Web Analytics
More
    Reklāma

    Audi prezentē otro no trim konceptauto – Audi grandsphere

    Jaunākie raksti

    Privātā lidmašīna ceļiem – starptautiskajā autoizstādē IAA 2021, kas šogad norisinās Minhenē, Audi prezentē Audi grandsphere koncepta automobili. Līdzīgi kā lidojums pirmajā klasē, 5,35 metrus garais grandsphere sedans apvieno privāta brauciena greznību augstākajā iespējamajā komfortā ar daudzpusīgu pieredzi salonā. 4. līmeņa autonomā braukšana sniedz jaunas brīvības dimensijas – šajā režīmā interjers pārvēršas par plašu pieredzes telpu bez stūres, pedāļiem vai displejiem. Savukārt priekšā sēdošie nonāk pirmās klases salonā ar maksimālu ietilpību, brīvāku skatu un piekļuvi visām funkcijām viendabīgajā digitālajā ekosistēmā, kurā integrēts Audi grandsphere.

    Kā otrajam no trīs “sphere” zīmola konceptautomobiļiem, Audi grandsphere ir īpaša vieta. Tas tāpēc, ka tajā iekļautie tehnoloģiju un dizaina elementi pēc dažiem gadiem atkal būs sastopami nākotnes Audi sērijveida modeļos. Audi grandsphere koncepts ilustrē zīmola pausto apgalvojumu, ka tas kļūst par tendenču noteicēju autoražošanas nozarē attiecībā uz tehnoloģisko transformāciju un pilnībā jauniem mobilitātes piedāvājumiem.

    Elektriskās piedziņas rodstera Audi skysphere konceptauto debitēja 2021. gada augustā – tā bija satriecoša vīzija par autonomi braucošu GT, kas pārtop sporta automobilī ar mainīgu garenbāzi. Šos abus koncepta automobiļus saista to kopīgais koncepts, kas aizgūts no spējas īstenot 4. līmeņa automatizētu braukšanu. 2022. gadā tiem pievienosies arī Audi urbansphere. Audi sadarbojas ar Volkswagen Group programmatūru izstrādātāju CARIAD, lai šo tehnoloģiju sērijveida automašīnās ieviestu šīs desmitgades otrajā pusē.

    4. līmenis ne tikai pārveido tradicionālo uz autovadītāju orientēto interjeru un pasažieru sēdekļus par plašu salonu, līdzko pazūd stūre un pedāļi. Vienlaikus tas paver jaunu brīvības līmeni visiem pasažieriem. Tas tāpēc, ka Audi grandsphere ne tikai atbrīvo autovadītāju no braukšanas pienākuma, kad tas ir iespējams, bet arī piedāvā visiem auto esošajiem plašu iespēju klāstu, lai šo brīvību izmantotu atbilstoši vēlmēm – saziņai vai atpūtai, darbam vai lai ieslīgtu savā personīgajā telpā. Audi grandsphere koncepts spēj automobili pārvērst par “pieredzes ierīci”.

    Pats “sphere” (telpa) nosaukums raida konkrētu signālu – Audi skysphere, grandsphere un urbansphere koncepta automobiļu pamatā vienmēr ir interjers. Piedziņas sistēma un vadāmība šajā jaunajā automobiļu paaudzē vairs nav svarīgākā no specifikācijām. Tā vietā sākuma punkts ir interjers – pasažieru uzturēšanās un pieredzes telpa brauciena laikā. Viņu vēlmes un vajadzības veido telpu, arhitektūru un funkcijas.

    Dinamisks monolīts – eksterjera dizains

    5,35 m garumā, 2 m platumā un 1,39 m augstumā Audi grandsphere koncepta izmēri prezentē šo sedanu kā skaidru luksusa klases automobiļa piemēru. 3,19 m garenbāze norāda uz augsta līmeņa vērtību, kas pat aizēno pašreizējā Audi A8 L.

    Audi grandsphere konceptauto diski, kas ir 23 collu izmērā, atgādina ikonu no 20. gadsimta 90. gadiem – Audi Avus. Tai pat laikā seši dubultie spieķi liecina par vieglu konstrukciju un stabilitāti, zīmola dizainā norādot uz funkcionāliem autosporta diskiem un Bauhaus tradīcijām.

    Piedziņas sistēma un uzlāde

    Audi grandsphere tehnoloģiskā platforma, kas pazīstama kā PPE (Premium Platform Electric), radīta ekskluzīvi ar akumulatoriem darbināmām elektriskās piedziņas sistēmām, tāpēc tā pilnībā izmanto šīs tehnoloģijas sniegtās priekšrocības. PPE galvenais elements ir akumulatoru modulis starp asīm, kas grandsphere koncepta automobilī nodrošina aptuveni 120 kWh enerģijas. Audi grandsphere koncepta 2 elektriskie motori spēj kopumā nodrošināt 530 kW jaudu un 960 ņūtonmetru griezes momentu.

