Reklāma

Pētījums atklāj, ka “Tesla Autopilot” lietošana samazina vadītāju koncentrēšanos uz priekšā esošo ceļu

Jaunākie raksti

Nothing ear (1) austiņu apskats – “Nasing spešal” vai tomēr “Spešal”?

Pēc Stīva Džobsa došanās viņsaulē, gana daudz tehnoloģiju personības bija gatavas uzvilkt melnu bītleni un zilas džinsenes, lai piedomātu...

Kens Bloks sadarbosies ar Audi, lai rādītu trikus ar jaudīgiem elektroauto

Pēc 11 gadu sadarbības pazīstamais autosportists Kens Bloks pārtraucis sadarbību ar Ford, un šobrīd gatavojas uzsākt jaunus projektus tieši...

“Twitter” publicētie video iegūs labāku kvalitāti

"Twitter" nācis klajā ar savu jaunāko uzlabojumu, kas šoreiz saistīts ar lietotāju augšupielādēto videoklipu kvalitātes pacelšanu. Oficiālais "Twitter" atbalsta...

Latvijā ieradies pilnībā elektriskais Mercedes-Benz EQV minivens

Mercedes-Benz EQV ir pirmais augstākās klases minivens ar pilnībā elektrisku piedziņu. Ar sasniedzamību līdz pat 418 kilometriem, EQV nosaka...

Forumā “5G Techritory” diskutēs par 300 miljardu eiro vērto ES fondu lietderīgu izmantošanu digitalizācijas veicināšanai

No š.g. 22. līdz 25. novembrim Rīgā notiks Eiropas vadošais ekosistēmas forums “5G Techritory”, kurā nozīmīgākie 5G lēmumu pieņēmēji un praktiķi apspriedīs...

Masačūsetas tehnoloģiju institūta veiktajā pētījumā noskaidrots, ka, izmantojot “Tesla Autopilot” braukšanas palīgsistēmu, ievērojami samazinās autovadītaju koncentrēšanās uz priekšā notiekošo. Pētījuma laikā ievākti dati par vairāk nekā 500 tūkstošiem jūdžu (ap 800 tūkstošiem kilometru), kad mašīnas pārvietojušās ar ieslēgtu “Autopilot” sistēmu.

Pētījuma laikā tika pētīti vadītāji un tas, kā viņi mijiedarbojas ar “Autopilot” sistēmu, pārvietojoties ceļu satiksmē. Viens no galvenajiem secinājumiem ir, ka brīžos, kad šī sistēma ir aktivizēta, vadītājs vairāk skatās uz lietām, kas nav saistītas ar braukšanu, piemēram, multimediju ekrānu auto vidusdaļā.

Tas, protams, nav pārāk labi, jo “Autopilot” nosaukums nenozīmē, ka mašīna pilnībā spēj pārvietoties pati un vadītājs var nodarboties ar citām lietām – arī ar ieslēgtu sistēmu vadītājam visu laiku jāseko uz ceļa notiekošajam, esot gatavam iesaistīties un pārņemt kontroli jebkurā brīdī. Sistēmas pamatā ir ideja atslogot vadītāju, taču viņam tik un tā jāsaglabā uzmanība. “Autopilot” sistēmas dēļ autoražotājam gan bijis daudz problēmu, jo cilvēki pārpratuši nosaukumu un sistēmas reālās iespējas. Tāpat “Autopilot” sistēmu iepriekš bija relatīvi viegli apmānīt, atsevišķos gadījumos vadītāja krēslā nevienam nesēžot. Pēdējās problēmas saistītas ar Tesla mašīnu ietriekšanos ceļmalā stāvošos glābēju transportlīdzekļos.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Nu baigais atklajums. Pietiek ar visadu idiotu soctiklos ievietotiem video, ka gulj pie stures utt. Jo redz Tesla tachu autopilots strada. Zhel ka taadi ir pie stures. Un delj tadiem ciesh nevainigi cilveki.

Te vairāk šķiet ka Teslas autovadītāji vairāk uzticās šai autopilota sistēmai, nekā citu marku… Kāpēc pētījumā netika apskatīti citi auto, kuriem arī ir “autopilot” funkcija vai tad vw, audi un mb vadītāji tikpat koncentrējas uz ceļu ar ieslēgtām “adaptīvajām kruīza sistēmām”?

Toties pārējie satiksmes dalībnieki, ieraugot Teslu, ir divtik modri – viss ir līdzsvarā.

Nuja, nejauši apskādējot teslobīli, regresā dabūsi maksāt gauži.

Ja apdrošinātājs atradīs iemeslu, kura dēļ pret tevi var vērst regresu, tad nav svarīgi – tesla vai kas.

Reklāma
Reklāma