Godalgoto Pasaules gada auto 2021 titulu ieguvis Volkswagen jaunais, pilnībā elektriskais ID.4. Pirmais zīmola pilnībā elektriskais apvidus auto ticis galā ar sīvo konkurenci starptautiskajā Pasaules gada auto konkursā, kur uzvarētāju nosaka vairāk nekā 90 starptautiski auto nozares žurnālisti no 24 valstīm, balsojot par labākajām inovācijām pasaules tirgū. Jaunais ID.4 Latvijā ir pieejams jau kopš marta vidus.
Volkswagen zīmola vadītājs Ralfs Brandsteters (Ralf Brandstätter) uzsver: “Mēs esam īpaši priecīgi, ka mūsu ID.4 ieguvis Pasaules gada auto titulu. Ne tikai tāpēc, ka tā ir viena no svarīgākajām auto nozares balvām pasaulē, bet arī tāpēc, ka žūrija atzinīgi novērtējusi lielisko ideju un mūsu lielisko komandu”.
Žūrija atzinīgi novērtējusi ID.4 vides draudzīgumu, jo auto nerada videi kaitīgos izmešus, kā arī automobiļa inovatīvās funkcijas. Piemēram, inovatīvais paplašinātās realitātes acs līmeņa displejs. Tas uz vējstikla spēj projicēt svarīgu informāciju, tostarp navigācijas sistēmas virziena bultas. Autovadītājs šo informāciju redz kā trīsdimensionālu attēlu, kas šķietami atrodas trīs līdz desmit metrus priekšā automobilim. Kad aktivizēta adaptīvā kruīza kontrole (ACC) vai Travel Assist, ID.4 priekšā braucošais automobilis acs līmeņa displejā tiek izgaismots pie noteikta ātruma, lai autovadītājs spētu ievērot nepieciešamo distanci.
ID.4 standartus nosaka arī digitalizācijas jomā. Automobilis spēj saņemt regulārus atjauninājumus un jaunas funkcijas tiešsaistē. Volkswagen ir pirmais uzņēmums masveida ražošanas segmentā, kas no vasaras piedāvās šādu iespēju.
70. Pasaules gada auto balvas pasniegšanā ID.4 turpina Volkswagen panākumus. Šo automobili pozitīvi novērtējuši ne tikai mediji, bet arī klienti. Volkswagen plāno šogad pasaulē piegādāt aptuveni 150 000 ID.4 automobiļu. Elektrifikācijas ofensīva ir Volkswagen ACCELERATE stratēģijas pamatelements. Uzņēmums plāno ik gadu tirgū laist vismaz vienu jaunu pilnībā elektrisku automašīnas modeli.
Pasaules gada auto balvas pasniegšanas ceremoniju iespējams vēlreiz noskatīties šeit:
Visas Volkswagen uzvaras Pasaules gada auto konkursā:
- 2009. gads: Golf (Pasaules gada auto)
- 2010. gads: Polo (Pasaules gada auto)
- 2011. gads: up! (Pasaules gada auto)
- 2013. gads: Golf (Pasaules gada auto)
- 2021. gads: ID.4 (Pasaules gada auto)
Pēdiņas abpus vārdu savienojumam “apvidus auto” kaut kur pazudušas. Lūgums atjaunot. Paldies!
nu, kāpēc. cilvēkiem gados, kam kāpiens piektajā stāvā jau ir pārbaudījums, šis būs īsts apvidus auto. padomā, var braukt pa negreiderētu grants ceļu un nav jābaidās, ka uzsēdīsies.
nevajag jaukt apvidus auto ar trophy raid praktiski sagatavotiem auto. Tie pāris cm pret standarta auto jau dod diezgan priekšrocību braukājot pa LV apvidus stigām. Jā nebūs Land Cruisers vai Patrols, bet ir pietiekami daudz vietas, kur ar Clio jutīsies nekomfortabli, bet Kruziks joprojām nav vajadzīgs, jo reāli kruzika spējas nepieciešams, tikai tad, kad tiešām nav ceļa vairāk (un arī tad tikai pret kalnu).
pāris cm klāt klīrensam nepadara auto par apvidus auto.
var taču rakstīt – ar palielinātu ceļspraugu) bez norādēm uz piederību apvidus auto klasei kur vinča, transmisijas īpatnības, zobainās riepas, apakšas aizsardzība un gaisa ievada pa augšu ir parasta lieta.
tādā gadījumā sanāk, ka pasaulē vispār netiek ražoti apvidus auto. Tam pašam Land Cruiseram nav neviena no nosauktajām lietām, viss ir papildus aprīkojums. Turklāt visas minētās lietas var uzmontēt arī Clio.
Tur jau tā lieta, ka viņam nav tā klīrensa, 160mm viņam ir. Nissan Juke ir 180. 🤣 Pilnpiedziņas arī pagaidām nav. Tas pat nav normāls SUV. Kāds vēl apvidus?
Nevajag iet galejībās ar kruzakiem un patroļiem, to neviens neprasa, bet davai nevajag saukt lietas pat ļoti nepareizos vārdos.
Njaa, Golfam 142mm. Laikam jāpiekrīt ka 18mm tiešam nav pietiekami būtiska atšķirība..
Jocīgi, kur Tu ņēmi šo skaitli?
Meklējot “ID.4 Bodenfreiheit”, ieguvu 21 cm… ID.3 ir 15cm.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/stories/a-car-for-all-occasions-6804
Būs jāņem mērlenta un jādodās uz VW bodi…
Kam lai tic?
https://www.evspecifications.com/en/model/899a100
https://de.automobiledimension.com/modell/volkswagen/id-4
Nu tā lapa, ko es iemetu, ir kaut kāda VW oficiālā, attiecīgi gribētos domāt, ka jātic drīzāk ir tai. Vw.lv un tur ievelkamajā bukletā šādas informācijas vispār nav. Interesanti, kāpēc. Acīmredzot, nav ar ko palielīties šajā segmentā.
Te izskatās vairāk uz 210mm https://www.youtube.com/watch?v=8Qph_wS1GTw
Značit tomēr apvidus auto – +6cm tomēr nav neievērojami :)
Apvidus ir tevis iepriekš minētie kruzaks un patruļa. ;) Šis tad varētu būt SUV. Protams, baigi prasītos tā piedziņa, jo citādi diez kas nav.
Kurzakam 220mm.. 1cm starpība
pilnpiedziņa jau tipa ir, tikai ne konkretajā pirmajā versijā.. Es vnk domāju kas obektīvi tev ļauj teikt, ka lūk Kruzaks ir apvidus un id4 nav apvidus?
Ir vienmēr tie skati, kur Patrols sēž dubļu vannā, bet atbrauc stock Jimmy un izpeld cauri.. tad jau sanāk, ka nekas nav apvidus.. Kruzaks jau ar pa lielam SUV..
Kad (beidzot) būs Kursors tests šim? IG jau Māri ar šo redzējām – kur apskats?
Volkswagen ID.4 1000km tests ir ieplānots uz maija otro pusi. Būs. Šajā nedēļas nogalē 1000km testā braukšu ar ŠKODA ENYAQ iV.
Škodai diezgan gauži klāsies – temp un lietus būs izteikti nelabvēlīgi
Es jau patestēju jauno Eņjaku. Nu uzlādes čempis tas nav. Un mega efektīvs arī nav
Bača gan liela (ceru, ka Tev 80 kWh iedos), tā varētu izvilkt pasākumu
Jā, man arī nepatīk laika prognoze, bet es te neko nevaru darīt lietas labā. Negribu šo braucienu arī pavisam atlikt un pērn mēs pirmo testu sākām tieši šādos apstākļos.
Uz testu ir saņemts 80 kWh modelis.
Manās acīs VW uzvara ir dīzeļgeita! Tagad pateicoties tam kādus gadus 20 varēs pat nedomāt pirkt kaut ko no VW, jo lai samaksātu visus sodus un izlīgumus kas kā jūs domājat būs pārcenots, vai uzražots ar ietaupījumiem? Jā, visas jaunās automašīnas.
Vācijas valdība palīdz VW izkulties no šīs ķezas un piemaksā vāciešiem par katru elektroauto gandrīz 10k. Tā kā nav stresa.
Vāciešiem jā. Pārējie maksās 2x.
“Volkswagen ir pirmais uzņēmums masveida ražošanas segmentā, kas no vasaras piedāvās šādu iespēju”, kas par di*šanu?! Tesla online updatus jau gadiem nodrošina! Un plāno saražot 150k gadā 😁😁😁 tesla ceturksnī saražo Model Y 150k 😁😁 plus tas ID4 ir īsts opju auto, ja Tesla ir raķete, tad ID4 ir knapi ātrāks kā benzīns, nu neviens neražo elektro auto, izņemot Tesla, kāds VW vēl gada auto?? Paātrinājums mazāks kā Teslai (4.8 vs 6.5, un 4.8 vēl ir lēnā versija 😁), nobraukums ar vienu uzlādi – atkal Tesla priekšā, un būtiski, nevis simboliski, ātrā uzlāde – spēriens pa VW kājstarpi no Tesla, un soft updeiti 100% sūkā VW-am. Vienīgais kam var piesieties ir Teslas dizains, un galvenais daudziem – Tesla ir lētāka!! Tūlīt atvērs Berlīnes rūpnīcu un ID4 pat netiks apsvērts kā variants
Tad, kad atvērs Teslas servisu un uzstādīs Superlādētājus Latvijā, varēsim sākt apsvērt Teslu kā variantu :)
Teslas @ LV ir vairāk nekā 100. Viss notiek pilnīgi ok arī bez dīlera / SC
Čalim augstāk pilnīga taisnība. Līdzigi nokompl Tesla ir lētāka par Škodu :)))
“Čalim augstāk” ir liela sajūsma, bet ne viss ir taisnība. Dīlera neesamība nozīmē to, ka ne visiem cilvēkiem būs interesants auto ar kura apkopi ir jāčakarējas. Un nevajag te tagad liriku par to, cik forši ir aizšaut uz Helsinkiem un apkopīti vai dzīt savu jauno 100k eiro vērto auto pa visādiem kaktu kantoriem :) Early adopteri uz to ir gatavi, bet ne visi ir tādi un ne visiem ir jābūt tādiem.
Arī par to paātrinājumu diskutabls jautājums. Tas varbūt ir svarīgs aspekts, ja cilvēkam ir 18 gadi un želeja matos, bet līdz ar kaut kādu briedumu šis parametrs prioritāšu sarakstā noslīd diezgan zemu. Kāda starpība, cik ātri tas auto paātrinās vai brauc? Ne jau trasē mēs ar to brauksim.
Krietni svarīgāka ir auto uzticamība, uzlādes/izslādes spējas un varbūt kaut kādas komforta/drošības fīčas. Plus, cena. Šis tas ir labi nostrādāts Teslai, bet šis tas citiem ražotājiem. Arī mūsu 1000km testos redzam, ka nav tāda pilnībā ideāla elektroauto, katram ir kaut kādas nianses, kas liek saraukt uzacis :)
Pričom te Latvija? Raksts ir par to ka ID4 saņēma pasaules (nevis latvijas) gada balvu. Aizmirsti par sc neesamību Latvijā. Raksts ir par pasaules gada balvu. Un jautājums par paātrinājumu NAV diskutējams, tas ir drošības jautājums, kad bīstamās situācijās vajadzīgs paātrinājums lai apdzītu vai izvairītos no sadursmes, paskaties youtube video kur redzams kā pateicoties Teslas paātrinājumam, vadītājs izvairās no avārijas (kad idiots no sāniem vai aizmugures taisās taranēt Teslu)
Mēs dzīvojam Latvijā un tāpēc sarunās par to, kurš produkts ir labāks/piemērotāks ņemam vērā šo faktu. Un, nē, ierindas braucējam nav nepieciešams nekāds dullais paātrinājums. Skaties uz to tā – ja tev ir nepieciešams jaudīgs auto, lai izvairītos no negadījuma, tad tu neproti braukt un uz ceļa nebūtu jārādās.
Skuteli, tu neproti diskutēt, kur tev problēma uztvert faktu, ka ir idioti kas var vadītāju taranēt gan no pakaļas, gan no sāniem, un paātrinājums ir nepieciešams, turklāt paātrinājums pats par sevi nav nekāds mīnuss!!! Kā to var uzskatīt par apšaubāmu priekšrocību?? Lielāks paātrinājums viennozīmīgi ir plus, pie tam liels pluss, ir liekulīgi čalim zem 50 apgalvot ka nav kaifs ik pa laikam izbaudīt kaifu no super paātrinājuma!
Teiksim tā, vairāk cilvēku (vari saukt tos par idiotiem) nepratīs izmantot paātrinājuma radītās priekšrocības, bet tā vietā radīs problēmas sev un apkārtējiem. Tāpēc es palieku pie uzskata, ka ikdienas satiksmē nav būtiskas nozīmes ne auto jaudai, ne paātrinājumam. Tās visas ir trases lietas un arī tur patiesībā ne viens, ne otrs nenosaka uzvarētāju.
P.S. Kaifa ķeršanai man ir motocikls.
teorijas atšķiras. pēc 50, jūtot ka laiks paātrinās, tieši rodas garša uz visādām ātrām un asām lietām.
20gadnieki to ātrumu nedz īsti saprot, nedz māk novaldīt)
Te tomēr apskata +/- ģimenes auto, nevis sporta kupejas. Neviena šķiet šobrīd nopērkamā tesla droši vien īsti neskaitīsies sporta auto. Kur nu vēl kāds elektriskais VW. Tāpēc arī paātrinājumam noteikti nav ne tuvu noteicošā loma auto izvēlē. Un, runājot par čaļiem, pēdējā laikā jau dažādas aptaujas un pētījumi atklāj, ka diezgan bieži ne jau “čalim” ģimenē ir pēdējais vārds auto izvēlē.
Droši vien ka salīdzini Teslu 3 ar Škodu Enijaku. Esmu sēdējis abos – lai iekāptu Teslā 3, jāsasliecās deviņos līkumos, esmu virs 1,9m. Škodā iekāpšana ir ļoti ērta. Ja gribi salīdzināt cenas, tad ņem X, tajā arī var ērti iekāpt. Paātrināties? Kāda jēga? Arī Škoda paātrinās tā ka ICE “maisās pa kājām”.
Cepuri nost Teslai par sasniegumiem EV jomā, taču ekspluatācijas lētumu un ērtumu (dzelžu remontēšanas ziņā) viņi noteikti nav vēl sasnieguši. Jā, sākotnēji Tesla var būt lētāka, taču ar laiku Teslas sliktā attieksme noteikti ļaus par sevi zināt. Lai arī Teslas (3/Y) ir diezgan daudz, taču nebeidzamie dzelžu atjauninājumi labojot auto noteikti nepalīdzēs atrast lētu saderīgu detaļu no alternatīva ražotāja un pa taisno no Teslas pirkt detaļas arī principā ir neiespējamā misija:
https://youtu.be/A1M2OvvNT5U
Tad vēl bonusā – pie piekares problēmām tiek vainoti automašīnas vadītāji:
https://electrek.co/2020/10/23/tesla-argues-no-defect-suspension-china-forcing-recall/
Un odziņai pa virsu eMMC izrādās ir “dilstošā” daļa:
https://insideevs.com/news/485717/tesla-vp-tells-nhtsa-mcus-wear-parts/
Par emmc piekrītu, praktiski vienīgais ko nesaprotu – kāpēc 2010 gada tehnoloģija ir 21. Gadā? Sen jau ir UFS
Lielāka izvēle nozīmē sīvāku konkurenci. Prieks, ka ID4 ieguva balvu. Es noteikti apsvērtu ID4 (vai līdzīgos brāļus un māsas no VW grupas) kā nākamo auto tuvākajos gados. Iespējams, ka Tesla uz to laiku sāks ražot ar kvalitatīvāku apdari un piedāvās normālu servisu arī pie mums, tad vēl kaut kā varētu uzrunāt.
Īstenībā, Teslai būs ļoti grūti konkurēt tuvākajos gados un tirgus daļu visticamāk zaudēs. Apjoms pieaugs, jo tirgus augs vēl straujāk, taču tirgus daļu savāks VW grupa, Toyota, Honda, Mazda, Nissan, KIA grupa un citi.
VW šajā visā shēmā ir vislabāk pozicionēti, jo jau grupas ietvaros piedāvā vairāk kā desmit elektriski darbināmus modeļus un katru mēnesi pievieno vēl pa vienam vai diviem modeļiem. Redzu VW kā globālo EV līderi pārdoto jauno auto skaita ziņā jau 2023.
Tu esi baigi tālu no realitātes, Teslu neviens neapdzīs, viss ko tu uzskaitīji nav nekā vērts uz Teslas fona, es tev neuzbraucu, vienkārši esmu ļoti labi lietas kursā par Teslu, 2023 Tesla būs numur viens, tā pat kā šobrīd, tā pat kā 2030, tu zināji ka vw plāno saražot ap 240gw baterijas 2030-jā gadā? Tas ir aptuveni priekš 500k auto? Tu zināji, ka Tesla plāno pati saražot 3TW (TERAVATI) baterijas 2030-jaa gadā ? Tas ir apmēram 20 miljoni auto, plus viņiem tikpat (3TW) piegādās CATL, Panasonic un LG Cam…