Eiropas Parlaments diskutē par iespējām motociklus aprīkot ar “inteliģento ātruma asistentu” (Intelligent Speed Assistance). Šāda sistēma no nākamā gada būs jāuzstāda visiem jauniem auto Eiropā. Sākotnēji netika plānots to uzstādīt motocikliem, taču plāni, acīmredzot, pamainījušies.
Šī sistēma lieto kameru kopā ar GPS datiem, lai noteiktu atļauto ātrumu konkrētajā ceļa posmā un arī brīdi, kad vadītājs sasniedzis atļauto ātrumu. Ja vadītājs to pārkāpj, sistēma automātiski samazina dzinēja jaudu, lai transportlīdzeklis atgrieztos atļautā ātruma robežās.
Plāni ieviest šādu sistēmu ir daļa no Eiropas Savienības plāniem samazināt bojāgājušo skaitu uz ceļiem. “Vision Zero” ir programma, kas paredz, ka līdz gadsimta vidum uz Eiropas ceļiem cilvēki vairs neies bojā, savukārt jau līdz 2030. gadam plānoti pasākumi, lai bojāgājušo skaitu samazinātu par 50%.
Par šādu Eiropas Parlamenta ideju nepriecājas Eiropas Motociklistu asociāciju federācija (FEMA). Organizācijas ģenerālsekretārs Dolfs Villingers skaidro, ka šāda ideja ir pilnīgi nepareiza un FEMA pretosies jebkurai tehniskai inovācijai, kas vadītājam atņem kontroli pār motociklu. Villingers nenoliedz, ka daudzos ceļa posmos un situācijās tik tiešām nepieciešams samazināt motociklu ātrumu, taču sistēma, kas iejaucas motora darbībā un var samazināt tā jaudu, viņaprāt, ir bīstama. Villingers atsaucas arī uz 2019. gada diskusijām ar Eiropas Komisiju, kad tika pieņemts lēmums, ka šāda sistēma motocikliem neder.
Ekstrēmā situācijā pie apdzīšanas manevra, to tik vajag …
Ievērojot CSN ir niecīga iespēja, ka apdzīšanas laikā radīsies ekstrēma situācija.
ja tāds “inteliģentais” ass-istents tev nometīs dzinēja jaudu apdzīšanas brīdī, kad pa pretējo joslu drošā apdzīšanas manevra attālumā pretī brauc fūre? metīsi pa mēmajiem un mēģināsi iekļūt atpakaļ savā joslā, kuru jau aizņēmis nākamais braucējs, kuram arī jāmet pa mēmajiem, tāpat kā 10 citiem aiz viņa? nu, tā noteikti nebūs ekstrēma situācija. tikai kāzuss, tā dzīvē negadās.
tu raksti par ātruma nomešanu pēkšņi, kam tiešām ir nelāgas sekas. iepriekš brīdinot, ka ātrums ir piem. 20 virs normas un sākas lampiņu atskaite – piecas lampiņas pa vienai sāk izdzist un cilvēks pie stūres zin, ka viņam atlikušas 5x5sek. un tad ātrums samazināsies. pabeigt manevru ar moci 25sek laikā ir špicka, bet grūtāk ir to neuzsākt nepiemērotā brīdī, to varēs tikai pieredzējušie un savaldīgie.
tiesa, tas tad močus no adrenalīna fabrikām padara par banālu pārvietošanās līdzekli…bet varbūt ka nekas traks arī nenotiktu, ja pa koplietošanas ceļiem brauktu būtiski nepārsniedzot ātrumu, bet iebrauc trasē, gps atbloķē kompi un var maukt uz pillu klapi.
man vairāk par moču ātrumu patiktu skaņas ierobežošana, lai nakts braukšanas cienītāji to nedarītu pilsētā. jā, romantika, bet naktī to skaņu dzird tūkstošiem cilvēku. ja jau ir aizliegts naktī urbt sienas, kāpēc lai varētu urbt ar moci.
pēdējā rindkopa ir kā sīrups manās ausīs :) tos pļerdakus tak it kā pārbauda CSDD? nemēra decibelus vai nav tāda parametra, lai izietu tehnisko?
Bauda. Bet tieši tāpat kā ar “uzlabotiem” lukturiem, tonētiem stikliem un tml. tūningiem, tas īpašniekam sarežģī dzīvi vienreiz gadā – uz apskati. Tad uzmontē oriģinālo elementu.
Man domāt, ka rakstā šī asistenta darbība ir stipri vienkāršoti aprakstīta. Tad jau apdzīšanas manevrs, tiešām, sāk līdzināties pašnāvības mēģinājumam. Jāpameklē būs sīkāka info, kas tad mums draud no šī Inteliģenta. ;)
Takša mākslīgais intelekts no “5. elementa” motocikla versijā :P
Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju šobrīd, EP varēja atlikt divriteņu pašnāvnieku ierobežošanu līdz laikam kad būtu tikuši galā ar daudz būtiskākām sabiedrību skarošām problēmām pašu mājās. Aizgājēji tāpat atradīs citu veidu kā aiziet.
> divriteņu pašnāvnieku
pag, nevajag tik ļoti vispārināt, it kā bleķa kastēs braucošie būtu daudz lielākā drošībā. atkarīgs no braukšanas stila, lai arī MC ir bīstamāks.
Labi zini ka par kāda stila braucējiem ir runa. Divriteņu braucēji avārijās apsitās daudz biežāk. Plus viņiem piemīt pretīga tendence sastrēgumos līst starp mašīnām, kas viņu personīgo drošību pavisam neuzlabo.
