Reklāma

Facebook piekritis maksāt franču medijiem par ziņu pārpublicēšanu sociālajā tīklā

Jaunākie raksti

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #489 (01.12.2022)

1. decembra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Šoreiz ciemos VAS "Elektroniskie Sakari" pārstāvji un runājam...

Intel NUC 12 Pro Mini PC (NUC12WSKi5) apskats

Intel ir viens no retajiem ražotājiem, kas vēl arvien cenšas noturēties izmēros mazo datoru segmentā. Pavisam nesen tika izziņoti...

Lamborghini iepazīstina ar unikālo Huracan Sterrato modeli

Itāļu superauto ražotājs iepazīstinājis ar ļoti unikālu, īpašu modeli - tas ir Huracan Sterrato. Īpašu to padara fakts, ka...

Budžeta klases Android planšetdators Nokia T21 kopš izziņošanas kļuvis tikai dārgāks

HMD Global izziņoja budžeta klases Android planšetdatoru Nokia T21 vēl septembrī IFA 2022 norises laikā. Tobrīd HMD Global solīja,...

Masks apgalvo, ka pilnībā uzkrauts Semi kravas auto ar vienu uzlādi nobraucis 800 kilometrus

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apgalvo, ka elektriskais Semi kravas auto nupat testos veicis 500 jūdzes jeb 800...

Pagājušajā nedēļā par vairāku gadu sadarbības līgumu paziņojis sociālais tīkls Facebook, kuram tagad būs jāmaksā franču medijiem par portālā publicētajām ziņām, tādējādi sargājot autortiesības.

Nevar teikt, ka Facebook būtu ļoti priecīgi par šādu soli un darīja to ar atplestām rokām, tomēr pēdējo gadu Eiropas Savienības iniciatīvas digitālās informācijas jomā ir novedušas pie tā, ka Francija būs pirmā valsts, kurā Facebook šādi norēķināsies par informāciju. Tas nemainīs lietotāju ikdienu, un cilvēki varēs dalīties ar dažādiem rakstiem no franču medijiem un žurnāliem, tomēr sociālajam tīklam būs jānodrošina autortiesību aizsardzība.

Netiek atklāta precīza darījuma summa, tomēr tā ļaus attīstīties medijiem un oficiālajiem izdevējiem. Tiek minēta 1 miljarda dolāru liela naudas summa, tomēr šis apjoms ir kopējais atbalsts šādiem medijiem, ne tikai konkrēti Francijas kontekstā. Balstoties uz Eiropas Savienības plāniem, pēc laika Facebook šādas sadarbības varētu nākties slēgt ar vairākām valstīm, kas, protams, ir mediju interesēs. Saknes šādai vēlmei aug no tā, ka lielie reklāmu veidotāji nosacīti bez maksas izmantoja mediju saturu, kas cilvēku acīs samazina to kvalitāti. Tas ir īpaši svarīgi šajā lielajā viltus ziņu pieplūdumā, lai netiktu zaudēta uzticība galvenajiem valsts un privātajiem medijiem.

Saistībā ar jauno sadarbību, 2022. gada sākumā Francijā būs pieejams īpašs Facebook News serviss, kurā būs pieejama oficiālā un droša informācija.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma