Reklāma

“Facebook” pēta mākslīgā intelekta sistēmas, kas redz, dzird un atceras visu, ko dari

Jaunākie raksti

Īlons Masks apžēlos bloķētos “Twitter” lietotājus

"Twitter" īpašnieks Īlons Masks gatavojas spert vēl vienu soli pretī tam, ko viņš sauc par vārda brīvību platformā "Twitter"....

Ziņas par Apple vēlmi iegādāties futbola klubu “Manchester United” tomēr nav patiesas

Lielai daļai pasaules šī gada novembris un decembris paiet futbola zīmē, jo šajā laikā notiek FIFA Pasaules kausa futbolā...

Tesla nākamā rūpnīca Āzijā varētu atrasties Dienvidkorejā

Elektroauto ražotājam Tesla šobrīd ir viena rūpnīca Āzijā - tā atrodas Ķīnas lielpilsētā Šanhajā un tā ir ārkārtīgi nozīmīga,...

Netflix nākotnes plānos varētu ietilpt augstākā līmeņa videospēļu izstrāde

Video straumēšanas platformai Netflix šis gads ir bijis aktīvs iesoļojot videospēļu biznesā, jo uzņēmums iegādājies dažādus videospēļu izstrādātājus, lai...

160 sievietēm iespēja bez maksas apgūt IT prasmes karjeras sākšanai

Lai 160 sievietēm Baltijā (Latvijā un Lietuvā) palīdzētu apgūt pamatzināšanas, kas nepieciešamas turpmākām mācībām informācijas tehnoloģiju (IT) jomā, lai...

“Facebook” šobrīd sācis darbu pie visai apjomīga pētniecības projekta “Ego4D”, ko vada uzņēmuma mākslīgā intelekta (Artificial intelligence – AI) komanda. “Facebook” mērķis ir attīstīt AI sistēmas, kas nepārtraukti analizē cilvēku dzīvi, izmantojot video, kuros ierakstīts, ko šie cilvēki redz, dzird, dara. Ar šiem materiāliem AI būs spējīgs palīdzēt cilvēkam ikdienā, paveikt noteiktus uzdevumus utml.

“Facebook” pētnieki izklāstījuši virkni prasmju, ko vēlas, lai šīs sistēmas attīstītu, tostarp “epizodiskā atmiņa”. Tas nozīmē, ka AI teorētiski spētu sniegt atbildi uz cilvēka uzdotu jautājumu “Kur es atstāju savas atslēgas?”, jo ikdienā nepārtraukti būs vērojis konkrēto cilvēku, viņa veiktās darbības, redzēto, dzirdēto. Tāpat pētnieki vēlas, lai AI sistēmas spētu atcerēties, kurš cilvēks ko teicis konkrētajā brīdī.

Šobrīd neviena AI sistēma nespēj izpildīt minētās darbības, tāpēc “Facebook” vēlas šo jomu pamatīgi izpētīt un attīstīt. Uzņēmums norāda, ka tas ir tīri pētniecības nolūkiem, nevis komerciāliem mērķiem. Tomēr ir diezgan skaidrs, ka uzņēmums šādas AI funkcijas saista ar papildinātās realitātes nākotni un varētu integrēt savos papildinātās realitātes produktos.

Projekts “Ego4D” principā sastāv no divām daļām – datu kopa ar ierakstītiem video un prasmju kopa – kas, pēc pētnieku domām, AI būtu nākotnē jāprot. Pašreiz datu kopa ir jau izveidota, piedaloties 13 universitātēm visā pasaulē, kas bija atbildīgas par datu vākšanas procesu un datu apkopošanu. Projektā piedalījās 855 dalībnieki no deviņām valstīm, kuri ar “GoPro” kameru un papildinātās realitātes briļļu palīdzību ierakstīja kopumā ap 3205 stundu ilgu video materiālu. Tā ir līdz šim lielākā un daudzveidīgākā datu kopa, kāda izveidota. Tika ierakstītas dažādas cilvēku darbības sākot no celtniecības darbiem līdz ēst gatavošanai, rotaļām ar mājdzīvniekiem, saziņai ar draugiem. Ņemot vērā privātuma nosacījumus, video esošo cilvēku sejas ir aizmiglotas un noņemta visa cita personu identificējoša informācija.

Izmantojot šo datu kopu “Facebook” pētnieki cer veicināt AI attīstību un apmācīt augstāk minēto uzdevumu veikšanā – palīdzēt cilvēkiem ikdienā. Tāpat uzņēmums saka, ka apmācītās AI sistēmas kādu dienu varētu tikt izmantotas ne tikai valkājamās kamerās, bet arī robotizētos mājas asistentos.

Protams, visa šī projekta “Ego4D” norise saistās ar lielām bažām par privātumu. Eksperti jau bažījas par to, ka “Facebook” un “Ray-Ban” papildinātās realitātes brilles “Ray-Ban Stories” ļauj lietotājiem slepeni ierakstīt apkārt notiekošo. Bažas varētu pastiprināties tad, ja vēlāka briļļu programmatūras versija ļaus ne tikai uzņemt kadrus, bet arī analizēt un transkribēt tos, pārvēršot lietotājus par staigājošām novērošanas kamerām.

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
history
16.10.2021 15:16
Ēriks Ēriks
17.10.2021 12:55

Kārtējais iemesls nelietot feisbuku

Reklāma