Reklāma

“Facebook” prezentē sadarbībā ar “Ray-Ban” radītās viedās brilles “Ray-Ban Stories”

Jaunākie raksti

“NIO” Norvēģijā atver pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Eiropā

Ķīniešu elektroauto ražotājs "NIO" oficiāli atvēris savu pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Norvēģijā, kas kļuvusi par pirmo šāda veida...

Arī “Facebook” un “Instagram” plāno iesaistīties NFT biznesā

NFT trakumam pieņemoties spēkā, arī "Meta" pašreiz domā, kā izcelties šajā nozarē un panākt, lai lietotāji vairāk iesaistās tajā....

Mazumtirdzniecības gigants “Walmart” plāno vērienīgu ienākšanu metaversā

Jau tagad ir skaidrs, ka metaverss kalpos kā lieliska vieta, kur uzņēmumiem pazīmēties, reklamēt sevi un nopelnīt. Šādu izdevību...

“CATL” Ķīnā izveidojis elektroauto bateriju maiņas stacijas, kuras var izmantot dažādu ražotāju mašīnas

Ķīniešu vadošais elektroauto bateriju ražotājs CATL paziņojis, ka tas izveidojis bateriju maiņas stacijas ar jaunu apakšzīmolu "EVOGO". Ražotāja pārstāvji...

“Tele2” izsolē iegūst arī 1.5 GHz frekvenci 5G attīstībai

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) rīkotajā izsolē par 220 000 eiro ieguvis tiesības izmantot 1,5 GHz...

Ceturtdien, 9. septembrī, “Facebook” prezentēja ilgi gaidītās viedās brilles, kuras izstrādāja sadarbībā ar kompāniju “Ray-Ban”. Šis gudrais aksesuārs, kam dots nosaukums “Ray-Ban Stories”, nav paredzēts tikai pamata funkciju pildīšanai. Galvenais fokuss likts uz viedumu, proti, ar tām iespējams uzņemt foto un video, ko pēc tam var rediģēt un koplietot ar citām tālrunī esošām aplikācijām, izmantojot lietotni “Facebook View”.

Ir divi veidi, kā uzņemt saturu ar šīm brillēm. Viens no tiem – manuāli ar fiziskas pogas palīdzību, kas iestrādāta brillēs. Otrs – ar balss palīdzību, sakot, piemēram: “Hey Facebook, take a video” utml. Brilles aprīkotas ar divām 5 MP kamerām. Iespējams uzņemt ap 30 pusminūšu garus video un ap 500 attēlu, līdz ierīces atmiņa ir pilna.

Būtiski, ka šo briļļu lēcās nav iestrādāti displeji, kā to varēja gaidīt. Rāmja abās pusēs iebūvēti mikrofoni, kas var atskaņot saturu no telefona, izmantojot “Bluetooth” savienojumu. Šādā veidā iespējams ne tikai klausīties mūziku, podkāstus u.c. saturu, bet arī zvanīt un runāt, neizmantojot pašu telefonu. Rāmja sānos iebūvētā skārienjūtīgā josla ļauj mainīt skaļumu, atskaņot un apturēt dzirdēto.

Daudz informācijas var sniegt briļļu iekšpusē degošās gaismiņas. Piemēram, zaļa nozīmē, ka brilles ir pilnībā uzlādētās, oranža – zems akumulatora uzlādes līmenis, sarkana – gandrīz tukša baterija, zila – brilles ir savienotas ar kādu ierīci, balta – notikusi kļūme satura uzņemšanā. Savukārt atsevišķa, balta gaisma, ko var redzēt briļļu priekšpusē, iedegas ikreiz, kad ar tām ieraksta saturu.

“Facebook” norāda, ka “Ray-Ban Stories” pilnībā uzlādējas stundas laikā, savukārt akumulatora darbības laiks sasniedz pat sešas stundas. Ja brilles ir savienotas ar telefonu, lietotne “Facebook View” parāda arī baterijas atlikumu. Brillēm, protams, līdzi nāk pārnēsāšanas futlāris, kas vienlaikus sniedz uzlādes iespējas. Ar pilnu bateriju tas ļauj trīs reizes uzlādēt briļļu akumulatoru. Savukārt pašu futlāri iespējams uzlādēt, izmantojot komplektācijā līdzi nākošo USB-C kabeli.

“Ray-Ban Stories” ir pirmais produkts, kas tapis daudzu gadu sadarbības laikā starp “Facebook” un “EssilorLuxottica” – “Ray-Ban” māteskompāniju. No “Facebook” puses tās ir tehnoloģijas un programmatūra, no “Ray-Ban” – stils un pārdošanas jautājumi. Beidzot šis darbs novedis pie šķietami auglīga rezultāta, tirgū palaižot līdz šim pieejamākās viedās brilles. Abas kompānijas šo produktu uzskata par soli tuvāk krietni advancētākām papildinātās realitātes brillēm.

“Ray-Ban Stories” sākuma cena pašreiz ir 299 USD. Advancētāki modeļi maksā līdz 379 USD. Cenu ietekmē gan lēcu veids – parastās vai polarizētās, gan rāmis. Iespējams izvēlēties vienu no trim rāmju veidiem: “Wayfarer”, “Round” un “Meteor”. Droši vari piemeklēt savai gaumei un vajadzībām atbilstošāko stilu, izvēloties kādu no 20 rāmju, krāsu, izmēru un lēcu kombinācijām. Šīs viedās brilles būs pieejamas gan “Ray-Ban” mājaslapā, gan sākotnēji veikalos ASV, Kanādā, Lielbritānijā, Itālijā, Īrijā un Austrālijā.

Reklāma

15 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
15 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis
10.09.2021 16:59

Cenu ietekmē gan lēcu veids…” – vai tad šīm ir iespējams ielikt arī lēcas? Vai tomēr tās ir tikai saulesbrilles? Tad vismaz vajadzēja adaptīvos stiklus, lai nebūtu pa krēslu jāstaigā ar saulesbrillēm. Ok, nūdistu pludmalē nav krēslas, tur parasti spīd saule :)

Elektriķis
10.09.2021 17:16

Es domāju ka ar dioptrijām, nevis plakaniem stikliem.

Elektriķis
10.09.2021 18:20

Sapināmies terminoloģijā – ar vārdu “lēca” saprotu tādu stiklu, kuram ir dioptrijas, tātad redzes korekcijai.
Pat nezinu kā pareizi būtu jāsauc to stiklu, kuru liek brillēs bez dioptrijām. Tas pat biežāk nav stikls bet plastmasa.

Elektriķis
10.09.2021 18:27

Jā, skaidrs. Mēģināju ieiet Ray-Ban mājaslapā, bet tur ne smakas no šīm brillēm.

Raivis Terinks(@raiviste)
11.09.2021 18:36

Vai atceraties, viedo briļļu “haips” bija pirms gadiem 7-8. Pēc viedtālruņu, planšetes un viedpulksteņu buma, nākošais perspektīvais produkts bija viedās brilles. Vai katrā īsta tech kompānija metās iekšā. Google glass jau atrādīja prototipu, un solīja ka “tūlīt tūlīt ražosim”. Apple arī nedrīkstēja atpalikt, un ziņoja ka izstrādā. Korejieši arī kaut ko tur plānoja. Tad Google pēkšņi atlika, un pavisam nometa Google glass projektu. Bet pēc brīža Microsoft sāka zīmēties ar savu Hololens. Arī solīja ka tūlīt būs. Un arī pazuda. Šķiet ka nevienam nav spēku to projektu kustināt, un arī nav skaidras perspektīvas, vajag vai nevajag….

Elektriķis
11.09.2021 19:31
Reply to  Raivis Terinks

Googles brilles nebija tikai prototips, tās redzēju darbībā – bija sarunāta tikšanās ar vēl neredzētu čali no US, kura galvenā pazīme bija šīs brilles. Šķiet ka bija kaut kādas problēmas ar “privātumu”, kas traucēja briļļu padarīšanu.

Raivis Terinks(@raiviste)
12.09.2021 10:34
Reply to  Elektriķis

Tagad kad saki, šķiet ka atceros, ka tiešām bija jau it kā gatavs produkts… Ja par privātumu, tad redz FB/RayBan tagad privātums pie kājas.

Flare
12.09.2021 15:21
Reply to  Raivis Terinks

Hololens jau nekur nav pazudis, nu jau ir 2. paaudze, var iegādāties. Tiesa Microsoft to vairāk pozicionē kā uzņēmumu produktu.

Raivis Terinks(@raiviste)
12.09.2021 19:50
Reply to  Flare

Tiešām. Tikai 3500 $. Ok, aifons un Galaxy 21ultra, ar savām cenām nobāl. …

Elektriķis
12.09.2021 19:55
Reply to  Raivis Terinks

Tās vairāk piestāv Džonijam Anglim :)

Flare
13.09.2021 09:24
Reply to  Raivis Terinks

Bet jāņem verā, ka Hololens vienlaicīgi ir autonoms dators, ne tikai brilles. Kā jau teicu, tas vairāk ir produkts uzņēmumiem. Lai gan būtu jauki, ja Kursors varētu dabūt uz apskatu. :)

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: