Reklāma

Eiropas Parlaments grib ierobežot motociklu ātrumu

Jaunākie raksti

Toyota savos elektroauto koncentrēsies uz cenu nevis nobraukumu ar vienu uzlādi

Salīdzinot ar lielāko daļu konkurentu, Toyota elektroauto segmentā līdz šim ievērojami stagnējusi. Autoražotājs pamazām pievērsies arī elektroauto, taču tas...

Riga TechGirls mentoru programmā pieteikušās vairāk nekā 1000 sieviešu

Darbs tehnoloģiju jomā arī sieviešu vidū ķļūst arvien pievilcīgāks, to var spriest pēc lielās aktivitātes jaunajā Riga TechGirls mentoru...

RTU zinātnieki izstrādā un licencē tehnoloģiju dabiskam termoiepakojumam

Lai aizvietotu dabai kaitīgo polistirolu, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Vides aizsardzības un siltumu sistēmu institūta zinātnieki attīsta dabisku termoiepakojuma...

Microsoft Surface Go 3 planšetdatora apskats (video)

Šovasar mēs iepazināmies ar Microsoft Surface Go 2, ko ražotājs dēvē par pašu mazāko (portablāko) Surface divi vienā tipa...

“MikroTik” plāno ziedot 20 miljonus eiro Bērnu slimnīcai

Nesen ziņojām, ka "MikroTik" (SIA Mikrotīkls) kļuvis par pirmo Latvijas privāto uzņēmumu, kam izdevies pārlekt miljarda eiro vērtībai. Tas...

Eiropas Parlaments diskutē par iespējām motociklus aprīkot ar “inteliģento ātruma asistentu” (Intelligent Speed Assistance). Šāda sistēma no nākamā gada būs jāuzstāda visiem jauniem auto Eiropā. Sākotnēji netika plānots to uzstādīt motocikliem, taču plāni, acīmredzot, pamainījušies.

Šī sistēma lieto kameru kopā ar GPS datiem, lai noteiktu atļauto ātrumu konkrētajā ceļa posmā un arī brīdi, kad vadītājs sasniedzis atļauto ātrumu. Ja vadītājs to pārkāpj, sistēma automātiski samazina dzinēja jaudu, lai transportlīdzeklis atgrieztos atļautā ātruma robežās.

Plāni ieviest šādu sistēmu ir daļa no Eiropas Savienības plāniem samazināt bojāgājušo skaitu uz ceļiem. “Vision Zero” ir programma, kas paredz, ka līdz gadsimta vidum uz Eiropas ceļiem cilvēki vairs neies bojā, savukārt jau līdz 2030. gadam plānoti pasākumi, lai bojāgājušo skaitu samazinātu par 50%.

Par šādu Eiropas Parlamenta ideju nepriecājas Eiropas Motociklistu asociāciju federācija (FEMA). Organizācijas ģenerālsekretārs Dolfs Villingers skaidro, ka šāda ideja ir pilnīgi nepareiza un FEMA pretosies jebkurai tehniskai inovācijai, kas vadītājam atņem kontroli pār motociklu. Villingers nenoliedz, ka daudzos ceļa posmos un situācijās tik tiešām nepieciešams samazināt motociklu ātrumu, taču sistēma, kas iejaucas motora darbībā un var samazināt tā jaudu, viņaprāt, ir bīstama. Villingers atsaucas arī uz 2019. gada diskusijām ar Eiropas Komisiju, kad tika pieņemts lēmums, ka šāda sistēma motocikliem neder.

Reklāma

25 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
25 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Aina
20.10.2021 10:56

Ekstrēmā situācijā pie apdzīšanas manevra, to tik vajag …

Muah
20.10.2021 11:25
Reply to  Aina

Ievērojot CSN ir niecīga iespēja, ka apdzīšanas laikā radīsies ekstrēma situācija.

digitalk(@ciparnieks)
20.10.2021 13:19
Reply to  Muah

ja tāds “inteliģentais” ass-istents tev nometīs dzinēja jaudu apdzīšanas brīdī, kad pa pretējo joslu drošā apdzīšanas manevra attālumā pretī brauc fūre? metīsi pa mēmajiem un mēģināsi iekļūt atpakaļ savā joslā, kuru jau aizņēmis nākamais braucējs, kuram arī jāmet pa mēmajiem, tāpat kā 10 citiem aiz viņa? nu, tā noteikti nebūs ekstrēma situācija. tikai kāzuss, tā dzīvē negadās.

