Reklāma

Facebook piekritis maksāt franču medijiem par ziņu pārpublicēšanu sociālajā tīklā

Jaunākie raksti

“Instagram” plāno pāriet uz vienu video formātu – “Reels”

"Instagram" aizvien aktīvāk konkurē ar video koplietošanas platformu "TikTok". To pierāda arī "Instagram" jaunākie centieni. "Twitter" ievietotajā ekrānšāviņā redzams,...

Apple iPhone lietotāji tagad var oficiāli migrēt datus uz Android 12 versiju

Tie viedtālruņu lietotāji, kuri vienmēr ir lietojuši vienas operētājsistēmas telefonus nemaz nezina, ka līdz šim tā īsti nevarēja pārvietot...

Arī Samsung gatavo pilotprojektu un vēlas iesaistīties Tesla 4680 bateriju ražošanā

Tehnoloģiju milža Samsung bateriju ražošanas meitasuzņēmums "Samsung SDI" plāno iesaistīties Tesla 4680 bateriju šūnu ražošanā - tiek ziņots, ka...

Pirmais iPhone svin 15 gadu jubileju, tā laika prototipiem sasniedzot pus miljona dolāru vērtību

Pirms 15 gadiem 29. jūnijā mainījās pasaule, jo tika prezentēts pirmais iPhone viedtālrunis, un tas ir bijis viens no...

Spāņu kompānija iegādājusies “Draugiem Group” uzņēmumu “Vendon”

Ziņots, ka Spānijas vadošā tehnoloģiju kompānija "Azkoyen Group", kas piedāvā automatizētus produktus un pakalpojumus, iegādājusies "Draugiem Group" uzņēmumu "Vendon"....

Pagājušajā nedēļā par vairāku gadu sadarbības līgumu paziņojis sociālais tīkls Facebook, kuram tagad būs jāmaksā franču medijiem par portālā publicētajām ziņām, tādējādi sargājot autortiesības.

Nevar teikt, ka Facebook būtu ļoti priecīgi par šādu soli un darīja to ar atplestām rokām, tomēr pēdējo gadu Eiropas Savienības iniciatīvas digitālās informācijas jomā ir novedušas pie tā, ka Francija būs pirmā valsts, kurā Facebook šādi norēķināsies par informāciju. Tas nemainīs lietotāju ikdienu, un cilvēki varēs dalīties ar dažādiem rakstiem no franču medijiem un žurnāliem, tomēr sociālajam tīklam būs jānodrošina autortiesību aizsardzība.

Netiek atklāta precīza darījuma summa, tomēr tā ļaus attīstīties medijiem un oficiālajiem izdevējiem. Tiek minēta 1 miljarda dolāru liela naudas summa, tomēr šis apjoms ir kopējais atbalsts šādiem medijiem, ne tikai konkrēti Francijas kontekstā. Balstoties uz Eiropas Savienības plāniem, pēc laika Facebook šādas sadarbības varētu nākties slēgt ar vairākām valstīm, kas, protams, ir mediju interesēs. Saknes šādai vēlmei aug no tā, ka lielie reklāmu veidotāji nosacīti bez maksas izmantoja mediju saturu, kas cilvēku acīs samazina to kvalitāti. Tas ir īpaši svarīgi šajā lielajā viltus ziņu pieplūdumā, lai netiktu zaudēta uzticība galvenajiem valsts un privātajiem medijiem.

Saistībā ar jauno sadarbību, 2022. gada sākumā Francijā būs pieejams īpašs Facebook News serviss, kurā būs pieejama oficiālā un droša informācija.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma