Reklāma

“Facebook” prezentē sadarbībā ar “Ray-Ban” radītās viedās brilles “Ray-Ban Stories”

Jaunākie raksti

Kas notiek otrā pusē, kad sazināmies ar banku? Saruna ar klientu apkalpošanas vadītāju

Katram, visdrīzāk, ir bijusi situācija, kad bez zvanīšanas vai jebkādas citas saziņas ar savu banku nevar iztikt. Protams, var...

MKBHD parodē jaunāko Intel reklāmu, kas aicina boikotēt Apple datorus

Oktobra sākumā uzņēmums Intel izlaida visai neviennozīmīgi vērtējamu video, mēģinot pārliecināt esošus Apple datoru lietotājus par to, ka viņiem...

Volkswagen noliedz runas, ka ražotājam, iespējams, nāksies atlaist 30 tūkstošus darbinieku

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen noraidīja iepriekš izskanējušo informāciju, ka tam varētu nākties likvidēt līdz pat 30 000 darbavietu, ja...

Sony papildina savu bezvadu austiņu klāstu ar WF-C500 un WH-XB910N

Sony laiž klajā divus jaunus bezvadu austiņu modeļus WF-C500 un WH-XB910N, lai mūzikas klausīšanās būtu vēl patīkamāka un ērtāka....

Klajā nākusi Garmin DriveSmart – navigācija drošākai un ērtākai braukšanai

Garmin nācis klajā ar jaunu, portatīvo GPS satelīta navigācijas sistēmu Garmin DriveSmart, kas autovadītājiem brauciena laikā sniedz vēl nebijušu...

Ceturtdien, 9. septembrī, “Facebook” prezentēja ilgi gaidītās viedās brilles, kuras izstrādāja sadarbībā ar kompāniju “Ray-Ban”. Šis gudrais aksesuārs, kam dots nosaukums “Ray-Ban Stories”, nav paredzēts tikai pamata funkciju pildīšanai. Galvenais fokuss likts uz viedumu, proti, ar tām iespējams uzņemt foto un video, ko pēc tam var rediģēt un koplietot ar citām tālrunī esošām aplikācijām, izmantojot lietotni “Facebook View”.

Ir divi veidi, kā uzņemt saturu ar šīm brillēm. Viens no tiem – manuāli ar fiziskas pogas palīdzību, kas iestrādāta brillēs. Otrs – ar balss palīdzību, sakot, piemēram: “Hey Facebook, take a video” utml. Brilles aprīkotas ar divām 5 MP kamerām. Iespējams uzņemt ap 30 pusminūšu garus video un ap 500 attēlu, līdz ierīces atmiņa ir pilna.

Būtiski, ka šo briļļu lēcās nav iestrādāti displeji, kā to varēja gaidīt. Rāmja abās pusēs iebūvēti mikrofoni, kas var atskaņot saturu no telefona, izmantojot “Bluetooth” savienojumu. Šādā veidā iespējams ne tikai klausīties mūziku, podkāstus u.c. saturu, bet arī zvanīt un runāt, neizmantojot pašu telefonu. Rāmja sānos iebūvētā skārienjūtīgā josla ļauj mainīt skaļumu, atskaņot un apturēt dzirdēto.

Daudz informācijas var sniegt briļļu iekšpusē degošās gaismiņas. Piemēram, zaļa nozīmē, ka brilles ir pilnībā uzlādētās, oranža – zems akumulatora uzlādes līmenis, sarkana – gandrīz tukša baterija, zila – brilles ir savienotas ar kādu ierīci, balta – notikusi kļūme satura uzņemšanā. Savukārt atsevišķa, balta gaisma, ko var redzēt briļļu priekšpusē, iedegas ikreiz, kad ar tām ieraksta saturu.

“Facebook” norāda, ka “Ray-Ban Stories” pilnībā uzlādējas stundas laikā, savukārt akumulatora darbības laiks sasniedz pat sešas stundas. Ja brilles ir savienotas ar telefonu, lietotne “Facebook View” parāda arī baterijas atlikumu. Brillēm, protams, līdzi nāk pārnēsāšanas futlāris, kas vienlaikus sniedz uzlādes iespējas. Ar pilnu bateriju tas ļauj trīs reizes uzlādēt briļļu akumulatoru. Savukārt pašu futlāri iespējams uzlādēt, izmantojot komplektācijā līdzi nākošo USB-C kabeli.

“Ray-Ban Stories” ir pirmais produkts, kas tapis daudzu gadu sadarbības laikā starp “Facebook” un “EssilorLuxottica” – “Ray-Ban” māteskompāniju. No “Facebook” puses tās ir tehnoloģijas un programmatūra, no “Ray-Ban” – stils un pārdošanas jautājumi. Beidzot šis darbs novedis pie šķietami auglīga rezultāta, tirgū palaižot līdz šim pieejamākās viedās brilles. Abas kompānijas šo produktu uzskata par soli tuvāk krietni advancētākām papildinātās realitātes brillēm.

“Ray-Ban Stories” sākuma cena pašreiz ir 299 USD. Advancētāki modeļi maksā līdz 379 USD. Cenu ietekmē gan lēcu veids – parastās vai polarizētās, gan rāmis. Iespējams izvēlēties vienu no trim rāmju veidiem: “Wayfarer”, “Round” un “Meteor”. Droši vari piemeklēt savai gaumei un vajadzībām atbilstošāko stilu, izvēloties kādu no 20 rāmju, krāsu, izmēru un lēcu kombinācijām. Šīs viedās brilles būs pieejamas gan “Ray-Ban” mājaslapā, gan sākotnēji veikalos ASV, Kanādā, Lielbritānijā, Itālijā, Īrijā un Austrālijā.

Reklāma

15 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
15 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Cenu ietekmē gan lēcu veids…” – vai tad šīm ir iespējams ielikt arī lēcas? Vai tomēr tās ir tikai saulesbrilles? Tad vismaz vajadzēja adaptīvos stiklus, lai nebūtu pa krēslu jāstaigā ar saulesbrillēm. Ok, nūdistu pludmalē nav krēslas, tur parasti spīd saule :)

Es domāju ka ar dioptrijām, nevis plakaniem stikliem.

Sapināmies terminoloģijā – ar vārdu “lēca” saprotu tādu stiklu, kuram ir dioptrijas, tātad redzes korekcijai.
Pat nezinu kā pareizi būtu jāsauc to stiklu, kuru liek brillēs bez dioptrijām. Tas pat biežāk nav stikls bet plastmasa.

Jā, skaidrs. Mēģināju ieiet Ray-Ban mājaslapā, bet tur ne smakas no šīm brillēm.

Vai atceraties, viedo briļļu “haips” bija pirms gadiem 7-8. Pēc viedtālruņu, planšetes un viedpulksteņu buma, nākošais perspektīvais produkts bija viedās brilles. Vai katrā īsta tech kompānija metās iekšā. Google glass jau atrādīja prototipu, un solīja ka “tūlīt tūlīt ražosim”. Apple arī nedrīkstēja atpalikt, un ziņoja ka izstrādā. Korejieši arī kaut ko tur plānoja. Tad Google pēkšņi atlika, un pavisam nometa Google glass projektu. Bet pēc brīža Microsoft sāka zīmēties ar savu Hololens. Arī solīja ka tūlīt būs. Un arī pazuda. Šķiet ka nevienam nav spēku to projektu kustināt, un arī nav skaidras perspektīvas, vajag vai nevajag….

Googles brilles nebija tikai prototips, tās redzēju darbībā – bija sarunāta tikšanās ar vēl neredzētu čali no US, kura galvenā pazīme bija šīs brilles. Šķiet ka bija kaut kādas problēmas ar “privātumu”, kas traucēja briļļu padarīšanu.

Tagad kad saki, šķiet ka atceros, ka tiešām bija jau it kā gatavs produkts… Ja par privātumu, tad redz FB/RayBan tagad privātums pie kājas.

Hololens jau nekur nav pazudis, nu jau ir 2. paaudze, var iegādāties. Tiesa Microsoft to vairāk pozicionē kā uzņēmumu produktu.

Tiešām. Tikai 3500 $. Ok, aifons un Galaxy 21ultra, ar savām cenām nobāl. …

Tās vairāk piestāv Džonijam Anglim :)

Bet jāņem verā, ka Hololens vienlaicīgi ir autonoms dators, ne tikai brilles. Kā jau teicu, tas vairāk ir produkts uzņēmumiem. Lai gan būtu jauki, ja Kursors varētu dabūt uz apskatu. :)

Reklāma
Reklāma
Reklāma