Viens no elektroauto lielākājiem mīnusiem līdz šim ir bijis cena – elektroauto ir dārgāki nekā līdzvērtīgi auto ar iekšdedzes dzinējiem. Vairāki autoražotāji, tostarp Tesla un Volkswagen strādā pie tā, lai radītu relatīvi lētu elektroauto plašām masām.
Pagājušā gada “Tesla Battery Day” pasākumā uzņēmuma vadītājs Īlons Masks paziņoja, ka ražotājs radīs mašīnu, kura maksās 25 tūkstošus dolāru. Viņa vārdi pamazām sāk materializēties darbos un nosprausts pirmais aptuvenais termiņš, kad mašīna varētu nonākt tirgū – 2023. gads.
Cenas samazinājums jau iepriekš tika saistīts ar jaunajām “4680” baterijām un izmaksu samazinājumu bateriju ražošanā. Šis topošais modelis nereti tiek dēvēts par “Model 2”, lai gan oficiāli tam vēl nav nosaukuma. Līdz šim prognozēts, ka mašīna tiks ražota rūpnīcā Šanhajā un eksportēta uz citām valstīm.
Tesla plāno šo mašīnu aprīkot ar autonomās braukšanas tehnoloģijām, kas pats par sevi nebūtu nekas ārkārtējs, taču Masks darbiniekiem uzdevis jautājumu “vai vēlaties, lai šai mašīnai būtu stūre un pedāļi?”. Varam pieņemt, ka, iespējams, pastāv variants mašīnai bez stūres un pedāļiem. Tiesa, daudzi Maska apgalvojumi jāuztver ar veselīgu kritiskumu. Īpaši jebkas, kas tiek teikts par autonomajām tehnoloģijām, jo Tesla kārtējoreiz nonākusi izmeklēšanas krustugunīs pēc tam, kad reģistrēts vismaz ducis gadījumu, kad Tesla mašīnas ietriekušās glābšanas dienestu transportlīdzekļus laikā, kad “Tesla” mašīnas un to vadītāji lietojuši autonomās braukšanas tehnoloģijas, piemēram, “Autopilot”.
To gan gribu redzēt. Un vēl ar attālumu 400km+ no 1 uzlādes ziemā. Būs kā ar Cyber*uck-u, kurš joprojām ir TBD. Taču lai taisa. LFP baterija vismaz vieš cerību ka auto vnk neaizdegsies uz ielas stūra.
Sākotnējā cena jau nav problēma, var Teslu pārdot kaut par 10 štukām, tikai subscription edīcijā. Maksā mēneša vai gada abonementu, nelielu lādēšanas nodevu par katru reizi, par katru navigatora izmantošanu, vasarā par kondišku, ziemā par apkuri, par nobrauktajiem kilometriem, par nostāvēto laiku.
Teslām ar degšanu nav problēma, neatkarīgi no baterijas veida – deg 10 retāk nekā iekšdedzes auto. Cik es saprotu, LFP tiek ieviests zemākas cenas, kā arī vieglāk pieejamu izejmateriālu dēļ.
Jā, LFP nav kobalta un kopumā materiālu izmaksas lētākas.
Šo tehnoloģiju labi var lietot dienvidos, aukstumā tā “sagurst”.
Augstumā visas baterijas sagurst. Un zināmā mērā arī degviela, kuras aukstas eļļas pretestības pārvarēšanai un salona apsildei -10 un zemākos grādos aiziet ui kur vairāk.
Nu labi, noslinkoju, nepierakstīju klāt “īpaši ātri sagurst”. Ir gan personīgā pieredze ar vienu verķi, un bija apraksts arī par Teslu, kura ir ar šādiem akumulatoriem.
VW sola 2025. gadā arī par 20kEUR. Sataisījuši jau “izbāzeni”. Tas, kā parasti ir fantāzija. Līdzīgi kā Audi “izbāzeņiem”, šim arī nav spoguļu, pat ne kātiņu ar kamerām. Vienīgi ka šajā var vieglāk iekāpt.
https://www.autobild.de/artikel/vw-2021-id.1-kleinwagen-suv-crossover-elektroauto-e-auto-reichweite-preis-test-kofferraum-abmessungen-id.life-20531131.html
Varētu taču taisīt arī normālus B un C klases elektriskos auto ar fiziskajām vadības pogām, bez mediju zvaniņiem un bumbiņām un vismaz 400 km no 1 uzlādes. Ķīnieši to saprata vēl ātrāk un sāka taisīt MG5 EV braucējiem, kuriem vajag universāļus. Anglijā jau esot diezgan iecienīts.
Tavs MG5 Eiropas variants tiek vērtēts ar 35kEUR, un tam ir arī Tavi mīļie mediju zvaniņi.
Turpat vien ir arī ID.3 Pure, tajā arī var kaut ko iekrāmēt.
es planoju 2047. atvert savu alpaku fermu
Model 3 jau arī izziņoja, ka būs 35k. Beigās izrādās tomēr tik lēti nevarēja. Šeit jau būs tas pats un reālā cena būs 30k.
Ja bateriju cena samazināsies, būs 25K. bet ne 15…20K kā šīs klases un parametru iekšdedzes auto.
Būsim godīgi: par 15k var dabūt pašu plikāko Škodu Fabia, ar rokas kloķi. Ja gribēsi klāt vēl to, ko parasti e-auto ieliek pamatkomplektācijā, sanāks virs 20k.
Bet piekrītu Rudolfam, ja saka ka būs 25, tad varbūt būs 30, jo konkurentiem pagaidām nav lētāk.