Web Analytics
More
    Reklāma

    Toyota Mirai ar vienu ūdeņraža uzpildi nobrauc 1003 kilometrus

    Jaunākie raksti

    Brauciens sākās trešdien, 26. maijā, pulksten 5.43 no HYSETCO ūdeņraža stacijas Orlī un tika pabeigts, kad ar vienu uzpildi bija veikti 1003 kilometri.

    1003 nulles emisijas kilometri tika nobraukti uz koplietošanas ceļiem dienvidos no Parīzes Luāras un Šēras un Indres un Luāras departamentā, un attālumu un patēriņu sertificēja neatkarīga organizācija.

    Reklāma

    Rekorda mēģinājumā tika izmantots zaļais ūdeņradis, un vidējais degvielas patēriņš bija 0,55 kg/100 km, Toyota Mirai tvertnēm spējot uzglabāt 5,6 kg ūdeņraža.

    Mirai demonstrē efektivitāti un braukšanas ērtumu

    Jaunais Mirai ir Toyota otrās paaudzes degvielas šūnu elektriskais automobilis. Salīdzinājumā ar pirmās paaudzes modeli tas nodrošina augstāku veiktspēju un labāku braukšanas dinamiku, kā arī elegantāku un dinamiskāku dizainu.

    Turklāt degvielas šūnu sistēmas paaugstinātā efektivitāte kopā ar lielāku ūdeņraža tvertņu ietilpību un labāku aerodinamiku ir veicinājusi sniedzamības palielināšanos līdz aptuveni 650 km normālos braukšanas apstākļos. Savukārt tvertņu piepildīšanai pie 700 bāru spiediena uzpildes stacijā nepieciešams mazāk par 5 minūtēm.

    Lai sasniegtu šo 1003 km distances rekordu, autovadītāji pielietoja “ekobraukšanas” stilu, taču ne īpašas metodes, kuras nevarētu izmantot ikdienas braucēji.

    Toyota Mirai un ūdeņradis Beyond Zero idejas centrā

    Beyond Zero uzsver, ka nulles emisijas nav Toyota mērķis. Tas ir tikai solis Toyota elektrifikācijas ceļā, lai pārvarētu šķēršļus un veidotu labāku nākotni visiem: ārpus emisijām, ārpus ierobežojumiem, ārpus gaidām un pāri šķēršļiem.

    Mirai skaidri demonstrē ‘pāri emisijām’ aspektu, izceļot nulles emisijas elektriskās mobilitātes priekšrocības, vienlaikus sniedzot drošību, komfortu, palielinātu sniedzamību un uzpildes vienkāršumu.

    Turklāt ūdeņradis kā uzticams un bagātīgs enerģijas transportēšanas un uzkrāšanas resurss paver lielisku iespēju veidot labāku sabiedrību.

    Ūdeņradis var nodrošināt nulles emisijas mobilitāti ne tikai autotransportam, bet arī vilcieniem, kuģiem un lidaparātiem, kā arī būt rūpniecības, uzņēmumu un mājsaimniecību energonesējs.

    Šajā jomā Toyota atbalsta daudzas iniciatīvas, lai demokratizētu un dažādotu degvielas šūnu lietojumu: elektriskajos ģeneratoros (EODev), kuģos (Hynova), taksometros, autobusos (Hype un RATP), kravas automobiļos (Hino), ūdeņraža pilsētā (Woven City) un citos veidos.

    Rekorda labošanā piedalījās četri autovadītāji

    Rekorda labošanas mēģinājumā piedalījās četri braucēji, viņu vidū Energy Observer dibinātājs un kapteinis Viktorjēns Erisārs.

    Energy Observer, kam Toyota ir partneris, ir pirmais katamarāns, kas aprīkots ar Toyota degvielas šūnu sistēmu. Tas ir autonoms enerģijas ziņā, darbojas bez izmešiem un kalpo kā komunikācijas rīks un pētniecības laboratorija pārejā uz cita veida enerģiju. Energy Observer patlaban ir pāraudzis kompānijā, kas nodarbojas ar izpēti un inovācijām. Nesen Parīzē tā prezentēja savu pavisam jauno izstāžu ciematu, kas veltīts atjaunojamajiem energoresursiem un ūdeņradim.

    Šā pasākuma laikā Eifeļa torni pirmo reizi apgaismoja, izmantojot zaļo ūdeņradi un GEH2® ūdeņraža ģeneratoru, ko izstrādājis jaunuzņēmums EODev un kurā Toyota ir viens no akcionāriem.

    Trīs citi rekorda labošanā iesaistītie autobraucēji bija Toyota Motor Europe inženieris Džeimss Oldens, Maksims Leirs, Mirai produktu vadītājs, un Marija Gada, Toyota France sabiedrisko attiecību vadītāja.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    02.06.2021 08:53

    Nu, kad tad būs Mirai Kursora 1000km testā? :)

    Kursors.lv
    02.06.2021 08:54
    Reply to  Skābene
    Skābene
    02.06.2021 09:30

    Šitais ir lasīts. Vienkārši gribās zināt objektīvu novērtējumu, ar ko labāk ceļot garus gabalus, ar lādējamu vai uzpildāmu elektrisko.

    Kursors.lv
    02.06.2021 09:56
    Reply to  Skābene

    Ar dīzeļauto :)

    Nelabojams
    02.06.2021 11:58

    Blēņas. Nekādu nulles emisiju nav pat ar ūdeņraža auto. Sadegšanas kameras temperatūrās neizbēgami tiek līdzi sadedzināts arī gaisa slāpeklis, radot NOx pat vairāk, nekā benzīna/dīzeļa dzinējs, jo sadegšanas temperatūras ir augstākas. Nulle te attiecas vienīgi uz SEG emisijām.

    Intiņš
    02.06.2021 13:10
    Reply to  Nelabojams

    Toyota mirai izmanto fuel cell, kas nevis sadedzina H2 bet tajā notiek ķimiska reakcija, kuras laikā atbrīvojas elektroni.
    Tā kā palasi kas ir fuel cell.

    Pļurkšķim
    02.06.2021 22:40
    Reply to  Nelabojams

    Vispirms noskaidro kas ir fuel cell, un tad pļūtī…

    juris
    03.06.2021 12:44

    Piepildīšana pie 700bar spiediena…. Uzreiz pāriet vēlme par tādu sapņot, zinot ka tava di*sa jebkurā brīdī var tikt izrādīta

    Reklāma