Reklāma

Pārdoti jau divi miljardi iPhone, un joprojām ir jūtams Stīva Džobsa mantojums

Jaunākie raksti

iOS 16 Beta atklāj, ka iPhone atkal varēs redzēt baterijas uzlādi procentos

Otrdienas vakarpusē pēc Latvijas laika Apple izlaida nākamās iOS 16 Beta operētājsistēmas piekto versiju, kurā atgriezusies sen aizmirstā funkcionalitāte...

Google iesūdz tiesā Sonos par tās patentu zagšanu

Google un Sonos turpina jau divus gadus notiekošo savstarpējo cīņu par neatbilstošu patentu izmantošanu un viena otra uzņēmuma risinājumu...

“Snapchat” jaunais uzraudzības rīks ļauj vecākiem redzēt, ar ko viņu bērns sarakstās lietotnē

Domājot par jaunāko lietotāju drošību internetā, kā arī veicinātu uzticēšanos starp vecākiem un viņu bērniem, saziņas lietotne "Snapchat" nākusi...

Samsung iepazīstina ar jaunajiem produktiem (tiešraide)

Jau šodien Galaxy Unpacked pasākumā Samsung prezentēs ilgi gaidītos jaunos produktus un inovatīvos tehnoloģiju risinājumus. Izmanto iespēju - pievienojies...

BMW pārliecināti, ka klienti laika gaitā pieradīs pie funkciju abonēšanas

Pirms kāda laika vācu autoražotāja BMW solis ieviest abonēšanas maksu par tādām papildus funkcijām kā apsildāmie sēdekļi izraisīja milzīgu...

Šajās dienās Apple ir sasniedzis divu miljardu pārdoto iPhone viedtālruņu skaitu, kas gan nav īpaši izcelts, tomēr pat pēc desmit gadiem, kopš uzņēmuma dibinātājs vairs nav starp mums, ir jūtams viņa “rokraksts” esošajos iPhone modeļos.

Šajā laikā tikusi veikta interesanta analīze, izpētot, kāds tad ir Džobsa mantojums esošajos Apple produktos. Kad viņš 1997. gadā atgriezās uzņēmumā, vadītāja redzējums bija pavisam vienkāršs, ka pircējiem jāpiedāvā mazs skaits ierīču, katrā segmentā piedāvājot vienu iekārtu. Piemēram, portatīvais dators, kas palīdzēs ikdienas lietošanai un viens modelis profesionāļiem. Tāpat iPhone, kad tas tika prezentēts 2007. gadā bija tikai vienā veidolā, tomēr paejot 14 gadiem, klientiem šobrīd ir iespējams iegādāties četrus dažādus iPhone 13 modeļus. Tāpat ir pieejams vienkāršāks un lētāks iPhone SE modelis, un tas norāda, ka šajā ziņā Džobsa redzējums ir krietni mainījies, taču ir saglabāta kāda cita nianse.

Apple joprojām spēj radīt un lietotājiem pasniegt tādu funkcionalitāti un tehniskās iespējas, kuras sākumā liekas absolūti nevajadzīgas, bet sākot tās lietot, ikdiena vairs nav iedomājamā bez tām. Un tādējādi lietotāji sāk pierast pie tām, un pēc laika pat pieprasīt. Šobrīd to var attiecināt par dažādām fotogrāfēšanās un filmēšanas iespējām, kuras nedaudz palietojot, ikvienam ir iespēja radīt ļoti skaistu saturu. Tieši šī ideja bija Stīva Džobsa galvā, ka lietotājam ir jāpiedāvā tās lietas, kuras viņš vēl neapzinās, kas tiek lieliski īstenots visās produktu līnijās.

Apple iPhone cenu dinamika. Avots: Asymco

Interesants ir fakts, ka pirmais iPhone maksāja 400 USD, bet joprojām lētākais iPhone SE modelis arī maksā 400 USD, un var vilkt paralēles, ka šo 14 gadu laikā ir izdevies noturēt vienu cenu. Tomēr jaunāko iPhone 13 Pro Max modeli ar 1TB iebūvēto atmiņu varēs iegādāties par 1599 USD, kas ir četras reizes vairāk. Lielākie Apple fani var paši atzīmēt zīmīgo divu miljardu iPhone pārdošanas robežu, pasūtot sev jauno iPhone 13 modeli.

