Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas mobilo pakalpojumu sniedzēji ieviesīs viedtālruņu ekoloģisko etiķeti

    Jaunākie raksti

    Daļa no Eiropas lielākajiem mobilo pakalpojumu sniedzējiem ir apvienojušies, lai izveidotu īpašu etiķeti Eco Rating, kas norādīs uz to, cik ekoloģiski ir viedtālruņi, kurus tie pārdod.

    Etiķetes mērķis ir pavisam vienkārši un uzskatāmi atspoguļot to, cik dabai draudzīga un ilgtspējīga ir elektroierīce, kuru potenciālais pircējs vēlas iegādāties. Tāpat tas ļaus salīdzināt viedtālruņus savā starpā arī no šāda aspekta, jo parasti par dažādiem ekoloģiskajiem aspektiem uzņēmumi runā, tomēr tos ir grūti novērtēt “taustāmā” veidā. Etiķeti ir izveidojuši tādi sakaru sniedzēji, kā Deutsche Telekom, Orange, Telefonica, Telia Company un Vodafone.

    Avots: EcoRating

    Vērtēšanas sistēma būs balstīta uz pieciem punktiem: izturība, labošanas sarežģītība, pārstrādāšana, klimata ietekme, izmantoto resursu efektivitāte. Visiem pieciem kopā veidojot 100 punktu sistēmu. Vērtējumā tiks iekļauts pilnais preces dzīves cikls – no sastāvdaļām līdz tam brīdim, kad lietotājs atbrīvojas no telefona. Tiks ņemts vērā arī tas, cik ērti veco ierīci ir izjaukt un tajā esošās komponentes un sastāvdaļas izmantot atkārtoti. Eco Rating Eiropas tirgū stāsies spēkā no 24. jūnija. Interesanti, ka oficiālajā mājaslapā kā atbalstītājs no viedtālruņu ražotāju puses nav redzams tieši Apple. Jebkurš operators varēs brīvprātīgi un bez maksas pievienoties Eco Rating etiķetes iniciatīvai.

    Pirms laika Francija paziņoja, ka tām ierīcēm, kuras tiks pārdotas iekšējā tirgū, būs nepieciešams norādīt to labošanas novērtējumu 10 ballu skalā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    2002
    27.05.2021 10:06

    bleķis, katram pircējam ir savi kritēriji – funkcijas, jauda, izmērs, korpusa materiāls, cena galu galā.
    ja slikti remontējamie telefoni pēc likuma būtu aplikti ar papildus nodokli, jā, tas būtu grūdiens paskatīties apkārt.

    Reklāma