vroom
20.10.2021 14:16
Reply to  digitalk

tu raksti par ātruma nomešanu pēkšņi, kam tiešām ir nelāgas sekas. iepriekš brīdinot, ka ātrums ir piem. 20 virs normas un sākas lampiņu atskaite – piecas lampiņas pa vienai sāk izdzist un cilvēks pie stūres zin, ka viņam atlikušas 5x5sek. un tad ātrums samazināsies. pabeigt manevru ar moci 25sek laikā ir špicka, bet grūtāk ir to neuzsākt nepiemērotā brīdī, to varēs tikai pieredzējušie un savaldīgie. tiesa, tas tad močus no adrenalīna fabrikām padara par banālu pārvietošanās līdzekli…bet varbūt ka nekas traks arī nenotiktu, ja pa koplietošanas ceļiem brauktu būtiski nepārsniedzot ātrumu, bet iebrauc trasē, gps atbloķē kompi un var maukt… Read more »

digitalk(@ciparnieks)
20.10.2021 14:33
Reply to  vroom

pēdējā rindkopa ir kā sīrups manās ausīs :) tos pļerdakus tak it kā pārbauda CSDD? nemēra decibelus vai nav tāda parametra, lai izietu tehnisko?

Eggy Mega
20.10.2021 14:44
Reply to  digitalk

Bauda. Bet tieši tāpat kā ar “uzlabotiem” lukturiem, tonētiem stikliem un tml. tūningiem, tas īpašniekam sarežģī dzīvi vienreiz gadā – uz apskati. Tad uzmontē oriģinālo elementu.

Eggy Mega
20.10.2021 14:53
Reply to  digitalk

Man domāt, ka rakstā šī asistenta darbība ir stipri vienkāršoti aprakstīta. Tad jau apdzīšanas manevrs, tiešām, sāk līdzināties pašnāvības mēģinājumam. Jāpameklē būs sīkāka info, kas tad mums draud no šī Inteliģenta. ;)

Krotow(@krotow_2)
20.10.2021 13:36

Takša mākslīgais intelekts no “5. elementa” motocikla versijā :P

Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju šobrīd, EP varēja atlikt divriteņu pašnāvnieku ierobežošanu līdz laikam kad būtu tikuši galā ar daudz būtiskākām sabiedrību skarošām problēmām pašu mājās. Aizgājēji tāpat atradīs citu veidu kā aiziet.

digitalk(@ciparnieks)
20.10.2021 14:08
Reply to  Krotow

> divriteņu pašnāvnieku

pag, nevajag tik ļoti vispārināt, it kā bleķa kastēs braucošie būtu daudz lielākā drošībā. atkarīgs no braukšanas stila, lai arī MC ir bīstamāks.

Krotow(@krotow_2)
20.10.2021 14:32
Reply to  digitalk

Labi zini ka par kāda stila braucējiem ir runa. Divriteņu braucēji avārijās apsitās daudz biežāk. Plus viņiem piemīt pretīga tendence sastrēgumos līst starp mašīnām, kas viņu personīgo drošību pavisam neuzlabo.

Juris
20.10.2021 15:19
Reply to  Krotow

Nu nu nu… Braukšana starp rindām uzlabo gan satiksmi, gan arī paša braucēja drošību, ja nav debīliķis un izdomā uzstādīt ātruma rekordu.

Krotow(@krotow_2)
20.10.2021 15:51
Reply to  Juris

Kāreiz debīliķi parasti iedomājās sevi par visgudrākajiem un ar vienmēr ieslēgtu “dieva režīmu”. Vēl tie, kuriem pēkšņas iegribas dēļ uznāk bzdinkšķis iedot ručkā un ratā, nepārliecinoties ka priekšā no sētas kāds nebrauc ārā uz ielas. Ar ceļojumu uz morgu pēc tam.

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
20.10.2021 18:07
Reply to  Juris

Tieši tā. Visi satiksmes dalībnieki ir ieguvēji, ja sastrēgumos moči izslīd cauri starp joslām un ir gabalā, kad pārējā auto masa atsāk kustību. Šeit galvenais, lai nav pārāk liela ātrumu starpība starp satiksmes dalībniekiem. Prot, starp auto rindām nav jālido.

Elektriķis
20.10.2021 18:21

Tā ir teorija. Reāli šie nemaz tik ātri neuzsāk, ja brauc ar e-auto, tad sajūta ka aizlien priekšā pie sarkanā un tad tūļājās. Kad ir ieskrējies, tad 100% pārkāpj ātruma ierobežojumu.