Avots9TO5Mac
Reklāma

9 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
9 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Rikikī
24.09.2021 20:33

Zaudēts ir daudz vairāk nekā iegūts. Visvairāk nepatīkami ir tas, ka kādreiz aifons šķita kaut kas patiešām atšķirīgs visā masveida produktu tirgū. Tagad tas brīžam šķiet vienkārši dīvains telefons.

Guntars K
27.09.2021 13:16
Reply to  Rikikī

Akcents uz vārdu šķita. Ja velk paralēles tam, kas jau bija pieejams tirgū, tad iPhons nemaz nebija nekāds tehnoloģijas brīnums. Tirgū bija n-tie tačskrīni, tikai ar vienu vai otru nedastrādātu tēmu, kā jau visos brendos un visos modeļos. Ar to arī bija uzturēts tirgū modeļu daudzums. Katram bija kaut kas savs un vienu labāko nevarēja nopirkt. Apple ir tikai kā pirmais, kurš visu labo salika kopā vienā. Kas savukārt nekad tirgū nenotiek, jo tad nepirks citas preces. Var teikt pat tā, ka Apple sačakarēja tajā laikā telefonu tirgu priekš ražotājiem. Salīdzinoši unikālu šo aparātu varētu vilkt līdz 5tajai versijai, pēc… Read more »

Elektriķis
27.09.2021 13:58
Reply to  Guntars K

Tas viss ir pareizi…tikai atkal uzsvars uz “dzelžiem” un tiek aizmirsts par opsistēmu, kura tam ir sava. Būtu ļoti slikti ja tirgū būtu tikai viens Google Androīds. Citas alternatīvas ir iznīkušas.

Guntars K
27.09.2021 17:35
Reply to  Elektriķis

Neiebilstu. Tikai nesaprotu, kāpēc nepieciešama nevis alternatīvi konkurējoša, bet tam sava? Nesaskatu iemeslu salīdzināt nesalīdzināmo. Ņemot vērā, ka Apple sistēmas nav ražotas eiropas tirgum, tad nonākam pie tā, ka tirgū ir tikai Android. Un tad ir vēl kaut kāda viena “tam sava”. :D ;) Tieši tas pats, kas ar Windows OS.

Elektriķis
27.09.2021 18:48
Reply to  Guntars K

Vari Ābola OS saukt par alternatīvi konkurējošu. “Apple sistēmas nav ražotas Eiropas tirgum” – šo gan nesaprotu. Ok, jā primāri tiek apmierinātas US vajadzības, bet lādētājiem, kad tos deva līdzi, tomēr bija Eiropas dakšiņa. Valodu izvēle ir švaka, daudzas funkcijas te nestrādā, bet lielajās Eiropas valstīs viss notiek.

digitalk
27.09.2021 21:35
Reply to  Guntars K

nosauc 2 gana populārus tačskīna telefonus bez pogām pirms iPhone 2 laikiem. citādi sausa runa.

25.09.2021 07:28

Viņs jau ir tas ,kas radīja to statusu un tas vel nav pilnība pazudis.

Rolands
25.09.2021 10:25

Vispār tie cipari ir nepatiesi jo lielākā daļa stāv izplatītāju noliktavās!😂😂

digitalk
27.09.2021 22:00

stīvā Jobsa mantojums sākās no Apple ][ laikiem, kad šī biznesa huizivs uzsāka kursu uz proprietāru un neremontējamu aparātu piedāvājumu, jo visai naudai tak jāpaliek savā kabatā. ja kāds paskaitītu statistiku uz šobrīd tik populāro tēmu “e-waste”, tad kategorijā “mazā patērētāju elektronika” viņš noteikti būtu “Top 10 wanted” miskastnieks. un “mantojums” turpinās, šaubu nav.

Reklāma