 karbona dakšas kāts), kas papildus visam ir potenciāli bīstams lietotājiem. Bet tev taisnība – pērkot pārcenotus izstrādājumus, pircējiem nav nekādu tiesību kautko pieprasīt. Shut up and give your money!
Jā, pircēji saņem to, ko izvēlējušies. Ja jau Apple produktiem un pakalpojumiem nebūtu nekādas pievilcības, tos neviens nepirktu un šīs sarunas nemaz nebūtu.
Vai tik iepriekš šāda pievilcība nebija spineriem un popitiem? Ar tiem uzskatāmi redzams, ka produktu popularitāti veido marketings (arī partizāņu), ne usability un pircēju praktiskuma apsvērumi. Apple fenomens ir šo popit turēt populāru gadiem
Nevar salīdzināt. Apple ražo labākos produktus telefonu, planšetdatoru un datoru kategorijās un tas tev nav kaut kāds sūda spineris, kurš bija populārs tikai īsu brīdi un tagad tos vairs nevienam nevajag.
Tie spineri arī bija “labākie” produkti nervu nomierināšanas kategorijās. Ir paliela iespēja, ka gūtās peļņas dēļ tie iLoriņi ir vnk jaudīgāk marketēti spineri. T.i.pārvērtēti štrunti, kas der tikai morālajam gandarījumam un pārākuma sajūtas radīšanai. Un tie puikas ar spineriem neiesaistītajiem izsauca tikai sāju smīnu
Nu nezinu gan, liela dala cilvēku izvēlas apple dēļ programmatūras, man arī patīk citi ražotāji, bet androidu es ciest nevaru viss tas haotiskums utt…, nu na*ig!
Teslai te ir ko pamācīties! Nomainīji pagrieziena lampiņu, kas nav tesla kastītē ar pareizo kodu, nekur neaizbrauksi. Uzliki ķīniešu riepas, sēdi mājās. Ielādēji elektrību no konkurentu lādētāja, braukšānas nebūs. Uzkarināji nepareizo eglītes gaisa atsvaidzinātāju uz atpakaļskata spoguļa, sorry, bīstami braukt, labāk paliec mājās.
Šis saucas iTrapped ;) Tev liekas, ka tu nopērc iPhone un,ka tas pieder tev, bet beigās īsti nekas nepieder tev, jo tu ar viņu nevari darīt ko gribi. Vienīgais izmest misenē, kas būtu labākais solis.
Un ko man atbildēt uz tik kategorisku un no realitātes atrautu komentāru? :)
Laikam jau nav vērts atbildēt. Cilvēkiem priecīgi, ka parādījusies Apple related ziņa par ko paheitot. Detaļās neviens, protams, negrib iedziļināties.
Kas būs, kad uzzinās par T2 nedienām …
Runā, ka tā konkrētā T2 problēma jau ir salabota: https://www.theverge.com/2021/11/5/22765759/apple-macos-monterey-t2-security-brick-bug
Šis jau nav tikai par Apple, bet gan par 90% no tehnoloģijām, vnk Apple ir pionieris šajā jomā. Tas pats jau ir ar Samsung ierīcēm utt.
Jā protams xiaomi cilvēki pērk telefonus, lai mainītu ekrānus katru dienu… Man kaut kā savā diezgan ilgajā viedtālruņu mūžā, turklāt aktīva dzīvesveida piekritējam 1x ir nācies mainīt ekrānu un darija to kaut kāds serviss kuru atradu ar google starpniecību, godīgi sakot pec tam kaut kas īsti tur nebija pareizi, līdz ar to es personīgi nekad mūžā vairs neietu pie visiem šiem bomžu kaktu servisiem! Tas pats attiecās uz samsung servisu = bomži! Jūs esiet bijuši samsung OFICIĀLAJOS servisa centros? Es esmu bijis pāris reizes uz garantijas remontu. Divas reizes dēl plates, kuru mainīja pa garantiju s7, vienā no reizēm tas… Read more »
Nu varbūt ļoti domātu par remontu, ja lāpsta maksātu 1,2k. Kur secīgi šie remonta jautājumi parādās telefoniem ar cenu 1,2k. Tāpēc arī Samsung, kā tipiski iPhone skauģi, saskaras ar sakarīga remonta jautājumu. Kur Samsung probza ir saprotama, jo tiem vnk nav laika izdarīt līdz galam, jo jāpanāk ābolis. Bet āboļa centieni speciāli sabojāt remontējamību IMO ir ļoti šmucīga prakse. Kādreiz bija auto, kur daļa bija saskrūvēta ar 7kantīgiem torkiem. Vairs tādus nepērku. Kas attiecas uz maniem telefoniem, es nepērku tik dārgu un par remontu nedomāju. Vnk nopērku jaunu. Savukārt esmu redzējis daudz pilsoņus ar sadauzītiem iphoniem. Neremontēja ļoti ilgstoši
Pag, visas jūsu problēmas momentā izbeigsies, ja jūs beigsiet tos telefonus lauzt.
Tas taču jau sen zināms arī pirms iPhone 13 iznākšanas. Jau kopš X modeļa ekrāni ir čipoti
Šis vairs nav aktuāli. Apple pateica, ka ekrāna maiņa nečakarēs Face ID