    Piedziņas sistēmas pamatā ir 800 voltu uzlādes tehnoloģija. Līdzīgi kā Audi e-tron GT modelī, šī tehnoloģija nodrošina, ka akumulatoru iespējams uzlādēt ar 270 kW ļoti īsā laika posmā ātrās uzlādes stacijās. Ar tikai 10 minūtēm pietiek, lai akumulatoru uzlādētu līdz līmenim, ar kuru iespējams nobraukt vairāk nekā 300 kilometrus. Ar pilnībā uzlādētu akumulatoru Audi grandsphere spēj nobraukt vairāk nekā 750 km. Turklāt tā nobraukšanas distance un paātrināšanās neatpaliek no iekšdedzes dzinēju rādītājiem. Pateicoties augstam griezes momentam, paātrināšanās no 0 līdz 100 km/h aizņem vien nedaudz vairāk par 4 sekundēm, bet maksimālais ātrums ir ierobežots iespējamās nobraukšanas distances palielināšanai.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elektriķis
    03.09.2021 11:18

    Eu nu beidziet ar to “pieredzi” visās iespējamās vietās. Ja jau ir tiesības rediģēt šādus rakstiņus, tad dariet to!

    lielā sfēra
    03.09.2021 23:01
    Reply to  Elektriķis

    pag, pag – nelaupi sev un pārējiem komentēšanas pieredzi))

    Raivis Terinks
    03.09.2021 11:21

    Oficiālie attēli ir feiks, un kauns AUDI mārketingam😟
    Vienā no bildēm audi dizeaineris bija acīmredzami ielīmēts (karājas gaisā, ēnas nav). Auto arī nav īsts jo uz priekšējās restes ir stikla atspīdums /ok, es pieļauju ka lai akcentētu reljefu vai nu piekrāsoja ar datoru to atspīdumu vai pat visu resti uzzīmēja/. Arī Audi to atzinās: “While some of the vehicle’s debut included computer-generated images, an Audi spokesman said the vehicle is real. It will be on display at the Munich Motor Show next week.“

    Labi, štrunts ar mašīnu, bet priekš kam tie veči tur bija jāielīmē?
    Un tik neprofesionāli 😡 Kauns tomēr tik lielai kompānijai. Naudu dator grafiķim nožēloja,😆
    P.S. Auto jau smuks. Ceru tikai ka stagnātiskie VW/AUDI dizaineri ar taisnu lineālu atkal visu nesačakarēs… 😆

    Ričijs
    03.09.2021 12:47

    Tas viss intresanti, bet kur universālis?!

    Alberts Kviesis
    03.09.2021 12:47

    Attēlā 1 no 4 – pazudusi stūre. Citos reklāmas attēlos tā karājas vienā diegā un nerada izstrādātas iekārtas iespaidu. Trūkst radaru un kameru, kas nepieciešamas autonomai braukšanai, nerunājot par tehniskām a/m niansēm un aprīkojumu

    Raivis Terinks
    03.09.2021 18:48

    Patiesi. Es to nepamanīju. Nu kopumā skaidrs, ka tas ir koncepts. Bet priekš Audi tas ir nepiedodami, tādas Lažas pieļaut attēlos. Atstāj iespaidu kā kaut kādā ķīniešu ražotāja nevīžība vai apmāns.

    Elektriķis
    03.09.2021 19:42
    Reply to  Raivis Terinks

    Čaļi, izlasiet tekstu:”4. līmenis ne tikai pārveido tradicionālo uz autovadītāju orientēto interjeru un pasažieru sēdekļus par plašu salonu, līdzko pazūd stūre un pedāļi.”

    Māris
    03.09.2021 20:32
    Reply to  Elektriķis

    Mūsdienu problēma, izlasu virsrakstu apskatos bildes un jau skrienu komentēt :D

    lielā sfēra
    03.09.2021 23:05
    Reply to  Elektriķis

    — vadītāj, kāpēc nemēģinājāt izvairīties no sadursmes?
    — es jau saku, tas draņķis noslēpa i stūri, i pedāļus! kamēr atvēru auto vadības aplikāciju telefonā, šis jau bija notriecis gājēju un sāka dzīties pakaļ viņa sunim!

    Alberts Kviesis
    03.09.2021 23:17
    Reply to  Elektriķis

    Ja nav stūre, tad izlasi arī šeit līdz galam – attēlos trūkst radaru un kameru, kas nepieciešamas autonomai braukšanai, nerunājot par tehniskām a/m niansēm un aprīkojumu

    Elektriķis
    04.09.2021 08:45

    Ja es projektētu “sapņu” auto, tad kameras un radari būtu paslēpti aiz stikla un plastmasas. Ražošanas versijā tie būtu vairāk redzami. Tas pats attiecas uz nejēdzīgi mazo amortizatora gājienu priekšējiem riteņiem. Ar šo pototipu var braukt tikai pa nopulētu betona grīdu.

    Gaļas kombināts "Nākotne"
    03.09.2021 23:53

    Nepadomāji, ka stūre varētu būt mašīnas atslēga, kuru noņem nost kāpjot ārā un attēlā pie atvērtām durvīm tā vēl vienkārši nav ielikta “aozdedzē”!! Nākotne tak, lai nesper stūri ar airbagu ;)

    Reklāma