web analytics

“TikTok” lietotājs krimināli sodāmā veidā lietojis “Tesla Autopilot” un to publicējis internetā

Jaunākie raksti

“Coinbase” stūrē publiskas kompānijas virzienā

Kriptovalūtu tirdzniecības uzņēmums "Coinbase" nolēmis kļūt par publisku kompāniju. Uzņēmums ceturtdien, 25. februārī, ASV Vērtspapīru un biržu komisijā iesniedza...

Gandrīz puse pārdoto viedtālruņu Japānā pagājušajā gadā bijuši iPhone

Šī gada pirmajos mēnešos ienāk arvien jauna un jauna informācija par dažādiem 2020. gada finanšu un pārdošanas datiem, tāpēc...

Zoom sāks piedāvāt automātiskos subtitrus arī bezmaksas versijas lietotājiem

Videokonferenču rīks Zoom līdz 2021. rudenim plāno piedāvāt automātisko subtitru veidošanu arī bezmaksas lietotājiem, tiesa, šobrīd šai iespējai nepieciešams...

“Mercedes” nevēlas sasteigt atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem

Vācu autoražotājs "Mercedes" iepriekš iepazīstinājis ar dažādiem plāniem, kā uzņēmums plāno pārstrukturizēt savu biznesu nākotnes elektroauto tirgum. Autoražotājs pamazām...

HP atpērk HyperX no Kingston

HP Inc. ar Kingston noslēguši vienošanos par HyperX pārdošanu HP. Darījuma summa ir 425 miljoni dolāru par HyperX datorspēļu...

Sociālās saziņas vietnes savā ziņā var nosaukt par mūsdienu sērgu – cik idiotiski un stulbi iespējams rīkoties, lai sev piesaistītu uzmanību. Kāds “TikTok” lietotājs sasniedzis un pārkāpis neskaitāmas sarkanās līnijas, dzīvībai bīstamā veidā lietojot “Tesla Autopilot” sistēmu.

Džonatans Kuks internetā publicēja video, kurā redzams, ka viņš no priekšējā sēdekļa pārkāpj aizmugurē un tēlo gulēšanu. Tas viss notiek, mašīnai braucot pa lielceļu. Lielākajā daļā pasaules (ja ne visā pasaulē) šāda rīcība uzskatāma par bīstamu un agresīvu braukšanu, turklāt, par to iespējams saņemt arī kriminālapsūdzības. Ja policija puisim vēlas piestādīt rēķinu par šo rīcību, tad to būs ļoti viegli izdarīt – gatavais materiāls tika publicēts “TikTok”, savukārt “aizkadru” video, kurā viss process redzams plašāk, publicēts “YouTube”.

“Tesla Autopilot” nosaukums liecina par mašīnas spējām braukt pašai, bez vadītāja iesaistes. Tehniski mašīna tiešām to var, izmantojot adaptīvo kruīza kontroli, joslas saglabāšanas asistentu, kā arī stūrēšanas sistēmu, taču ir svarīga piebilde – vadītājs nedrīkst novērsties no ceļa un viņam jebkurā brīdī jābūt gatavam iejaukties notiekošajā. “Tesla” Eiropā šī nosaukuma dēļ saskārusies ar tiesu darbiem par negodīgu komercpraksi un klientu maldināšanu, tomēr pēdējo mēnešu laikā autoražotājs aktīvi izmēģina “Full Self-Driving” sistēmu, kas ir nākamais solis pretī autonomai braukšanai bez vadītāja.

Jebkurā gadījumā, abas šīs sistēmas joprojām pieprasa vadītāja uzmanību. Vai vismaz atrašanos vadītāja krēslā. Labi, kurš no mums jaunībā nav darījis stulbas lietas, tostarp, pie auto stūres. Taču šajā gadījumā notiekošais ir bīstami vispārākajā pakāpē, apdraudot ne tikai savu, bet arī citu cilvēku dzīvības, ja kaut kas noiet greizi – procesu filmē puiša mamma (kurai viņš būtu jāatrunā no kaut kā tamlīdzīga) un viņš ir gana stulbs, lai to publicētu internetā. Ko tik neizdarīsi, lai dabūtu savas 5 minūtes slavas…

29 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
29 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis

Tagad būtu jānāk kādam paziņojumam no Īlona :)

1210

use tesla autopilot?

kārtējais apliecinājums tesla inženieru domāšanas horizontam – tur elementāri nav sensoru, kas pārbauda vai vadītāja vietā kāds atrodas.

protams, nav viegls lēmums – ko darīt, ja idiots pamet vad. vietu braukšanas laikā.
nu, acīmredzot maksimāli ātri un vienlaikus droši pilnībā apturēt auto, nobloķēt vadību un sazināties ar 113 un ražotāju – var taču būt, ka medicīnisku iemslu dēļ notikusi nokrišana uz blakussēdētāja vietu.

Elektriķis

Pat ID3 sajūt ka esi izrausies no sēdekļa.

1210

pag pag, ID3 un Tesla ir līdzīgi, bet ne identiski objekti.

tas ka omītei ir divas rokas un kājas tāpat kā vectētiņam, nenozīmē ka viņa čurā stāvus kā vectētiņš.

Elektriķis

ID3 tiek pozicionēts kā Tesla3 konkurents, tātad katrs salīdzinājums ir kā arguments konkurences cīņā. Šajā gadījumā drošības jomā.

Reinis Rozitis

> kārtējais apliecinājums tesla inženieru domāšanas horizontam – tur elementāri nav sensoru, kas pārbauda vai vadītāja vietā kāds atrodas.

Tas tāds jocīgs arguments un, manuprāt, nevietā – pēc tādas loģikas kapēc visi auto nav aprīkoti ar alkometru, lai arī tehnoloģija eksistē?
Tikpat pat labi visos auto (analogi kā komerctransporta līdzekļos) uzstādīt tahogrāfus un nebūtu jāņemas ar radariem utt.

t.i. nejau inženieri kaut ko nosaka…

p.s. un loģiski ka tur IR sensors.. pretēji nestrādās airbagi

1210

t.i. teslā ir iespējama situācija, ka nogļukojuša sensora dēļ neizšauj priekšējo vadītāja puses airbagu, nopietni?
jeb runa par pasažiera pusi, par kuru mēs nerunājam?

Krotow

Avārijas brīdī katapultēs pasažieri (caur priekšējo stiklu).

Reinis Rozitis

Nē, Tu rakstīji “tur elementāri nav sensoru, kas pārbauda vai vadītāja vietā kāds atrodas”

Pa lielam jebkurā mūsdienīgā auto “pakaļas” sensors ir visos sēdekļos, drošības jostu/spilvenu darbībai.

Tas vai kādas citas funkcijas (piemēram, kā raksti – 113 izsaukšanai) tas pildīs nav (vienmēr) inženieru lēmums, bet, piemēram, uzņēmuma politika – šajā gadījumā Tesla iet uz autonomiju, tāpat funkcijas, kā “summon” neliek kādam atrastiem vadītāja sēdeklī, kad auto kustas.

1210

pag, ja neatrašanās vadītāja beņķī braucot ir krimināla štelle, tad par ko mēs runājam?
sensoriem ir jāreaģē, un kompim ir ir jādara tas, kas tam jādara – nezinu, jāaptur auto, jāinformē policija utt.
pretējā gadījumā autonomās braukšanas sistēma ir jāpārsauc – par slepkavības ieroci, piemēram, bez iepriekšēja nodoma – piebildei.

Reinis Rozitis

Kā jau rakstīju – braukt alkohola reibumā vai ar 200 tur kur atļauts ar 50 arī kriminālsodāma padarīšana. Un? Par to arī zākāsi inženierus?

1210

sāksim ar to, ka autonomā braukšana ir teslas otrā lielā fiška aiz elektriskās piedziņas, ar ko tie grib uzbraukt stikla kalnā.
pārējie līdz šim taisīja asistentus, nevis auton. braukšanu.

tāpēc no teslas arī prasīsim atbilstību līdera statusam.

Elektriķis

Patlaban ir tikai ziņas, ka pirmo reizi Tesla nobraukusi autonomi kaut kādu gabalu pa publisko ceļu. Līdz šim arī Teslai ir tikai asistents. Vienīgi ir radīts uzskats, ka Tesla ir tikusi vistālāk autonomajā braukšanā. Neesmu eksperts, bet šķiet, ka paļaušanās tikai uz kamerām varētu būt zināms šķērslis sistēmas attīstībā. Citi ražotāji ieplānojuši arī citu veidu sensorus.
Pieņemu ka pēc šī gadījuma būs kaut kāda Teslas reakcija SW izmaiņu ziņā. Gan jau tomēr ir kāds slēdzītis zem vadītāja sēdekļa.

Reinis Rozitis

Faktiski visi autoražotāji šobrīd nodarbojas ar autonomiju vai gaida, lai nopirktu kādu startupu, kas kaut ko jau paveicis..

> tāpēc no teslas arī prasīsim atbilstību līdera statusam

Līdera statusam, manuprāt, atbilst šīs tehnoloģijas pilnveidošana, to padarot par drošu/ērtu, un sabiedrības un uzgraugošo institūciju pārliecināšana par to, nevis kriminālpantu piemeklēšana vadītājam.

Tā kā vēlreiz – komentēt par ro, ka Tesla inženieri ir kaut kādi duraki, kas nemāk sensoru sēdeklī iebakstīt, ir nevietā..

1210

nu, duraki vispāŗ neuztaisīs braucošu auto.
bet tāds iespaids, ka viss pulveris viņiem aiziet elektropiedziņas/baterijas sfērā un nepietiek resursu citām lietām (nedomāju, ka ir vērts citēt visu sarakstu).

Agris

Tad jau sensoriem arī jāreaģē uz ātruma pārsniegšanu un automātiski pie apkopes jānoņem no konta visi uzkrātie pārkāpumu sodi.. Policijas informētājs atradies :lol:
Mašīnu kā tādu tad pārsauc par slepkavības ieroci, jo no tās miruši krietni vairāk kā no teslas autopilota pēc Tavas loģikas..
Bet kā teica filmā “Romeo must die” – guns don’t kill people. People kill people. Guns vietā ieliec cars, autopilot, etc..

1210

Visi, kas vaicā par automātisko ātruma ierobežošanu, droši vien zin, ka daudzos auto max ātrums ir elektroniski ierobežots – tas ir pirmais solis. Tiklīdz būs ātra (5G, piem) sasaiste ar ceļa infrastruktūru, arī ātruma monitorēšana reālajā laikā kļūs par ikdienu. Patiesībā, to varētu realizēt jau tagad, un ja tas tā nav, tad tā nav autovadītāju uzvara, bet uzraugošo iestāžu atpalicība un neuzņēmība. Domāju, ka vismaz ES tuvāko 10 gadu jaunajiem auto būs iebūvēti pastāvīgi sakari un reģistrējot auto, tiks reģistrēts arī auto ID un ātruma pārkāpumi, varbūt arī luksoforu šķērsošana pie sarkanā (ar 5G to īpaši ērti fiksēt) tiks logota… Read more »

Elektriķis

Par šīm idejām tūlīt Tevi sāks klapēt un ies dedzināt 5G torņus :)

Piebilde: tagad, kad iekāp kādā jaunākā auto, jāapstiprina, ka esi ar mieru būt “online”, vai tas jāaizliedz. Tā ka nav tik vienkārši ar to datu aizsardzības likumu…

1210

nu pag, bankas glabā personalizēto info un nekas, tātad tas ir iespējams.
tikai procedūrām un sistēmām ir jāatbilst noteiktām prasībām, citādi jau nekādu šķēršļu nav.
vienreiz, aktivējot auto pie reģistrācijas, piekritīs un nevajadzēs deldēt pirkstus, apstiprinot pirms katras braukšanas.

Elektriķis

Oi, te mēs varam ES parlamentam uzdot nospraust brīvību robežas. Bankas pakalpojumam vari nepiekrist, iet uz citu banku vai nelietot tās vispār. Ar auto arī it kā vari nebraukt, bet tā taču ir pārvietošanās brīvība.
Varbūt sāksim diskusijas par tā saucamo “čipēšanu”? :)

1210

čipēšana lai paliek Mazpisānu feisbuka ekspertu simpozijam)
tava digitālā pēda bez jebkāda čipa nodrošina gana daudz datu.
un jā, auto nav tas pats, kas pārvietošanās brīvība, ne jau ES.

Reinis Rozitis

> to varētu realizēt jau tagad, un ja tas tā nav, tad tā nav autovadītāju uzvara, bet uzraugošo iestāžu atpalicība un neuzņēmība
>
> tiks logota un par katru pārkāpumu sistēma automātiski izrakstīs soda naudu

Vajag palasīt Orvelu .. 1984

1210

tiešām, pārlasi – šķiet, esi jau piemirsis, par ko bija grāmata.

1984 drīzāk ir akka/laa kas no zila gaisa pieņem, ka visi kopē mūziku, pat neinteresējoties vai mani šie autori vispār interesē.
pēc analoģijas ar auto pasauli, tu maksātu sodus, jau tikai nopērkot auto – jo noteikti pārkāpsi.

es runāju par faktiski veikto pārkāpumu pārvēršanu sodā, ja tu neredzi starpību….ne visi cilvēki ir vienādi.

Reinis Rozitis

> šķiet, esi jau piemirsis, par ko bija grāmata.

Nē neesmu, tad kad kaut kāda daļa (kura šķiet Tev simpatizē) ir izdomājusi, ka sabiedrība nespēj nekādi citādi eksistēt kā ar pilnīgu kontroli un totalitārām metodēm, nevis savstarpēji vienojoties, tad kur nu vairs tālāk..

Ar labiem nodomiem ceļš uz elli bruģēts.

1210

tev derētu iepazīties ar totalitārisma skaidrojumu kaut vikipēdijas līmenī)

ja cilvēce spētu dzīvot bez kontroles un regulēšanas, mēs jau sen dzīvotu komunismā – visi strādātu cik spēj un preču noliktavā paņemtu tikai nepieciešamo, ne vairāk.
policistu nebūtu, jo nebūtu arī noziegumu. un t.t.

Reinis Rozitis

> tev derētu iepazīties ar totalitārisma skaidrojumu kaut vikipēdijas līmenī)

Tieši tas pats tev atpakaļ.

Ja sabiedrība (lielăkā daļa) vēlētos, sen ja visiem un visur būtu sensori par jebkādiem pārkāpumiem, kas momentāni atskaitītu soda summu no bankas konta vai izsūtītu vienību “noziedznieka” notveršanai. Pagaidām tās ir tikai tavas individuālas (lasi mazākuma) vēlmes.

1210

jā jā, mēs jau zinām, ko vēlas sabiedrības lielākā daļa – dzīres un izrādes, un tagad mēs noskaidrojām – lai var pārkāpt likumu un par to nekas nav (acīmredzot, kamēr viņi paši nav cietušie?)

LAN

Sensori ir vismaz četri –
1. Drošības jostu sensors,
2. Slēdzis sēdeklī:
https://www.teslarati.com/tesla-bluetooth-driver-seat-sensor/
3.Stūres rata griezes momenta sensors:
https://electrek.co/2018/06/19/tesla-autopilot-buddy-hack-nag-shut-down-nthsa/
4.Kamera:
https://electrek.co/2019/07/24/tesla-use-camera-inside-cars-personalize-in-car-experience/
Par sensoru apmānīšanu katram pašam jānes atbildība.
P.S.
Pornhubā arī pamazām parādās vairāk video kur šoferis braukšanas laikā ir pievērsies citām nodarbēm…

Jurčiks

“tesla inženieru domāšanas horizontam”
Cilvēku stulbumu nevar atrisināt ar tehniski-inženierisku vai juridisku risinājumu. IMHO ir jāpriecajas, ka Tesla fokusē savu uzmanību uz tā kā uzlabot produktu tiem kas to lieto pareizi, nevis uz zemāko kopsaucēju – idiotu kurš cītīgi cenšās apdraudēt sevi un citus ar produktu.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: