Masačūsetas tehnoloģiju institūta veiktajā pētījumā noskaidrots, ka, izmantojot “Tesla Autopilot” braukšanas palīgsistēmu, ievērojami samazinās autovadītaju koncentrēšanās uz priekšā notiekošo. Pētījuma laikā ievākti dati par vairāk nekā 500 tūkstošiem jūdžu (ap 800 tūkstošiem kilometru), kad mašīnas pārvietojušās ar ieslēgtu “Autopilot” sistēmu.
Pētījuma laikā tika pētīti vadītāji un tas, kā viņi mijiedarbojas ar “Autopilot” sistēmu, pārvietojoties ceļu satiksmē. Viens no galvenajiem secinājumiem ir, ka brīžos, kad šī sistēma ir aktivizēta, vadītājs vairāk skatās uz lietām, kas nav saistītas ar braukšanu, piemēram, multimediju ekrānu auto vidusdaļā.
Tas, protams, nav pārāk labi, jo “Autopilot” nosaukums nenozīmē, ka mašīna pilnībā spēj pārvietoties pati un vadītājs var nodarboties ar citām lietām – arī ar ieslēgtu sistēmu vadītājam visu laiku jāseko uz ceļa notiekošajam, esot gatavam iesaistīties un pārņemt kontroli jebkurā brīdī. Sistēmas pamatā ir ideja atslogot vadītāju, taču viņam tik un tā jāsaglabā uzmanība. “Autopilot” sistēmas dēļ autoražotājam gan bijis daudz problēmu, jo cilvēki pārpratuši nosaukumu un sistēmas reālās iespējas. Tāpat “Autopilot” sistēmu iepriekš bija relatīvi viegli apmānīt, atsevišķos gadījumos vadītāja krēslā nevienam nesēžot. Pēdējās problēmas saistītas ar Tesla mašīnu ietriekšanos ceļmalā stāvošos glābēju transportlīdzekļos.
Nu baigais atklajums. Pietiek ar visadu idiotu soctiklos ievietotiem video, ka gulj pie stures utt. Jo redz Tesla tachu autopilots strada. Zhel ka taadi ir pie stures. Un delj tadiem ciesh nevainigi cilveki.
Te vairāk šķiet ka Teslas autovadītāji vairāk uzticās šai autopilota sistēmai, nekā citu marku… Kāpēc pētījumā netika apskatīti citi auto, kuriem arī ir “autopilot” funkcija vai tad vw, audi un mb vadītāji tikpat koncentrējas uz ceļu ar ieslēgtām “adaptīvajām kruīza sistēmām”?
Toties pārējie satiksmes dalībnieki, ieraugot Teslu, ir divtik modri – viss ir līdzsvarā.
Nuja, nejauši apskādējot teslobīli, regresā dabūsi maksāt gauži.
Ja apdrošinātājs atradīs iemeslu, kura dēļ pret tevi var vērst regresu, tad nav svarīgi – tesla vai kas.