Nu nu nu… Braukšana starp rindām uzlabo gan satiksmi, gan arī paša braucēja drošību, ja nav debīliķis un izdomā uzstādīt ātruma rekordu.
Kāreiz debīliķi parasti iedomājās sevi par visgudrākajiem un ar vienmēr ieslēgtu “dieva režīmu”. Vēl tie, kuriem pēkšņas iegribas dēļ uznāk bzdinkšķis iedot ručkā un ratā, nepārliecinoties ka priekšā no sētas kāds nebrauc ārā uz ielas. Ar ceļojumu uz morgu pēc tam.
Tieši tā. Visi satiksmes dalībnieki ir ieguvēji, ja sastrēgumos moči izslīd cauri starp joslām un ir gabalā, kad pārējā auto masa atsāk kustību. Šeit galvenais, lai nav pārāk liela ātrumu starpība starp satiksmes dalībniekiem. Prot, starp auto rindām nav jālido.
Tā ir teorija. Reāli šie nemaz tik ātri neuzsāk, ja brauc ar e-auto, tad sajūta ka aizlien priekšā pie sarkanā un tad tūļājās. Kad ir ieskrējies, tad 100% pārkāpj ātruma ierobežojumu.
Prakse, prakse. Normāla prakse.
Spēj iedomāties, ka pat Ceļu Policijas motopeles brauc starp rindām? :D
Es nejokoju. Bija sižets, kur runāja par viņu darbu un sižetā bija parādīts kā starp stāvošu auto rindām korķī izlien cauri policija un viņiem turpat aiz muguras parastais motociklists. Policija jau vairākkārt ir teikusi, ka starp korķī stāvošo auto rindām motociklisti drīkst drošā ātrumā pārvietoties.
Tā kā pretīgs tur nekas nav, ja nu vienīgi tavs naids pret motociklistiem.
CP mocis ir liels un labi pamanāmā krāsā. Kurpretīm parastās moptopeles ir visādos formātos. Un tās, ar kurām visādi gadās, parasti ir melnas, šauras un bezkaunīgas.
Piekrītu, ka transportam melna un pelēka krāsas ir nejēdzīgas, bet tāpēc jau ir lampa(s) pierē. Un priekšā braucošajam joprojām ir spoguļi!
Pēcpusdienas krēslā jaunā parauga mazās moču dienasgaismas ne vienmēr tā uzreiz ir ieraugāmas. Taču lielākā problēma ir attiecīgo kadru žibināšanās starp korķī stāvošajiem auto nenosakāmā virzienā. Tos, kuri laiž pa taisno cauri visam korķim, nemainot joslas, parasti pamana.
Autovadītājiem ir tieksme uzlūkot joslu kā vienotu un nedalāmu ceļa vienību. Ja es pa to braucu, nevienam citam tur nav jāatrodas – neskatoties uz to, ka joslas ar retiem izņēmumiem ir gana platas, lai gan mocis izbrauktu starp divās joslās stāvošiem auto, vai velosipēdisti brauktu pa labās joslas labo malu. Nesaprotu, kāpēc daži vadītāji tik principiāli turpina braukt pa joslas vidu, nobraucot gar velosipēdistu 50cm attālumā, lai gan neizbraucot no joslas apdzīšanu varētu veikt lielākā attālumā.
Iespējams, pie vainas ir “dzelzs kārbas” sindroms, tipa, es mājiņā un drošībā, tūlīt parādīšu kur vēži ziemo un “sastrēgumā jāsēž visiem!” domāšanai, kas paģēr lai velo un mocis nebrauktu garām bezcerīgi sastrēgušiem auto.
Nu pag, man kopš seniem laikiem smadzenēs stāv autoskolā redzēta bilde, kur vienā joslā mierīgi atrodas gan mocis/mopēds, gan vieglais auto. Viss štokos, vajag tik mācēt sadzīvot.
Bilde no laikiem, kad auto bija paaugstinātas bīstamības objekts ar atbilstošu attieksmi, nevis paaugstināta egoisma objekts. Es arī neredzu problēmu. P.S. Agrāk bija pat pajūgs!
un kuram pamuļķim šitā ideja pirmajam ienāca prātā? nē, nu runājuši par to ir daudzi, bet kurš bija tik stulbs, ka izdomāja to realizēt dzīvē? GPS, protams, ir laba lieta, tomēr ne vienmēr tas darbojas un bieži nav visai precīzs, un ko darīs, ja joslu ar atļauto ātrumu 70 sajauks ar blakus esošo pagalmu un tur atļauto 20? Un cik izmaksās sistēma, kurai būs jāspēj apkalpot pilnīgi visus satiksmes dalībniekus, turklāt bez aiztures pielāgoties visām satiksmes izmaiņām? Nākamais solis tad jau ir ar šo aprīkot velobraucējus un pēc tam gājējus, jo ir vietas, kur ar kājām arī var paskriet ātrāk par atļauto ātrumu, pat mans 4-gadīgais sīcis spēj paskriet ar 14km/h
Mocim vispār max 50km/h. Tas ir pats nedrošākais transporta līdzeklis ņemot vērā, ka ātrums ir daudz reizes lielāks kā automašīnām. Ne virsbūves, ne drošības spilvenu, bremzē tikai šaurs priekšējais rats. Mocis tā ir bezjēdzīgi bīstama izklaide
Dzīve sākas tikai pēc 200+ kmh :)