Reklāma

“Facebook” pēta mākslīgā intelekta sistēmas, kas redz, dzird un atceras visu, ko dari

Jaunākie raksti

“Walmart” krietni izvērš preču piegādes ar droniem

Preču piegādes lēnām, bet mērķtiecīgi pārņem roboti un droni. Tas īpaši novērojams ASV, kur mazumtirdzniecības gigants "Walmart" kopš pērnā...

Jauno Harley-Davidson elektrisko moci pilnībā iztirgo 18 minūšu laikā

Motociklu ražotāja Harley-Davidson elektriskais apakšzīmols LiveWire nesen prezentēja otro elektriskā motocikla modeli, kas ir mazāks un lētāks nekā pirmais...

“Dyson” izstrādā robotus, kas veiks mājsaimniecības darbus

Elektronikas ražotājs "Dyson", kas vislabāk pazīstams ar saviem matu veidotājiem un putekļu sūcējiem, paziņojis par plāniem tuvāko gadu laikā...

Amazfit T-Rex 2 viedpulkstenis piedāvās vēl ilgāku darbības laiku ar vienu uzlādi

Amazfit izziņojis otrās paaudzes T-Rex 2 viedpulksteni, kas saņēmis augstākas izšķirtspējas ekrānu un vairāk nekā 150 dažādus sporta veidus....

Arī Kanāda liedz izmantot Huawei un ZTE 5G tehnoloģijas

Kanāda pievienojusies tām valstīm, kas izvēlas liegt Huawei 5G tehnoloģiju izmantošanu. Arī šajā gadījumā tiek runāts par nacionālo drošību,...

“Facebook” šobrīd sācis darbu pie visai apjomīga pētniecības projekta “Ego4D”, ko vada uzņēmuma mākslīgā intelekta (Artificial intelligence – AI) komanda. “Facebook” mērķis ir attīstīt AI sistēmas, kas nepārtraukti analizē cilvēku dzīvi, izmantojot video, kuros ierakstīts, ko šie cilvēki redz, dzird, dara. Ar šiem materiāliem AI būs spējīgs palīdzēt cilvēkam ikdienā, paveikt noteiktus uzdevumus utml.

“Facebook” pētnieki izklāstījuši virkni prasmju, ko vēlas, lai šīs sistēmas attīstītu, tostarp “epizodiskā atmiņa”. Tas nozīmē, ka AI teorētiski spētu sniegt atbildi uz cilvēka uzdotu jautājumu “Kur es atstāju savas atslēgas?”, jo ikdienā nepārtraukti būs vērojis konkrēto cilvēku, viņa veiktās darbības, redzēto, dzirdēto. Tāpat pētnieki vēlas, lai AI sistēmas spētu atcerēties, kurš cilvēks ko teicis konkrētajā brīdī.

Šobrīd neviena AI sistēma nespēj izpildīt minētās darbības, tāpēc “Facebook” vēlas šo jomu pamatīgi izpētīt un attīstīt. Uzņēmums norāda, ka tas ir tīri pētniecības nolūkiem, nevis komerciāliem mērķiem. Tomēr ir diezgan skaidrs, ka uzņēmums šādas AI funkcijas saista ar papildinātās realitātes nākotni un varētu integrēt savos papildinātās realitātes produktos.

Projekts “Ego4D” principā sastāv no divām daļām – datu kopa ar ierakstītiem video un prasmju kopa – kas, pēc pētnieku domām, AI būtu nākotnē jāprot. Pašreiz datu kopa ir jau izveidota, piedaloties 13 universitātēm visā pasaulē, kas bija atbildīgas par datu vākšanas procesu un datu apkopošanu. Projektā piedalījās 855 dalībnieki no deviņām valstīm, kuri ar “GoPro” kameru un papildinātās realitātes briļļu palīdzību ierakstīja kopumā ap 3205 stundu ilgu video materiālu. Tā ir līdz šim lielākā un daudzveidīgākā datu kopa, kāda izveidota. Tika ierakstītas dažādas cilvēku darbības sākot no celtniecības darbiem līdz ēst gatavošanai, rotaļām ar mājdzīvniekiem, saziņai ar draugiem. Ņemot vērā privātuma nosacījumus, video esošo cilvēku sejas ir aizmiglotas un noņemta visa cita personu identificējoša informācija.

Izmantojot šo datu kopu “Facebook” pētnieki cer veicināt AI attīstību un apmācīt augstāk minēto uzdevumu veikšanā – palīdzēt cilvēkiem ikdienā. Tāpat uzņēmums saka, ka apmācītās AI sistēmas kādu dienu varētu tikt izmantotas ne tikai valkājamās kamerās, bet arī robotizētos mājas asistentos.

Protams, visa šī projekta “Ego4D” norise saistās ar lielām bažām par privātumu. Eksperti jau bažījas par to, ka “Facebook” un “Ray-Ban” papildinātās realitātes brilles “Ray-Ban Stories” ļauj lietotājiem slepeni ierakstīt apkārt notiekošo. Bažas varētu pastiprināties tad, ja vēlāka briļļu programmatūras versija ļaus ne tikai uzņemt kadrus, bet arī analizēt un transkribēt tos, pārvēršot lietotājus par staigājošām novērošanas kamerām.

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
history
16.10.2021 15:16
Ēriks Ēriks
17.10.2021 12:55

Kārtējais iemesls nelietot feisbuku

Reklāma