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
20.10.2021 18:28
Reply to  Elektriķis

Prakse, prakse. Normāla prakse.

letr
20.10.2021 23:04
Reply to  Krotow

Spēj iedomāties, ka pat Ceļu Policijas motopeles brauc starp rindām? :D
Es nejokoju. Bija sižets, kur runāja par viņu darbu un sižetā bija parādīts kā starp stāvošu auto rindām korķī izlien cauri policija un viņiem turpat aiz muguras parastais motociklists. Policija jau vairākkārt ir teikusi, ka starp korķī stāvošo auto rindām motociklisti drīkst drošā ātrumā pārvietoties.
Tā kā pretīgs tur nekas nav, ja nu vienīgi tavs naids pret motociklistiem.

Krotow(@krotow_2)
20.10.2021 23:34
Reply to  letr

CP mocis ir liels un labi pamanāmā krāsā. Kurpretīm parastās moptopeles ir visādos formātos. Un tās, ar kurām visādi gadās, parasti ir melnas, šauras un bezkaunīgas.

KTM
20.10.2021 23:43
Reply to  Krotow

Piekrītu, ka transportam melna un pelēka krāsas ir nejēdzīgas, bet tāpēc jau ir lampa(s) pierē. Un priekšā braucošajam joprojām ir spoguļi!

Krotow(@krotow_2)
20.10.2021 23:46
Reply to  KTM

Pēcpusdienas krēslā jaunā parauga mazās moču dienasgaismas ne vienmēr tā uzreiz ir ieraugāmas. Taču lielākā problēma ir attiecīgo kadru žibināšanās starp korķī stāvošajiem auto nenosakāmā virzienā. Tos, kuri laiž pa taisno cauri visam korķim, nemainot joslas, parasti pamana.

KTM
20.10.2021 23:13
Reply to  Krotow

Autovadītājiem ir tieksme uzlūkot joslu kā vienotu un nedalāmu ceļa vienību. Ja es pa to braucu, nevienam citam tur nav jāatrodas – neskatoties uz to, ka joslas ar retiem izņēmumiem ir gana platas, lai gan mocis izbrauktu starp divās joslās stāvošiem auto, vai velosipēdisti brauktu pa labās joslas labo malu. Nesaprotu, kāpēc daži vadītāji tik principiāli turpina braukt pa joslas vidu, nobraucot gar velosipēdistu 50cm attālumā, lai gan neizbraucot no joslas apdzīšanu varētu veikt lielākā attālumā. Iespējams, pie vainas ir “dzelzs kārbas” sindroms, tipa, es mājiņā un drošībā, tūlīt parādīšu kur vēži ziemo un “sastrēgumā jāsēž visiem!” domāšanai, kas paģēr… Read more »

Čiekurs
20.10.2021 23:18
Reply to  KTM

Nu pag, man kopš seniem laikiem smadzenēs stāv autoskolā redzēta bilde, kur vienā joslā mierīgi atrodas gan mocis/mopēds, gan vieglais auto. Viss štokos, vajag tik mācēt sadzīvot.

KTM
20.10.2021 23:34
Reply to  Čiekurs

Bilde no laikiem, kad auto bija paaugstinātas bīstamības objekts ar atbilstošu attieksmi, nevis paaugstināta egoisma objekts. Es arī neredzu problēmu. P.S. Agrāk bija pat pajūgs!

heh
21.10.2021 00:02

un kuram pamuļķim šitā ideja pirmajam ienāca prātā? nē, nu runājuši par to ir daudzi, bet kurš bija tik stulbs, ka izdomāja to realizēt dzīvē? GPS, protams, ir laba lieta, tomēr ne vienmēr tas darbojas un bieži nav visai precīzs, un ko darīs, ja joslu ar atļauto ātrumu 70 sajauks ar blakus esošo pagalmu un tur atļauto 20? Un cik izmaksās sistēma, kurai būs jāspēj apkalpot pilnīgi visus satiksmes dalībniekus, turklāt bez aiztures pielāgoties visām satiksmes izmaiņām? Nākamais solis tad jau ir ar šo aprīkot velobraucējus un pēc tam gājējus, jo ir vietas, kur ar kājām arī var paskriet ātrāk… Read more »

aaa
21.10.2021 21:27

Mocim vispār max 50km/h. Tas ir pats nedrošākais transporta līdzeklis ņemot vērā, ka ātrums ir daudz reizes lielāks kā automašīnām. Ne virsbūves, ne drošības spilvenu, bremzē tikai šaurs priekšējais rats. Mocis tā ir bezjēdzīgi bīstama izklaide

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
21.10.2021 21:36
Reply to  aaa

Dzīve sākas tikai pēc 200+ kmh :)

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: