Reklāma

Prezentēti Audi Q4 e-tron un Q4 Sportback e-tron elektroauto

Jaunākie raksti

Mini Cooper SE ALL4 Countryman – elektrifikācijas izgāšanās?

Mini Countryman ir britu mēģinājums trāpīt krosoveru segmentā, bet mēģinot arī nepazaudēt pašu brenda šarmu. Šeit gan man ir...

TikTok ļaus jauniešiem veidot CV video formā

Lietotne TikTok testē jaunu funkcionalitāti, kas ļautu ar īso video palīdzību pieteikties darbā, lai nebūtu jāveido tikai izklaidējoša satura...

Volkswagen autonomie taksometri gaidāmi jau 2025. gadā

Volkswagen paziņojis par plāniem jau 2025. gadā piedāvāt ID.Buzz mikroautobusus aprīkot ar SAE Level 4 pašbraukšanas iespējām, lai tie...

MSI MPG Z590 Gaming Carbon WiFi sistēmplates apskats

MSI izstrādātās Intel Z590 čipseta sērijas sistēmplates veidotas tā, lai no jaunajiem šodien oficiāli izlaistajiem 11. paaudzes Intel Core...

Atsaucoties uz kaitējumu videi, “Tesla” automašīnu apmaksai vairs nepieņems “Bitcoin”

Lai arī sākotnēji šķita, ka "Tesla" ar Īlonu Masku priekšgalā pauž nepārprotamu atbalstu kriptovalūtām, īpaši "Dogecoin" un "Bitcoin", izskatās,...

14. aprīlī Audi Progresa svinību dienā zīmols prezentēja savus pirmos kompaktā izmēra SUV modeļus – Audi Q4 e-tron un Q4 e-tron Sportback – , kas ir nozīmīgs solis zīmola elektroauto klāsta papildināšanā. Pasaules pirmizrādi piedzīvojušie automobiļi ir daudzpusīgi modeļi ikdienas braukšanai, kas pārceļ konceptauto progresīvo dizainu jaunā līmenī. Papildu tam, abi modeļi sniedz iespēju pārvietoties, neradot kaitīgus izmešus. Audi Q4 e-tron un Q4 e-tron Sportback pārsteidz ar interjera ietilpību un inovatīviem vadības, displeja un asistentu sistēmu risinājumiem. Paplašinātās realitātes head-up displejs apvieno virtuālo un reālo pasauli pilnīgi jaunā veidā.

Piedāvājumā ir trīs piedziņas versijas, tostarp quattro versija ar maksimālo jaudu 220 kW (299 ZS). Visās versijās modeļi piedāvā braukšanu bez kaitīgajiem izmešiem, kā arī garu elektriski veicamu attālumu ar vienu uzlādi, aptuveni 10 minūtes ilgu uzlādes laiku, lai izcilos braukšanas apstākļos nobrauktu aptuveni 130 kilometrus (WLTP ciklā) un ērtu uzlādi ar e-tron Charging Service pakalpojumu. Aizmugures piedziņas Q4 40 e-tron WLTP ciklā spēj nobraukt līdz pat 520 kilometriem. Pie klientiem Eiropā tas nonāks jau šī gada jūnijā, bet Latvijā jaunie modeļi iepriekšpārdošanā būs pieejami jau maijā un to sākuma cena būs no 46 500 eiro.

Audi nākamais solis: eksterjera dizains

Ar Q4 e-tron un Q4 Sportback e-tron Audi sper nākamo soli savu elektrisko modeļu dizainā. Virsbūves līnijas ir iespaidīgas, pateicoties izteiktām proporcijām – īsa priekšējā pārkare, lieli riteņi un izteikti muskuļi. Audi Q4 Sportback e-tron jo sevišķi zemā kupejas stila jumta līnija noslēdzas izteiksmīgi veidotajā auto aizmugurē. Q4 e-tron aerodinamiskās pretestības koeficients ir  0,28, bet Sportback šis rādītājs ir vēl zemāks, 0,26. Pirmo reizi pasaulē ir pieejama digitālā apgaismojuma izvēles iespēja – autovadītājs MMI skārienjutīgajā vadības sistēmā var izvēlēties četrus gaismas dizaina veidus.

Viens automobilis visam un ikvienam: ikdienas e-mobilitāte katrai situācijai

Pateicoties to daudzpusībai, Audi Q4 e-tron un Q4 Sportback e-tron ir ideāli sabiedrotie ikdienas situācijās. Ar 4,59 metru garumu tie pasažieriem salonā piedāvā plašumu, kas pārsniedz kompaktklases robežas. Interjerā pieejamā telpa ir salīdzināma ar to, ko piedāvā pilnizmēra SUV.

Bagāžas nodalījums arī piedāvā lielāku ietilpību salīdzinājumā ar to, kas ierasti pieejama kompaktklasē. Atkarībā no aizmugurējo sēdekļu atzveltņu pozīcijas, bagāžas nodalījuma ietilpība ir no 520 līdz 1490 litriem Q4 e-tron modelī un no 535 līdz 1460 litriem Sportback modelī. Abi modeļi var vilkt piekabes ar svaru līdz 1000 kg, bet quattro versijā pat līdz 1200 kg.

Nozīmīga papildu priekšrocība ikdienā ir veicamais attālums – Q4 40 e-tron ar vienu akumulatora uzlādi spēj nobraukt līdz 520 kilometriem (WLTP ciklā). Pateicoties maksimālai uzlādes jaudai ar 125 kW, ideālos apstākļos automobilis spēj 10 minūtēs uzlādēt pietiekamu jaudu, lai nobrauktu aptuveni 130 kilometrus (WLTP ciklā). Izmantojot myAudi aplikāciju, automobiļa īpašnieks var aktivizēt uzlādi mājās un ieslēgt klimata kontroli pirms iekāpšanas, izmantojot savu viedtālruni.

Jaunas idejas jaunam laikmetam: interjers un vadība

Šiem modeļiem ir izstrādāta pilnīgi jauna stūre ar tās skārienjutīgajām virsmām, ko autovadītājs izmanto, lai vadītu digitālo instrumentu paneli. Informācijas un izklaides, kā arī navigācijas sistēma tiek vadīta, galvenokārt izmantojot MMI skārienjutīgo ekrānu, kas tuvāk gada nogalei būs pieejams arī lielākajā – 11,6 collu – izmērā.

Papildu komplektācijā Audi Q4 e-tron un Q4 Sportback e-tron var tikt aprīkots ar vēl kādu inovāciju – paplašinātās realitātes head-up displeju. Tas izmanto atsevišķu asistentu sistēmu sniegtu informāciju un demonstrē navigācijas simbolus reālajā vidē, lai autovadītājs tos spētu ērti saredzēt. Šī informācija tiek dinamiski attēlota uz vējstikla, kur tā tiek atveidota kā virtuāls, peldošs attēls aptuveni 10 vai vairāk metru attālumā no autovadītāja.

Sēdekļu apdare, kas satur lielu otrreiz pārstrādāta poliestera daudzumu, pieejama sportiskajam S line interjeram. Katram sēdeklim izmantotas aptuveni 26 pārstrādātas 1,5 litru PET pudeles.

Piepilsētu iedzīvotājiem un garo distanču braucējiem: akumulators, piedziņa un uzlādes iespējas

Abu kompakto elektrisko modeļu piedziņas versijas spēj apmierināt dažādu klientu vēlmes – sākot no piepilsētu iedzīvotājiem un beidzot ar garo distanču braucējiem. Tas ietver divus akumulatoru variantus un trīs piedziņas versijas. Q4 35 e-tron kompaktajam akumulatoram ir 52 kWh neto enerģijas ietilpība (55 kWh bruto), bet Q4 40 e-tron un Q4 50 e-tron quattro lielo akumulatoru ietilpība ir 77 (82) kWh.

Q4 35 e-tron un Q4 40 e-tron ir elektromotors, kas piedzen aizmugurējos riteņus ar attiecīgi 125 kW (170 ZS) un 150 kW (204 ZS) jaudu. Augstākā līmeņa versijai Q4 50 e-tron quattro ir divi elektromotori elektriskajai visu riteņu piedziņai. Tie sniedz maksimālo jaudu 220 kW (299 ZS), kas ir pietiekami, lai no 0 līdz 100 km/h ieskrietos 6,2 sekundēs, sasniedzot elektroniski ierobežotu 180 km/h maksimālo ātrumu. Efektivitātes nolūkiem priekšējās ass motors pieslēdzas vien tad, kad nepieciešama liela jauda vai labāka saķere. Vēl viens svarīgs faktors enerģiju taupošā braukšanā ir inteliģentā rekuperācija, kas ietver arī navigāciju un topogrāfiskos datus.

Inteliģenta savienojamība: balstiekārta un autovadītāja asistentu sistēmas

Papildu aprīkojumā Audi ar sporta balstiekārtu aprīkos visas Q4 e-tron versijas, kas pazemina virsbūvi par 15 milimetriem (S line komplektācijā tas ir standarta aprīkojumā). Piedāvājumā iekļauti arī vieglmetāla diski izmēros no 19 līdz 21 collai un vairākos dizainos – to galvenokārt slēgtais disku dizains arī palīdz uzlabot efektivitāti.

Kompaktie elektriskie SUV no montāžas līnijas noripo ar vairākām asistentu sistēmām jau standarta aprīkojumā. Starp tām ir Predictive Efficiency Assist, kas atbalsta prognozējamu braukšanas stilu enerģijas patēriņa optimizēšanai. Papildus pieejamās sistēmas, tāpat kā vairāki citi aprīkojuma elementi, sadalīti komplektācijās. Starp šīm sistēmām ir arī Adaptive Cruise Assist, kas palīdz autovadītājam, braucot jebkurā ātrumā, kā arī uzmana manevrus kā uz sāniem, tā garenvirzienā. 360 grādu kameras ir jo sevišķi noderīgas, braucot pa pilsētu vai novietojot auto stāvvietā.

Ilgtspēja uzmanības centrā: Q4 e-tron pie klienta nonāk ar CO2 neitrālu ietekmi

Novērst, samazināt vai kompensēt kaitīgos izmešus – Audi ražo Q4 e-tron un Q4 Sportback e-tron ar neitrālu oglekļa ietekmi. Vācijas Cvikavas rūpnīcā tiek izmantota videi draudzīga elektroenerģija, bet akumulatoru elementu piegādātājiem tiek izteikta prasība savos ražošanas procesos izmantot tikai videi draudzīgu elektroenerģiju. Kaitīgie izmeši, kas šobrīd ir nenovēršami, tiek kompensēti ar klimata aizsardzības projektiem, ko sertificējis TÜV. Tie atbilst stingrajām Gold Standard Foundation prasībām.

Kopā ar piegādātājiem Audi stingri un sistemātiski apņēmies rīkoties atbildīgi visos automobiļu izstrādes procesos. Jau kopš 2017. gada uzņēmums izvērtē savus partnerus, izmantojot ilgtspējas reitingu, ko tas pats izstrādājis, lai nodrošinātu resursus taupošus ražošanas procesus un sociālo standartu ievērošanu.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Jap

Kad diez Latvijas Loto sāks piedāvāt laimēt elektroauto, jebkādus? Gan jau domā vai tāds pensionārs spēs ar tādu rīkoties, ja uzgriezīs ratā.

0853

acīmredzot, tā paša iemesla dēļ mums nav loteriju ar 100 milj. laimestu – padomā, ko lai cilvēks iesāk ar tādu kaudzi naudas? sajuks prātā ātri vien.

Jap

Nav vietējā, bet tomēr Eurojackpots, reizēm sakrājas arī 100 miljoni. Ir mašīnas uz rata kas ir kādi 50k vērtē, gan jau daļa elektroauto ierakstās tādā summā.

Elvis

Šis varētu būt viens no neglītākajiem Audi jebkad izveidots. Drausmīgs sākot no interjera, beidzot ar eksterjeru. Still glītāks par Teslu.

Aplams

mazliet par daudz iespējams pazudis Audi vibe, bet man viennozīmīgi šis šķiet skaistākais EV ko Audi ir uztaisījuši

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: